Se indlæg
 Udskriv debat
Import til Danmark
kschou
Hejsa.

Jeg har det seneste halve år boet i Thailand og skal hjem til Danmark igen i april måned efter Songkran.

I denne periode har jeg købt flere ting som jeg bruger, bl.a. fryser, højtalere, fjernsyn, computerbord m.m., som jeg gerne vil have med hjem.

Samtidig har jeg hjulpet med at bygge på svigerfamiliens hus og har købt noget el-værktøj som jeg selvfølgelig også gerne vil have med til DK.

Hvordan forholder det sig med afgifter på disse produkter når det komme tilbage til Danmark? Bliver sendt med skib fra Bangkok.

Mvh.

Kschou

pdrhan
Går ud fra at dem du shipper det med fra BKK også kan hjælpe dig med at få udregnet hvad du skal betale i afgift af det ved ankomst til DK - ellers ring til Skat og forhør dig ad.
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

jesperfrb
Det skal sendes som flyttegods, og jeg mener du skal have været udaf dk i mindst ?? mdr, og være almindeligt brugt. Dvs, det skal kunne regnes som værende normalt til en husholdning tilhørene, så skulle det være afgifts frit. Dette gælder ikke motorkøretøjerShock

Fandt lige dette svat på skat:

Her står du: Udland - Ind-/udførsel af varer > Jeg bor i udlandet og flytter til Danmark
Hvordan er reglerne for flyttegods, når jeg flytter til Danmark fra et land uden for EU?
--------------------------------------------------------------------------------

Hvis du har boet uden for EU i en sammenhængende periode på mindst 12 måneder, skal du som udgangspunkt ikke betale told af de personlige ejendele, du indfører.

Det er en betingelse, at du har benyttet ejendelene i mindst 6 måneder.

Mere information
I Toldvejledningen, kap. D.4.2 kan du læse mere om yderligere betingelser for toldfri indførsel, og hvad der skal forstås ved personlige ejendele.

Kontakt
SKAT på tlf. 72 22 18 18 eller skriv til e-mail-adressen www.kontakt.skat.dk . Du kan også henvende dig personligt i et skattecenter.
Redigeret af jesperfrb d. 28/02-2007 10:47
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: