Se indlæg
 Udskriv debat
familiesammenføring afslag
rud
Er der nogen der har erfaring med afslag vedrørende familiesammenføring, min kone har fået afslag på sin ansøgning om at få sin datter ( 9 år ) til Danmark, der står at man kan klage til Ministeriet for flygtninge invandrer o.s.v. begrundelsen er tilknytning til Danmark, hvad f... gør vi nu ?Sad

rud skrev:
Er der nogen der har erfaring med afslag vedrørende familiesammenføring, min kone har fået afslag på sin ansøgning om at få sin datter ( 9 år ) til Danmark, der står at man kan klage til Ministeriet for flygtninge invandrer o.s.v. begrundelsen er tilknytning til Danmark, hvad f... gør vi nu ?Sad

Davs
Ja i skal jo først se på hvorfor fik i afslag,og så derefter kigge på hvad kan der evt laves om,
mangler i et stykke papir eller sådan noget,,
bamsen

Zombie
Frown Surt show!!!

Hvad er det i ikke opfylder:

Krav om tilknytning
Hvis den ene af barnets forældre fortsat bor i hjemlandet eller et andet land, og ansøgning om familiesammenføring indgives senere end 2 år efter, at den forælder, der bor i Danmark, opfylder betingelserne for at kunne opnå familiesammenføring med barnet, stilles desuden et særligt tilknytningskrav. Kravet indebærer, at der som udgangspunkt kun vil blive givet tilladelse, hvis barnet har eller har mulighed for at få en sådan tilknytning til Danmark, at der er grundlag for en vellykket integration i Danmark.

Skal alle betingelser være opfyldt?
Som udgangspunkt skal alle betingelser være opfyldt. Der kan dog være særlige tilfælde, hvor der vil blive givet opholdstilladelse, selv om en eller flere af betingelserne ikke er opfyldt.

Der vil således blive givet tilladelse, hvis det ville være i strid med Danmarks internationale forpligtelser at give afslag. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis den eller de forældre, der bor i Danmark, forlod familien i hjemlandet eller et andet land og efterfølgende er meddelt asyl eller beskyttelsesstatus i Danmark. Det vil dog være en betingelse, at den eller de pågældende forældre ikke har mulighed for at tage ophold med familien i hjemlandet eller et andet land.

Tilsvarende vil hensyn til barnets tarv kunne indebære, at der gives tilladelse til familiesammenføring, selv om barnet eksempelvis er over 15 år.

Er tidsfristen på 2 år gået kan i nok ikke vinde en sag men man ved da aldrig.

Held og lykke med det.

jesperfrb
Giv endelig ikke opWink

Hvad er er grunden til at I har fået afslag??
Det er der I må gå ind og se på hvad der kan gøres anderledes, eventulet, hvad I kan ændre på jeres situation i DK. hvis det er der problemet er.
Jeg har fået "vores" datter hertil, selvom at min kone havde været her i 5 år på det tidspunkt. Og hun havde ovenikøbet oplyst at hun ingen børn havde på ansøgningen om permanentophold, så det kan lade sig gøreWinkWink
Held og lykke med projektet, send eventuelt pb, hvis I mener jeg kan være til yderlig hjælp!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rud
Afslaget begrundes med manglende tilknytning til Danmark, men hun har ingen kontakt til sin biologiske far, og bor hos bedsteforældrene, udlændingeservice mener at det er nok at min kone besøger sin datter een gang om året, (det skulle lige være dem selv det kun så deres barn 1 gang om året). Tak for jeres svar, nu må jeg finde en til at hjælpe med at skrive en klage til ministeriet for udlændinge og invandrereWink

Spring til debat: