Se indlæg|
aupair (hjælp)
|
|
| chang |
Lagt på d. 25/03-2007 14:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
min kone`s venninde har fundet en familie der gerne vil have hende som aupair og nu har hun fået visum og alt er ved at gå i orden..... men så er der lige nogle ting jeg gerne ville hører om der er nogle der ved noget om.... 1) hvor er det billigst at købe billet her i dk eller th. og om man kan få en 1års med mulighed for forlængelse ....??? 2) uddannelse??? hvad kan kun vælge og skal hun betale for det ???? 3) ægteskab??? hvad sker der hvis hun finder en kæreste her i dk er det pisse svært at få det i orden. hun er over 24år og alt det der. men jeg tænker på om det i så fald er bedst at blive gift her i dk eller th... det kan sku også være hun ikke gider men det er bare hvis uheldet er ude?????? mvh chang |
|
|
|
| Pher |
Lagt på d. 30/04-2007 17:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
1) Hun får max 1 år, derefter kan hun søge om ½ år mere, som au pair. 2) Uddannelse, hvad hun helst vil arbejde med. Så vidt jeg ved får hun lov til at lære dansk den periode hun er au pair og efter den periode kan hun søge om at blive her for at tage en uddannelse, ved dog ikke om det kræver at hun består dansk på et minimum nivaeu. Mens hun tager uddannelsen får hun midlertidig opholdstilladelse. Det kan være jeg tager fejl. 3) Mon ikke de danske regler ser igennem fingrene, så længe hun har et job og betaler skat? Ægteskab tager I sq til den tid... ingen grund til at skynde sig. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2007 21:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
En flybillet er max gyldig i et år. Det kan absolut bedst betale sig at købe den i Thailand og hvis man har mod på at rejse gennem en anden lufthavn som f.eks Wien eller London kan man få nogle ret billige one-way billetter. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 01/05-2007 06:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hep skrev: En flybillet er max gyldig i et år. Det kan absolut bedst betale sig at købe den i Thailand og hvis man har mod på at rejse gennem en anden lufthavn som f.eks Wien eller London kan man få nogle ret billige one-way billetter. Kan man overhovedet komme ind i Danmark på en one way billet ? |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/05-2007 11:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
oleskyum skrev: Hep skrev: En flybillet er max gyldig i et år. Det kan absolut bedst betale sig at købe den i Thailand og hvis man har mod på at rejse gennem en anden lufthavn som f.eks Wien eller London kan man få nogle ret billige one-way billetter. Kan man overhovedet komme ind i Danmark på en one way billet ? Ja hvis man har opholdstilladelse burde det ikke være noget problem. Det er kun når det drejer sig om visum at ambassaden kræver en returbillet. Min kones veninde er Aupair her i Danmark og hun købte selv en one-way billet til DK og hendes aupair familie betaler så for en one-way billet hjem til Thailand igen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.