Se indlæg|
Bror og fætter til danmark
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/07-2007 17:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Vi har lige tilbragt en 3 ugers rundrejse med min kones bror og fætteren var også med et stykke af vejen. Nu ønsker min hulde viv, at de skal komme til dk på et par ugers besøg, hvilket for mit vedkommende er fint nok. Imidlertid kan jeg ikke lade være med at tænke på, at denne rejse kommer til at koste et ikke ubetydeligt beløb såvel som en lang række administrative forhindringer. Derudover har jeg i et svagt øjeblik lovet såvel at hente dem som at bringe dem tilbage (Er ikke den store tilhænger af lange flyveture)Nå, men det korte af det lange er, at jeg kan ikke lade være med at tænke på, om de ikke ville være betydeligt bedre stillet ved at de fik et beløb, modsvarende hvad en sådan rejse vil komme til at koste, fremfor et par uger i dk og så tilbage uden andet i bagagen end det man nu engang kan opleve på et 2 ugers ophold i dk, som sandsynligvis tilmed først kommer til at finde sted når det er blevet dansk vinter. Jeg har nævnt mine betragtninger til konen, men hun siger de er ligeglade med pengene, vil hellere have oplevelsen. Ja, det skulle jo så være det. Jeg mener nu alligevel at et beløb modsvarende et par 100K baht kunne gøre en betragtelig forskel i deres thailandske tilværelse, da de på ingen måde er velstillet. Hvorimod et par uger i dk jo på ingen måde ændrer på nogetsomhelst. Dette er på ingen måde et udtryk for modvilje fra min side mod at de kommer her og besøger os, vi har plads nok og jeg har selv tilbragt adskellige måneder hos dem og nydt deres gæstfrihed igennem mange år. Hvad er jeres holdning til en sådan "problemstilling"? Er jeg helt galt på den? Har i selv haft tilsvarende overvejelser? mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 31/07-2007 17:30 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 31/07-2007 17:27
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Starter lige med et smil, for det var det jeg fik på da jeg læste dit indlæg...Forstår godt hvad du mener, men hælder mest til din viv's mening. Lad os antage at du gav dem et beløb svarende til dine udgifter ved et evt. besøg. Hvad ville der ske med det? Ja jeg har mine formodninger, uden at kende til din familie. Hvordan tror du selv det vil gå med dette forholdsvis store beløb? Og hvor længe holder mindet over de glæder et sådant beløb ville gi dem. Men en rejse hertil med alt hvad det indebærer, vil for dem være deres livs oplevelse, de vil huske resten af deres liv. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 31/07-2007 17:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Rinpoche Jeg tror at din kone meget gerne vil ha dem herop 1., for at vide dem at hun har det godt ,og bor godt 2.. ha dem herop for at vise sin egen gæstfrihed til dem 3.. for at give dem deres livs oplevelse,med flyturen.danmark og lignende bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/07-2007 17:34
|
|
Hej Bamsen og John. Tak for jeres svar begge to. Jeg er glad for at høre jeres mening. Får mig til at tro at det nok er det mest rigtige. Måske er jeg lidt for pengefikseret, men det var nu mest med henblik på deres tarv. Så fx. gerne at et sådant beløb gik til fætterens uddannelse el. lign. Jeg skulle nok bare glæde mig, over at de værdsætter et besøg hos os mere end x antal baht ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/07-2007 17:39
|
|
Davs Rinpoche Hvis du vil gøre dem rigtigt glade når de vet. kommer herop Så udstyr dem med engangs kameraer, og lad dem hygge sig med dem. ![]() Det kan være enormt sjovt at gøre det bamsen |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 31/07-2007 17:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja jeg forstår godt din kone,det har vi der er thai gift også prøvet, men-men det koster kroner, og du kan regne med at det ikke er slut med dette ene besøg, de finder hele tiden på noget nyt, og det koster hver gang,og meget papir arbejde. dette ikke ment som noget negativ, men sådanne er det som regel når man er thai gift,det stopper aldrig. hvad synes i andre, er jeg helt gal på den. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 31/07-2007 17:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hej rinpoche hehe ja jeg tog oz mig selv i at sidde med et stort smil, jeg har ikke selv stået i den situation så jeg kan kun bidrage med mine ydmyge tanker og mening omkring det og jeg er sikker på at du i sidste ende træffer den rigtige beslutning. Jeg kan godt følge dig 100% i dine tanker og det er ski mange penge du der tilbyder dem, men vi taler jo om Thailand og de render jo rundt med hovedet nedad ![]() hvem ved det kan jo godt være at de er død nysgerrige omkring DK. Og jeg ved fra min kæreste at når hun har besluttet sig så er det skide svært at få ændret hendes mening. og jeg hælder til John og Bamsefars indlæg![]() ![]() Damn de rykker sku hurtigt på dit indlæg - til jpo --- svar skyldig
Redigeret af samee d. 31/07-2007 17:43 It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/07-2007 17:49
|
|
Well, det er jo også første gang efter 14 år, så det er jo ligesom på tide ![]() Jeg tror jeg skal pakke min farang "rationelle" tankegang lidt væk og så bare sørge for at de får et godt ophold. I forbindelse med denne visit, er det selvfølgelig konen der træffer beslutningen, og jeg er rigtig glad for at få jeres input omkring denne situation. Hjælper mig til at anskue det hele fra en anden synsvinkel. Takker mange gange. Vi må bare igang med papirarbejdet. Og til Bamsen: Godt råd ![]() mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 31/07-2007 17:50 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 31/07-2007 17:55
|
|
til samee. så synes du jeg er helt gal på den. vil du slet ikke give mig ret i noget af det. jeg vil da gerne høre din mening. eller den som er tavs sammentygger. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 31/07-2007 18:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hej jpo, jamen så bliver jeg nød til at gætte, jeg har jo ikke selv prøvet det kender ej nogen som har, men det kan da godt være at du har ret og hvis du her hehe ja så ved vi godt hvem som kan få lidt travlt i fremtiden ![]()
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 31/07-2007 18:15
|
|
nå ja vi får se. jeg skal ikke skrive mere om dette. jeg ville ellers gerne |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/07-2007 20:33
|
|
Det letteste ville være at sende et par foto og en pose penge.![]() Men jeg oplever også et større pres fra familierne i thailand om at komme her op. Den sidste besøgende er endnu ikke rejst hjem, skulle bare lige se DK ![]() dsd |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/07-2007 20:44
|
|
Der er klister på sæderne.Vi har aldrig oplevet noget pres overhovedet, det er helt min hulde vivs ide. Og det er efter 14 års giftemål, så jeg kan vel dårligt indvende noget imod det Ikke mindst fordi vi har nydt godt af deres gæstfriheden igennem årene med efterhånden 30 thailandsrejser..Min eneste indvending er nok blot det at jeg både skal hente og bringe dem, hader lange flyrejser. Og på min sidste tur kom jeg tilmed til at sidde på Jumpseat. Og selvom personalet var kanonsøde, så er det ikke særligt bekvemt. Nå, i det mindste røg resten af familien på business class ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 31/07-2007 20:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Rin, kan jo så regne ud de skal på goodfriend billetter![]() ![]() Jeg er helt og holdent enig med din viv, det er en oplevelse for livet, samt hun får også vist sin familie, at hun bor og har det godt i DK. Så det vil også have en kæmpe betydning for hende!! Her er der ingen i Thailand der prsser på, men konen der presser lidt for at få noget familie hertil, og jeg tror, uden at vide det med 100% sikkerhed, at det er for at vise at hun klare sig godt i DK. Bare min ubetydelig menning om dette spørgsmål ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/07-2007 21:06
|
|
Ikke spor ubetydelig Jesper ![]() Og ja, du har ret i det med billetterne. Jeg er nu heller ikke i tvivl mere, det er den rigtige beslutning, ikke mindst takket være indlæggene i denne tråd, som har hjulpet mig til at anskue tingene fra en anden synsvinkel. Tak til jer alle sammen. mvh rinpoche |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 31/07-2007 22:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
[quote]rinpoche skrev: Min eneste indvending er nok blot det at jeg både skal hente og bringe dem, hader lange flyrejser. Og på min sidste tur kom jeg tilmed til at sidde på Jumpseat. Og selvom personalet var kanonsøde, så er det ikke særligt bekvemt. Nå, i det mindste røg resten af familien på business class ![]() mvh rinpoche Mener du , du skal flyve til thailand bare for at hente dem og så flyve tilbage igen ???? Hvis det er tilfældet ,så er der hjælp at hente ,thaiairways har service guider der hjælper thaifolk der aldrig har fløjet for , tar dem i hånden ved skranken og følger dem ud til flyet, i skal bare nævne det når i bestiller biletten Redigeret af roald d. 31/07-2007 22:08 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 31/07-2007 22:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
For et par år siden havde vi svigermekanikken med hjem til Danmark efter at have tilbragt fem uger hos dem i Thailand. Vi havde købt tre måneders billetter til dem, og så kunne de blive så længe de havde lyst. Efter den koldeste november i mands minde, hvor svigermor sov med dynejakke og handsker, gav de efter for kulden og ville hjem. Der var da gået fem uger, og de havde formået at holde ild i brændeovnen hele tiden. Men der er ingen tvivl om, at de har haft en stor oplevelse, der er umulig at gøre op i penge. Og svigerfar taler stadig om, at hans røv frøs til is i Danmark. Jeg er desuden sikker på, at det har givet lidt anseelse blandt mændene i hans gade, hvor han har fortalt mange historier om turen. Og så var det da også dejligt at være alene efter 10 uger under samme tag som svigermekanikken. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 01/08-2007 07:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg har en god bekendt, som er fra nordnorge, han havde kaeresten med. det var meningen de skulle vaere der i 3 mdr., men efter en uge kom kaeresten tilbage. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/08-2007 07:26
|
|
Ja, sommeren er godt nok at foretrække for et besøg. Jeg har nok den holdning, at enten kommer de om sommeren, eller også så venter vi et halvt års tid. mvh rinpoche |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/08-2007 11:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Jeg håber Bror og Fætter får en stor oplevelse ved at opleve Danmark, det er jeg sikker på de gør. Men som du selv nævner, rinpoche, så er de ikke rige....så der kan rent faktisk blive problemer med at få dem et turist visum! Det var let i "gamle dage" men nu hvor DK er medlem af EU og Schengentraktaten, så er det faktisk blevet meget svært for ubemidlede Thaier at få et tourist visum til noget som helst land i EU! De generelle regler er, at en ansøger skal: - Have et stabilt og vellønnet job - Have en pæn bank konto - Eje fast ejendom i Thailand plus et par andre ting... Alt dette for at sikre at Thai turisten ikke blot kommer for at blive og arbejde sort...myndighederne vil sikre sig at turisten har en grund til at vende tilbage til Thailand.... Men der er stadig nogen der er heldige...men det er KUN dem der har familie i DK, så vi kan kun håbe at alt går vel, ikke? Men du kan også risikere at Udlændingestyrelsen i Ryesgade bliver involveret og vil have dig til at stille garanti for at Bror og Fætter rent faktisk rejser hjem til LOS igen! Det har jeg set før! 50.000 DKK i "depositum"...det samme som man skal stille for at få en familiesammenført kone til DK! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(Er ikke den store tilhænger af lange flyveture)
Starter lige med et smil, for det var det jeg fik på da jeg læste dit indlæg...

og jeg hælder til John og Bamsefars indlæg