Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sang Som (den almindelige udgave) købes
|
|
| Chryslerdude |
Lagt på d. 26/05-2007 14:00
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej! Jeg holder meget af sang som, (Den almindelige, ikke 5 års modellen), og er lidt træt af at ræce hele landet rundt efter min yndlingsdrik, så hvis du bor i nærheden af Værløse og kender et sted man kan købe Sang Som hører jeg meget gerne om det. :-) Køber også gerne løse flasker af nyere dato som nogen måtte have til overs! Jeg ved at man kan få dem I Helsingør, men det er lidt langt at køre.. specielt hvis der er andre muligheder som jeg bare ikke kender til! Hej hej, nu skal jeg til Helsingør.. :-) Mvh
Chryslerdude |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/05-2007 21:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Smager isaer godt med Dansk-vand og lidt lime i..............Men min lever bryder sig ikke saa meget om det......![]() Suk.................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 27/05-2007 01:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
Hvad er det.????
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/05-2007 09:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det er Whisky! Og jeg er sq snart blevet imun over for det Jeg skal have mere og mere hver gang, jeg napper snildt en halv flaske selv når jeg er ude for at spille lidt pool og have det sjovt. Det er billig Thai-Whisky, men det smager godt med både cola, men også som nævnt med danskvand-lime. Her i Thailand koster en flaske ca. 260 Bath, hvilke må siges at være OK billigt Har desværre ingen idé om HVOR man kan købe det i DK
|
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2007 09:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hva så loc er det ikke dyrt 260 bath? Du kan da få en mekong for omkring 150 bath og det er da næsten det samme. Ja jeg ved det ikke, synes bare de 2 whiskyer kostede det samme. Men ellers synes jeg mekong er bedst, men det er jo så smag og behag ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/05-2007 09:35
|
|
jsh71 skrev: Hva så loc er det ikke dyrt 260 bath? Du kan da få en mekong for omkring 150 bath og det er da næsten det samme. Ja jeg ved det ikke, synes bare de 2 whiskyer kostede det samme. Men ellers synes jeg mekong er bedst, men det er jo så smag og behag ![]() Du kan også bare købe ingredienserne selv, fylde badekarret derhjemme, og så ellers lave noget svensker-sprit - DET er billigere Taget i betragtning af hvad en flaske hvisky koster i Danmark, så synes jeg at 45kr er fint billigt for god underholdning på flaske
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/05-2007 09:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Earthrush skrev: Hvad er det.???? Ja hvad er det? Forvirringen er stor, for hvis man læser på flasken så er det rom. Jeg tror bare jeg vil holde mig til at det er en alkoholisk væske, der når den blandes med f.eks. Cola smager ganske godt!!
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/05-2007 10:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der staar 'Rum' paa flasken men enhver Thai kalder det 'Whiskey'. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2007 11:17
|
|
Locturian skrev: Det er Whisky! Og jeg er sq snart blevet imun over for det Jeg skal have mere og mere hver gang, jeg napper snildt en halv flaske selv når jeg er ude for at spille lidt pool og have det sjovt. Det er billig Thai-Whisky, men det smager godt med både cola, men også som nævnt med danskvand-lime. Her i Thailand koster en flaske ca. 260 Bath, hvilke må siges at være OK billigt Har desværre ingen idé om HVOR man kan købe det i DK ![]() Øh er du sikker på at det er whisky Der står Rum på flasken, der står intet om whisky bare lige et spørgsmål bamsen Redigeret af d. 27/05-2007 11:18 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/05-2007 11:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Det er som Ajarn skriver, alle kalder det for Whisky, men det er en masse betegnelse for Thaier. Jeg har hørt rom, nordsøolie og rødvin omtalt som whisky
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 27/05-2007 12:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Lao daeng hedder det da! Som modsætning til lao kao... På landet er der 2 eller 3 flasker man kan få et mål (paek) af. Den "røde" det kan være SangSom, den "hvide" det er LaoKhao, smager ikke godt, er meget dårligt for alle levere!!! Så er der lige den sidste Lao Yar, som er laokhao tilsat diverse urter som undskyldning for at drikke en dram... kan smage godt, men også det modsatte alt efter hvad der er i. skåååål![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 27/05-2007 12:47
|
|
bamsen skrev: Locturian skrev: Det er Whisky! Og jeg er sq snart blevet imun over for det Jeg skal have mere og mere hver gang, jeg napper snildt en halv flaske selv når jeg er ude for at spille lidt pool og have det sjovt. Det er billig Thai-Whisky, men det smager godt med både cola, men også som nævnt med danskvand-lime. Her i Thailand koster en flaske ca. 260 Bath, hvilke må siges at være OK billigt Har desværre ingen idé om HVOR man kan købe det i DK ![]() Øh er du sikker på at det er whisky Der står Rum på flasken, der står intet om whisky bare lige et spørgsmål bamsen Ja, og McDonalds reklamerer også med at de servere "god mad" - Det gør det jo heller ikke mere rigtigt, vel? Bare fordi der står rom på flasken så ER det altså Whisky! Det lugter som whisky, det smager som whisky, og man bliver whisky-fuld af at drikke det Det ER whisky!
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/05-2007 13:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det hverken dufter eller smager som whiskey eller rum. Og der staar rum paa flasken men det kaldes whiskey. Men fuld det bliver man! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/05-2007 13:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja Loc... Jeg drak en hel til 2 flasker om dagen foer + oel indtil min lever stod af, nu drikker jeg kun oel........... ![]() Suk..... ![]() Og ja, man bliver stiv, som en bryllups[UPASSENDE ORD].....
![]() Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/05-2007 13:15 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 27/05-2007 17:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Sang som eller også kaldet Doctor sang som som min gode ven siger. Gin lao sang som pungnee mai mi banha. Drik whisky sang som imorgen ingen problemer. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/05-2007 18:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
ebeth skrev: Lao daeng hedder det da! Som modsætning til lao kao... På landet er der 2 eller 3 flasker man kan få et mål (paek) af. Den "røde" det kan være SangSom, den "hvide" det er LaoKhao, smager ikke godt, er meget dårligt for alle levere!!! Så er der lige den sidste Lao Yar, som er laokhao tilsat diverse urter som undskyldning for at drikke en dram... kan smage godt, men også det modsatte alt efter hvad der er i. skåååål ![]() Der er mange af variationer. Lao Yaa Dtong/lao Daeng er Lao Khao tilsat diverse ingredienser, bark, osv. eller blot tilsat Suea Sip Et Dtua (11 tigre) som er en færdig blanding man kan købe mange steder. Populær er også den kinesiske Lao Chiang Shun med en rød label med kinesisk print, det er at sammenligne med en dansk bitter, kan man købe et shot af i mange købmandshandler samt selvfølgelig flasker også. Lao Thuan er diverse variationer af hjemmebrændt som jeg aldrig har følt mig fristet til at prøve. Kan iøvrigt i lighed med andre i denne tråd overhovedet ikke se at Saeng Som skulle have nogetsomhelst med "Wisakiie" at gøre, selvom nok så mange thailændere kalder det således. Det er da tydeligvis en Rom. For mange thailændere er betegnelsen for alkohol på engelsk simpelthen Whiskey,og da ikke mange herinde taler thai bruger de nu engang det vokabular de har til rådighed på engelsk, når de skal kommunikere med udlændinge. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2007 18:17
|
|
haha min kone kalder alt whisky og det gør de også oppe i landsbyen Selv øl bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/05-2007 18:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
haha, ja, fair nok, vi forstår jo hvad de mener. |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 27/05-2007 18:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Hvad med at fortælle cd hvor han kan købe "sang som" henne.Anders du må da vide noget om hvor på vesterbro eller deromkring Henrik |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2007 18:52
|
|
Davser Ja de har dem indimellem i thai shopperne Men det er jo sjældent jeg kommer der nu da vi er flyttet til næstved,så handler vi jo lokalt Men jeg kiggede lige i barskabet der er lidt endnu HEHE bamsen |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg skal have mere og mere hver gang, jeg napper snildt en halv flaske selv når jeg er ude for at spille lidt pool og have det sjovt. Det er billig Thai-Whisky, men det smager godt med både cola, men også som nævnt med danskvand-lime. Her i Thailand koster en flaske ca. 260 Bath, hvilke må siges at være OK billigt