Se indlæg|
Liste med danske virksomheder
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 03/08-2007 13:40
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Aloha, Rygtet siger at den danske ambassade i Thailand har en liste med danske firmaer der laver ting i Thailand/har et datterselskab i Thailand. Er der nogen af jer der har den liste, så man kan tage et kik på den? Ambassaden vil selv have 600,- bananer for den, hvilket vi synes er lidt i overkanten ![]() Vi skal bruge listen, så min kone kan finde sig et godt job her i Danmark. Hun har en business uddannelse fra Thailand (bachelor of business administration/marketing), så vi tænker hun vil være guf for danske virksomheder med interesser i Thailand. Tak, mads |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/08-2007 16:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Mads Ikke for at gøre dig ked af det eller nedgøre din kone. men Thailandske uddannelser er altså INTET værd i dk. 12 års skolegang her ude svarer til mindre en 3 klasse i dk, for at sige det groft. Nå men for at være seriøs, men ex som bor på fyn kender hele rumlen, hun er fra Thailand byggeteknisk / landmåler uddannet, men skal gå 3 år om i dk bare for at bruge lidt af det. Le-si |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 03/08-2007 20:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
12 års skolegang her ude svarer til mindre en 3 klasse i dk, for at sige det groft. det har jeg sku lidt svært ved at tro men hvad ved jeg...... er der nogen anden herinde som kan kaste lidt lys over dette????? It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/08-2007 21:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
arh så galt er det ikke overalt i thailand. Bkk findes der flere gode skoler med høj international faglighed . Thailand vinder faktisk flere og flere guldmedaljer i de internationale skole/uni-konkurancer. Så det går da den rigtige vej ![]() dsd |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 03/08-2007 23:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Ja Thaierene er en flok dumme aber, og deres virksomheder bliver designet af ingenøre fra udlandet, og drevet at 3 klasses elever, Tele komninkanitions nettet er opbygget udelukkende af med know how fra udlandet. De eneste skoler er små ris hytter ude i junglen. eller har jeg misfostået noget når jeg har en opfattelse at Thailand er helt fremme på visse områder, jeg tror at vide at der kommer folk fra hele verden for at få fortaget avanceret plastik kirugi, eller at de har et internaitonalt produktions apparat der levere teknologi til store dele af verden. Undskyld tonen, men jeg bliver ked af det og foraget når jeg læser at en lang uddannelse svare til en 3 klasse. Klart nok der bliver stillet lavere krav til uddannelse af en landmåler i Th. men højere uddannelser er international herunder en bachler. Da i samtidig tænker på at udnytte det i en sammenhæng med arbejd som kontakt/forbindelse til Thailand mener jeg at i skal forfølge ide´n som jo kræver minimum super Engelsk og rimeligt dansk niveau. Chuk Dee Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 04/08-2007 02:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Vi har altsaa ogsaa gode skoler her i Chiang Mai. Mange laeger, herunder ogsaa plastik-kirug, har faaet deres uddannelse i Japan eller USA. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 04/08-2007 09:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
le-si skrev: ... men Thailandske uddannelser er altså INTET værd i dk. 12 års skolegang her ude svarer til mindre en 3 klasse i dk... Det citat kan læses på to måder: Det kan være en meget fordomsfuld udtalelse om Thailandske uddannelser ... eller det kan være et realistisk bud på de fordomme din kone vil ramle ind i når hos søger job hos danske virksomheder. Jeg ved ikke om forholdende har ændret sig siden 2002, men optil da var selv danske bachelor uddannelser, ikke meget værd ved jobsøgning i Danmark. Den største chance for job ligger nok hvis din kone skriver sine ansøgninger med fokus på sine talenter m.h.t at kommunikere med andre Thaier, snarere end hvor god hun er til business. Et af de allerstørste problemer for udenlandske virksomheder er at kommunikere med Thaier omkring alle de praktiske ting, der løbende skal løses. Din kone slipper nok ikke udenom at skulle anskaffe sig et antal danske eksamensbeviser elle kursus certifikater for et job af den art, der kræver uddannelse. Her ville det være værd at overveje at tage kurser i hvad en ganske almindelig sekretær skal kunne ... Der kunne jo tænkes at være en åbning som sekretær for en import chef, der har fået spat af sine forgæves forsøg på opklare hvornår den Thailandske ordre eventuelt kunne tænkes at blive afskibet. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 04/08-2007 10:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
tja noget af indholdet er rigtig nok. Jeg har selv haft meget sjov med at være vikar på Chiang Mai Rajabhat University ( CMRU) både i år men også sidste år og var bla med til at lave nogle udflugter med eleverne. Jeg var chockeret over hvor dårlige 4 års elever var til englesk, selvom det var deres hovedfag. Jeg var vikar i almene fag og især englesk blev jeg brugt...HC Andersen var næsten for svær for dem til at analysere, eller Charlottes web..og andre eventyr..de forstod dem, men det knep med at analysere historien dybere. OK CMRU er et betalings Universitet og de bedste elever er da også på CMU, CHULA , TAMMA osv..Men aligevel, jeg blev lidt skuffet over deres niveau pt |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 04/08-2007 15:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Mads Det fik du så i første gang ikke ret meget ud af, end at få at vide, at din kones uddannelse er nul og niks. Det er naturligvis noget vrøvl. Men man er nødt til at forholde sig til forskellene. En agronom-uddannelse i risavl har formentlig større værdi i Thailand end i Danmark. Men jeg tror, at en business-uddannelse i Thailand da absolut kan være fin, specielt hvis der er tale om handelsrelationer mellem Thailand og Danmark - eller Thailand og andre lande. Din kone har jo nogle helt klar fordele med sit indgående kendskab til forholdene i Thailand. Det er helt genialt for en virksomhed, der vil handle med Thailand. Jeg har ikke listen fra ambassaden, men har selv haft fornøjelse af medlemslisten på Det Dansk-Thailandske Handelskammers hjemmeside. Tag et kik på www.dancham.or.th - og så futter Bamse måske ind og laver om til et link, når han kommer fra Dyrehaven, for det har jeg altså ikke evner til. Tak, Bamse (eller anden admin.). Håber i øvrigt, at I har en rigtig god dag. Bemærk at medlemslisten "Members" både har en del for virksomhedsmedlemmer og personlige medlemmer. Held og lykke. / Bjarne |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/08-2007 16:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
[url]www.dancham.or.th[/url]
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/08-2007 21:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Fint Suk, godt gået![]() ![]() ![]() Hvem behøver at vente på admin.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 04/08-2007 21:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Thaiernes uddanede læger er meget anerkendte bla.Danske læger,jeg kan sige at nyre lægerne i Odense,har fuld tillid til hvad deres kolegaer i Thailand udfører,jeg hørte meget inden jeg skulle til landet første gang,deres uddanelse er lige meget værd her,men andre uddandelser ved jeg intet om:.
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 05/08-2007 02:59
|
le-si må da have røget for meget fjolletobak. CIRIUS har godkendt fruens bachelorgrad og vurderet den er fuldt ud på højde med en tilsvarende dansk uddannelse. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 05/08-2007 06:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Universiteter kender jeg ikke så meget til og jeg ved da godt at niveauet er højere f.eks i BKK. Men tager man børn / unge ude omkring i th. så lærer de uhyggeligt lidt.. besøg en skole og kik på hvad der findes af materiale i biblioteket..... En masse om Buddha og kongehuset og så en lille smule de kan bruge til almen viden og måske kommende erhverv. Jeg kender vores lokale skoler og har undervist dem fra 12 - 18 år.. Skole køkken er lukket, ingen lærer til at undervise i natur fag.. selvom der er 33 lærer til 400 elever. Jeg har flere gange oplevet at komme på skolen og ungerne de sad i en af de 3 slik kiosker, eller sad og så tv.. Læreren,,, enten vidste ingen hvor vedkommende var eller lå og sov. Det jeg mener er værdiløs set med vores øjne er dem som kun har taget mor 6 og bor 6. hvor mange Thaier kan lægge 5 og 10 sammen uden regne maskine ? ja ja nogen kan selvfølgelig. Hvis man har set Itv, så var det helt sikker hver gang der kom et spørgsmål om geografi ( i thailand ), så anede de intet om svaret. De små hvor min ex,s unger går, de bruger hovedparten af dagen til at glo TV.. som nok så praktisk er instaleret i samtlige klasseværelser. Hende jeg har boende har taget lærer uddannelse, ja det er måske godt nok, men det eneste hun kan er jo at læse op af en bog, hun har ingen parat viden om noget som helst praktisk. nej Mads jeg er ikke på den uvane, nøjes med Black Cat. Jeg forholder mig bare til hvad jeg ser og oplever.le-si |
|
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 08/08-2007 03:43
|
le-si: Jeg synes ikke du er helt forkert på den ifht. niveauet på skolerne på bøhlandet - manglen på viden, etc. er så man krummer tæer nogen gange. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.