Se indlæg|
udlændingeservice, igen,igen
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 24/07-2007 14:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ja så sker det sgu´ igen, jeg fatter ikke at den lovgivning ikke snart bliver lavet om. det burde da være nuværende økonomiske situation der burde være gældende, og ikke en situation som opstod for over 1 år siden. http://tinyurl.co... 3F'ers thailandske familie udvist Udlændingeservice har afvist, at 34-årige Mugda Sopharat og hendes datter kan søge om opholdstilladelse fra Danmark. De skal forlade landet straks. De radikale kræver ny forklaring fra ministeren. Af Helene Olesen, Fagbladet 3F, Ud af Danmark - straks Afvisning, står der med fede typer øverst på brevet. Derefter følger: "Udlændingeservice har besluttet, at du ikke i Danmark kan indgive din ansøgning om opholdstilladelse. Du henvises i stedet til at indgive ansøgning på en dansk repræsentation i dit hjemland, eller et andet land, hvor du har haft et forudgående fast ophold i de sidste tre måneder før ansøgningens indgivelse. Du skal derfor udrejse af Danmark straks". Kranfører og 3F'er Henrik Just Nielsen læser i telefonen op fra brevet fra Udlændingeservice, stilet til sin 34-årige hustru Mugda Sopharat. Onsdag modtog familien fra Aalborg endnu en afvisning på ansøgning om opholdstilladelse, som var indsendt til udlændingemyndighederne. - Jeg har det ikke særlig godt. Pigerne har nærmest grædt, lige siden de har fået det at vide. Udvist af Danmark Brevets afslutning er ikke til at tage fejl af: "Hvis du ikke udrejser straks kan du blive: Udvist af Danmark med forbud mod at vende tilbage i fastsat tidsrum, og straffet for ulovligt ophold af Danmark". - Jeg er helt på bar bund. Jeg ved slet ikke, hvad vi gør nu, siger den 37-årige 3F'er, der sammen med sin thailandske hustru og dennes datter nu i over et år har kæmpet for, at de to kan få opholdstilladelse i Danmark. Men 26.000 kroner, som Henrik Just Nielsen modtog for over et år siden af det offentlige, har spændt ben igen og igen. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 24/07-2007 15:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja det lyder trist,jeg føler meget med dig,har du fast arbejde nu, er selv kranfører og driftopratør, hvad med at gå til ekstre bladet, eller få advokat hjælp,jeg mener man kan få gratis hjælp, men hvor kan jeg ikke huske. håber der er nogle der kan hjælpe quickmouse, så us ikke får deres vilje. men alt lige, giv ikke op, kæmp alt det du kan. håber meget det vil lykkes for dig. mvh jpo |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/07-2007 16:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Sørgelig Historie![]() ![]() ![]() Men nu kender jeg ikke baggrunden for de 26000kr han har modtaget fra det offentlige, og det står jo klart og tydeligt, at man ikke må have modtaget offentligstøtte inden for et år, når man søger familisammenføring ![]() ![]() Det gør desværre ikke sagen mindre sørgelig IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 24/07-2007 16:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Der hvor der er gratis raad at hente, hedder "Gratis advokat-raadgivning" og der er tit annonce i alle danske dagblade. Haaber det lykkes for jer. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 24/07-2007 19:41
|
|
jpo skrev: ja det lyder trist,jeg føler meget med dig,har du fast arbejde nu, er selv kranfører og driftopratør, hvad med at gå til ekstre bladet, eller få advokat hjælp,jeg mener man kan få gratis hjælp, men hvor kan jeg ikke huske. håber der er nogle der kan hjælpe quickmouse, så us ikke får deres vilje. men alt lige, giv ikke op, kæmp alt det du kan. håber meget det vil lykkes for dig. mvh jpo en rettelse, det er altså ikke mig denne historie omhandler, det kan måske tolkes sådan, men det er et klip fra 3f (fagforening) men ellers tak for de gode ord jpo. jeg undskylder mange gange det er først nu jeg opdager at det er en lidt gammel sag august 2006. Redigeret af quickmouse d. 24/07-2007 20:13 quickmouse
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 24/07-2007 22:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hvis man tilbyder at tilbagebetale de 26,000,00 kr. hvordan ser sagen så ud????? Jeg ved det ikke, måske andre har erfaring med den mulighed, måske det kan undersøges |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 24/07-2007 22:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Lov er lov og lov skal holdes, når det gælder udlændingeloven, der findes ingen særregler eller menneskelige tiltag. Så bliver lovgivningen ved med stramninger på grund af muslimer så glem retfærdighed for ganske almindelige Danskere for de er i samme kurs som muslimer, hvis de ønsker en udenlandsk ægtefælle. |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 25/07-2007 01:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 55 |
oleskyum skrev: Lov er lov og lov skal holdes, når det gælder udlændingeloven, der findes ingen særregler eller menneskelige tiltag. Hvad nu hvis politikerne, i Danmark, besluttede at indføre Jarir -lovgivning, er lov så også lov der bare skal overholdes? Livet er en overlevelseskamp, så hvis man bliver presset op i en krog, kan man blive nødsaget til at gribe til yderligheder. Dermed ikke sagt at jeg går ind for anarki. oleskyum skrev: Så bliver lovgivningen ved med stramninger på grund af muslimer så glem retfærdighed for ganske almindelige Danskere for de er i samme kurs som muslimer, hvis de ønsker en udenlandsk ægtefælle. Lovgivningen bliver ikke kun strammet pga. muslimer men på grund af alt indvandring. Hvis man f.eks. ville gøre livet lettere for os med thailandsk ægtefælde og familie, kunne man blot lade Thailand flytte en kategori op fra 'Immigrations-landegruppen' til 'Turist-landegruppen'. Det ville gøre det nemmere at blive gift og nemmere at indgive ansøgning om familiesammenføring, fra Danmark, man ville således ikke skulle vente i hjemlandet imens sagen behandles. Istedet har man indført flere besværlige regler. F.eks. skal man nu bestille tid for overhovedet, at få lov til, at indgive en ansøgning om visum. I sagen som tråden startede med, kunne man have set bort fra at familien havde modtaget hjælp fra det offentlige. Det er nemlig alt sammen et fortolkningsspørgsmål og man har altså valgt, at tolke loven efter den strammeste ramme. Det med at Dansk Folkeparti siger, at de ikke er ude på at ramme folk med udenlandsk ægtefælde, er efter min mening løgn. Hvis nogen af jer, der har udenlandsk ægtefælde, stemmer på Venstre og Dansk Folkeparti, så saver i den gren over som i selv sidder på.Det er i øvrigt interessant at bemærke, hvordan det vælter ind med østeuropæer mens flere af os har problemer med, at få vores ægtefælde til Danmark, fordi det hedder sig at vi har invandrestop. ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/07-2007 01:23
|
|
Det er i øvrigt interessant at bemærke, hvordan det vælter ind med østeuropæer mens flere af os har problemer med, at få vores ægtefælde til Danmark, fordi det hedder sig at vi har invandrestop. Det skal der til siges at de fleste østeuropæiske lande er medlem af EU, og der har arbejdskraften fribevæglighed
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 25/07-2007 01:43
|
|
Ja EU er en god ting, vi mangler vi bare at komme af med vores forbehold. Herefter behøver vi ikke at flytte til Malmø og Slesvig. ![]() ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 25/07-2007 08:45
|
|
ja jeg skal love for at arbejdskraften har fri bevægelighed, se bare på alle de østeuropæiske tyvebander der kører rund i danmark og bryder ind biler etc. og det er bevidst flere gange at det er dem som står bag.
Redigeret af quickmouse d. 25/07-2007 08:46 quickmouse
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/07-2007 00:56
|
|
Ja, men det er vel også en slags arbejde, men er der lige nogen der har en god ide??![]() ![]() ![]() Københavns herberger for hjemløse har også store problemer med at skaffe pladser til alle de tigger der er kommet fra de nye EU-lande, men vi må jo nok leve med det, desværre ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| thai lover |
Lagt på d. 28/07-2007 19:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Når noget bliver uholdbart, folk kører for stærkt, modtager offentlig forsørgelse uden at stå til rådighed for arbejdsmarked, gifter sig proforma mm, så er der nød til at blive lavet nogle love og regler, så andre ikke bliver forulempet eller snydt. De stramme regler for turistvisum til thaier, skyldes ikke muslimer generelt, højst de få thaimuslimer der kunne tænkes at misbruge et visum. Visum regler er varierende fra land til land. Så reglerne vedrørende thailænderes mulighed for turistvisum til DK, er lavet fordi der er nogle thaier som regel med hjælp fra nogle danskere der har misbrugt turistvisum tidligere, bl.a. har været prostituerede eller har arbejdet her uden arbejdstilladelse. Det samme med FS. Der er nu et politisk flertal for at ny danskere (f.eks thaier der er gift med en dansker) ikke må blive en økonomisk udgift for DK. Det kan man så være enig eller uenig i. Men flertallet i folketinget prøver nu at lave nogle regler for FS, så dette opfyldes. Jeg tror at en masse fordomme om dansk-thai ægteskaber stille og roligt ville forsvinde, når stramningerne har fungeret nogle år. Fordi det forhåbentligt bliver umuligt for thaier at misbruge turistvisum og FS. Problemet er så dem der føler at de kommer i klemme med de nye regler. Min mening er at de økonomiske garantier og indtægter der forlanges, er fulgt ud rimelige. Hvis man vil leve i DK for mindre, så mener jeg at man må gøre det alene, især hvis der er børn indvolveret i FS. Bolig kravet er det samme, fyldt ud rimeligt. |
|
|
|
| WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 29/07-2007 00:05
|
|
Reglerne er åndssvage, fordi de alligevel på et tidspunkt bliver fjernet, når vi kommer af med EU-forbeholdne. Derudover vælter det ind over grænsen med andre indvandregrupper, der i langt højere grad kommer til at lægge den danske stat til last. De thailandske prostitueret ligger kun sig selv til last og udgør som sådan ikke et problem for samfundet. Til gengæld er der en gruppe mennesker, der i mellemtiden, kommer til at betale en unødvendig høj pris. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 09/09-2007 11:20
|
|
jeg har nu fået et svar fra den journalist som skrev om den sag jeg hentyde til i starten af denne tråd og den endte jo heldigvis godt for den lille famillie. ![]() Kære Kim Det er jo efterhånden en gammel sag, men de fik opholdstilladelse tilbage i oktober sidste år. Vedsendt er link til artiklen som jeg skrev dengang. Mon du har kendskab til andre, der har haft problemer? Så er du velkommen til at henvende dig igen. Mvh Helene Olesen http://forsiden.3...ofile=2140 quickmouse
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvis nogen af jer, der har udenlandsk ægtefælde, stemmer på Venstre og Dansk Folkeparti, så saver i den gren over som i selv sidder på.