Se indlæg
 Udskriv debat
Spar mange penge på vekslekursen!!
ideaman
abba....nå, du er også her? Det glæder mig så at fik fik løst det her problem! Tak for det Wink

prasat
du skal ikke tage det så tungt ideaman, for et par år siden var der en anden dansker der var bosat i thailand der også fandt frem til dette forum. han fik samme tur som du gør, den med at du ikke skal tro du er noget osv. selv administratorerne kan ikke holde op med at heppe på når skytsets hives frem. clydeman blev her ca 1½ år før han fik nok af at blive svinet til. og kronborg for den sags skyld. men de har sku nok gjort mest for vores piger hvis man vil tage imod deres tilbud istedet for bare at rakke dem ned. de måtte sku ikke engang reklamere for deres gratis danskskole. du vil de næste par måneder blive nærstuderet og alt hvad du skriver på dine hjemmesider vil blive kommenteret som det rene svindel og dødssejlere, og slutteligt vil du sikkert som mange andre fornuftige mennesker slutte med at skrive på denne side, jeg håber du vil blive i fremtiden og komme med dine erfaringer og fif, dette fif var faktisk et godt et, men pøblen vil heller veksle deres surt optjente penge til en dårlig kurs. du glemte at fortælle at i disse vekselsteder er der også forskeld på kursen om du veksler 100 kr sedler eller 1000 kr. sedler.

prasat

Davser Ideaman

Hvor ligger dert super rich hvor man får sådan en god kurs
Det ville da være rart at vide,hvis man skulle ha lidt penge med derud
en dag
bamsen

Webmaster
prasat skrev:
selv administratorerne kan ikke holde op med at heppe på når skytsets hives frem.

Angående ovenstående så vil jeg lige henvise til følgende i reglementet:
§17 - Administrationen.
Administrationen er voksne og fornuftige mennesker som ofre en del af sin tid for at gøre din oplevelse af forumet bedre. Ændre, lukker eller sletter administrationen indhold, så har det en god grund. Administrationen kan naturligvis deltage i debatter på lige fod med alle andre, og vil normalt kun udtale sig som privat menneske. Såfremt et medlem af administrationen udtaler sig som administrationen, så vil det blive tydeliggjort i kraft af følgende linie i indlægget: - Admin -.

Så vidt jeg kan se har ingen udtalt sig som administrator i denne tråd før dette indlæg.

prasat skrev:
clydeman blev her ca 1½ år før han fik nok af at blive svinet til. og kronborg for den sags skyld. men de har sku nok gjort mest for vores piger hvis man vil tage imod deres tilbud istedet for bare at rakke dem ned. de måtte sku ikke engang reklamere for deres gratis danskskole.

Er det noget du ved noget om eller bare noget du tror du ved noget om ?
Herfra kan ovenstående ikke genkendes. Så stop venligst med at udsprede usandheder. Tak.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jpo
hvis man skal have så mange penge med til thailand, ville jeg nok overfører den over et par gange fra min bank i danmark og til min konto i thailand, det lyder helt tosset at have mere end en mile, i en kuffert,efter min mening så er man for dum,ja undskyld det mener jeg bare.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
noidam
ja jeg kunne da også lide at vide lidt mere om dette "super rich"
er det allemands, eller kan vi andre også være med.

"super rich" er det noget vi der ligger inde med en kassebeholdning af sorte penge kan drage nytte af.

jeg kunne da også tænke mig lidt mere info. omkring "super rich".
det lyder da som en god forretning, det forudsætter jo at man har lidt cash.Cool i givet fald.

Har fjernet en masse mellemrum i dit indlæg.
Redigeret af John d. 10/07-2007 16:23

Hej

Jeg har selv prøvet super rich og siden firserne har jeg brugt den gamle vekslebutik ”Jimmy”. Super rich ligger ved Wold Trade Center på Rachadamri rd. Partunam. Og ”Jimmy” er lidt svært at finde, da den ikke ligner et vekslekontor. Den ligger på det modsatte fortov, skråt overfor Hotel Indra Regents hovedindgang ved Partunam. Man får den højeste kurs, hvis man bruger store sedler. Men de gange jeg har vekslet MEGET store kontante beløb, så har der aldrig været nogen gevinst i forhold til det, at sende danske kroner via sin DK bank til sin thaikonto. Efter min erfaring, så er det stadig bedre, at overføre danske kroner via sin bank. Skal dog ikke gøre mig klog på, om man muligvis får et par bath ekstra, hvis man kommer med beløb over 1mil kroner. Men jeg tvivler stærkt på at det skulle være tilfælde.
Tror dog mere på, at man kunne få en ekstra højtforrentet konto, hos sin thaibank, hvis man satte sine 1,3 mil ind der.

Er der nogen bruger her, som ikke får omkring 6,20 når i sender penge ned til jeres thai konto?

dsd

ps. Alle mine transaktioner er selvfølgelig registret hos rette myndigheder. 55555

Redigeret af d. 11/07-2007 00:02

roald
[prasat skrev:

der også forskel på kursen om du veksler 100 kr sedler eller 1000 kr. sedler.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor gir det en bedre kurs med store sedler ??

ideaman
prasat skrev:
du skal ikke tage det så tungt ideaman, for et par år siden var der en anden dansker der var bosat i thailand der også fandt frem til dette forum. han fik samme tur som du gør, den med at du ikke skal tro du er noget osv. selv administratorerne kan ikke holde op med at heppe på når skytsets hives frem. clydeman blev her ca 1½ år før han fik nok af at blive svinet til. og kronborg for den sags skyld. men de har sku nok gjort mest for vores piger hvis man vil tage imod deres tilbud istedet for bare at rakke dem ned. de måtte sku ikke engang reklamere for deres gratis danskskole. du vil de næste par måneder blive nærstuderet og alt hvad du skriver på dine hjemmesider vil blive kommenteret som det rene svindel og dødssejlere, og slutteligt vil du sikkert som mange andre fornuftige mennesker slutte med at skrive på denne side, jeg håber du vil blive i fremtiden og komme med dine erfaringer og fif, dette fif var faktisk et godt et, men pøblen vil heller veksle deres surt optjente penge til en dårlig kurs. du glemte at fortælle at i disse vekselsteder er der også forskeld på kursen om du veksler 100 kr sedler eller 1000 kr. sedler.

prasat

Hej prasat,

Jeg tager det ikke så tungt at folk sviner mig til, KUN hvis de ikke har noget konkret at henvise til....og med dette indlæg beviste jeg selv, at det tunge skyts var berettiget, jeg skulle nemlig have kontaktet min klient først (abba) og spurgt ham helt konkret HVORDAN han udførte de mange penge....
Jeg anbefaler ALLE mine klienter at overføre pengene via bank, og derfor havde jeg også store ord fremme overfor abba, men lod ham selv bestemme, da det jo var mange penge. Jeg havde slet ikke overvejet at det KUNNE være ulovligt, hvis ikke kan underretter myndighederne....dette simpelthen fordi jeg ALDRIG har været i den situatiuon før, og ej heller selv ville slæbe så mange penge rundt i en kuffert. Jeg synes stadig det er temmeligt åndssvagt af abba at gøre det.... men kunne andre med stærke nerver klare det så synes jeg lige jeg ville give dem et fif....

Tak igen prasat, jeg skal nok holde mig oven vande, selv om der altid vil være nogen "ude med riven" som deepseadivers....men så længe jeg kan skyde alle hans tåbelige indlæg i sænk, så går det nok. Jeg ville være mere bekymret hvis deepseadivers rent faktisk havde ret i nogle af de ting han himler op over...men det er bare rent medie fis...han har ikke et eneste lille punkt at holde fast i....hans udtalelser er ren misundelse og tåbelig uvidenhed....la ham bare komme an, jeg skal nok skyde ham i sænk til hver en tid Grin

ideaman
deepseadivers skrev:

Men når det så er sagt, så er jeg til gengæld også overbevist om, at 99,9 % af de tilfælde, hvor folk ud og indføre så store kontante pengesummer i baglommen, også bliver og ud/indført uden thai/danske myndighedernes viden.

dsd Grin

Nå, det mener du? Så forklar venligst dette eksempel:
Hvis en fyr er dum nok til at udføre lad os sige 1 million DKK fra Danmark og rejser ind i Thailand uden at underrette nogle myndigheder. Fotæl så hvordan han vil bruge de 1 million DKK i Thailand? Vil han have dem liggende i sin kuffert og kun veksle lad os sige 10.000 DKK af gangen? For han kan ikke veksle dem allesammen på een gang, uden at han har registreret dem til myndighederne, banken vil nemlig bede om at se dette dokument, før de veksler pengene.

99,99% af alle mennesker der indfører den slags summer gør det altså uden at informere myndighederne?? Den må du længere ud på landet med!
Jeg tror næppe der er ret mange flere end 5% der gør den salgs, fordi det er hamrende risikabelt, som du selv er inde på, så er det hamrende ulovligt også....men man risikerer at blive frastjålet eller franarret pengene inden man når at bruge dem. Især når man skal gemme dem i sit hus eller et andet sted fordi man ikke kan veksle dem på een gang!

huratho
Da jeg drev forretning i DK og skulle overfoere betydelige beloeb til Thailand, mener jeg bestemt at min bank skulle underrette nationalbanken om overfoerslen, men det er maaske noget jeg har misforstaaet.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

kylling
Hejsa Kim
Du må vide nogle ting som os alm. bruger ikke ved noget om med hensyn til Kronberg og Clydeman, vil du være sød at her i dit (forum) der er et problem hvad er det???

Webmaster
Hejsa Kylling,

Hvad er det du vil vide ?
Jeg har længere oppe i tråden korrigeret nogle usandheder og længere er den ikke.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ideaman
huratho skrev:
Da jeg drev forretning i DK og skulle overfoere betydelige beloeb til Thailand, mener jeg bestemt at min bank skulle underrette nationalbanken om overfoerslen, men det er maaske noget jeg har misforstaaet.
Hugo

Det største beløg jeg har overført fra DK til min konto i Thailand var 80.000 DKK....det klarede Danske Bank uden problemer og jeg mener heller ikke de underrettede Nationalbanken....men så skal man måske op i større beløb?
Een af mine klienter overførte for kort tid siden 250.000 DKK....og hans bank underrettede heller ikke Nationalbanken....eller måske gør de det faktisk, uden at vi får besked om det?
Er der nogen der kender svaret?

ideaman skrev:

Det største beløg jeg har overført fra DK til min konto i Thailand var 80.000 DKK....det klarede Danske Bank uden problemer og jeg mener heller ikke de underrettede Nationalbanken....men så skal man måske op i større beløb?
Een af mine klienter overførte for kort tid siden 250.000 DKK....og hans bank underrettede heller ikke Nationalbanken....eller måske gør de det faktisk, uden at vi får besked om det?
Er der nogen der kender svaret?

Yesper!

Det kan den uvidende deepseadivers nemlig svare på.Wink

Alle banker og andre penge institutioner skal indberette til finanstilsynet hvis udførelser er over 10.000 euro.

dsd

http://www.logir....000348.htm

Redigeret af d. 05/08-2007 12:44

jesperfrb
Førhen var beløbet 100000 dkr, blev så lavet om til 15000 euro, og er nu på 10000euro, så skal banken indberette beløbet til nationalbanken, men hvis der ikke er nogen problemer, hører man intet om detWinkWink

Kan for øvrigt tilføj at "PET" ved stort set alt om alle bank overførsler, da det Hollanske selskab ( dem der opfandt "swift" kode systemet overvåger alle pengetransaktioner, samt indformere de fleste lande om samme, med et vederlag selvføligShockShockShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

paulsenp
Grænsen for hvornår nationalbanken informeres har faktisk været oppe på 200.000 dkk, men du får ikke selv besked, når det sker.

I januar overførte jeg selv 550.000 dkk, og jeg har ikke hørt en lyd til det. Det er der nu heller ingen grund til, det er jo ikke ulovligt. I forbindelse med pengeoverførslen skal man blot angive formålet.
Peter

ideaman skrev:
deepseadivers skrev:

Men når det så er sagt, så er jeg til gengæld også overbevist om, at 99,9 % af de tilfælde, hvor folk ud og indføre så store kontante pengesummer i baglommen, også bliver og ud/indført uden thai/danske myndighedernes viden.

dsd Grin

Hvis en fyr er dum nok til at udføre lad os sige 1 million DKK fra Danmark og rejser ind i Thailand uden at underrette nogle myndigheder. Fotæl så hvordan han vil bruge de 1 million DKK i Thailand? Vil han have dem liggende i sin kuffert og kun veksle lad os sige 10.000 DKK af gangen? For han kan ikke veksle dem allesammen på een gang, uden at han har registreret dem til myndighederne, banken vil nemlig bede om at se dette dokument, før de veksler pengene.

99,99% af alle mennesker der indfører den slags summer gør det altså uden at informere myndighederne?? Den må du længere ud på landet med!
Jeg tror næppe der er ret mange flere end 5% der gør den salgs, fordi det er hamrende risikabelt, som du selv er inde på, så er det hamrende ulovligt også....men man risikerer at blive frastjålet eller franarret pengene inden man når at bruge dem. Især når man skal gemme dem i sit hus eller et andet sted fordi man ikke kan veksle dem på een gang!

Det kan da nemt forklares.
Hvis du ser på narko marked herhjemme så er det snart meget længe siden der er snuppet en dansker med heroin fra thailand. Men kigger du forbi foran Maria kirken på Istedgade så er der ingen mangel på top high class heroin fra thailand.

Hvis du samtidig læser nyheder fra patti, så sker det næsten hver uge at én farang bliver frarøvet sin safe boks med store penge beløb.
Min teori er at store dele af patti er bygget med sorte penge, så NEJ det er ikke noget problem med at bruge sine sorte penge i thailand.

dsd

ideaman skrev:
deepseadivers skrev:

dsd Grin

Hr. IdeConMan

Som de kan læse på nedenstående link, så er der mange som tager chancen

dsd

Millioner plukkes fra rejsende i lufthavnen

Næsten hver dag stoppes rejsende i Kastrup Lufthavn med for mange kontanter på sig.

Selv om politiet sidste år fandt cirka 16 millioner kroner hos rejsende i Københavns Lufthavn, er det kun i få tilfælde, at der senere kan skaffes beviser for, at kontanterne stammer fra kriminalitet.

- Det er en utrolig vanskelig opgave at godtgøre, at pengene hidrører fra eller skal bruges til kriminalitet, siger vicepolitiinspektør Carsten Holder på politistationen i lufthavnen. Som oftest sker der det, at pengene udleveres igen.
Det sker næsten dagligt, at folk i Kastrup overtræder reglerne og har flere penge end tilladt på sig. Senest blev to passagerer natten til tirsdag opdaget med tilsammen cirka 200.000 kroner. Den ene af mændene skylder i forvejen 600.000 kroner til det offentlige, og derfor var Skats foged hurtigt på banen for at sikre sig beløbet.

Grænsen blev i sommer sat ned fra 15.000 til 10.000 euro, altså cirka 75.000 kroner. Hvis man ikke har deklareret udførslen på forhånd, går myndighederne i gang med en undersøgelse

http://www.berlin...aid=928678

mr tirak
Brug de små veksel butikker skriver politikken

http://politiken....354759.ece

Mr Tirak
Redigeret af mr tirak d. 19/08-2007 04:55
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Spring til debat: