Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
spørgsmål om visum
|
|
| John |
Lagt på d. 04/12-2006 20:36
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Kenneth Gider du komme med en tilbage melding her, når du har fundet ud af noget? john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 04/12-2006 20:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
det skal jeg nok john. det lyder næsten for godt til at være sandt.... god jul |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 04/12-2006 23:13
|
overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere: 24-årskravet, tilknytningskravet, forsørgelseskravet, boligkravet, kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse og kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, er flygtning eller har beskyttelsesstatus, og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland. Endvidere kan det være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person en éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.) Endelig kan det være tilfældet, hvis alvorlig sygdom, alvorligt handicap eller høj alder hos den person, der bor i Danmark, indebærer, at det vil være humanitært uforsvarligt at henvise den pågældende til at tage ophold i ægtefællens hjemland, hvor den pågældende ikke kan tilbydes pasnings- og behandlingsmuligheder. håber du kan bruge det john.. hilsen kenneth |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 05/12-2006 01:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Så er DK ikke så dårligt!!?? |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 05/12-2006 01:55
|
vores regering er dårlig har aldrig sagt danmark... |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/12-2006 07:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Er der en af de dygtige der kan forklare mig, hvorfor man ikke anser et ægteskab med en 18 eller 21 årig som tvang bare fordi man har børn fra et tidligere ægteskab. Jeg ved det er korrekt men har aldrig kunnet forstå forskellen på 21 og 21 indenfor lovgivning om ægteskab med en fremmedartet mand/kvinde. Hvorfor gælder menneskerettigheder ikke for mennesker der ikke har børn ? i dette sammenhæng. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/12-2006 10:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
davser Ole skyum JA det spørgsmål burde du stille til dem, som har lavet den regel,de er nok de eneste. som kan svare på det Her kan det jo kun blive gætterier bamsen |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 05/12-2006 10:46
|
måske er reglen lavet for at beskytte barnets tarv. så børnene ikke lige pludselig står uden en far... fordi far skal flytte fra sit land... |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/12-2006 14:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
golde skrev: måske er reglen lavet for at beskytte barnets tarv. så børnene ikke lige pludselig står uden en far... fordi far skal flytte fra sit land... Det er jo ikke det der er problemet, det er forskelsbehandlingen på dem der har et barn fra tidligere og så dem der ingen børn har. Jeg har meget svært ved, at se hvorfor et barn fra tidligere skal give særstatus så den normale lovgivning ikke skal følges. At de fleste stramninger så i mine øjne er menneskefjendske er en helt anden sag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/12-2006 14:37
|
|
golde . det var da godt emnet fik lov til at udvilke sig, ellers så havde du sikkert boet i sverige om års tid ![]() ![]() ![]() ole, jeg har fornemmelsen at reglen om særbarn, for tid til anden bliver udnyttet til at få kone nr. 2 til dk, i thailand hedder hun fx. mia noi, i visse andre lande er det ikke unomalt at havde både 2 - 3 og 4 koner. |
|
|
|
| Moldam |
Lagt på d. 05/12-2006 15:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hej oleskyum Forskellen er at man tager hensyn til barnets tarv, 24 års-reglen er lavet for at forhindre tvangsægteskab, og det er jo nok de færeste der ønskes tvangsgift som har børn i forvejen (for det meste er det jo muslimske piger her i Danmark) Hilsen Moldam |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 05/12-2006 15:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
En god side,men er der nogen her der ved hvor lang tid der går fra,min kæreste søger visum i Thailand til hun modtager det,hun har fast arbejde og jeg har det samme her,mange tak og opfylder alle krav.![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/12-2006 15:42
|
|
op til 3 mrd, da i ikke er gift, skal der stilles en garanti, |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 05/12-2006 23:56
|
ja det er sgu rigtigt bkk.. nu glæder jeg mig bare til hun kommer op og ser vores kolde land, håber hun kan ligde det ![]() ![]() ![]() tak for det gode svar.... |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.