Se indlæg
 Udskriv debat
Verden idag!!
jesperfrb
Hvad er der galt med verden idag??

Har lige svaret i en anden tråd om DR programmet om " forbudt kærlighed", og det fik mig til at tænke lidt længere.

Hvad sker der i verden, får vi for mange informationer, eller tænker vi bare for meget på os selv??
Når jeg skriver som jeg skriver, mener jeg ikke kærlighed, for der glemmer vi os selv og tænker på den vi elsker, og hvad vi kan gøre for hende/ham!

Nej jeg tænker, hvad får terrorister til at gøre som de gør, hvad får mulitinationaleselskaber til at tro de ejer retten til at bestemme hvad vi skal gøre/købe, hvad får regeringer til at tro at de gør det bedste for netop deres land??

Jeg er ikke på nogen måde kommunist, eller venstreorienteret, men jeg tror penge/magt får denne verden i knæ. Jeg elsker selv min bil og alle de andre forbrugsgoder jeg har, men jeg bliver også forarget over hvad de store firmaer bruger af penge på at udvikle nye ting der er absolut unødvendige, og som bare frembringer misundeslig.

Et eksempel: en stor japansk mc-producent har lige brugt en milliard kroner på at vidre udvikle en motor til at producere 12 hk mere og er 2 kg lettere end den gamle model.
Hvad kan det bruges til, vi sidder alle sammen i ale lange køer. vi bruger alle sammen mere tid på transport, så at bruge en miliard på at udvikle noget der kun kan bruges på en bane, men alligevel sælge det til alle viker menningsløst!!!

Jeg fatter det ikke, men de kan vel sælge lidt flere mcér næste år, det må være vigtigt at kører fra 0-100 på 3 sek. istedet for 3,1!!!!

Hvad vil jeg med det her indlæg????
En diskussion, måske!!
Høre hvad andre mener, helt sikkert!!
Hvorfor bringe det op på DTW, fordi jeg mener det hele hænger sammen, hvad vi køber,hvad vi stemmer, hvem vi bliver forelsket i.

Det er ikke os der bestemmer, uden at vi bruger vores demokratiske ret, og den er begrænset til vores eget lille land/lokal samfund. Vi er meget begrænset i medbestemmelse på globaliseringen, men toget er kørt fra stationen, og jeg tror ikke på vi kan stoppe det, eller at DF kan.

Så hvad gør vi???
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Uha Jesper
Der ramte du sgu min relegion
PENGE Grin
bamsen

jesperfrb
Til DTW.

Please læs mit indlæg igen, og lad mig få en kommentar
Det er jo snart nytår, Kan vi ændre noger??????????????????

Godt NytårWink

claus31130
Problemet er jo nok at vi er blevet for materialistiske.......samt den kendsgerning at vi har for "travlt" i hverdagen.......Terrorister og lignende gør det de gør for at få opmærksomhed,hvis de ikke fik noget medieomtale mon de så var så vilde med det de nu laver......man kan jo nok sige at medierne styrer verden i dag......nyheder ret fra verdens brændpunkter lige når det sker.....reklamerne i tv radio og blade "presser" vores hjerne til at tænke på bestemte produkter....kald det bare hjernevask...så er der jo "gruppepres" som mange mennesker ikke kan modstå.....naboen har ny fin bil ,det skal vi osse ha bare 10.000 dyrere...det ser man desværre mange gange kun til "showoff" folk har jo mange gange ikke råd til det....så er vi ved noget andet .....det er jo nok for nemt at låne penge idag,mange lever for lånte penge(over evne) ,mister en af ægtefællerne jobbet knækker filmen.....
Om man kan gøre noget ved det,man kan selvfølgelig begynde med sig selv er der nogle af de ting vi bruger penge på som vi kan undvære uden at blive ulykkeligere......eller nogle af de nye smarte dimser som vi sagtens kan leve uden.....hvis nok mennesker gjorde det kunne det nok ændre tingene med tiden....det er nok bare svært,da vi jo er vant til bare at købe ny teknologi uden at blinke med øjnene....

Det er vel ikke kun de multinationale selskaber der mener vi skal købe deres varer.....shoppen eller restauranten henne om hjørnet synes jo også vi skal handle der,de multinationale selskaber har jo bare flere penge til markedsføring vareindkøb og den slags.....jeg vil hellere selv betale lidt mere og så få en god service hvilket man ikke ret tit får i de store firmaer.....

Regeringerne har jo "spindoktorer" som bestemmer hvad de skal sige og mene hvornår.......

nå konen rykker i mig,skal til Chong Chom og lave visa idag

ClausCool

http://www.cs-web.in.th/
Webmaster
Hejsa Jesper,

Den anden dag sad jeg og søgte lidt på t-shirts via Google i forbindelse med om vi kunne lave en dansk-thai t-shirt (se anden tråd). I den forbindelse fandt jeg helt tilfældigt over en lille "sjov reklame" for en bog om globalisering.

Se mere her:

http://www.kommun...leid=12116

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ben
Ja, det stoerste problem i verden idag er uligevaegt i hvem der har penge og hvem der ikke har dem. Vi kan nok ikke selv loese det men i vores egen lille verden ihvertfald taenke over hvor vores penge gaar.

Ved stoerre/dyrere indkoeb bruger jeg en del tid paa at vurdere "vil denne super-dims goere mig GLADERE? Og er det nok til at forsvare forbruget af pengene der istedet kunne sta og tjene mig en 5-10% hvert aar investeret i en aktie/obligations portfolio".

Ovenstaaende vurdering goer tit at jeg ender med ikke at koebe - men naar jeg koeber er det saa til gengaeld ogsaa noget der goermi gladere.

SKaal!

Payanak
Hvad er der galt med verden idag? En hel masse og saa lidt til!

Men vi er selv skyld i det, og det er kun os, der kan aendre det.

Intet er som "i de gode gamle dage"...og hvorfor ikke? Fordi udviklingen gaar videre og vi mennesker ikke kan eller vil leve paa samme maade som vi gjorde foer.

Det er da ogsaa tankevaekkende at isen paa polerne er ved at smelte...ogsaa vores skyld.
Atomkrig
Kometnedslag.
Pandemier.
Jorden gaar sku nok snart under Pfft

Godt nogle af os udnytter tiden os lever som vi har fortjent Cool

Sluk for fjernsynet og flyt til Thailand...
...de to bedste raad herfra.

Godt Nytaar Smile

golde
Jesper jeg er 100% enig med dig og dine ord er som taget ud af min mund.
har selv nævnt det tidligere i en diskussion her på siden.. verden er sgu blevet et trist sted.. næsten alle tænker kun på sig selv og jo flere penge vi får jo mere ego bliver vi.. der er jo nødig nogen der skal tage den fede bil eller fladskærmen der snart er i alle rum.
det er sørgeligt at se at folk ikke kan leve uden de ting,

jeg har selv været oppe i min kærestes landsby 2 gange 14 dage i år. og at se det sammen hold og hygge der er i mellem dem, får sgu en til at tænke lidt over tingene, og jeg glæder mig sgu til at komme der op igen..
der er ikke kæmpe fladskærm, 36 kanaler eller pc og skal du skide så er det sgu ned på hug. Men der er fællesskab og der bliver hilst pænt på hinanden....

Jeg tror at vi alle glemmer lidt hvad livet går ud på jo mere vi får og jo større vores gæld bliver....

Så mit råd herfra er bare husk at hygge jer for vildt i det nye år og hver god ved jeres venner, familie, naboer og den stakkels mand på bænken der slet ikke har nogetGrinGrin

godt nytår alle sammenGrinGrinGrinGrin

Ja golde du er inde på det rigtige, det er måske derfor jeg elsker at være oppe i damens landsby. Der sker ikke en pind (det gør der jo så alligevel, men på deres premisser) men hold da op hvor er det dejligt at se hvor glade deres børn bliver for ingenting næsten. Herhjemme skal man jo snart give gave for en formue før de bliver glade ellers rynker de på næsen og er ligeglade.
Jeg synes også hvergang jeg er i landsbyen det er sjovt at tænke over hvordan de har det contra heri dk og vesten. og det er sgu lige før jeg gerne vil bytte med dem, men det tror jeg ikke de vil hvis de kendte til hvordan de vil få det.

jesperfrb
Takker for de dejlige svar, de giver mig stof til eftertanke, specielt tankerne om hvordan Thaier i bund og grund lever uden for storbyerne. Jeg er helt enig i jeres betragtninger, og vil huske på det i det nye år.

Jsh71, din betragtning af børnene herhjemme er jeg helt enig i, men sådan er hverdagen jo desværre blevet, de bliver stop fodret med reklamer, og realityshows. De har en helt forskruet opfattelse af hvordan verden ser ud, og hvad livet går ud på. Men vi kan jo ikke stoppe udviklingen, dog kan vi måske stoppe op og tænke over hvad vej det gårSad

Til webmaster: Tak for artiklen, den bog er jeg nød til at læseCool

GODT NYTÅR OG HELD OG LYKKE TIL ALLE PÅ DTWGrin

msr - Martin Rasmussen
WinkHej Allesammen...

Først og fremmest rigtigt godt nytår til alle...
Tak for et godt forum ( for det meste ) det er for os "nye" i thai verden rigtigt godt..

Da jeg læste Jesper´s indlæg tænkte jeg over en masse ting... Det var ligesom at komme hjem fra Thailand igen..

Hver gang jeg har været der, er det lidt svært at komme hjem... Her arbejder jeg som en sindsyg hver dag, fordi kravne til hvad der skal nåes er ekstreme, men samtidig tjener de fleste af os formentlig en rimelig god løn, hvor vi kan gøre meget af det vi har lyst til ( indenfor rimeligheden´s grænser ) Men det jeg altid føler er tomhed, for hvad giver det mig i hverdagen, man møder ufatteligt mange utilfredse mennesker her, der er aldrig noget der er godt nok, med mindre man kender dem man møder, er det sjælendt at få et smil fra andre mennesker..
Det er ikke det jeg oplever i Thailand, der hvor min "familie" bor har de det godt, men ikke matrialistisk, de har et sted at sove, et tv og for mad hverdag... Alligevel er de glade, gæstfrie og imødekommende..
Det giver altid en masse tanker efter hjemkomsten... Derfor er min plan sammen med kæresten at være her 5-6 år mere, for så at flytte tilbage til Thailand, i mellemtiden har vi købt land til at bygge på, vi har gummitræer og oliebam.. det vil være en rimelig indtægtskilde..

Jeg kan formentlig blive ansat i det samme firma som jeg er i idag.. jeg vil prøve at se på tingene som jeg ser dem idag, når jeg er der...

Jeg ved godt alt ikke er lykke og idyl, men hvis man lever stille, lever man godt, har jeg læst et sted... Skik følge og land fly..

Verden omkring os, mener jeg ikke vi kan gøre så meget ved, andet end at være mod andre som vi selv vil behandles... det kan jo være nogen andre ser det, og tænker samme tanke..
Der udover må man jo med sin stemme påvirke udviklingen... Hvis man ikke deltager sker der i hvertfald ikke noget..

msr Wink

http://www.winepusher.dk
Payanak
Jeg kan huske at bamsen (anden traad for laenge siden) engang skrev: "Er det ikke maerkeligt at de ikke vil have os i Thailand"?

Mit svar: Nej der er overhovedet ikke maerkeligt. Vi kan ikke lide os selv og vores 'fucked up' samfund! Hvorfor skulle andre saa kunne lide det?

Thailand er paa ingen maede perfekt, men thaierne har i de mindste stadig lidt tilovers for deres medmennesker.
Familie og venner er nummer et...alt andet kommer i anden raekke.

Payanak
Hvad er der galt med verden imorgen?

Kig paa disse links Pfft

[url]
www.nostradamuson... [/url]

[url]www.nostradamususa.com/html/bulletin_board.html[/url]

Proev ogsaa at Google:

1) what's wrong with the world today

2) tomorrow's anarchy

3) world war three

Godt Nytaar...hvis der bliver et nyt aar! Pfft

jesperfrb
Tja, jeg ved ikke hvad det er med nogle muslimere.

I går aftes klokken 10 minutter i 12 var jeg gået ned sammen med en kammerat og hans 10 årig datter for at se fyrværkeriet og en lille lort smed flere heksehyl efter min kammerat's datter. Min kammerat beder så knægten om at fise et andet sted hen og fyre de heksehyl af istedet for at stå og smide dem direkte efter hans datter som er bange for dem. Knægten smutter og vi tænker ikke mere over den sag.

10 minutter over 12 kommer to af knægtens storebrødre rendende og truer min kammerat med tæsk fordi han har sagt noget til knægten. Deres argumenter er at min kammerat ikke kan tillade sig at sige noget til knægten fordi han er muslim og at alle danskere altid er efter muslimere. Jeg står ved siden af og overværere det hele og hører da også lige at min kammerat's kristne ven (mig) kan få nogle på snotten også hvis han blander sig.

Det ender med at min kammerat må undskylde for at der ikke starter et slagsmål.

Hallo hvor fanden er vi henne ????
Jeps, min kammerat "glemte" helt bevidst at ønske disse "mennesker" godt nytår efter episoden.

Jeps, har ikke meget med bomberne i Thailand at gøre. Bliver sgu' bare så harm over at opleve noget sådan.

--------------------------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen

Kim Frank Jørgensen
Email:

Jeg vil gerne starte med at undskylde overfor Kim.....
jeg har taget dit indlæg og lagt i min egen tråd. men jeg mener at din historie er med til at vise at verden idag ikke er særlig rar at leve i.
Ked af det på vores alle sammens vegne, at vi ligger under for muslimer, og alle andre jeg tidligere har nævnt i denne tråd.

Jeg sætter mig lige i et hjørne og siger; HHHHHHHHHHHHMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWink

Godt nytårGrin
Redigeret af Webmaster d. 02/01-2007 04:54

Davser
Kom så ud af den krog du. Smile du smaler støv derinde

Ja det er rigtigt folk de bøjer sig for muslimerne også i dk

Folk er bange for diskuterer med en muslim i dk
Da de ikke kan diskutere uden at bruge vold
Så muslimerne styrer snart hele dk også
Desværre,kan vi ikke smide dem ud af landet. Smile

bamsen

claus31130
Man kan vel forbyde deres religion i danmark......ligesom kristendom er forbudt i mange af de muslimske lande................

slå mig bare

Claus

http://www.cs-web.in.th/
ebeth
Det næste I foreslår er vel en ny "Endlösung"... hvis knægten med fyrværkeriet havde været etnisk dansk, havde Kim og kammerat nok fået deres slagsmål.... med drengens "nytårsglade" far og onkler.
I holder af at "tage op i kærestens landsby" hvorlænge? Jo et par uger, hvor I så leger 3.verdensborgere, hvilket bl.a. består i at s---- i junglen!!!!! I står jo næppe op kl.4 om morgenen og går i marken for at plante ris, plukke chilli eller høste hvidløg når I holder landferie? En thailandsby uden TV, det passer ikke, det er som en do. landsby uden tempel.
Nåh ja så var der lige Ben, som ikke køber 'dimser', men passer sin portfolio!!!! Det er vel Thaipapirer du har i den, måske lidt cellphone aktier...
Jeg bliver så ganske u buddhistisk harm. "verden i dag"

Don
Hr. Ebeth
- Havde det været en etnisk dansk dreng, havde han haft en smule respekt for de voksne!

Disse muslimer ved udmærket godt at danskerne har respekt for deres måde at være på. Altså dette, at hvis man kommer op at skændes med 1 muslim, så henter de hele fætter-banden og deres venner. De er en flok feje køtere og kan aldrig klare sig alene. De ter´ sig som det passer dem, og hvis nogle kommenterer deres misforstået adfærd, så er de (ifølge muslimerne) racister.

Der er stadig en del danskere, der snart skal til at komme ud af, deres pladderhumane tåger.

Don
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Webmaster
ebeth skrev:
Det næste I foreslår er vel en ny "Endlösung"... hvis knægten med fyrværkeriet havde været etnisk dansk, havde Kim og kammerat nok fået deres slagsmål.... med drengens "nytårsglade" far og onkler.
I holder af at "tage op i kærestens landsby" hvorlænge? Jo et par uger, hvor I så leger 3.verdensborgere, hvilket bl.a. består i at s---- i junglen!!!!! I står jo næppe op kl.4 om morgenen og går i marken for at plante ris, plukke chilli eller høste hvidløg når I holder landferie? En thailandsby uden TV, det passer ikke, det er som en do. landsby uden tempel.
Nåh ja så var der lige Ben, som ikke køber 'dimser', men passer sin portfolio!!!! Det er vel Thaipapirer du har i den, måske lidt cellphone aktier...
Jeg bliver så ganske u buddhistisk harm. "verden i dag"

Ebeth, jeg tror du misforstår noget. Hverken jeg eller min kammerat var på nogle måde interesseret i et slagsmål. Min kammerat's datter var bange for at få et heksehyl i øjet, hvilket vel er meget begrundet når der står én knægt og kaster det direkte efter pigen. Så den du fyrer af med at så havde vi nok fået vores slagsmål er helt malplaceret.

Om knægten er hvid, gul, mørk eller for den sags skyld grøn med blå prikker har intet med sagen at gøre. I dagens Danmark burde man vel kunne tillade sig at kommunikere med andre mennesker uden at skulle overveje om deres trosretning nu tillader det.

Desuden hvad i alverden får dem til at tro jeg er kristen ??? Min hvide hudfarve, mine blå øjne eller noget helt andet ???? Og hvad har min eventuelle religiøse overbevisning i øvrigt med hele sagen at gøre siden det er så vigtigt for dem ?
Det kan da godt være at jeg er døbt, men jeg er aldrig komfimeret og lige efter jeg fyldte 18 der meldte jeg mig ud af folkekirken. Jeg tror ikke på gud under nogle som helst navne. Næ, Moder Jord og Manden med leen er til at forholde sig til.

Det var med nød og næppe at vi undgik et, i normalt tænkende menneskers øjne, fuldstændigt unødvendigt slagsmål.

Det kan da efterhånden heller ikke være svært at forestille sig hvad denne mand udfra hans seneste udtagelser vil bruge A-våben til.

http://politiken....219958.ece
og så snakker du om Endlösung.....

Næ du, der er nogle (bemærk jeg siger nogle ikke alle) muslimere som har et så umættelig had til ikke-muslimere at de end ikke er i stand til at se den mindste logik eller leve side om side med ikke-muslimere (ja, faktisk kan de jo ikke engang leve side om side med med andre muslimere uden at slå hinanden ihjel).
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
Don skrev:
Disse muslimer ved udmærket godt at danskerne har respekt for deres måde at være på. Altså dette, at hvis man kommer op at skændes med 1 muslim, så henter de hele fætter-banden og deres venner.

Ikke meget med respekt at gøre, det rette ord er frygt.
Med venlig hilsen

Webmaster

Spring til debat: