Se indlæg
 Udskriv debat
Til Thailand i expressfart
madsjx
Aloha,

Konen og jeg kom igår til at snakke om hvad der skulle ske hvis en fra hendes familie blev alvorligt syg eller døde. I så fald vil hun selvfølgelig gerne til Thailand så hurtigt som muligt.

Er der nogen som har en ide om hvordan man tryller billetter frem til samme dag/dagen efter uden at de koster en million?

Det er heldigvis ikke aktuelt lige nu, men det skader jo aldrig at være lidt forberedt.

// Mads

pdrhan
Hmm er det vigtigt nok er det vel ikke et spørgsmål om prisen.....
og nej der findes ingen "guldæg" om hvordan man gør dette.....
selvfølgelig har folk der arbejder i branchen andre muligheder for at checke og komme afsted hurigt , men generelt tror jeg ikke der er andet at gøre end at ringe rundt når behovet er der.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

tuktuk
Hej Mads

Det er ikke et spørgsmål man kan svare endegyldigt til, da det udelukkende kommer an på hvilken rejseforsikring din familie har, det er nemlig i sidste ende den der skal står for arrangementet, hvis der skal fragtes familie til at være der og støtte m.m.

Men SKAL du bruge en billet her og nu, og ikke vil løbe an på en eller anden forsikring, er det at ringe rundt til alle agenter såvel som flyselskaber og få undersøgt hvilke muligehder de har, en billet samme dag eller dagen efter koster ikke nødvendigtvis en bondegård.....

Jeg håber aldrig du får brug for det, eftersom du skriver det du gør, men skulle det blive nødvendigt, ønsker jeg dig alt muligt held og lykke !!!

Hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

www.tuktours.dk
on og kent
for 6 år siden blev konens far syg, vi tog over til Aalborg lufthavn og forklarede det til sas. 1½ time senere var hun på vej til thailand på åben billet, for kr. 8700. i januar måned.
det var serviceGrin

Kent

madsjx
tuktuk skrev:
Det er ikke et spørgsmål man kan svare endegyldigt til, da det udelukkende kommer an på hvilken rejseforsikring din familie har, det er nemlig i sidste ende den der skal står for arrangementet, hvis der skal fragtes familie til at være der og støtte m.m.

Hvordan kan vores rejseforsikring betyde noget?

P.t. køber vi Gouda el.lign. hver gang vi skal afsted, men vi har overvejet at få et eller andet kreditkort med indbygget rejseforsikring.

madsjx
[UPASSENDE ORD]hun og kent skrev:
for 6 år siden blev konens far syg, vi tog over til Aalborg lufthavn og forklarede det til sas. 1½ time senere var hun på vej til thailand på åben billet, for kr. 8700. i januar måned.
det var serviceGrin

Kent

God ide. Hvis rejsebureauerne glipper, så må det være om at køre ud i lufthavnen.

tuktuk
Hej Mads

Det er ikke DIN rejseforsikring, men den rejseforsikring DEN person har du skal ned til....

Der er KÆMPE forskel på hvordan de dækker og hvor meget de kan hjælpe, jeg ved ex. at Europæriske har en pasus i deres bestemmelser, at ingen rejser alene hvis de ikke vil (efter en situation) derfor må man jo fragte en ud til at følge personen hjem....
andre er ligeglade.... Sad

Du skal være velkommen til at sende en pb med de konkrete oplysninger/ideer/tanker så skal jeg kigge på det for dig...

Martin

www.tuktours.dk
Stampe
Da min svigerfar døde for ca. 2 år siden var det en weekend han gik væk i ( natten mellem lørdag & søndag )
Jeg ringede til Thai travel mandag morgen da de åbnede og forklarede at Svigerfar var død og at konen ville hjem, vi fik en billet samme dag med afgang kl. 14:35 skulle dog ind på Rådhuspladsen og betale direkte til Thai Airwys. den kostede ikke mere end normalt, der var fuldt fly. Men som de sage så skulle de nok sørge for at min kone kunne komme med det fly.
I sådane siturationer er de ALTID meget behjælpelig.
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

madsjx
tuktuk skrev:
Det er ikke DIN rejseforsikring, men den rejseforsikring DEN person har du skal ned til....

Nu forstår jeg. Men hvis der sker noget, så drejer det sig om konens familie. De er thai og går nok ikke rundt med en rejseforsikring, da de jo bor permanent i Thailand.

tuktuk
Hejsa

Nej så er det ind til de forskellige selskaber og spørge Smile

som sagt håber jeg ikke i får brug for det....

Martin

www.tuktours.dk
Spring til debat: