Se indlæg|
Valuta
|
|
| huratho |
Lagt på d. 05/07-2007 07:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej alle. Jeg er meget forvirret, over de svingende valuta-kurse, som findes. Paa web-siden her staar der at for DKK 1000.00 faar man TB 5834.11. Gaar man derefter ind paa thaivisa.com faar man faar DKK 1000.00 TB 6303.34. Mit spoergsmaal er, hvordan kan der vaere saa stor forskel? Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2007 10:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja Det er et meget godt spørgsmål og jeg fatter ikke at de bruger dem. Jeg syntes også at den burde fjernes, fra dansk-thai,da den er meget misvisende her fra dtw Thursday, July 5, 2007 100 Danish Krone = 583.411 Thai Baht 100 Thai Baht (TH = 17.14058 Danish Krone (DKK) den er helt ude i skoven ---------------------------------------------------------------------- Her kan du se den ægte kurs så man kan se lige nøjagtig hvad man får i froex Thailand THB 1 - 0,1511 0,1647 - 607,16 kasikornbank DKK Denish Krone 5.98 --------------------------------------- bangkok bank DKK Denmark 5.93 bamsen |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 05/07-2007 10:43
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
når jeg hæver fra atem (bkk bank) her i thailand får jeg ca 6.14 baht for en dansk krone..... okej så er der også et gebyr som jeg skal betale til min bank så derfor hæver jeg gerne et stort beløb som jeg så sætter ind på min konto her i thailand....... Redigeret af dutling68 d. 05/07-2007 10:48 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/07-2007 10:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej, Min erfaring er at man får flest bath for kronerne, hvis man overfører dkk til Thailand. Det giver meget mindre at få banken til at overføre thai bath, som de fleste banker helst vil. For to dage siden overførte jeg dkk til Siam Commercial Bank og kursen var 6,22 bath/dkk svarende til 16 dkk for 100 bath Men det kræver selvfølgelig at man har en Thai bank konto. Det næstbedste er at bruge Visa/dankortet, Samme dag hævede jeg på mit Visa kort i Skandiabanken til kurs 16,21 svarende til 6,17 bath og i den bank er der ikke gebyr for at hæve i udlandet. Venlig hilsen Conrad Redigeret af Conrad d. 05/07-2007 10:59 |
|
|
|
| ganja |
Lagt på d. 05/07-2007 11:27
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Kursen lige nu: http://finance.ya...it=Convert Redigeret af ganja d. 05/07-2007 11:29 A Ruby is not just a Ruby. It´s either "Man made" or "God made"
TempleMaster Mr Rabindra of Mae Sai Where to buy 1 class genuine "God made" Rubies at the very source ? - send PM |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/07-2007 16:41
|
|
din kurs DKKTHB=X 1 Jul 5 5.6592 5.6592 dårligt. hvor veksler du henne siden du hiver den side frem..??? Men forex lige nu,efter kl.15.00 Thailand THB 1 - 0,1516 0,1653 - 604,96 bamsen Redigeret af d. 05/07-2007 16:42 |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/07-2007 15:04
|
|
IGEN, IGEN. DER ER 21 BATH'S FORSKEL, FOR HVER 100 KRONER PÅ KONTANTVEKSLING, OG COMPUTEROVERFØRSEL TIL BANKKONTO I THAILAND, OG MAN SKAL OVERFØRE DANSKE KRONER, IKKE BATH, JEG OVERFØRTE OGSÅ DEN 5 JULI OG FIK 622 BATH FOR EN HUND, HVIS JEG HAVDE VEKSLET KONTANTER, HAVDE JEG FÅET 601 BATH FOR EN HUND, EN FORSKEL PÅ PRISEN PÅ EN DÅSEØL, HER I THAILAND |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/07-2007 15:27
|
|
Davs Abekatten Je det er let nok at sige. ![]() Men der er folk, som ikke har en konto i thailand Så de er nødt til at veksle. ![]() Også hvis man ikke har et visa eller andet kort. ![]() Men du har fuldstændigt ret ,det er godt at overføre penge, til egen konto i thailand. ![]() Jeg mente nu at forskellen er 19,men det er sikkert mig som har misforstået det. bamsen GOD WEEKEND |
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 12/07-2007 04:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Er der nogle i forum der kan hjælpe med oplysning om de bedste vekselsteder på Phuket og Krabi. I Pattaya har vi jo Dollarbutikken som næsten altid giver samme kurs som ved overførsel. Er der noget tilsvarende nede sydpå???? På forhånd tak for hjælpen!!!! |
|
|
|
| ganja |
Lagt på d. 12/07-2007 10:47
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
bamsen skrev: din kurs DKKTHB=X 1 Jul 5 5.6592 5.6592 dårligt. hvor veksler du henne siden du hiver den side frem..??? Men forex lige nu,efter kl.15.00 Thailand THB 1 - 0,1516 0,1653 - 604,96 bamsen Well - der var tale om officielle valutakurser, IKKE hvad sidegadevekselererne tilbyder. Med den nuværende trend er/var det fin forretning at overføre/have indestående i baht. Jeg veksler altid kontant fra dkr til thb i Bangkok - et uofficielt sted. Herefter bliver de deponeret i banken ![]() [url] http://finance.ya...amt=1&t=1d [/url] A Ruby is not just a Ruby. It´s either "Man made" or "God made"
TempleMaster Mr Rabindra of Mae Sai Where to buy 1 class genuine "God made" Rubies at the very source ? - send PM |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2007 09:05
|
|
Jeg har hjulpet et to-cifret personer med at åbne konti i en thailandsk bank, fordi du får 21 bath mere pr 100 kroner, ved at overføre til egen bankkonto i Thailand. Reglerne for åbning af bankkonto i Thailand, skifter hele tiden, og indtil for nyligt, var det meget let. Nu er reglerne imidlertid igen strammet op, så det kan volde problemer. Jeg har en Engelsk bekendt i min ejendom her i Bangkok, der ville åbne en konto, og jeg fortalte ham at det var let, men god morgen, min bank "afviste" ham, med den begrundelse at han ikke havde arbejdstilladelse. han er engelsk førtidspensionist under 50 år og kunne bevise det, men ingen kære mor, reglerne var lige ændret. Løsningen blev, at jeg med retirement-visa kunne oprette en konto mere i mit navn. Skriv bag øret, at det ikke længere er så nemt at oprettte bankkonto i Thailand. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 27/07-2007 15:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hvorfor viser det kurslink paa denne side fuldstaendig skaevt. kursen er langt hoejre hernede end det den viser. vekslede idag til kurs 6.14 paa soi 7 1/2. prasat jep bamse jeg er ogsaa heldig |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2007 15:52
|
|
prasat skrev: hvorfor viser det kurslink paa denne side fuldstaendig skaevt. kursen er langt hoejre hernede end det den viser. vekslede idag til kurs 6.14 paa soi 7 1/2. prasat jep bamse jeg er ogsaa heldig Ja den kurs som er på dansk thai, er helt skæv,det har du ret i Og desværre er der nogen som tror på den Og ja om aftyene der kommer en lille kassevogn, som veksler penge i 7½ og den giver en rigtig god kurs Har du vekslet i den biks på hjørnet af 7½ den har jeg aldrig prøvet bamsen |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/07-2007 15:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
ABEKATTEN skrev: Jeg har hjulpet et to-cifret personer med at åbne konti i en thailandsk bank, fordi du får 21 bath mere pr 100 kroner, ved at overføre til egen bankkonto i Thailand. Reglerne for åbning af bankkonto i Thailand, skifter hele tiden, og indtil for nyligt, var det meget let. Nu er reglerne imidlertid igen strammet op, så det kan volde problemer. Jeg har en Engelsk bekendt i min ejendom her i Bangkok, der ville åbne en konto, og jeg fortalte ham at det var let, men god morgen, min bank "afviste" ham, med den begrundelse at han ikke havde arbejdstilladelse. han er engelsk førtidspensionist under 50 år og kunne bevise det, men ingen kære mor, reglerne var lige ændret. Løsningen blev, at jeg med retirement-visa kunne oprette en konto mere i mit navn. Skriv bag øret, at det ikke længere er så nemt at oprettte bankkonto i Thailand. Har ogsaa proevet det, men tog saa banken ved siden af og der var ingen problemer, saa de regler skal vist tages med et gran salt.... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 27/07-2007 16:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
nooruan skrev: Er der nogle i forum der kan hjælpe med oplysning om de bedste vekselsteder på Phuket og Krabi. I Pattaya har vi jo Dollarbutikken som næsten altid giver samme kurs som ved overførsel. Er der noget tilsvarende nede sydpå???? På forhånd tak for hjælpen!!!! Den der Dollarbutik i Pattaya, er det en man burde kende? Hvor ligger den? Og skal man have kontanter med for at få den gode kurs? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/07-2007 17:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Bruger næsten altid forretningen på hjørnet af soi 71/2, har altid fået ok kurs der, altid meget bedre end bankernes![]() ![]() Plus at se kan hjælpe med rimelige priser på flybilleter
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 27/07-2007 21:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Den ligger altså i den lille gade mellem soi 7 og 8? Er det ikke en bank? |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 27/07-2007 23:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
der ligger også en butik i soi 2 i pattaya, de har også en go kurs. det er en "fotoforetning" den ligger på hjørnet af soi 2 og second road. ved siden af ligger en russerresturant, men der i denne "fotoshop" veksler de lidt over hvad banker kan overføre. og ja filihankat man skal ha kontanter med, da de ikke tar mod nogle form for ydelser. ![]() ![]() |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 27/07-2007 23:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
p.s. d. 20-07-2007. jeg overførte fra "spanske"bank til thai farmers til kurs 6.22. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2007 23:51
|
|
ABEKATTEN skrev: reglerne var lige ændret. Løsningen blev, at jeg med retirement-visa kunne oprette en konto mere i mit navn. Skriv bag øret, at det ikke længere er så nemt at oprettte bankkonto i Thailand. har du prøvet at sender ham ned til pattaya, jeg er helt sikker på at han kan få en konto i bangkok bank, nede på 2 road, størstedelen af deres kunder kommer fra andre lande end thailand. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.