Se indlæg|
ændring af udlændingeloven på vej
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2007 12:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
idagkl 13 førstebahandler folketinget Loveforslag 93 Førstebehandlinger L 93. Lovforslag fremsat af integrationsminister Rikke Hvilshøj. Forslaget udmønter dele af aftalen om fremtidig indvandring indgået mellem regeringen og Dansk Folkeparti. Det drejer sig om indførelse af en indvandringsprøve ved opholdstilladelse som ægtefællesammenført og religiøs forkynder og indførelse af en integrationseksamen som betingelse for at opnå tidsubegrænset opholdstilladelse og kontanthjælp. Desuden foreslås det at udvide jobkortordningen og indføre en green card-ordning for udlændinge med særlige kvalifikationer. http://www.ft.dk/.../index.htm dette forslag vil formenlige i løbet af få måneder få betydning for alle som skal have en ægtefælle til landet se dages program her http://www.folket...ac1f3d3192 |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 10/01-2007 13:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Ja, jeg kan se, at der også skal aflægges en prøve i engelsk ! Bortset fra det, er det vel rimelige krav der stilles ??? mvh... Ki Nuk ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2007 13:23
|
|
Jeg kan godt nok ikke se hvad de skal bruge religionen til. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 10/01-2007 13:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
– Indførelse af en indvandringsprøve for udlændinge, der søger om opholdstilladelse som ægtefællesammenført eller religiøs forkynder jsh....som jeg læser det .....er det hvis du søger om opholds tilladelse gennem familie sammenføring eller opholdstilladelse som religiøs forkynder (præst , munk og hvad det ellers hedder i de forskellige tros retninger).....så der er tale om 2 forskellige slags ansøgninger...som jeg læser det , håber da det er sådan det skal læses Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2007 13:37
|
|
det rigtig nok, det bare hvergang jeg ser noget om religion så stejler jeg ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2007 14:46
|
|
her 2 timer inde i mødet er de endnu ikke kommet til emnet, selvom det er punkt 1. på dagsordnen![]() jeg har dog heldigvis andet at lave end at se, men jeg zapper dog forbi engang imellem for jeg vil godt lige høre hvordan og hvorledes |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 10/01-2007 14:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Da jeg måske ville til udlandet igen,har jeg kigget på australien..tak skæbne,der kan man tale om en stram udlændninge politik..jeg tror jeg bliver. Men det er da fair nok med en prøve herhjemme. Redigeret af mugge d. 10/01-2007 14:48 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 10/01-2007 14:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Jo...det er vel ok,hvis man så kan få noget materiale til at lære det ud fra,altså ment på den måde et pensum,så man kan vide præcis hvad kravene er.......... Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2007 14:52
|
|
jeg læste et sted at de ville sælge selvstudier for ca. 1400 kr. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/01-2007 10:55
|
|
jeg fik ikke set debatten færdig i går, jeg holdt til kl 5 og så havde jeg andre ting at lave, men grundlæggende, så skal man kunne snakke dansk som modul 1 på dansk kursus, eller måske endda mindre, for at få familiesammenføring. materialet er dog ikke lavet endnu, så det bliver måske først i 2008 det træder i kræft. der kommer også en green kort ordning, som giver automatisk visa hvis man kan tjene 450.000 kr. om året. så grundlæggerne så behøver thailandske piger som vil sælge sex i Danmark ikke længere værre gift med en dansk mand, hvis de ellers er villige til at betale skat af det de tjener på lagnet. i går kunne jeg læse at nogle piger tjener 3000 - 3500 kroner om dagen !! http://www.dansk-...post_31781 det kan ca. blive 1.000.000 kroner om året, så der skulle ikke værre nogen problemer med at få visa . ![]() jeg vil lade være med at kommentere det blot konstatere det ![]() |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 14/01-2007 21:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Der foreslås efter nederlandsk forbillede indført en prøve i dansk og viden om Danmark og det danske samfund som betingelse for opholdstilladelse som ægtefællesammenført eller religiøs forkynder. Betingelsen kan fraviges over for udlændinge, der søger om ægtefællesammenføring, hvis særlige grunde taler derfor. Særlige grunde vil f.eks. foreligge, hvis afslag på ægtefællesammenføring vil være i strid med Danmarks internationale forpligtigelser, herunder artikel 8 i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention. = godt for dem som har Særbarn/børn eller har jeg misforstået det!! |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/01-2007 22:16
|
|
samee skrev: Der foreslås efter nederlandsk forbillede indført en prøve i dansk og viden om Danmark og det danske samfund som betingelse for opholdstilladelse som ægtefællesammenført eller religiøs forkynder. Betingelsen kan fraviges over for udlændinge, der søger om ægtefællesammenføring, hvis særlige grunde taler derfor. Særlige grunde vil f.eks. foreligge, hvis afslag på ægtefællesammenføring vil være i strid med Danmarks internationale forpligtigelser, herunder artikel 8 i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention. = godt for dem som har Særbarn/børn eller har jeg misforstået det!! godt spørgsmål, som må høre under alt det med småt, så vidt jeg ser det så kan hun gå op til alle de prøver hun vil, indtil hun består, en relativ nem prøve, som man kan gå optil her i danmark, under et tursit visa, men jo som du siger, der kommer nok et hul der, som nogle kan udnytte mens andre kan få en lang næse ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.