Se indlæg
 Udskriv debat
Garanti ved besøgsvisum!
OnkelJoakim
Hej Alle!

Jeg er ved at rive nogle råd til en kollega, som skal have hans kæreste til Danmark. Jeg har fortalt ham at hvis han bliver gift i Danmark ved hendes første Shengen visum vil halvdelen af hans garanti blive taget.

Jeg kan ikke finde det nogle steder, men jeg ved at jeg har læst dette. Er der nogle her, som kan give mig et link til dette eller fortælle mig hvor jeg kan finde det?

Mhv.

Rasmus
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

oleskyum
OnkelJoakim skrev:
Hej Alle!

Jeg er ved at rive nogle råd til en kollega, som skal have hans kæreste til Danmark. Jeg har fortalt ham at hvis han bliver gift i Danmark ved hendes første Shengen visum vil halvdelen af hans garanti blive taget.

Jeg kan ikke finde det nogle steder, men jeg ved at jeg har læst dette. Er der nogle her, som kan give mig et link til dette eller fortælle mig hvor jeg kan finde det?

Mhv.

Rasmus

Så længe man overholder visum bestemmelserne mister man ikke noget af garantien. Altså hvis hun udrejser til den tid visumet er gældende.

Og det er ikke forbudt, at gifte sig i Danmark mens man er turist, det giver bare ikke nogen rettigheder til at blive i Danmark.

Men rejser hun hjem og kommer igen senere og nu som kone/hustru skal der ikke stilles garanti og så har man ret til at søge F/S og blive i landet til F/S sagen er afgjort.

Novicen
Hej OnkelJoakim

Der er vel ikke noget i vejen for, at gifte sig i Danmark... Udlændingeservice skriver dog på deres hjemmeside, at en ansøgning om familiesammenføring skal ske fra udlændingens hjemland.

Mht. garantien: En af mine bekendte havde sin thailandske kæreste på ferie i 3 måneder i 2006...

Han stillede den fornødne garanti. Så snart kæresten var tilbage i Thailand, "meldte hun sig tilbage" på den danske ambassade i Bangkok. Kort tid efter ophørte garantien og dermed den månedlige indbetaling til banken i DK.

Venlig hilsen
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

OnkelJoakim
hejsa igen!

Tak for alle de gode svar!
Jeg har gravet lidt igen og fandt noget i "Notat om visumpraksis" i stk 8.2. Det er beskrevet her Wink

http://www.nyidan...102006.pdf

Jeg bukker og nejer!
Rasmus
Redigeret af OnkelJoakim d. 15/05-2007 00:29
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

Spring til debat: