Se indlæg
 Udskriv debat
TDC advarer mod kæmperegninger
TDC advarer mod kæmperegninger

Per Mathiessen - 12:26 - 21. mar. 2007

TDC har netop fundet frem til 64 kunder, der ligesom Janni Schaub kan se frem til nogle meget høje og uforklarlige regninger.

Til kundernes store overraskelse vil det fremgå, at de har overført data eller sendt billed-beskeder til et bestemt nummer i Singapore.

– Folk bør være meget forsigtige, når de køber telefoner i udlandet eller over nettet. De kan være indstillet til, at nogle opkald går via udenlandske mobilselskaber, advarer underdirektør Morten Hother Sørensen fra TDC Mobil.

Mystiske opkaldsnumre
Teleselskabet har intet overblik over antallet af danskere og TDC-kunder, der har købt en mobiltelefon i udlandet eller hos de internetbutikker, der sælger parallel-importerede telefoner.

– Men vi opfordrer dem til at kontakte producenten af mobiltelefonen og bede om hjælp til at få ændret dens indstilling, siger Morten Hother Sørensen.

TDC Mobil blev kun opmærksom på sagen, fordi Janni Schaub klagede over mystiske opkald. Derefter fandt TDC frem til yderligere 63 kunder, som havde opkald til præcis samme nummer i Singapore.

Kunderne har mange forskellige mobil-mærker, -modeller og -abonnementer. Eneste fællesnævner er, at telefonerne ikke var købt hos de etablerede forhandlere.

Der kan være flere tilfælde
Ingen ved derfor, om der er andre telefonnumre ude i den store verden, som danske mobilbrugere uforvarende laver opkald til.

Hos TDC bliver det anset som meget sandsynligt. Derfor har telegiganten lavet en guide på tdcmobil.dk, hvor kunder, der har ladet sig friste af et godt tilbud i udlandet eller på nettet, kan prøve at hente en ny opsætning.

Hjælper det ikke, må man gå til producenten.

set i ekstrabladet

http://ekstrablad...282596.ece

jesperfrb
Jeg får kæmpe regninger, selv om min datters telefon er købt helt normalt hos et dansk teleselskabShockShockShockShockShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

thaibamse
jesperfrb kontakte producenten af din datter måske det kan hjælpe Grin

www.thailand-dk.webbyen.dk
Spring til debat: