Se indlæg|
uheldig ferie
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/04-2007 18:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg har vaeret i thailand nok 40 gange de sidste 17 aar og har aldrig foelt mig forfulgt af uheld. men denne gang syntes jeg at jeg er blevet ramt af det ene uheld efter det andet. ferien startede da ok med en overnatning og saa ud til prasat, dagen efter vi var ankommet til prasat skulle vi lige et smut til cambodia efter billige smoeger og tasker, der fik jeg selvfoelgelig en boede for ikke at stoppe taet nok paa politimanden som ville se mit koerekort, naa videre med hoejt humoer vi danskere bliver sku ikke slaaet ud af en korupt betjent naa vi bare kan prutte boeden ned. vi fik handlet vores ting i cambodia og tog hjem igen, nu har jeg handlet smoeger ret tit i cambodia og er aldrig blevet snydt, men disse smoeger smager mere af Old Spice end af tobak, saa der var ikke meget sparet i den sidste ende da der jo skulle koebes nye smoeger. mens vi var i prasat boede vi paa hotel i surin, og vi koerte turen paa de 60 km hverdag, men saa skete det paa 4 dagen, vi kommer rullende ud af landevejen men de opligatoriske 110 km da der lige pludselig ud af det ingenting kommer en motorcykel uden foere lige mod os uden lys paa, og denne landevej er lige saa sort som en negers roevhul, saa jeg ser den foerst 10 meter fra os, og saa kom braget motorcyklen blev smidt 75 meter vaek. Saa stod man der ude i ingenting kl 23.00 med en masse thaier omkring sig og en masse diskutioner, det viste sig at nogle drenge havde stejlet paa deres motorcykler og den ene var faldet af men cyklen fortsatte alene. Nu kom mine tanker op jeg havde hoert alle jer herinde sige farang for altid skylden, og jeg havde da faaet et par oel i loebet af dagen og havde jo ogsaa koert lidt for staerkt, men vi ringede til vores forsikringsselskab og de sendte en mand som stod paa stedet 30 min. senere. han kontaktede politietsom kom og afhoerte div. mennesker og det endte da med at han fik hele skylden og skal betale reperationen og vores billeje af anden bil samt den motorcykel han havde laant af en kammerat. Bilen staar stadig paa vaerksted, jeg skal nok oploade et nillede af den og motorcyklen naar jeg engang kommer hjem. for det er saa det naeste, aftenen foer jeg skulle hjem skulle vi lige en tur i nana og se paa nogle ladyboys, normalt tager jeg aldrig mit pas med, men da jeg skulle bruge mit kreditkort vil de gerne se det. og det endte selvfoelgelig med at det blev fisket op af lommen. og saa selvfoelgelig lige den dag hvor jeg skal rejse og ambasaden har lukket pga. nytaaret. men man tager den jo i stiv arm og tager til lufthavnen alligevel, det kan jo vaere at de er flinke der ude og kan se problemet for mig meeen nej. jeg gik saa ind til thai og spurgte hvad med min billet, de sagde jeg bare skulle moede op naar jeg havde faaet et nyt pas. passet fik jeg saa i dag og skal paa imigrationen og have det stemplet da man har forlaenget nytaaret med en ekstra fridag saa kontoret skulle have vaeret aabent i dag men ikke alligevel, men nu havde jeg jo passet saa kunne jeg jo ringe og boocke min billet hos thai, men nu mente den soede dame jeg talte med i telefonen ikke at jeg kunne forlaenge min billet da det er en klasse Q. og de kunne alligevel ikke faa mig hjem foer den 28 april. jeg skulle have vaeret paa arbejde i dag. naa men man er vel forsikret jeg har jo et gold mastercard der er jo rejseforsikring inkluderet. meeeeen det eneste de ikke daekker er hjemrejse ved mistet pas fuck fuck fuck. nu vil jeg tage ind til silom imorgen og se hvad thai kan goere for en guldkort kunde, det kan vaere at jeg maa koebe en ny billet men de har garanti til guldkort kunder at de skal finde en hjemrejse plads i flyet inden for 3 dage hvis man koeber en klasse M billet hvad det saa end er. men selv om jeg syntes det har vaeret 12 haarde dage er det rart med en ferie forlaengelse saa maa firmaet sku mangle lille mig. saa imorgen tidlig vil jeg tage i tempel og faa fjernet de onde aander der haenger ved mig i oejeblikket prasat |
|
|
|
| Don_turbo |
Lagt på d. 17/04-2007 18:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hvor uheldig kan man være![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 17/04-2007 21:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hold kæft Prasat - satme uheldig ferie der......men go tur hjem og pøj pøj....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/04-2007 21:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det kan godt lyde som om at du er uheldig, men du lyder som ved god mod prasat den her fik mig til at grine fik jeg selvfoelgelig en boede for ikke at stoppe taet nok paa politimanden som ville se mit koerekort, naa videre med hoejt humoer vi danskere bliver sku ikke slaaet ud af en korupt betjent naa vi bare kan prutte boeden ned ![]() ![]()
Redigeret af d. 17/04-2007 21:57 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/04-2007 00:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ked af at hører om dine uheld, men er som Bkk glad for at hører at du er ved godt mod, god tur hjem
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| michael a |
Lagt på d. 18/04-2007 06:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Det er sjovt at laase, naa andre kommer, galt af sted, mindre sjovt naa det er en selv, men set i bagspejlet bagefter, kan man godt se det sjove. Prasat jeg fik en griner. god historie, den med smogerne den har jeg ogsaa provet, haaber ikke der komme flere daarlige ferieminder held og lykke med den naeste ferie ![]() michael a. far om 3 mdr. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 18/04-2007 12:11
|
|
nu lykkedes det endelig at faa en billet hjem, jeg tager hjem fredag og det kostede mig kun 6200 bath ekstra da thai airways danmark havde ondt af mig ellers havde jeg skulle betale en enkelt billet selv til 36.000 bath. saa noget hjalp det at tage i tempel i dag selv om munken sagde til mig at uheldene vil foelge mig til jeg blive 41 saa det er kun 2 aar med problemer, tror jeg laaser mig inde de naeste 2 aar prasat |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 18/04-2007 15:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hvorfor skulle du have nyt pas,var visum udløbet. eller va. god rejse hjem. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/04-2007 17:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det ville du have vidst hvis du havde læst prasats indlæg![]() I det mindste, prasat, blev du ikke knaldet for at have for mange smøger med fra Cambo ![]() Godt at høre at det lykkedes uden at du skulle betale en krig og god tur hjemover. rinpoche |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 21/04-2007 07:42
|
|
hjemme igen, men det måtte godt have været lidt mere besværligt at komme hjem så jeg havde fået et par dage ekstra. savner sku allerede konen efter kun en dag. men har fået en billig week-end billet i maj så vi overlever vel nok med skype imens prasat |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 21/04-2007 10:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
velkommen hjem, prasat - godt tacklet, og held og lykke fremover
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 26/04-2007 07:43
|
|
hvordan sætter jeg et billed ind her?? prasat |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/04-2007 08:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Dit billede skal ligge paa nettet foerst, derefter hoejre klikke du paa billedet, kopiere adressen paa billedet og saetter det ind her, marker adressen og klik paa img Suk............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

held og lykke med den naeste ferie