Se indlæg|
Køb en grillbar
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 14:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Riverkwai skrev: janteloven længe leve.hold kæft hvor har folk bare ondt i røven.lad dog manden være så han kan passe sin pølsevogn.janteloven længe leve. He he.... sagen er jo den, at ejeren af denne "pølsevogn" tilsyneladende har snydt ihvertfald 2 fyre.....og så sætter nogle lighedstegn mellem ham og mig, at vi jo begge må være svindlere...bare fordi jeg er så smart at hjælpe ham med at sælge sine afdelinger..... |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 14:20
|
[b] Men det var jo egentlig den der poelsesnak det drejede sig om, jeg tager sommetider ind paa " Little mermaid " i Kata, de har fantastiske hot dog.............med roed poelse fra Danmark..80 THB.... Det må jeg prøve, jeg ska til Phuket om 2 uger. Hvor ligger den henne? I Kata? Fortæl fortæl!! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 14:58
|
[b] Ideaman; jeg syntes du har svaret fornuftigt paa de fleste spm (og kommentarer ) men forstaar ikke helt dit argument om at man ikke kan aabne en grill bar for 500k "maaske i Soi nowhere". - Men husleje omkostninger/key money Etc. kommer jo OVENI de 800k saa det har intet med hinanden at goere?Godt set....og jeg må delvis bøje mig, det kan måske lade sig gøre! Som jeg også fortæller på min hjemmeside, (jeg lader den stå lidt så evt. nye på dette forum kan "følge med" ) Så kan man leje et shophus for ca. 15.000 THB per måned...og er det i "Sou Nowhere" så slipper man nok med 3 mdrs. depositum og ingen key money. Er det derimod i f.eks. Bangla Road eller tilsvarende lokalitet, så skal man regne med key money på minimum 500.000 THB og 50.000 i husleje og måske 12 måneder forud!! Men lad os sige 15.000 THB plus 3 mdr. depositum, totalt 60.000 THB. Inventar afhænger af hvad kvalitet man vælger og hvor stort lokalet er, hvor mange borde, stole, frysere og køleskabe man skal investere i.Min anslåede pris er 400.000 THB i rimelig kvalitet. Pris på oprettelse af selskab, 1 års visum og arbejdstilladelse afhænger af hvilket firma man benytter sig af. De fleste bruger eet af de store ansete advokat firmaer, og det kan let løbe op i 50 til 100.000 THB. Men lad os sige 65.000 hvilket er prisen hos Sunbelt Asia. Hvis du ydermere skal have oplæring i hvordan du laver din egen revision samt skatteregler og generel info i at drive forretning i Thailand, så bliver det meget dyrere...men man kan jo bare droppe det, og gå igang og så "tage de knubs der kommer"...for de kommer helt sikkert. Min anslåede pris på denne oplæring er ca. 30.000 THB. Hvis man heller ikke har brug for oplæring i at drive en grill og ikke kræver opfølgning 2 gange om året, ja, så kan man selv klare det... Har man selv en kontakt i DK som kan sende pølser og diverse til Thailand, så går det også. Vores pris er incl. de første 4 måneders varer! Anslået værdi tør jeg ikke sige, det er Kims bord. Hertil kommer importlicensen...den er ikke dyr, koster kun 15.000 THB per år. Skiltning, flag og ,menukort etc. kan får overalt, priserne og kvaliteten varierer og afhænger af størrelse....men det kan altsammen sikkert fås for ca. 75.000 THB. Så er vi oppe på 645.000 THB UDEN varer!! UDEN råd og vejledning gennem hele forløbet! Jeg kan roligt sige at de 800.000 vores pris på grill baren er, de vil blive tjent ind gennem de første par år, simpelthen fordi en køber ikke skal tage imod alle de knubs der kommer undervejs, for dem har vi forudset. Knubs der kan koste langt mere end de 800.000! Så generelt kan man sige at prisen for vores service kun er 800.000 -645.000 = 155.000 THB i forhold til hva det ellers ville koste at etablere sig på egen hånd i "Soi Nowhere". |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 15:06
|
deepseadivers skrev: Riverkwai skrev: janteloven længe leve.hold kæft hvor har folk bare ondt i røven.lad dog manden være så han kan passe sin pølsevogn.janteloven længe leve. . Der er ingen her, der går efter pølsemanden kim og hans forretning i patong. Der er derimod kommet en del indlæg som alle går på de opgejlet salgs tal som Kristian opstiller på sin webside. At Kristian Olesen forsvare sig som han gør i sine tidligere indlæg, viser bare at manden er en opblæst svindler, som straks benytter sin af platte person angreb og undgår at svare på vitale spørgsmål, om hvorledes man erhverver sig retten til et produkt, som har ikke har retten til at sælge (Steff Houlberg) dsd Hvem er opblæst her??? Dit indlæg her, viser tydeligt hvem der er opblæst! "Ingen her der går efter Kim"....er det en joke? Dårlig een af slagsen! Mange er da enige om at han er en svindler, løgner og bedrager, ikke??"Opgejlede salgstal"??? Hvilke opgejlede tal taler du om? Mine priser, eller Kims årsomsætning?? Hvis de er opgejlede, så er det da kun fordi DU opgejler dem! Du ved da ikke om Kims tal er rigtige eller ej, jeg ved det ikke engang selv! Jeg BURDE vide det, men alt det vil en evt. køber selv finde ud af når han forhandler med Kim, ikke? Hvis det er mine egne tal der er opgejlede, mine priser etc. så er det igen Jer andre der opgejler dem. Mine priser er som de er, og folk kan tage det eller lade være...DU sku tale om IKKE at svare på spørgsmål, men jeg er altså en travl herre, og har ikke været på dette forum siden mine sidste indlæg...og jeg har nu svaret på spørgsmålene, så mangler vi kun dig! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 15:09
|
ben skrev: Deepseadiver; en fornuftig potential branche koeber vil selvfoelgelig faa vist regnskaber og skattebetalinger og vil faa egen revisor/advokat til at checke tallene. At checke skattebetalinger er et af de bedste check, da ingen betaler MERE i skat end de boer! ![]() Jeg tror nu godt at Bangla-branchen kan tjene godt - og jeg ser kunder hver gang jeg er der - samtidigt med at omkostninger til staff/lokal madindkoeb er lave - og husleje rimelig(lokation taget i betragtning). Oven i det er der lykkedes Kim og saelge til forholdsvis hoeje priser (forklarer de 60% profit margin!) men det kan man jo ikke klandre ham saa laenge at kunderne kommer alligevel! ![]() Problemet er at man "koeber" jo ikke Bangla-branchen (hvorfor saelge hoenen der laeger guldaeg?), men blot en filial andetsteds, saa Bangla tallene er nok mest "til orientering". Skaal! WOW!!! Drømmer jeg eller er jeg vågen??? Så er der i det mindste een der ikke svinder mig til! Eller Kim for den sags skyld. Takker, takker ![]() |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 07/07-2007 15:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Ideaman; fornuftigt nok. ![]() For mange med "droemmen" er det fornuftigt nok at betale en Baht 150k mere for hjaelp og haandholdning - specielt i begyndelsen (og specielt i Thailand!). Men HOV! Inventar er IKKE inkluderet i de 800k! det goer det jo saa til 555k for haandholdning+paper work.... ![]() Jeg tror som sagt ogsaa at en dansk grillbar/restaurant vil virke godt hvor der er mange turister. Lokation er KEY saa hvis man vil have en a'la Bangla/Pattaya walking street lokation skal man regne med yderligere 1.1M Baht up front(key money+12 mdr forud) foer man kan starte, det goer saa at vi taler (+400k inventar) 2.3Million foer man har tjent en daddel...Intet galt i det - men kraever at man laver sin egen analyse af hvor meget forretning man kan bringe hjem o ikke blot blindt kigger paa Kims fine tal (som jeg personligt tror sagtens kan vaere rigtige). Det staar ioevrigt ikke paa sales-pitch siden at man faar 4 mdrs varer - der staar kun at man faar "servicen" (jeg har tidligere kommenteret paa en evt. risiko der - hvad er PRISEN?). Jeg har brugt Sunbelt tidligere og Incl. alt(stempler/vat reg Etc.) var 1 aar visa, arbejdstilladelse og firma reg. totalt 35000 og ikke 65000 Baht men lad os nu ikke taelle 5-oerer. Jeg syntes det maaske er lidt unfair af dig at doemme Kim paa "hear say" - du er blot en broker og koeber boer selv lave sin egen due diligence(advokat/revisor Etc.) foer kan kaster 2.3 Million efter en forretning - hvilket garanteret staar i alle dine papirer til klienten ogsaa. Skaal! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 07/07-2007 15:27
|
Webmaster skrev: [quote]ideaman skrev: og det ville knolden der startede denne tråd være klar over hvis han Vi har ingen KNOLDE her på siden ifølge relgementet: http://www.dansk-...regler.php Bortset fra ovenstående to småting, så er det rart at se dig give svar på tiltale og ikke lade de forskellige påstande stå umodsagt. Og så kan de forskellige så selv bedømme om de er interesseret i pølsebaren. Ingen KNOLDE men svindler, bedrager, platugle og løgner er tilladt at kalde mig?? Ikke at det bekymrer mig, men sært at jeg ikke kan kalde en for en knold! ![]() |
|
|
|
| Marlon form Chaing Mai |
Lagt på d. 07/07-2007 16:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Forretning er forretning regel nr. 1 tænk dig om før du køber noget det ved alle hvis man kan sælge en pølsevogn til en ideforladt dansker er det jo godt gået hvis du ikke selv har nogle idéer må du jo betale for dem hvis du vil bo i Thailand uden idéer må du enten klare dig på din pension, blive hjemme i Danmark eller købe dine ideer |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/07-2007 20:19
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
ideaman skrev: Webmaster skrev: [quote]ideaman skrev: og det ville knolden der startede denne tråd være klar over hvis han Vi har ingen KNOLDE her på siden ifølge relgementet: http://www.dansk-...regler.php Bortset fra ovenstående to småting, så er det rart at se dig give svar på tiltale og ikke lade de forskellige påstande stå umodsagt. Og så kan de forskellige så selv bedømme om de er interesseret i pølsebaren. Ingen KNOLDE men svindler, bedrager, platugle og løgner er tilladt at kalde mig?? Ikke at det bekymrer mig, men sært at jeg ikke kan kalde en for en knold! ![]() Please, prøv lige at læs det første indlæg i tråden igen: http://www.dansk-...rowstart=0 Kan ikke se hvorfor man skal kaldes en knold for det indlæg. Derfor jeg går ind som Admin og beder om den fremgangsmåde bliver stoppet. I øvrigt rigtigt at det selvfølgelig ikke er sjovt at blive kaldt svindler med videre, men det meste at det du blev kaldt svinder mv. for synes jeg du har fået besvaret. Og du er også selv inde på svaret om hvorfor du pludselig fik den betegnelse i dit indlæg til Riwerkwai tidligere her i tråden citat "He he.... sagen er jo den, at ejeren af denne "pølsevogn" tilsyneladende har snydt ihvertfald 2 fyre.....og så sætter nogle lighedstegn mellem ham og mig, at vi jo begge må være svindlere...". Det ser også ud til at ikke alene mange herinde er blevet klogere men at du også selv er blevet lidt klogere citat "og samtidigt meddele ham, at jeg fjerner hans grill bar fra min side. Det ser jo helt klart ud til at mange sætte lighedstegn mellem mig og Kim, og det bryder jeg mig ikke om !! Ligeledes vil jeg ikke samarbejde med een der er uærlig!". Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 08/07-2007 07:25
|
Marlon form Chaing Mai skrev: Forretning er forretning regel nr. 1 tænk dig om før du køber noget det ved alle hvis man kan sælge en pølsevogn til en ideforladt dansker er det jo godt gået hvis du ikke selv har nogle idéer må du jo betale for dem hvis du vil bo i Thailand uden idéer må du enten klare dig på din pension, blive hjemme i Danmark eller købe dine ideer Godt svaret! Jeg ku ikke være mere enig! Den med "ideforladt" er netop nøgleordet....men "ideforladt" er i min ordbog ikke negativt ment....det er en konstatering at mange som kommer til Thailand for at etablere sig, det ER temmelig ideforladte! De ved ikke rigtigt hvad de skal gå igang med, eller hvordan de skal komme igang. Hovedparten af de der vælger at starte noget op i Thailand vælger "den nemme løsning".....en bar, restaurant eller guest house.....og resultatet kender vi jo kun alt for godt!! Efter mindre end 12 måneder så drejer 90% af dem nøglen om og lukker biksen igen....med nogle dyrekøbte erfaringer som resultat...det drejer sig jo ikke bare om at købe en bar, sætte sig ud i sin nyerhvervelse og drikke med sine gæster, og så lade staben om resten. Det ville folk da ikke gøre i deres hjemland, så hvorfor tro det er anderledes i Thailand??? I Danmark ville du gøre det, hvis du ikke havde erfaring og viden om branchen, vel? I det mindste ville du først tjekke tingene grundigt og undersøge markedet.... Jeg har selv brændt mig et par gange, men ikke med barer, restauranter eller lignende, men mere i at vælge de forkerte samarbejdspartnere ..... Mine erfaringer og mine mange ideer (som bliver ved med at poppe op) er grunden til at jeg etablerede IdeaCon. Ikke primært for at score kassen på "ideforladte", og "uvidende" danskere...men for derimod at støtte og vejlede folk der har BRUG for en ide eller for støtte i opstartsfasen.... Jeg ved, og I ved, at det absolut ikke er let at overskue tingene når man som ny kommer til Land Of Smiles og skal etablere sig, hvis man også gerne vil starte noget op som ingen andre har gjort før, og derimod får en fordel i at der ikke er nogen konkurrence på markedet! Det kan godt være mine priser er "grådige" set med nogles øjne, men jeg tager den pris som jeg mener min service er værd. Hvis folk sammenligner mine priser med f.eks. et advokat firma, så er mine priser faktisk meget rimelige. Jeg er IKKE advokat, men jeg kan levere den samme ydelse plus min viden om mange ting, som en advokat ikke ved noget om. Hertil kommer så mine unikke ideer som man ikke finder andre steder i Thailand. Og så lige en fod note...i Thailand kan ALLE kalde sig advokat, bare de har bestået en enkelt teoretisk prøve....man behøver IKKE at gå på universitetet i 5-6 år før man er udlært advokat i Thailand. Man kan simpelthen købe nogle bøger, læse dem igennem og gå op til en teori prøve. Akkurat som man får et kørekort i Danmark. Men at have bestået en teoriprøve i DK betyder jo ikke at man kan køre en bil på betryggende vis!! Deet samme med advokaterne i Thailand, bare fordi de har bestået en teoriprøve er det ikke ensbetydende med at de kan køre et advokatfirma....men mange gør det alligevel, FOR MANGE....rigtigt mange....jeg er selv blevet bondefanget af een, før jeg fandt ud af dette....så pas på når I skal søge advokathjælp! ![]() |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 08/07-2007 07:51
|
Webmaster: Når jeg kaldte forfatteren, deepseadivers, til dette første indlæg for en knold, så var det simpelthen fordi han hiver nogle fine ord ud af ærmet, uden overhovedet at vide hva han taler om. Ydermere inden jeg kalder ham en knold, så skriver han senere: "Jeg fandt hans annonce på Phuket Gazette forside, så han er jo meget aktiv i sin søgning på nye offer. Tuk tuk og Berg Kunne være interessant at høre mere om jeres bekendtskab med svindleren." Først da kalder jeg ham en knold....han benytter ord som "scam", "ofre" og "svindler" selv om han stadig ikke ved hva han taler om! Deepseadiver: Du er administrator på dette forum, og måske også moderator, det ved jeg ikke. Men du slynger om dig med grove beskyldninger uden at vide en klap om hva du taler om! Du gider end ikke besvare mine spørgsmål og klargøre overfor både mig og andre læsere, hvordan du er nået frem til følgende beskyldninger og tilsvineri: * Hvorfor er salget af Kims Grill en scam? * Hvorfor er jeg en svindler? * Hvorfor er det "sjovt" at en vis Morten Jaeger anbefaler mig og kaldet mig en god forretningsmand? * Hvorfor anvender du altid tiltaleformen "I" og ikke "han" eller "ham"....jeg er ikke flertal! IdeaCon og Thai Sunshine Developments er mit, jeg driver IdeaCon og Thai Sunshine Developments og jeg alene har ansvaret for indholdet af mine websites! * Hvorfor er mine projekter rene luftkasteller? * Hvorfor kalder du mig en løgner? HVA har jeg løjet om??? * Hvorfor mener du jeg er grådig? Hvilke priser sammenligner du med? Jeg forventer naturligvis ikke noget svar fra dig, deepseadivers. Men du er nu engang administrator på dette forum, og burde derfor foregå andre med et godt eksempel. Hvis de eksempler du hidtil har benyttet dig af er normen på dette forum, så ser det sort ud for Jer! (Jeg har ikke tjekket de andre fora herinde, men vil lige tjekke dem....men kan ikke tro at deepseadivers facon er generelt gældende for dette forum!) Redigeret af ideaman d. 08/07-2007 07:53 |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 08/07-2007 08:38
|
ben skrev: Ideaman; fornuftigt nok. ![]() For mange med "droemmen" er det fornuftigt nok at betale en Baht 150k mere for hjaelp og haandholdning - specielt i begyndelsen (og specielt i Thailand!). Men HOV! Inventar er IKKE inkluderet i de 800k! det goer det jo saa til 555k for haandholdning+paper work.... ![]() Jeg tror som sagt ogsaa at en dansk grillbar/restaurant vil virke godt hvor der er mange turister. Lokation er KEY saa hvis man vil have en a'la Bangla/Pattaya walking street lokation skal man regne med yderligere 1.1M Baht up front(key money+12 mdr forud) foer man kan starte, det goer saa at vi taler (+400k inventar) 2.3Million foer man har tjent en daddel...Intet galt i det - men kraever at man laver sin egen analyse af hvor meget forretning man kan bringe hjem o ikke blot blindt kigger paa Kims fine tal (som jeg personligt tror sagtens kan vaere rigtige). Det staar ioevrigt ikke paa sales-pitch siden at man faar 4 mdrs varer - der staar kun at man faar "servicen" (jeg har tidligere kommenteret paa en evt. risiko der - hvad er PRISEN?). Jeg har brugt Sunbelt tidligere og Incl. alt(stempler/vat reg Etc.) var 1 aar visa, arbejdstilladelse og firma reg. totalt 35000 og ikke 65000 Baht men lad os nu ikke taelle 5-oerer. Jeg syntes det maaske er lidt unfair af dig at doemme Kim paa "hear say" - du er blot en broker og koeber boer selv lave sin egen due diligence(advokat/revisor Etc.) foer kan kaster 2.3 Million efter en forretning - hvilket garanteret staar i alle dine papirer til klienten ogsaa. Skaal! Hej Ben, Jeg er glad for du har et vågent øje! Jeg beklager regnefejlen, men jeg var temmelig bombet efter at ha svaret på alle de indlæg.... Men det er jo op til den enkelte at afgøre om de synes det er pengene værd at betale for at blive "hold i hånden" gennem opstartsfasen. Jeg kan godt se hva du mener med at det ikke klart fremgår af min website at prisen includerer de første 4 mdrs. varer....men nu behøver jeg jo ikke ændre det, da dette tilbud bliver taget af plakaten....(jeg vil dog kontakte Kim og bede ham kommentere denne tråd, hvis han ellers tør...problemet med Kim er imidlertid, som de der kender ham måske ved, at han har det svært med det skriftlige sprog....personligt tror jeg han er ordblind....dette er IKKE negativt ment! Blot en konstatering!) Jeg kender ikke den nøjagtige pris på 4 mdrs. varer, da det er mellem Kim og en evt. køber..... Når du skriver du har brugt Sunbelt "tidligere" hvor længe siden taler vi så om? De kan have ændret priserne siden sidst....for 1 år siden havde jeg en ven der brugte dem, og 65.000 THB var hva han betalte. Jeg vil iøvrigt ikke kalde 30.000 THB for "5-ører" ![]() Jeg giver dig ret i at jeg ikke burde dømme Kim "bare" fordi 2 personer siger han har snydt dem....det ville jeg normalt ikke gøre....og måske ændrer jeg mening når jeg har talt med ham igen, skal til Phuket om 2 uger alligevel.... Men først var der jo "Store Karsten" som brokkede sig, så kom indlægget her fra tuktuk....og så bliver man altså påvirket....især når visse personer angriber min person og min forretning....og ikke gider at kommentere mine indlæg, selv om det var ham selv der tilbød at jeg kunne "forsvare mig selv"....men deepseadivers er stum som en østers, når han da ikke udslynger fornærmende gloser mod mig.... ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 08/07-2007 23:27
|
|
ideaman skrev: Deepseadiver: Du er administrator på dette forum, og måske også moderator, det ved jeg ikke. Jeg forventer naturligvis ikke noget svar fra dig, deepseadivers. Men du er nu engang administrator på dette forum, og burde derfor foregå andre med et godt eksempel. Den kan jeg da godt lige svare dig på. Deepseadiver har ikke udtalt sig hverken som Administrator eller Moderator i denne tråd, men som almindelig bruger med en vis skepsis - åbenbart en sund skepsis at dømme udfra det jeg efterhånden har kunne læse mig til her i tråden. Nu har jeg ikke forstand på at lave pølser, kun at spise dem. Så jeg er ikke selv den rette at spørge om de tal som har været fremme holder eller ej. Men som jeg læser det har du ikke set nogle regnskaber som underbygger de salgstal som der er reklameret med og der har da efterhånden også været nogle et indlæg fra din hånd hvor du giver udtryk for nogle betænkninger med denne pølsemand. Nå for at slutte den af med Deepseadiver og admin-rollen, så henviser jeg lige til følgende i reglementet: §17 - Administrationen. Administrationen er voksne og fornuftige mennesker som ofre en del af sin tid for at gøre din oplevelse af forumet bedre. Ændre, lukker eller sletter administrationen indhold, så har det en god grund. Administrationen kan naturligvis deltage i debatter på lige fod med alle andre, og vil normalt kun udtale sig som privat menneske. Såfremt et medlem af administrationen udtaler sig som administrationen, så vil det blive tydeliggjort i kraft af følgende linie i indlægget: - Admin -. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/07-2007 00:03
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Halløjsaaaaa ![]() Jeg svare da gerne på dine spørgsmål, men har dog andet at se til, så derfor står jeg ikke op klokken røv søndag morgen for at tilfredsstille din koleriske skrive strøm. Jeg ved ikke om du har fattet, at mange andre bruger har fravalgt, at svare på din konstante strøm af udenoms snak og lange kedelige salgstaler. Hvorfor er salget af Kims Grill en scam? Da jeg postede det første indlæg i denne tråd. Var det fordi jeg faldt over din annonce, på jeres lokale sprøjte. Jeg gennemgik dit prospekt og konkluderede lynhurtig, ud fra mine mange års erfaringer vedr. thailandske forhold. At det omtalte projekt var alt for dyrt i forhold til den vare som leveres. Scammet består i mine øjne I, at du lover guld og grønne skove til en alt alt for høj pris, med lovning om serviceaftaler og andet gejl, alt samme inkluderet en ok garanti. Efterfølgende poster andre bruger indlæg, hvor de fortæller om deres erfaringer med jer og jeres andre projekter. Jeg vælger at tro 100 % på Martins (tuktuk) historie om hans erfaringer med din nuværende forretnings partner. Og dine historier om det påståede salg af dit tidligere firma no1visa. Et firma som efter dit eget tidligere indlæg var totalt uden nogen værdi. Det sælger du med en påstået fortjeneste på 5 mil. Men du må da indrømme at man skal da være lidt af en con artist, hvis man kan sælger et firma uden reelt værdi til 20 mil. Køberen var måske din omtalte ven store Carsten! Men jeg kan desværre kun konkludere ud fra mine erfaringer omkring scam artister og de oplysninger som er fremkommet her i denne tråd, at dine forretnings metoder lugter langt væk af scam. Hvorfor du er jeg en svindler? Ordet svindler brugers ofte om folk som f. eks driver deres forretning på uærlig vis. Og på baggrund af de oplysninger, som du selv og andre fremkommer med, så sidder jeg desværre tilbage med den opfattelse af dit firma, som et meget utroværdigt firma. Og jeg er overbevist om, at din bekendte Store Carsten sikkert har samme opfattelse som Jeg. Hvorfor er det "sjovt" at en vis Morten Jaeger anbefaler mig og kaldet mig en god forretningsmand? Hvorfor jeg syntes at det er hyllende grinagtigt, at du bruger alle dine brothers in crime som referencer. Du kunne måske bevare lidt af din troværdighed, hvis du i stedet brugte referencer fra tidligere tilfredse kunder og ikke en sammenrend af brothers in crime. Jeg mener bestemt, at efter 9 år som succesfuld forretnings mand i thailand. Så må du da kunne præsentere, bare én enkel tilfreds kunde på din webside. Hvorfor anvender du altid tiltaleformen "I" og ikke "han" eller "ham"....jeg er ikke flertal! IdeaCon og Thai Sunshine Developments er mit, jeg driver IdeaCon og Thai Sunshine Developments og jeg alene har ansvaret for indholdet af mine websites! På baggrund af de oplysninger der findes på jeres websider. Så har du jo en del sammenarbejde partner (brothers in crime). Så man ikke undgå at få det indtryk. At I er flere personer som er involveret i disse projekter. Det var så ment kun for at undgå evt. misforståelser. Hvorfor kalder du mig en løgner? HVA har jeg løjet om??? Jeg bruger kun ordet usandheder. At du selv følger dig hjemme med ordet løgner, er da helt okay med mig. Men jeg kan jo læse, dine konstante modsigelser. Det ene øjeblik påstår du f.eks. at du altid holder din sti ren i dine forretninger. Længer henne i tråden læser man så, at du nu overvejer IKKE, at fravælger dine partnere på baggrund af enkle konkrete anklager om urent trav. Og dine opgejlet tal i dine regnskaber som du fremlægger vedr. etablerings omkostninger. Dem kunne jeg snildt barber ca.150.000B bath mere af. Din pris ansættelse af skiltning, flag og, menukort etc. Som du skriver, at det sikkert kan fås for 75.000B Det er jo helt vanvittig! Det er jo ikke blue elefants menu kort med guldtryk på. Men kun en gang plastik lamineret menu kort og en håndfuld danske-thai flag plus et par farve trykte fotostater. Der kunne spares en hel del her! Ligeså er din pris ansættelsen vedr. indkøb af inventar er jo også helt hen i vejret. Med mindre at det er udstyret med lædermøbler og krystal glas af en meget høj kvalitet. Servicen vedr. firma registrering og opholds og arbejdstilladelser fås mange steder langt billiger. F. eks Sunbelt asia plus mange andre velrenommeret firmaer. Du skriver at du kender fætter flink, som har brugt sun belt og hans pris var 65.000B Men du undlader, at fortælle, hvad han fik for sine penge! Og jeg kan da ikke undgå, at undre mig en del over, at din bekendte ikke brugte/købte din store viden. Men fortrak at bruge sun belt meget fine service, i stedet for din meget dyre service. Men han var helt sikkert en meget klog og dygtig fætter! Og dine påstået forretninger som du omtaler i dit svar til cyberstar, hvor du har forretnings ideer som på få mdr. kan indtjene millioner. Det er sq da kun dig selv som tror på disse påstande. Og du skriver at du har 20 års erfaring med byggeri, men du har da endnu ikke taget første spade stik. På denne baggrund mener jeg stadig, at du omgås sandheden med en let hånd! Hvorfor mener du jeg er grådig? Hvilke priser sammenligner du med?. Og JA! jeg mener bestemt, at dine honorarer er alt for grådige. Specielt når man tager betragtning af, at de priser som du konstant fremkommer med, er befængt med tilfældige små eller store regnefejl. Projektet kims grill bar er stadig efter min personlige vurdering MEGET overvurderet. Det eneste man reelt køber er jo kun retten til et navn samt en ophold/arbejdstilladelse, firma registrering. Resten er efter min bedste overbevisning bare en pose varm pølsesnak. Og disse ophold/ arbejdstilladelser og firma registrering. Kan efter mit ejet kendskab, erhverves til én langt billigere pris, end den pris du forlanger for jeres dyre service. Plus. I dit tidligere svar til cyberstar. Der erkender du jo faktisk selv, at du var grådig i handlen vedrørende et firma, som i øvrigt ikke indeholdte nogen værdi. Det pris niveau som jeg har kendskab til, ligger langt under dine nævnte priser, så derfor er du dømt til, at være et alt for grådigt bekendtskab! . Hvorfor er mine projekter rene luftkasteller? Jeg observerede da også. At dit luftkastels projekt (Sichon Beach) Stadig endnu ingen ordentlig dokumentation er fremlagt, andet end en drøm af en webside. Men den dag de første beboere flytter ind, så sender jeg dig gerne en lykkehilsen. Men indtil da, er Det stadig kun en webside, som du snart påtænker, at pryde med flere lånte fjer. Altså endnu et af dine utallige projekter, hvor enkle af disse projekter åbenbart allerede er kuldsejlet Et af de kuldsejlede projekter er efter din egen påstand, derefter videre solgt, med en påstået kæmpe fortjeneste på 5mil bath, for et totalt værdiløs firma. Wooow! Jeg forbeholder mig dog retten til, at tvivle på sandheden af denne information. Du skal dog være meget velkommen til, at dokumentere din påstand med en kopi fra skattefar. Men i min bog er der indtil videre kun dømt ”store luftkasteller”. ang. din ven store Carsten. Så var det altså dig selv, som introducerede store Carsten. Vi andre kender ham slet ikke, så Jeg må formode, at når Du nu kender mandens navn, så måtte det være én af dine venner eller bekendte. For store Carsten er mig bekendt, ikke medlem her på dtw og ej heller en del af min private omgangkreds. Det ville dog være meget interessant, hvis ham den store Carsten pludselig meldte sig ind i debatten. Det var mit sidste indlæg i denne tråd, da jeg har svaret dine spørgsmål og vi 2 alligevel aldrig kommer til at blive enige. forsat god sommer ![]() dsd |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 09/07-2007 06:30
|
Webmaster: OK, jeg havde for travlt med at 'forsvare" mig til lige at tjekke alle reglerne her. ![]() |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 09/07-2007 07:54
|
deepseadivers: Takker for dine meget velformulerede og grundige svar. Det var dejligt endelig at få noget konkret fra dig. Jeg har ikke noget imod kontruktiv kritik, og jeg respekterer dine meninger, men vil dog ikke lad dine kommentarer stå alene, så her har du nogle af mine: Du skriver: "Scammet består i mine øjne I, at du lover guld og grønne skove til en alt alt for høj pris" Der er sikkert flere der er enige med dig i at prisen er for høj. Det er OK. Men jeg "lover" ingenting. Jeg sælger blot en afdeling af Kims grill....de tal jeg har på siden har jeg fået at Kim, så hva vil du ha jeg skal gøre ved det? Det er mellem Kim og en evt. køber at rede disse tråde ud, jeg mener bare, at jeg er nødt til at stole på mine klienters ord, og jeg har tydeligt tilkendegivet at jeg har set alle hans regnskaber og licenser..... Du skriver: "Efterfølgende poster andre bruger indlæg, hvor de fortæller om deres erfaringer med jer og jeres andre projekter." Vores projekter....i flertal! Der var altså kun een, som ville købe en branch af mit gamle firma, No 1 Visa! Du skriver: "Og dine historier om det påståede salg af dit tidligere firma no1visa. Et firma som efter dit eget tidligere indlæg var totalt uden nogen værdi. Det sælger du med en påstået fortjeneste på 5 mil. Men du må da indrømme at man skal da være lidt af en con artist, hvis man kan sælger et firma uden reelt værdi til 20 mil. Køberen var måske din omtalte ven store Carsten! Men jeg kan desværre kun konkludere ud fra mine erfaringer omkring scam artister og de oplysninger som er fremkommet her i denne tråd, at dine forretnings metoder lugter langt væk af scam." Forvansker du mine ord med vilje, så det passer i dit kram? For at give dine tynde ord lidt mere tyngde? Eller læser du bare ikke mine indlæg ordentligt? Du blander tingene sammen! Jeg skrev intet om at No 1 Visa franchsien "var helt uden værdi". Tværtimod beskrev jeg hva den indeholdt, og at jeg havde bøger der kunne underbygge mine tal! Ej heller skrev jeg at jeg havde "solgt" No 1 Visa, men at jeg havde afhændet den...for at få tid til IdeaCon og mit byggefirma....og til at "forsvare" mig mod typer som dig! De 20 millioner som du fejlagtigt påstår jeg har tjent på "salget" af No 1 Visa, er penge der er kommet ind via IdeaCon siden Marts 2007.....om du tror på det eller ej det er en anden sag! ![]() Og hvis så store summer gør mig til en con man eller hva du ellers kalder mig, det må stå for din egen regning! Du ahr slet ikke overvejet om det kunne være fordi jeg var god til det jeg beskæftiger mig med??? Nej, selvfølgelig ikke...janteloven længe leve!!! ![]() Ja, en svindler er en der er uærlig i sin forretningsføring....så du sætter lighedstegn mellem mig og Kim, fordi han sandsynligvis har snydt nogle fyre? Det fortæller da mere om dig, end det fortæller om mig! Nu begynder du også at tilsvine mine referencer og kader dem Brothers in Crime! Du er en sjov fætter! Alle skal ned med nakken, ikke? Morten er faktisk en INVESTOR....hvis du ellers kunne læse, ville du vide det! Men i dine øjne er alle mine investorer, eller klienter om du vil,Brothers in Crime! Fint nok med mig, at du mener det....det fortæller mig alt om hva du er for en fyr selv! Igen er det janteloven der presser på, ikke? Du læste vel aldrig min reference side, som bliver stadig større??!! http://www.ideaco...rences.htm Så jeg har rigtigt mange svindlere og bedragere der hjælper mig, ikke? Det kunne slet ikke tænkes at de blot var ærlige, men SMARTE, fyre der rent faktisk er glade for at handle med mig?? Nej, selvfølgelig ikke....for du har allerede stemplet os alle som løgnere og bedragere! I min ordbog er en usandhed lig med en løgn. Jeg ved ikke hvilken ordbog du selv bruger, måske een du selv har redigeret?? ![]() Du har ikke bevist med et eneste eksempel at jeg har talt usandt eller løjet....det du bygger på er blot forskellige menínger om samme sag.... jeg mener ikke jeg bare kan smide Kim ud på gaden fordi der er nogle der antyder at han har snydt dem...jeg er nødt til at have en samtale med ham først, face to face....og høre hans version, før jeg kan tage endelig stilling til hva jeg gør....modsat dig der dømmer folk ud fra andenhåndsviden.....men hvor er beviserne? Hva angår priserne, så er det anslåede priser for gode kvalitets produkter, kan du få dem billigere, så er det da bare herligt! ![]() Prisen for Sunbelts service 65.000 dadler, det var hvad min ven betalte for selskabsregistrering, arbejdstilladelse og 1 års visum for Thailand, hvilket helt klart fremgår af tråden! Jeg spurgte faktisk min ven hvorfor han ikke brugte vores service, hvor vi kunne tilbyde den samme service for kun 40.000 dadler....hans svar var at Sunbelt lå alligevel så centalt for ham i Bangkok...men det kostede ham altså 25.000 Baht mere.... 20 års erfaring i byggeri er korrekt, endelig en klar observation. ![]() Grådighed....det er din personlige mening, at jeg er grådig...måske fordi du ikke har råd til at betale mine priser, men som jeg sige i et andet indlæg, så får folk fuld valuta for pengene! De får hva de betaler for! Men igen forvansker du mine ord, sikkert med vilje, når jeg "indrømmer" jeg var for grådig m.h.t. min pris på No 1 Visa Chiang Mai. Du glemte at tilføje at jeg var grådig set ud fra værdien af branchen "som sådan"....fordi Chiang Mai ikke eksisterer endnu. Den som skulle købe den branch skulle selv sætte den op med min support. Samtidigt tilføjer jeg at jeg har bøgerne iorden fra hovedkontoret, så køberen kan se at der er gode indtægter! Som Brand er No1Visa "på sin vis" værdiløs, fordi Brandet er nyt og ikke offentligt kendt...og der er netop DET jeg hentyder til i mit indlæg til Cyberstar....Brandet er værdiløst, men IKKE forretningen og konceptet....men det går helt hen over dit hoved, ikke? IGEN IGEN...du kan ikke sammenligne mine priser med andre, fordi der ikke ER ANDRE der tilbyder den samme service som jeg!! Luftkasteller....ja, dem kan man jo ikke bo i, he he Hvis mit project i Sichon Beach er et luftkastel, så findes der 1.000 vis af luftkasteller i Phuket, Samui, Hua Hin og andre steder hvor der sælges off plan. Hvis det er din definition af et luftkastel, så er det da okay med mig! Men så starter du på igen at komme med ting du ikke har en skid viden om eller forstand på for den sags skyld. Du skriver at nogle af mine projekter åbenbart er kuldsejlet....HVA MENER DU MED DET??? Er det blot endnu et forsøg på at svine mig til? Hvilket kuldsejlinger hentyder du til? Jeg har PT kun 1 projekt i Sichon, de næste er på vej....og et 3. kommer før årets udgang! Så forklar venligst hvorfor du har så ondt i røven!!! Men jeg glæder mig iøvrigt til dit "tillykke" når de første beboere flytter ind i et af vores projekter! ![]() Store Karsten...IGEN forvansker du mine ord...eller du kan bare ikke læse!!?? Det var Kim der fortalte mig, at HAN troede det var Store Karsten, som emailede mig under falsk navn Gunter Stat....men bare glem det, deepseadivers....du har så travlt med at svine mig til, at du ikke gider læse mine indlæg ordentlig igennem.... |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/07-2007 12:33
|
|
ideaman skrev: Webmaster: OK, jeg havde for travlt med at 'forsvare" mig til lige at tjekke alle reglerne her. ![]() Det er helt ok ![]() Det sker af og til for nye medlemmer her på siden - måske fordi vores regler er lidt anderledes end på andre sider. Vi har tidligere haft en snak om vi skulle have en privat profil og en admin profil ved siden af - men vi valgte at gøre det på den måde som vi gør nu, hvor vi markere hvis vi udtaler os som admins. Til dagligt fungere det meget godt på den måde, selvom der selvfølgelig en sjælden gang i mellem opstår tvivl om hvilken rolle vi nu udtaler os i. Der går jeg eller én af de andre admins så lige ind og korrigere så man ikke er i tvivl. Men det er nu i det store hele sjældent vi behøver at bruge admin-rollen i forhold til andre sider jeg kender til hvor advarelser, redigeret indlæg, slettet indlæg og udelukkelser fyger rundt konstant - heldigvis da :-) Med venlig hilsen
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 29/07-2007 11:54
|
Til tuktuk (Martin Kaiser): Jeg har nu været i kontakt med Kim Kristiansen. Han "indrømmer" at I 2 har været i retten og at der blev indgået et forlig hvor Kim skulle betale penge tilbage til dig. Men som Kim sagde, så kan et forlig kun indgås hvis begger parter er enige....så I blev jo enige, ikke? Men jeg er da ked af at du mistede tid og penge på ham! Vedr. Gunter Stat, som Kim fortalte mig var "Store Karsten" så har jeg sendt ham flere invitationer til at skrive her på forummet, men istedet for at signe up, så sender han mig blot flere beskidte emails hvor han kalder mig en fidus mager og min kone en luder.....jeg ville ellers elske at pille hans arggumenter fra hinanden. Denne Gunter Stat kender helt klart til tuktuk fra Hua Hin....og kender også en fyr fra Karon, der iflg. Gunter Stat har slået flere tænder ud af skuffen på Kim som "hævn" for at blive snydt..... Jeg spurgte Kim Kristiansen hvorfor han ikke ville signe op og skrive sine egne indlæg her så han kan forsvare sig selv, men han sagde, at han læste alle indlæggene, men at alt blev misfortolket, misforstået eller drejet så det passer ind i folk som deepseadivers kram....blot for at de kan føle sig godt tilpas ved at svine os til. Så nu er Kim Kristiansens grill bar fjernet fra min side, da jeg ikke vil sættes i bås med ham, af folk som deepseadivers der ikke kan eller ikke VIL indse, at blot fordi jeg som broker handler med Kim, så betyder det ikke, at JEG er som ham.... Deepseadivers: Tjah....du fik lidt sjov ud af det her, ikke? Men du har stadig ikke noget at have dine vilde beskyldninger i! Dine fine ord som "svindler", "løgner" og "brothers in crime"....det er blot indholdsløse ord i din meget primitive ordbog, men de har reelt ingen mening, når man læser dine indlæg! Du kan ikke engang give et klart svar på, hvordan du kommer frem til disse beskyldninger. Hvis ikke det var fordi du var totalt anonym, modsat mig der står frem med både navn, adresse og foto, så var her lige en sag for min advokat! Havde jeg dit navn og addresse, så ville du indenfor kort tid mdotage en stævning for æreskrænkelse og et erstatningsbeløg på et par millioner baht! Men der er vel en grund til at du er helt anonym, selv på din egen hjemmeside [url]asia-online.dk[/url] er du anonym. Ikke EET ord om hvem der ejer siden, ikke EET ord om hvem der styrer siden.... Men jeg håber du får glæde af din hobby med at fornærme og svine folk til! Du kalder mig en løgner, men hva med dig selv? Du "lader som om" at du kender reglerne vedr. forskellige ting i Thailand, selv om du ikke aner en kæft om det...det er i mine øjne det samme som at lyve de andre medlemmer af DTW lige op i deres åbne ansigter!! Men nu hvor jeg har fjernet Kims Grill fra min side, så skal du nok finde andet at brokke dig over, ikke? Kom bare an, jeg er klar! Typer som dig går der 10 af på dusinet....folk der ikke ved hva de taler om, folk der er hamrende misundelige....dem har jeg alle mødt..... Mit seneste møde var med en Australier som sagde jeg måtte fanme være skør, hvis jeg troede at folk ville betale for en ide, som de selv kunne komme på. Jeg gav ham selvfølgelig ret! ![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 29/07-2007 15:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Ideaman, du lyder som en advokat, er du det? Hvis, ja kan det vaere jeg kan bruge dig. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 29/07-2007 16:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
der er sgu da ingen pølsevogn på phuket som hiver 34000 baht ind om dagen...!!!!! kom nu drenge det kan da simpelthen ikke lade sig gøre..jeg har aldrig spist der,de gange jeg har gådet forbi er der menneske tomt..flere i kirken herhjemme end på den griller dernede. Men ok,folk vil narres og folk blever narret . |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.