Se indlæg
 Udskriv debat
Munkene med tigererne
crazy_guy77
hej derude

Ved ikke om spørgsmålet har været oppe og vende før og har prøvet at lede efter det
Men er der nogen som kunne sige mig hvor den der naturpark eller lign ligger henne hvor munkene tager sig af tigererne. Der har været noget i Bt om det mener jeg.
Ville gerne have navnet på den der park

På forhånd tak for hjælpen

helosan
Templet skulle vist nok ligge ved Ratchaburi, men er blevet meget kommercielt - der vist nok kun 3 tigre tilbage. der går forskellige historier rundt her i landet. Bl.a. at det ikke er munke der passer dem mere, men at det er en farang der har overtaget og driver det som kold bussines. Der skulle eksistere en website om det.
Vi har her ved Pattaya i noget der hedder Shiracha en tigerzoo, med mange forskellige dyr, deriblandt mange tigre i alle aldre, man kan blive fotograferet mens man sidder med dem på skødet. Mange af de andre dyr kan også berøres.
Venlig hilsen
Hans Sønder, Pattaya

Hey Crazy
Prøv at Kigge her

dsd

http://dansk-thai...d=684#7357

http://www.tigert.../index.php

Redigeret af d. 03/02-2007 03:25

Timrob
Jeg var saa sent som i forgaars i tigertemplet i Ratchanaburi. Det er i aller hoejeste grad munkene der tager sig af tigerne og alle tiger er reddet fra naturens og menneskers misrygt. Der er mange tiger og ogsaa flere unger. Vi moedte en dansk pige som havde arbejdet der som frivillig i 1 1/2 aar, hun fortalte mere end man ellers hoerer og bla at indsamlingerne og alle donationerne til templet, gaar til at bygge et nyt tiger omraade hvor de kan vaere i fred og helt fri for turister. Saa den med falangen og kold buisness er bare tomt snak. Saa snart tigernes nye grund paa omraadet er faerdigt, saa er det slut med at faa taget billeder sammen med tigerne som man kan nu, det er kun for at faa penge til dette byggeprojekt som er i fuld gang.

timrob

Good for Falang
Mon dog det er slut med at få taget billeder sammen med tigerne, jeg tvivler.

Good for Falang Cool

Ja Gff
Det tvivler jeg nu også på, men man kan da få lov at håbe. Puha jeg glemmer aldrig da jeg var i zoo i den der ved pat. Nej hvor var det ynkeligt at se de tigere der var doppet med medicin og deslige.

dutling68
jeg var på tur til tigertemplet forleden dag og jeg blev sgu noget skuffed over at se de der tiger der var ikke meget liv i dem og for mig så de ud som om de hvar doped Sad de kunne dårlig nok se ud af øjenne og hvis de skulle bevæge hovde måtte de have hjælp til det Shock ja det var meget trist at se på så mig og mine venner blev meget skuffed over at have taget der til............
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jpo
ja nu er det jo meget varmt i april måned, og de ligger lige i solen.
jeg var der i januar måned, og der så de da meget friske ud, det er normalt at tiger er noget dvaske i dagtimerne, hvor det er varmest.
eller va.
mvh jpo

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jesperfrb
ok, hvad forventer I??

Grunden til at tigerene er i kløften hvor der er varmt, er jo netop et så kan almindelige mennesker komme tæt på, og røre ved dem, og de er selvfølige stopmætte før de for lov at komme derud. Det er jo ikke trænet dyr til at være venlige, bare vant til mennesker, og sløve og mætteCoolCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Chatten
templet ligger i kanchanaburi, ikke ratchaburi. bare så i tager det rigtige sted hen

jesperfrb skrev:
ok, hvad forventer I??

Grunden til at tigerene er i kløften hvor der er varmt, er jo netop et så kan almindelige mennesker komme tæt på, og røre ved dem, og de er selvfølige stopmætte før de for lov at komme derud. Det er jo ikke trænet dyr til at være venlige, bare vant til mennesker, og sløve og mætteCoolCool

Jeg må indrømme jeg synes det er dyreplageri, de er stop fodret med medicin, det var dem jeg har set, så det gider jeg ikke og støtte mere bare fordi de skal tjene penge.

Spring til debat: