Se indlæg|
Fleksjob
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 04/06-2007 23:58
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Er der nogen, der kender noget til, hvordan US ser på, når man er på fleksjob? - får man overførselsindkomst eller er man lønmodtager? Jeg har prøvet at skrive 'fleksjob' i søgefeltet, men der kom ikke noget særligt information ud af det , sikkert fordi der ikke er nogen, der har spurgt om det. Mvh. 2182 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 05/06-2007 00:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Reglen om flexjob har intet med US at gøre, det er noget din fagforening sikkert? kan hjælpe med![]() |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 05/06-2007 00:13
|
OK, så skærer jeg det lige ud i pap. Jeg kender een som skal til Thailand for at blive gift, han er på fleksjob, så derfor spurgte jeg om det, det kunne jo være, at det ikke kan lade sig gøre, hvis vedkommende bliver set som een der modtager offentlige ydelser. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 05/06-2007 00:44
|
|
Tak fordi du skære det ud i pap, men det vil jeg da ikke håbe at han kan |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 05/06-2007 09:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej 2182. Som regel er det sådan at den man er i fleksjob hos betaler din løn for 37 timer og kommunen betaler tilskud til arbejdsgiveren. Alt efter om man havde 37 timer eller deltid før man blev syg og sat på revalidering. Har man kun været på deltid før man blev syg får man kun for deltid i et fleksjob. Lønnen under fleksjob vil blive sat til den mindste timeløn indenfor det område man kommer til at arbejde under. Jeg er selv i revalideringsforløb til et muligt fleksjob. Jeg er i opkvalificering gennem virksomhedspraktik på revalideringsydelse i 2 år med diverse kursus. Vurderes det at jeg kun kan klare 25 timer i ugen eller 37 timer med nedsat arbejdsevne vil jeg blive tildelt fleksjob. Hvis man så kommer til at gå uden fleksjob får man fleksydelse som er mindre end dagpenge ved sygdom og ledighed. Her er nogle links: http://www.dch.dk...b16udg.pdf http://www.fleksj...eksjob.htm http://www.fleksj...eksjob.htm Prøv at kigge i de links jeg har sendt. Der må stå noget om man har vanskeligere ved at få en Thailandsk ægtefælle til Danmark hvis man er på fleksydelse. Planen med fleksjob er at man bliver bedre stillet med et fleksjob end som man vil blive det på førtidspension. Og vil kunne forsørge sin familie igen. Håber du kan bruge det jeg har skrevet. mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 05/06-2007 09:55 |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 05/06-2007 11:57
|
Mange tak for links Santhupon, det var et fint sagligt svar, der er noget at kigge i. Til kylling:Jeg har valgt at overse det du har skrevet. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 06/06-2007 13:24
|
|
Hej 2182 Det jeg var ikke særligt velovervejet UNDSKYLD Kylling |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 15/06-2007 11:28
|
Jeg havde skrevet en mail til US for at få belyst spørgsmålet. Hvis det kan hjælpe andre med samme problem, kommer min mail og svar fra US her: Oprindelig mail til US: En person som har fleksjob, der gerne vil giftes med en dame fra Thailand,hvordan vil han blive betragtet fra US's side i forbindelse med familiesammenføring? Lønmodtager eller een der modtager offentlige ydelser? Med venlig hilsen Svar fra US: Udlændingeservice kan oplyse, at det afgørende for så vidt angår forsørgelseskravet er, at man ikke modtager ydelser efter lov om aktiv social politik eller integrationsloven i 1 år forud for underskrivelsen af en udtalelse fra bopælskommune. Med venlig hilsen Winnie Ørligur Dahl Larsen Udlændingeservice 3. familiesammenføringskontor |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 15/06-2007 18:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
2182 skrev: Jeg havde skrevet en mail til US for at få belyst spørgsmålet. Hvis det kan hjælpe andre med samme problem, kommer min mail og svar fra US her: Oprindelig mail til US: En person som har fleksjob, der gerne vil giftes med en dame fra Thailand,hvordan vil han blive betragtet fra US's side i forbindelse med familiesammenføring? Lønmodtager eller een der modtager offentlige ydelser? Med venlig hilsen Svar fra US: Udlændingeservice kan oplyse, at det afgørende for så vidt angår forsørgelseskravet er, at man ikke modtager ydelser efter lov om aktiv social politik eller integrationsloven i 1 år forud for underskrivelsen af en udtalelse fra bopælskommune. Med venlig hilsen Winnie Ørligur Dahl Larsen Udlændingeservice 3. familiesammenføringskontor for mig at se så svarer de ikke på om fleksjob betragtes som en social ydelse eller om det er alm. lønindkomst, ( det vil de jo nok heller ikke svare på for så hænger de på den hvis nu de tager fejl det er typisk dem ). quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Doc |
Lagt på d. 17/06-2007 11:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej 2182 Jeg er selv i fleksjob, jeg har ikke undersøgt det, men kan bestemt ikke tro det bliver et problem, da en person i fleksjob jo ikke modtager penge fra stat/kommune. Det er derimod din arbejdsgiver der modtager penge fra din kommune Mvh Doc |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 17/06-2007 12:37
|
Jeg ved heller ikke, hvordan man skal tolke det, men når der står 'aktiv social politik', skal det vel forstås, at man får noget fra stat/kommune eller hvad. Så har jeg sakset en forklaring på fleksjob her, om det giver bedre mening, ved jeg ikke, det er lidt svært at tyde deres sprog nogen gange, når man ikke er akademiker. Den kommer her: Fleksjob Fleksjob er job på særlige vilkår med offentligt tilskud for personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet. Arbejdsgiveren betaler løn til den ansatte i fleksjob. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.