Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Visum til kæresten - HURTIG behandlingstid, hvad sker der?
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 22/02-2007 17:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
Der har været en masse negativ kritik omkring Udlændingeservice og udstedelse af visum. I december aftalte jeg med kæresten, at hun skulle på besøg i det nye år. Da hun i starten af februar tog til den danske ambassade i Bangkok til interview (husk at ringe før besøget, man kommer kun til via tlf.bestilling fremover) modtog jeg en uge efter brev om at visum kunne udstedes hvis man opfyldte et par betingelser som udfylde spørgeskema osv. Jeg fremsendte et veldokumenteret brev til Udlængeservice, og 4 dage efter blev jeg oplyst om, at visum var udstedt til ansøger. Dét kan jeg ikke klage over! Jeg ved, at behandlingen af disse sager er vidt forskellige og individuelle, men jeg priser mig heldig for, at hun har haft Schengen visum før. Eneste grund til, at jeg blev kontaktet med svar var fordi der var spørgsmål til noget garantistillelse (som bortfaldt pga. tidligere Schengen ophold). Dette er blot en tommelfinger-op kritik blandt de mange andre uheldige sager, vi har læst om. God dag til jer alle ![]() MVH Jesper |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 22/02-2007 18:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hejsa! Okay cool tillykke med det jeg tænkte på hvad med den regel om at hun skal have x-antal baht på sin konto????
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 22/02-2007 18:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
jamne tillykke med det og held og lykke
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 22/02-2007 19:09
|
|
samee skrev: Hejsa! Okay cool tillykke med det jeg tænkte på hvad med den regel om at hun skal have x-antal baht på sin konto????![]() Hej Samee. Takker ![]() Så vidt jeg ved, så har det ikke været aktuelt. I invitationen skriver jeg under på al forsørgelse inkl. flyrejse - hun har velsagtens hendes egen sjat penge stående, men ikke noget overvældende vil jeg mene. MVH Jesper |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 26/02-2007 11:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Hej Jesper da min kone skulle hente sit visum i novenber fik hun besked på at hun skulle have en kopi af min lønseddel med for at de ville udlevere det. så den måtte jeg emaile derned. du kan sagtens komme ud for det samme. Du må meget gerne skrive hvordan det går, det er information jeg godt kan bruge selv til næste gang hun kommer. Husk også at give hende en invitation med som hun kan vise i kastrup Mvh Lasse |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 26/02-2007 15:46
|
|
Hej Lasse. Jeg giver lige en lyd fra mig, når hun har afhentet visum. Til interview havde hun ALT muligt dokumentation med, hvad der blev taget kopi af, har jeg ikke lige styr på. Nu kan jeg forstå på det hele, at der er kommet nogle nye regler her i 2007, så vidt jeg lige kunne se på ambassadens hjemmeside, men det beror sig måske mest på oversættelsesservice og gebyrer. Tak for tip om invitation til brug i Kastrup. MVH Jesper laze skrev: Hej Jesper da min kone skulle hente sit visum i novenber fik hun besked på at hun skulle have en kopi af min lønseddel med for at de ville udlevere det. så den måtte jeg emaile derned. du kan sagtens komme ud for det samme. Du må meget gerne skrive hvordan det går, det er information jeg godt kan bruge selv til næste gang hun kommer. Husk også at give hende en invitation med som hun kan vise i kastrup Mvh Lasse |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 26/02-2007 16:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
min kone skulle både vise min lønseddel samt en bankbog med penge på. hun fik at vide de sikkert også ville tjekke det i kastrup så hun skulle have sin bankbog med til dk. det store spørgsmål er bare hvor vil den danske stat have de hæver deres penge, syntes sku det er nogle underlige reglere de for lavet prasat |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 26/02-2007 16:22
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Selvom hun har fået udstedt visum er det meget vigtigt at hun kan fortælle/vise pas politiet hvor hun skal bo i Danmark. Hvis hun ikke kan det risikerer hun bliver sendt tilbage til Thailand. Så det er en rigtig god ide at hun har en kopi af invitationen, hvor din adresse står på, og også meget gerne dit mobil nummer. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 26/02-2007 17:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hej John Dvs. du mener at hun skal bevise det hele 2 gange, først til ambassaden derefter til paspolitiet. Min veninde er kommet både direkte til CPH og over Helsinki, hver gang kun med flybillet samt pas med visum,de har spurgt om nogle ting,vel helt normalt men problemer aldrig. Lad os ikke gøre det sværer end det er? Kylling |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/02-2007 18:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja jeg og min kone, har selv været ude for, at vi mødte en thaipige i lufthavnen, på vej ud af flyet, og hun spurgte min kone, om hun måtte følge med os,så vi kunne vise hende vej. Så da hun kom til pas politiet,spurgte de hende om mandens navn tlf nummer og adresse. Det kunne hun ikke lige gøre så hun blev tilbageholdt uden for paskontrollen fandt jeg hendes mand og forklarede ham sagen,ellers var hun blevet sendt retur Fordi hun netop ikke kunne sige hvem hun skulle op til,og hun ikke havde hens tlf,nummer så politiet kunne ringe og kontrollere det bamsen |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 26/02-2007 18:41
|
|
kylling skrev: Hej John Dvs. du mener at hun skal bevise det hele 2 gange, først til ambassaden derefter til paspolitiet. Min veninde er kommet både direkte til CPH og over Helsinki, hver gang kun med flybillet samt pas med visum,de har spurgt om nogle ting,vel helt normalt men problemer aldrig. Lad os ikke gøre det sværer end det er? Kylling Hej Kylling Jeg prøver bestemt ikke at gøre det sværer en det er! Fordi du og jeg ikke har haft problemer, er det jo ikke ensbetydene med at det går glat for alle. Jeg har prøvet at stå med en Thai i Kastrup som pas politiet ville sende tilbage til Thailand. Hun havde et gyldigt visa men de ville ikke lukke hende ind for hun kunne ikke fortælle hvor hun skulle bo under sit ophold. Og ifølge politiet ville de ikke lukke hende ind, når de ikke vidste hvor hun skulle bo. Jeg fandt dog hendes kæreste i ankomsthallen og han fik det klaret ud med politiet. Hvad syntes du der er galt i at anbefale at hun som en sikkerhed medbringer en kopi af invitationen, og i værstefald undgår at blive sendt tilbage med samme fly? john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 26/02-2007 18:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
OK så jeg desværre lidt godtroende, var ikke klar over du skulle bevise den samme ting flere gange, det virker på mig tåbeligt. Så unskyld min uvidenhed, eller en heldig oplevelse Kylling |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 26/02-2007 19:23
|
|
For en sikkerheds skyld vil jeg udstyre hende med diverse kopier, det kan jo aldrig skade at være på den sikre side. For mig virker det også åndssvagt, at man skal dokumentere mere end én gang, men better safe than sorry! ![]() Tak for heads-up! MVH Jesper |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 26/02-2007 19:25
|
|
Prasat: du nævner, at hun skulle vise bankbog; havde du oplyst, at du dækkende hende ind rent økonomisk på den ene og anden måde under besøget? Jeg forstår ikke, hvad hun skal dokumentere sin egen velfærd for, hvis hun er i besiddelse af retur-billet, rejseforsikring og dokument som bevis for, at der er nogen, som tager sig af hende.. Men igen, det skal jo ikke være for nemt ![]() God aften til jer alle! MVH Jesper |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 26/02-2007 20:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja nemt lyder det ikke, men kopier af alt, er nok smart at have, og lige ledes hvis en thai pige kommer til danmark, og politiet spørger hvor hun skal bo og med hvem, må hun selvføgelig have et papir på det. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 26/02-2007 21:16
|
|
Det er bestemt ikke nemt, logisk eller retfærdigt
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 26/02-2007 21:29
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Jeg har oplevet stort set det samme. D. 29.12 var min forlovede og jeg på ambassaden i Bangkok for at søge om besøgsvisa til hende. Vi var først kommet til Bangkok d. 27.12 efter at hun havde været hos mig i DK i 75 dage. Ambassademedarbejderen spurgte mig bl.a. om vi havde tænkt os at blive gift. Dette bekræftede jeg efter lidt tøven - da jeg egentlig regnede med at dette måske ville være negativt for ansøgningen. Men allerede d. 4.1.07 sendte Udlændingeservice spørgeskemaet til mig (hvor de jo spurgte om både det ene og det andet - dokumentation for vores forhold, billeder og selvfølgelig om jeg ville dække alle omkostninger). Dvs. kun tre arbejdsdage fra vores besøg. Flot! Yderligere mere var der i dette brev ikke anført noget krav om garantistillelse, som da hun besøgte mig første gang. I sidste uge fik min forlovede så sit svar. Hun havde fået sit visa, men hun skulle dog kunne vise en bankudskrift med mindst 30000 baht på kontoen. Egentlig kunne man tænke at det var lang tid fra at US havde fået mit brev retur, til hun fik sit svar. Men når vi først havde søgt om nyt visa fra 15. marts, så synes jeg egentlig dette var ok. Til sammenligning kan jeg sige at da vi søgte om hendes første visa i august 2006, da gik der godt 6 uger førend US kontaktede mig, og yderligere 3 uger før hun fik sit svar. Hilsen
Erik |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 27/02-2007 11:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg syntes også at det er helt åndsvag at hun skal vise invitation i kastrup samt kopi af min lønseddel og en bankbog. man burde jo gå ud fra at det netop skulle være i orden når visum bliver udstedt. men sådan virker det desværre ikke. Og det er ikke noget de informerer om nogen steder, jeg ringede selv til politiet i kastrup cirka en uge før hun kom og fik af vide af dem at de sagtens kunne nægte hende indrejse i danmark, selvom hun havde et gyldigt visum! kom til at sige en masse grimme ting (og det hjælper jo aldrig) Fik så min søster til at ringe til dem og få uddybet hvad det var hun skulle have med. Kopi af invitation og mit tel nummer. Så gik det hele glat og uden problemer, heldigvis. Nu er der kun 20 dage til hun skal hjem, øv øv øv |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/02-2007 12:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Laze På den Danske ambassade i BKK, er der tidligere blevet fyret "flytte rundt" med ansatte på grund af mistanke om svindel i visum afdelingen. Det samme er også forgået på Sri Lanka. Så derfor tjekker dansk paspoliti alle de oplysninger der er tilgængelig. dsd Redigeret af d. 27/02-2007 12:42 |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 27/02-2007 14:38
|
|
Hej DSD. Det er så en mulig forklaring, man kan forholde sig til - men som andre nævner, så står det desværre ikke skrevet i noget materiale, som man modtager ved ansøgning, og derfor sagtens kan et vredesbrøl, når man så ramler ind i problemet ![]() Uanset hvad, så kan jeg lige poste mine oplevelser, når vi har fået ordnet det hele. Fortsat god dag til jer alle. MVH Jesper |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg tænkte på hvad med den regel om at hun skal have x-antal baht på sin konto????