Se indlæg
 Udskriv debat
Navne Skift Ved Gift?
Damm
min plan er at gifte mig med hende inden hun skal hjem

når så hun er hjemme søge om familie sammenføring så skal jeg jo så af med de 56k men så skulle de 53k også gerne være hjemme igen

Webmaster
Ja sorry, John har selvfølgelig ret.
Det er også en måde at gøre det på.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
John
Lige nøjagtig.

Medmindre at du som webmaster skriver, har børn og kommer ind under særreglerne.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Damm
ja men jeg har tænkt på om jeg skal søge om familie sammenføring imens hun er i thailand eller om jeg skal hive hende her op og så søge familie sammenføring fodi jeg syntes jeg har hørt noget om det kan tage lang tid?

og der er noget med man søge om hun kan blive her imens de behandler sagen?

og hvis vi søger familie sammenføring imens hun er i thailand og hvis de er længe om at behandle sagen kan der jo gå lang tid før jeg får hende at se igen?
Redigeret af Damm d. 12/08-2007 16:32

Hep
John skrev:
I kan selvfølgelig godt gifte jer i DK uden i mister garantien, hvis blot hun forlader landet når hendes visum udløber.

Garantien du har stillet for at få hende på besøg, handler jo netop om at hun skal forlade landet senest når hendes visum udløber.

Når hun så er tilbage i Thailand, bliver din garanti frigivet og så kan i søge familiesammenføring.

Forstår godt at du bliver forvirret Wink

Da min kone var her på visum ville vi aflevere ansøgningen om FS her i DK inden hun tog hjem. Vi tog så ind til US men fik at vide at hvis vi afleverede ansøgning her ville de snuppe garantien selv om hun tog hjem og overholdt sit visum.

Om det bare var noget de sagde det ved jeg ikke men jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget.

Jeg kender også til en anden helt frisk sag. De søgte FS her fra Danmark mens hun var her på visum. Hendes sag om opholdstilladelse gik igennem inden hendes visum udløb, men alligevel har de lige snuppet garantien her for 2 uger siden.

Hep
Damm skrev:
ja men jeg har tænkt på om jeg skal søge om familie sammenføring imens hun er i thailand eller om jeg skal hive hende her op og så søge familie sammenføring fodi jeg syntes jeg har hørt noget om det kan tage lang tid?

og hvis vi søger familie sammenføring imens hun er i thailand og hvis de er længe om at behandle sagen kan der jo gå lang tid før jeg får hende at se igen?

Skal i giftes i Thailand eller Danmark?

Hvis i bliver gift i Thailand kan i søge visum bagefter og så skal du ikke stille garantien for visummet da i er ægtefolk. Så er det bare at få hende herop på et visum og derefter søge om FS her fra Danmark. Hun bliver så tildelt processuelt ophold og kan blive her indtil sagen er behandlet.

Hvis i bliver gift i DK og søger FS herfra vil i med meget stor sandsynlighed miste visumgarantien. I det tilfælde er det bedre at søge fra Thailand og så rejse her til Danmark på et nyt visum og bede om processuelt ophold - så kan hun være her mens de behandler sagen. Hvis i gør det på denne måde så husk ikke at få udstedt det første visum til 90 dage, fordi så skal i vente 180 dage før i kan få udstedt et nyt.

Damm
Hep skrev:
John skrev:
I kan selvfølgelig godt gifte jer i DK uden i mister garantien, hvis blot hun forlader landet når hendes visum udløber.

Garantien du har stillet for at få hende på besøg, handler jo netop om at hun skal forlade landet senest når hendes visum udløber.

Når hun så er tilbage i Thailand, bliver din garanti frigivet og så kan i søge familiesammenføring.

Forstår godt at du bliver forvirret Wink

Da min kone var her på visum ville vi aflevere ansøgningen om FS her i DK inden hun tog hjem. Vi tog så ind til US men fik at vide at hvis vi afleverede ansøgning her ville de snuppe garantien selv om hun tog hjem og overholdt sit visum.

Om det bare var noget de sagde det ved jeg ikke men jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget.

Jeg kender også til en anden helt frisk sag. De søgte FS her fra Danmark mens hun var her på visum. Hendes sag om opholdstilladelse gik igennem inden hendes visum udløb, men alligevel har de lige snuppet garantien her for 2 uger siden.

ja det har US også sagt til mig
så vi skal kun giftes så skal hun hjem så jeg kan få mine 53k tilbage og så skal der søøges familie sammenføring måske der nede eller måske når hun kommer igen

Damm
Hep skrev:
Damm skrev:

Skal i giftes i Thailand eller Danmark?

Hvis i bliver gift i Thailand kan i søge visum bagefter og så skal du ikke stille garantien for visummet da i er ægtefolk. Så er det bare at få hende herop på et visum og derefter søge om FS her fra Danmark. Hun bliver så tildelt processuelt ophold og kan blive her indtil sagen er behandlet.

Hvis i bliver gift i DK og søger FS herfra vil i med meget stor sandsynlighed miste visumgarantien. I det tilfælde er det bedre at søge fra Thailand og så rejse her til Danmark på et nyt visum og bede om processuelt ophold - så kan hun være her mens de behandler sagen. Hvis i gør det på denne måde så husk ikke at få udstedt det første visum til 90 dage, fordi så skal i vente 180 dage før i kan få udstedt et nyt.

planen er vi gifter os nu i dk
og så har vi desvære 90 dage nu så hun skal hjem i 90 dage og i mens skal vi så søge familie sammenføring eller skal vi vente med familie sammenføring til hun er her i DK igen ?
Redigeret af Damm d. 12/08-2007 21:27

Hep
Damm skrev:
planen er vi gifter os nu i dk
og så har vi desvære 90 dage nu så hun skal hjem i 90 dage og i mens skal vi så søge familie sammenføring eller skal vi vente med familie sammenføring til hun er her i DK igen ?

Hvis i gør det på den måde så skal i søge om FS så snart hun kommer tilbage til Thailand.

Husk at bestille tid på ambassaden til at indlevere papirerne. (skema 1 + dokumentation) og husk så selv at indsende skema 2 + dokumentation inden for 14 dage til US. De sender ikke længere brev ud og beder dig om at indsende det og hvis det kommer senere end 14 dage kan det forsinke sagsbehandlingstiden.

Damm
Angående det navne skift
jeg har nu snaakket med [url]www.borger.dk[/url]
som også kikkede på deværse hjemmesider for at hjælpe
og kom frem til jeg skulle snakke med Familiestyrelsen
http://www.famili...

Familiestyrelsen siger at hun kan ik på baggrund af et 3 måneders visum få mit efternavn
det skal hun selv prøve at få gjort når hun kommer til Thailand
og ellers vil det kunde blive gjort når hun engang kommer her til med opholds tilladelse

det er da godt nok besværligt damn!!! Angry

Damm
Okay Tak for hjælpen Hep og også mange tak til alle jer andre jeg tror jeg er ved at ha styr på det
้ดัท

Spring til debat: