Se indlæg
 Udskriv debat
Phuket zoo
Payanak
Smil til zoo- fotografenI Phuket kan man blive fotograferet med næsten alle dyrene
Man kan lide det eller ej. Men man kan ikke komme udenom, at det er underholdende og anderledes i Phuket Zoo, på ferieøen Phuket i det sydlige Thailand.
For selv om Phuket Zoo er omkring fem ha stor, er her så mange dyr og så mange aktiviteter, at det ikke ser ud til at alle dyrene har plads nok i deres små bure.
Phuket Zoo er den zoologiske have jeg nogensinde har besøgt, hvor man kan fodre flest dyr, bl.a. krokodiller, aber, elefanter og papegøjer.

[img]http://www.rejseliv.dk/img/redaktion/24/24510/24510_thumbnail.jpg[/img] is not a valid Image.

Populære krokodiller
Det er også den hidtil eneste zoologiske have, hvor gæsterne kan blive fotograferet sammen med en tiger eller en tigerunge, en slange, aber og papegøjer. Har man ikke dyret direkte i hånden, er de fleste bure ikke større, end at man kan blive fotograferet om ikke med selve dyret, så meget tæt på det.

På toppen af disse aktiviteter kommer så flere daglige shows med elefanter, aber og det meget populære med krokodiller, samt en fuglepark, et akvarium og mulighed for at få en elefant trekking tur.

Phuket Zoo har 60 forskellige fuglearter, 30 af Phukets omkring 250 elefanter, 20 tigre, orangutangen Bill og masser af krokodiller.

Sløv tiger
Den tiger man skal fotograferes sammen med ser sund og rask ud. Men også meget stor. Hvis den var i humør til det, ser det ud som om den med en enkelt slag med poten eller et enkelt angreb med de store tænder kunne gøre alvorlig skade på gæsterne. De sætter sig tæt op af tigeren. Selv små børn bliver fotograferet sammen med det store dyr. Tigeren ligger sløv i varmen. Enten må den blive stopfodret med mad hele tiden, eller også må den have fået noget bedøvende. Tænderne er flotte og store i munden. Det er straks mere vanskeligt at se, om kløerne i poterne også er intakte eller filet til.

[img]http://www.rejseliv.dk/img/redaktion/24/24512/24512_thumbnail.jpg[/img] is not a valid Image.

To meter pyton
Det er ikke alene den store tiger man kan blive fotograferet sammen med. Det kan man også med tiger unger og den knap to meter lange burmesiske pytonslange.

En godt stivfrossen død høne koster omkring fem kr. Det er mad til krokodillen.

Heldigvis skal den ikke håndfodres. Gæsterne står på en afsats med et solidt rækværk nogle meter over krokodillerne, som har klumpet sig sammen. De ligger tilsyneladende livløse i varmen , og rør sig ikke ud af flækken.

Men så snart krokodillerne bliver opmærksomme på kødet, udbryder der nærmest panik blandt dyrene, og der er kamp om at sikre sig de eftertragtede kødstykker.

Gyset fornemmes også ved krokodilleshowet, hvor den optrædende ikke alene bærer rundt på krokodillerne, men også stikker sit hoved ind i krokodillens åbne gab.

Phuket Zoo
Phuket Zoo ligger kun få km syd for Phuket by. Zoo har åbent daglig fra 8.30 - 18.00. Parken er privatejet og modtager ikke tilskud.
Phuket Zoo Co.
23/2 Moo. 3, Soi Palai,
Chaofah Rd., Muang, Phuket 83000, Thailand
Tel: +66 (0) 7638 1227
e-mail:
[url]www.phuketzoo.com[/url]

Entre: Voksne 650 bath.

(ca. 110 kr.)

Børn 350 bath (ca. 60 kr.)

http://www.rejsel...:aid=30914

kammersjuk
Jeg var i phuket zoo sidste år. Det var den værste oplevelse på hele vores ferie. Jeg har aldrig før set så mange dyr lide. Det er direkte dyreplageri og den zoo burde efter min mening lukkes med det samme.

Mit råd til alle, som ikke har været i phuket zoo er: HOLD JER LANGT VÆK DERFRA.

Payanak
Jeg boede paa Phuket 2,5 aar, men har aldrig vaeret i Phuket zoo Shock

larsen99
Ajarn skrev:

Populære krokodiller
Det er også den hidtil eneste zoologiske have, hvor gæsterne kan blive fotograferet sammen med en tiger eller en tigerunge, en slange, aber og papegøjer. Har man ikke dyret direkte i hånden, er de fleste bure ikke større, end at man kan blive fotograferet om ikke med selve dyret, så meget tæt på det.

Det passer så ikke helt, for det kan også lade sig gøre i Bangkok zoo hvor jeg blev fotograferet med en fuld voksen tiger, og da jeg var i Sriracha tiger zoo blev jeg fotograferet med en tigerunge og to små krokodiller Grin
Redigeret af larsen99 d. 14/05-2007 18:39

rinpoche
Jeg er enig med dig langt hen ad vejen kammersjuk.
Desværre er phuket zoo ikke et enestående fænomen, det samme gør sig gældende for en lang række andre zoos rundt omkring i landet, ikke mindst dem som folk besøger på kanalrundfart i bkk.
Som jeg ser det, er det et sørgeligt dilemma hvor taberne uvilkårligt bliver de udstillede dyr.
Ingen besøgende? Så bliver de vel slagtet, flået, lavet til kinesisk medicin, "jungle food" eller solgt til andre "zoos" med tilsvarende forhold.
Man kan sagtens være politisk korrekt i thailand, men nogle gange kan dette munde ud i en diamentral modsat situation end det man har forestillet sig.

mvh
rinpoche

kammersjuk skrev:
Jeg var i phuket zoo sidste år. Det var den værste oplevelse på hele vores ferie. Jeg har aldrig før set så mange dyr lide. Det er direkte dyreplageri og den zoo burde efter min mening lukkes med det samme.

Mit råd til alle, som ikke har været i phuket zoo er: HOLD JER LANGT VÆK DERFRA.

Jeg kan kun give dig ret, og det er en del år siden jeg har været der

prasat
jeg er blevet fotograferet med tigere flere gange og har aldrig været på phuket.

og jeg syntes ikke dyrene har det godt i nogle zoo heller ikke i danmark. det er lige som at putte mennesker i fængsel, forskellen er bare at dyerne ikke har gjort noget forkert.

tag tigertemplet freksempelt, der sidder en kæmpe ørn med bræket vinge, men om man vil bruge penge på at fikse den. talte med en australisk pige der arbejdede der oppe, hun var udstationeret i 6 måneder men ville rejse hjem nu efter 2 måneder da hun ikke kunne holde ud at se hvordan dyerne blev passet, de penge som vi betaler for at komme ind og for at blive fotograferet med tigerne skulle gå til tigernes forhold, men de bliver brugt til at bygge huse for og de huse er ikke til tigerne.

prasat

kidloco
kan kun give kammersjuk ret...
dyrende har det ikke for godt, og jeg nægtede simpelthin at fotografere noget som helst derinde..
tænk på at de stakkels dyr skal lave shows hver eneste dag.
det er for meget af det gode
why be like the rest...
when you can be your-self

Spring til debat: