Se indlæg|
ny udvisning til thaifamilie
|
|
| roald |
Lagt på d. 24/01-2007 21:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
en thaipige med 2 børn står til udvisning efter 6 år i danmark http://www.lemvig...008/LEMVIG |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 25/01-2007 09:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Hmmm. Jeg forstår ikke sagen helt, måske nogen er mere ajour? Det fremgår af artiklen at hun er kommet til landet i 2001 efter loven om familiesammenføring. Nu fremgår det ikke om hun er kommet til landet efter de "gamle" regler eller om hun er omfattet af de "nye" regler. Hvis hun er i landet efter de nye regler så er sagen jo klar nok hvorfor hun udvises, da grundlaget for opholdet jo er bortfaldet, det fremgår dog ikke umiddelbart af artiklen hvornår hun er blevet skilt, men hun har da fået et barn med hendes Thailandske kæreste, så det er jo lidt tid siden. men hvorfor skal hun så først ud af landet nu og ikke umiddelbart efter skilsmissen? Hvis hun er i landet efter de "gamle" regler, så burde hun da forlængst have opnået permanent opholdstilladelse, hvorefter hun ikke skulle forlade landet efter skilsmisse. Ligger der noget i sagen som ikke er fortalt? eller er det mig som ikke tolker det ordentligt? Niels |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2007 09:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Latour Ja det ser underligt ud Men det kan være at hun evt.har anket en udvisning, og det nu er slut bamsen |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 25/01-2007 17:48
|
|
kan godt være at lov er lov og lov skal holdes, men hvor er det menneskelige hensyn, vi har en familie som har arbejde og klare sig selv. Jeg synes nogle gange at loven er for firkantet |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 29/01-2007 18:03
|
|
lalita uddyber hvorfor hun gerne vil blive i dk. http://www.lemvig...012/LEMVIG ejeren udtaler her hvor dygtig hun er til at arbejde http://www.lemvig...012/LEMVIG Redigeret af roald d. 29/01-2007 18:10 |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 29/01-2007 18:26
|
|
Kristen touborg medlem af folketinget for SF har taget sagen op http://www.lemvig...012/LEMVIG Simon Emil Ammitzbøl fra de radikale er også gået ind i sagen http://www.lemvig...012/LEMVIG |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 29/01-2007 19:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Link som Roald henviste til: http://www.lemvig...012/LEMVIG Sagen Lalita Nielsen kom til Danmark 25. september 2000. Kort tid efter giftede hun sig med sin danske kæreste, som hun havde mødt i Thailand. Men lykken varede kort for det forelskede par, som boede i Fredericia: - Det første år havde vi det godt. Jeg elskede min mand, og jeg var glad for at være i Danmark. Men min mand drak og til sidst sad han hele tiden på bar, forklarer Lalita Nielsen. Hendes dengang niårige søn var kommet til landet. Ægtemanden vækkede både Lalita og sønnen Likhit, når han kom fuld hjem midt om natten. Ofte råbte ægtemanden, at hun skulle stå op og lave mad til ham. - Han snakkede ikke pænt. Det var ikke godt for min søn eller for mig. Efter tre år tænkte jeg over, hvorfor jeg skulle leve sådan et liv. Vi lever jo kun én gang, siger Lalita Nielsen med et stille smil. Og da hun efterfølgende fik at vide, at ægtemanden havde været hende utro med andre piger under en ferietur med en ven til Thailand, besluttede hun sig til at blive skilt. Taget fra Lemvig Folkeblad. _______________________________________________________________ Hvis hun er kommet til Danmark den 25 september 2000 er hun kommet til Danmark under de gamle regler. Og hun må derfor have Permanent Opholdstilladelse efter 3 år. Ud fra det jeg kan læse mig til var hun gift med ham i over tre år før hun blev skilt. Så hvorfor hun så bliver udvist af Danmark må være en gåde. De nye regler kom 1 juli 2001. Min kone kom til Danmark 7 oktober 2000 og fik Permanent Opholdstilladelse efter 3 år Torben. Redigeret af Santhumpon d. 29/01-2007 19:27 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 29/01-2007 19:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
ja.....det lyder sku mystisk..... der må stikke et eller andet under....skulle man tro Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/01-2007 20:02
|
|
Davs Selvfølgelig claus og det som ligger under er vel det man kalder for fremmedhad dsd |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 30/01-2007 02:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
DR skriver http://www.dr.dk/...122513.htm Underskrifter til støtte for udviste 29. jan. 2007 12.28 Lemvig Borgerne i Lemvig samler nu underskrifter til støtte for en udvist, thailandsk familie. Det drejer sig om thailandske Lalita Nielsen og hendes to sønner, der har fået afslag på opholdstilladelse. Afslaget betyder, at familien skal forlade Danmark om få måneder - selv om familien er fuldt ud integreret i lokalsamfundet. Initiativtager til underskriftsindsamlingen er Majbritt Mehl, hvis datter går i skole med Lalita Nielsens ældste søn, Deo. Majbritt Mehl siger, at appellen til myndighederne fra i dag ligger overalt i byen - og man samler underskrifter indtil søndag den 18. februar. Lalita Nielsen kom til Danmark i 2001, hvor hun blev gift med en dansk mand. Siden blev hun skilt - og det er derfor, at hun ikke længere har lov til at være i landet. Det kan du jo nok have ret i DSD..... Det er jo bare trist at se at de folkevalgte ikke varetager vælgernes interesser(ok de færreste ønsker jo udlændinge i dk pga af den ballade der er med mange muslimske unge og tyvebander fra østeuropa). efter de er blevet valgt ind i folketinget er der jo ikke ret mange der gør ret meget for at prøve at forfølge de løfter som folk egentligt nok stemte på dem ud fra.Jeg synes ikke at folketinget gør et ret godt stykke arbejde,der bliver efterhånden brugt mere tid i dansk politik på at svine hinanden til og på at forsvare sin person end på at drive danmark på fornuftig vis...Det er jo nok derfor at der bliver lavet så mange fejl fra politikernes side..undersøgelse kommisioner mig her der og alle vegne !!!..kunne så have skrevet min meninger her om DF..men vi skal jo holde en god tone...sååh det undlader jeg . ..det kunne være et militær kup i dk var på sin plads,så man kunne få ryddet lidt op og skrevet en ny grundlov..... Ved godt at jeg kom lidt uden for tråden ....men udvisninger er jo et politisk anliggende eller hvordan ?????? reglerner er da ..så er det bare om kontor nusserne kan læse og forstå dem....love og regler er jo med vilje skrevet så de kan tolkes på flere måder ellers ville advokater og sagfører og den slags blive arbejdsløse...... Claus
Redigeret af claus31130 d. 30/01-2007 02:34 |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 30/01-2007 09:14
|
Jeg forholder mig ikke til beslutningen om at hun skal forlade Danmark. Jeg er enig med dem som syntes at det er hamrende forkert at vise en åbenbart velfungerende kvinde ud af landet, det er forkert især set på bagrund af dem som kan få ophold i landet, uden at de nogensinde har hverken arbejdet eller på anden måde har været en gevinst for landet. Jeg kan bare ikke nogen steder læse, hvorfor formailia ikke er opfyldt? Hun er kommet til landet noget der ligener 0,5 år før min daværende kæreste kom til landet, og hun blev gift umiddelbart efter at hun kom til Dk, altså i år 2000. Så jeg kan bare ikke få ind i mit dumme hoved, hvorfor hun IKKE har opnået permanent opholdstilladelse? hun har jo åbenbart været gift i de magiske 3 år, der fremgår intet sted om hun blev skilt før hun kunne søge permanent opholdstilladelse? Hvis hun blev skilt i 2004 så måtte eventuelle ankesager da forlængst være afklaret?? Så er grunden til at hun ikke har permanent opholdstilladelse , at hun ikke har opfyldt intigrationspakken? har hun ikke gået i sprogskole? eller hvad er grunden? Det er på ingen måde en vendetta imod en stakkels Thaikvinde, men jeg vil gerne kunne forstå grunden til at hun skal ud af landet, inden at man lægger politikker eller udlændingeservice til had. Hvis nu årsagen er sløvsind og man ikke har fulgt de krav som der nu engang er omkring skolegang og intigration, så har jeg da svært ved at have ondt af hende, uanset om årsagen er noget med hende eller en ligeglad mand. Niels |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/01-2007 09:56
|
|
Davser Ja måske hun ikke hendes danske mand ikke søgte permanent opholdstilladelse til hende.Men kun for 1 år mere som man fik dengang. Og så da de blev skilt,ja så har hun måske ikke krav på permanent opholdstilladelse mere,ja hvad ved jeg ![]() bamsen |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 30/01-2007 11:32
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
tillykke danmark og dansk folkeparti har endnu engang vist jeg fra jeres grimme side.. men håber folk tænker lidt over det... Lalita du har min fulde støtte og jeg håber det lykkes for dig. er ked af at høre at du er ramt af den fremmed had der er i dk. skammer mig også. vågn op Danmark det er pinligt det her. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/01-2007 11:48
|
|
Davser Golde Jeg tvivler på at det lige er dansk folkeparti som har givet den udvisning, ![]() Jeg tror mere det er udlændinge styrelsen. ![]() bamsen Redigeret af d. 30/01-2007 11:48 |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 30/01-2007 12:04
|
Lige inden jeg sætter mig hen i et hjørne og skammer mig over at være Dansker, så kunne jeg godt tænke mig at få opklaret hvorfor hun ikke havde formalia i orden, det er som jeg ser det måske grund til at udlændingeservice ¨måske" lugter proforma ægteskab med Danskeren, nogen kunne måske spekulere i det store "held " at hun mødte enTthailandsk knægt heroppe som hun kender fra skolen ned i Landsbyen i det fjerne Thailand, kunne det være årsagen?? Niels |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 30/01-2007 12:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
nej men det er dansk folke parti der sætter de regler og får dem gennemført. for så kan fogh beholde magten og køre vores land mere i sænk.. hørte igår en sige at han kun stemte på ventre fordi det gav ham flere penge.. hvor er folks samvittighed blevet af. og moralen er der også helt væk.. penge kan da ikke være så meget værd eller har i alle bare få thai syge.. money money money. vågn op Danmark.. og lad os få vores varme hjete frem og begynd at tænke på andre. ved ikke om det er muligt for alle medlemmer her da jeg godt kan se at der er mange df her "underligt" men så lad os prøve at hjælpe dem også. så kan de måske se at det rammer også dem selv... egoisme er en grim ting giver dårlig karma.. så endnu engang danmark vågn op vi er på vej væk fra vores moraler og traditioner... |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/01-2007 12:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Bare en strøtanke vedr. formalia i orden/ikke i orden: Kan det tænkes, at hendes uduelige eks-mand netop ikke har sørget for at hjælpe hende med at søge den permanente opholdstilladelse? I givet fald vil det ligne det stive, danske DF-inficerede system fint at sige: Sådan er reglerne - ud med dig. vh / Bjarne (forhenværende borgerlig stemme gennem 31 år) |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/01-2007 13:07
|
|
Ja undskyld men er det ikke bare fordi i har en thai kone i reagerer på den her måde? Hvad nu hvis det havde været en muslim? Havde i så også reageret på den her måde? Tænk også på det er jer selv der har stemt Pia ind, og så mener jeg at det eneste rigtige det parti har er deres udlændinge politik. Jeg synes også selv det er forkastelig hun skal sendes hjem, men vi har kun hørt det fra hendes side, og hvem siger hun fortæller hele sandheden? Sorry jeg fik lige luftet min mening. ![]() ![]() |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 30/01-2007 13:31
|
[quote]Bjarne skrev: Bare en strøtanke vedr. formalia i orden/ikke i orden: Kan det tænkes, at hendes uduelige eks-mand netop ikke har sørget for at hjælpe hende med at søge den permanente opholdstilladelse? I givet fald vil det ligne det stive, danske DF-inficerede system fint at sige: Sådan er reglerne - ud med dig. Hej Bjarne, der er jo ikke den fjerneste forskel på at søge den permanente opholdstilladelse i forhold til de 1 årlige forlængelser, der er kun at man skal sætte et x i tidsubegrænset. Dog kan det være at han ikke har ønsket det, hvis forholdet til hendes Thaikæreste måske er af længere varighed end det der bliver skrevet i artiklen, altså at det var hende der var ham utro??? Jeg kan blot ikke forstå at hvis de er blev skilt i 2004 uden at hun havde den permanente opholdstilladelse, så er grundlaget for hendes ophold væk og umiddelbart som jeg ser det skulle hun forlade Danmark omgående ifølge praktis, medmindre en dom forkynder noget andet. Jeg ved ikke om en herboende Thai kan søge ophold til hende relativt kort efter en skilsmisse med en Dansk mand. Så jeg forstår blot ikke at en skilsmisse som bliver effektueret i 2004 først fører til udvisning i 2007 . Jeg stemmer ikke på Df og sympatiserer på ingen måde med deres menneskefjendske politik, men jeg tror at der er rigtigt meget i denne sag, som IKKE er fortalt Niels |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/01-2007 13:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Niels Der er meget, vi ikke véd. Måske har eks'en også bare fået lyst til noget nyt, inden de 3 år var gået og sørget for, at der ikke blev søgt tidsubegrænset. Jeg fatter heller ikke tidsforskydningen mellem skilsmisse og udvisning. Den kunne det være rart at få en forklaring på. Den omstændighed, at 2 MF'ere nu markerer sig i sagen, giver mig dog en vis tro på, at Lalita kan være offer for en uretfærdighed - set med menneskelige øjne. MF'erne - hele spektret rundt - plejer trods alt lige at stikke fingeren i jorden, inden de bringer sig selv ind i sager, så de ikke kvajer sig mere end nødvendigt. Bjarne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.