Se indlæg|
ang. bonuspoint
|
|
| crazy_guy77 |
Lagt på d. 03/10-2006 04:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Hej derude jeg har lige et spørgsmål ang. sine bonuspoint man har på sit Royal Orchid card. Kan man bruge dem til at få sin billet billigere og hvor mange skal man ca have for at det nogenlunde kan betale sig?? Har prøvet at kigge men syntes ikke at kunne finde noget svar! På forhånd tak |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/10-2006 05:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Det kræver at du har... Ja, mildt sagt mange point før at får mulighed for at bruge dem. Fx. kræver det 60.000 point at få en gratis billet til Bangkok fra KBH (Økonomi) ![]() Du kan på deres medlemsside (når du er logget ind) se tabeller med hvad det koster det forskellige. ([url]www.thaiairways.com/rop[/url]). Men, ellers er de aldrig længere end et telefonopkald væk - De kan jo bedre give dit et helt præcist tal på, hvor meget du kan spare på din næste billet, skulle du bruge nogle af dine point - Jeg selv, ja, jeg sparer op, jeg skal have mig et guldkort!
|
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 03/10-2006 06:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Hvis du har ca. 40.000 mils så koster de resternde mils ca. 2500 Dkkr. Vi skal afsted i Marts i 2 måneder, og konen har 40.000 mils og skal af med 2500 dkkr. hvor imod jeg skal af med 8500,- Dkkr. så der er da noget at spare. ( du skal have over 35.000 Bonuspoint før det kan betale sig.. ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/10-2006 07:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Loc; du behoever ikke at spare dem op. Dit guldkort afhaenger blot af miles TJENT - du kan sagtens bruge loes af dem. Skaal! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/10-2006 07:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Købte en 11 md. billet sidste md. Pris 8000,- Havde ca. 31000 point, så min pris var ca. 4000,- Mvh. Suk..............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| crazy_guy77 |
Lagt på d. 03/10-2006 16:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Tak for hjælpen. Jeg hr omkring 45000 point så lidt er der da sparet |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 13/03-2007 20:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg bruger SAS bonuskort men rejser mest med Thai air - har over 40.000 point og får flere point/miles når nu konen og jeg suser af sted i april. Vi påtænker at fortsætte med Thai air. Spørgsmål: 1) Får jeg mest ud af at bruge mine point/miles på en SAS- eller Thai air billet næste vinter når vi skal af sted igen? 2) Bør jeg skifte til et Thai bonus kort for at få mest ud af vore Thai points/miles? 3) Er der faste "priser" eller skal man holde øje i løbet af året hvornår der er gode priser på billetter hvor man bruger points/miles? Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 13/03-2007 21:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
christian-s skrev: Jeg bruger SAS bonuskort men rejser mest med Thai air - har over 40.000 point og får flere point/miles når nu konen og jeg suser af sted i april. Vi påtænker at fortsætte med Thai air. Spørgsmål: 1) Får jeg mest ud af at bruge mine point/miles på en SAS- eller Thai air billet næste vinter når vi skal af sted igen? 2) Bør jeg skifte til et Thai bonus kort for at få mest ud af vore Thai points/miles? 3) Er der faste "priser" eller skal man holde øje i løbet af året hvornår der er gode priser på billetter hvor man bruger points/miles? Hvis i forventer at fortsætte med at fly Thai, så vil jeg kraftigt anbefale at skifte til Thai ROP-program. Udover, at man allerede på første t/r rejse opnår sølv-status, så er fordelsprogrammet hos Thai af logiske årsager mere anvendeligt, når man nu vælger at flyve med Thai - En anden fordel ved ROP er, at man kan videregive point til nominess (op til 5 stk), det mener jeg ikke er tilfældet ved Eurobonus. Hvis du endvidere har registreret bopæl i Thailand (læs: opholdstilladelse), kan du kombinere det med American Express (på samme måde som Eurobonus og Diners) og på den måde spare ekstra point op. Jeg rejser hovedsageligt med Thai, og nyder godt af de ekstra kilo, man får tildelt ved ny bonussats. En anden fordel ved ROP er de tilbud, man modtager hvert kvartal i deres "medlemsblad". Ikke altid lige anvendelige, men til tider nogle sublime tilbud, som man kan blive fristet af, især hvis man alligevel havde planlagt en tur på det gældende tidspunkt. Du kan læse mere om fordelene her: http://www.thai-a...aspx?id=97 Hvor du får mest ud af point kommer an på de gældende bonusprogrammer. Ønsker man at omdanne sine point til en rejse, kommer det meget an på det enkelte selskabs regler. Jeg føler selv, at jeg får mest ud af mine point hos Thai, da jeg foretrækker Thai, og får sparet op på alle Star Alliance flyvninger. Undersøg, hvor mange point du skal lægge til dine nuværende for at indkasserer en bonustur, eller om du kan lave tilkøb og dermed få indløst point hurtigere, og dernæst skift til ROP, såfremt du forventer at rejse med Thai fremover. Uden at have undersøgt det nøje, så mener jeg, at man skal bruge færre point for en returbillet til BKK med Thai end med SAS. Ønsker du indmeldning, kan det gøres her: http://www.thaiai...olment.jsp Thai kører med et koncept, der kaldes Purple Prices. Du kan læse om det på http://www.thai-a...aspx?id=90 hvor du også kan se, hvilke perioder, der er omfattet i 2007. Sidste år fik jeg en billet over påsken med Thai CPH-BKK-HKT og retur for 3995 + skatter (i alt 4995) - bedre pris har jeg aldrig fundet hele vejen til Phuket. Det skyldes muligvis, at der var ekstra hurlumhej-rabatter her og der pga. HKMs jubilæum. Jeg håber, at ovenstående kan bidrage bare en smule, men ellers læs på de forskellige hjemmesider omkring deres programmer. MVH Jesper ![]() Davser Jesper Jeg lavede lige dine henvisninger om til aktive links bamsen Redigeret af d. 13/03-2007 22:22 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 13/03-2007 22:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Bonuspoint: såvel som SAS eller Thai Air er efter min erfaring en fis i en hornlygte. Prøver du at bruge dem: er der alle mulige undskyldninger for at det ikke kan lade sig gøre at bruge dem i ”Denne Situation” |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 14/03-2007 06:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
ben jeg tror ike du har ret der. jeg har fået flere gratis billetter men fik først mit guldkort da jeg lod pointene stå. prasat |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 14/03-2007 08:02
|
|
Rasmus skrev: Bonuspoint: såvel som SAS eller Thai Air er efter min erfaring en fis i en hornlygte. Prøver du at bruge dem: er der alle mulige undskyldninger for at det ikke kan lade sig gøre at bruge dem i ”Denne Situation” Hej Rasmus. Jeg må da også indrømme, at jeg er stødt på få gange, hvor jeg ikke kunne bruge mine point som JEG ville, men når man så bliver sådan rigtigt sat ind i programmet, så er det meget ligetil. F.eks. troede jeg, at man "bare" kunne smide point frem og tilbage mellem flere grene af nominees, og til sidst have samlet point sammen til én billet (5 forskellige overfører til en og samme nominee), den gik naturligvis ikke. Af og til når kæresten skal til BKK, så fikser vi en hurtig Thai billet online vha. point, og jeg kan betale for skatten på mit visa-kort, selv om hun er den rejsende. Ringer man i god tid til Thai, så er det også lettere for dem at hjælpe én ![]() prasat skrev: ben jeg tror ike du har ret der. jeg har fået flere gratis billetter men fik først mit guldkort da jeg lod pointene stå. prasat Hej prasat, jeg fik så sent som i sidste uge bekræftet fra Thai, at du ikke behøver at have point stående for at opnå guld-status, du kan sagtens bruge af dem løbende, da der fokuseres på akkumulerede fly-mil. MVH Jesper ![]() |
|
|
|
| total |
Lagt på d. 14/03-2007 22:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Ang. SAS bonusprogram hvis man flyver med Thai - Du optjener ikke SAS-bonuspoint hvis du får fat i en billig billet med Thai - se SAS hjemmeside hvor visse billetkategorier ikke giver point - Jeg vil også helst flyve Thai men SAS´s fly-tider er de bedste. |
|
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 15/03-2007 07:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Jesper_Hein: Hvad er det for en opholdstilladelse der er nødvendig for at man kan få sådan et Amex kort? Jeg satser på det er det her kort du tænker på? http://www.americ...ndex.shtml Tak, Mads |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 15/03-2007 13:33
|
|
madsjx skrev: Jesper_Hein: Hvad er det for en opholdstilladelse der er nødvendig for at man kan få sådan et Amex kort? Jeg satser på det er det her kort du tænker på? http://www.americ...ndex.shtml Tak, Mads Hej Mads. Da jeg ansøgte det om det, brugte jeg min kærestes adresse i Thailand. De forlangte, at jeg fremviste opholdstilladelse (om immigrant b hører under denne kategori har jeg ikke undersøgt), så jeg går ud fra, at de vil have dokumentation på, at man bor i landet. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl ![]() MVH Jesper |
|
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 16/03-2007 09:24
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Hej og tak for det hurtige svar. Har du det så kunne beholde det uden problemer efter du er rejst tilbage til Danmark? |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 21/03-2007 20:53
|
|
madsjx skrev: Hej og tak for det hurtige svar. Har du det så kunne beholde det uden problemer efter du er rejst tilbage til Danmark? Jeg blev afvist som ansøger, så jeg droppede det. ![]() MVH Jesper |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.