Se indlæg
 Udskriv debat
spørgsmål om visum
golde
Hej alle her på siden og tak for en fed side. har hjulpet mig med en masse spørgsmål...

min kæreste og jeg har kendt hinanden i snart 11 mdr. og ud af de 11 mdr. har jeg været i thailand og besøge hende 4 mdr i alt over 2 omgange. vi mødtes første gang på samui. hvor vi tilbragte 5 uger derefter tog vi hjem til hendes familie i korat ( seong sang ) 7 dage og så bangkok i 7 dage. vi havde det super fedt og hendes familie var super søde ved mig.

2 gang jeg var da nede hos hende var igen på samui i 6 uger. og så famililien i 2 uger igen en pragtfuld tid.

siden vi mødtes har hun været hjemme hos sin familie, når jeg er i dk. vi snakker i tlf. sammen hver dag, og vi savner begge 2 hinanden meget. jeg tager mig godt af hende og hendes familie og pengene jeg sender bliver brugt godt og selv sparer hun meget. ( hvorfor skal de ikke også havde godt når jeg har det )

nu er det så hendes tur til at besøge mig. hvis hun altså får lov af dette stramme land ( skam dig Pia ) hun har været på ambassaden og aflevet alle papirer og invitationen som er fra min far, da jeg selv lige er kommet i arb. og ikke kan stille garanti endnu.
de sagde på ambassaden at alle tingene så godt ud og at hun ville få svar inden 4 uger. de sagde dog på ambassaden at hun skulle havde mere en de 40000 bath hun har fået sat ind på kontoen for at vise at hun penge. selv om vi har sagt at vi betaler fly billet, forsikring og alle omkomsninger der forbundet med hendes besøg. de sagde til hende på ambassaden at det danske politi ville forlange at hun havde 120000 bath på kontoen.

mit spørgsmål er om det er rigtigt at de tjekker det??

et aden spørgsmål jeg os har er med hensyn til garanti for hendes besøg. er det så nok at banken bare stiller garanti eller skal man betale dem. er lidt i tvivl???

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgmål. Og igen tak for en fed hjemme side.

god jul og godt nyt år

hilsen golde

jesperfrb
Hej Golde.

Jeg er ikke sikker med hensyn til hvad hun skal have af penge, det er første gang jeg har hørt det krav!!
Hun har jo en invitation, og garanti for at I betaler for hendes ophold, men jeg er sikker på at Politiet ikke Chekker det, hvordan skulle de gøre det?? De har ikke en ATM i paskontrollen i lufthavnenShock

med hensyn til garantien: Det er nok at banken garantere det, og der skal ikke betales nogle penge, før I overtræder reglerne for visaet, og kun hvis i overtræder reglerneGrin

Håber I får en god tid sammen i DK og held og lykke med WinkWinkfremtidenWinkWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

golde
jesper du min helt. du svarede lige på det jeg ville høre. tak for det

regner med mig og konen napper sveriges modellen. men nu skal hun jo lige se danmark og kulden først.

igen tak for det hilsen kenneth

golde skrev:
...

mit spørgsmål er om det er rigtigt at de tjekker det??

hilsen golde

lander hun med et af morgenflyene kan du næsten værre sikker på at hun bliver tjekket, det sker helt ude ved gaten.

John
Alle bliver tjekket, de sidste par gange vi har været igennem har det været både ved gaten og paskontrollen.
Men de tjekker kun visa/opholdstilladelse, invitation osv. sørg for at hun har alle papirene fra sagen med sig i håndbaggagen og så selvfølgelig dit mobil nummer, så hun eller politiet kan få fat i dig i ankomsthallen.

Politiet tjekker ikke om hun har penge på kontoen.

Held og lykke
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
golde
hej john tak for dit svar. vidste godt at de tjekker alle hendes papirer ,men ville bare lige høre om det også var rigtigt at de tjekker om hun har 120000 bath lyder nemlig sindsygt.

men tak for svarene.

Chatten
Altså min kone skulle enten vise en bankbog eller min seneste lønseddel for at få sit visum. og jeg tjener ikke 120000 bath om måneden. hun har ikke hentet sit visum endnu, gør det først på mandag. Skal nokvende tilbage og sige hvordan det gik. Men der er nok også forskel om det er en kæreste eller en kone. Og JA pia kjærsgaard er bindegal... syntes også det er flovt at danskerne generalt er blevet så racistiske og bange for fremmede. ikke noget at sige til integrationen ikke går så godt...

solmand
hmm ikke mange thaier som skal herop på et 3 mdr visa kan beholde det job de evt har så hvad er en lønseddel vær.......og vi skriver jo under på at vi overtager alle øknomiske forpligtigelser i forbindelse med hende ophold i DK...så hvad skulle de med en løn seddel,,de vil jo også have den penge garnti hmmmmm pia's slagter plan...Sad
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

jens
Jeg vil mene at det er en and den med at hun skal have 120000baht i banken, det er jo netop derfor at de kræver sikkerhed fra referenten i DK.
Da de jo ikke forventer at Thaigæsten selv har nogle midler, det er jo også derfor at du skal bruge det standardtillæg til visumansøgningen hvor du garanterer at afholde gæstens udgifter.

Men jeg har til gengæld læst om en der skulle have en på besøg fra filipinerne, der havde ambassaden forlangt at billetten skulle være NON Refundable den har jeg heller ikke hørt før.

MVH
Jens

golde
hej Laze og Jens tak for jeres svar. og Laze jeg glæder mig til at høre hvad de siger til din kone.

det er min Far der har inviteret hende op, og han tjener mere en 120000 bath om md. og det gør jeg også...

og ja det er sørgeligt at Danmark er blevet så racistiske.. Oplevede sidste år på en fiske tur i spanien. at blive kaldt nazist fordi jeg kom fra dk. og er blevet kaldt en led racist i thailand af nogle englendere. pænt skam jeg følte over mit land. og pænt lang forklaring jeg måtte ud i .... håber det ændrer sig ved næste valg..

god vinter til alle og må heldet være med jer.. håber selv heldet er med mig og kæresten angående visum..GrinGrin

Good for Falang
golde skrev: håber min kæreste snart får visum. til dette sindsyge stramme Pia kjærsgaard land. skammer mig og at være dansker.....

Så flyt og søg nyt statsborgerskab.
Vi har den udlændinge politik bla. fordi 80% af alle unge der bliver fremstillet i dommervagten er udlændinge.

Good for Falang

jeg er skam stolt af at være danskere, sidst der var valg var der da mange, her på dansk-thai, der gav udtryk for at stemme DF.
problemet er den nærmest landskadlige politik der blev ført i 80-90erne.
hvor hvergang en udlængige fik opholdtilladelse, ville personen i gennemsnit familiesammenføre 10 personer. det var ihverfald det en socialdemoktaratisk brøndby borgmester sagde dengang.
Redigeret af d. 03/12-2006 06:39

golde
falang tro mig jeg er på vej væk. da jeg hellere vil leve i et land hvor min kæreste er velkommen. en at leve i et land hvor folk kun tænker på deres egen penge pung. og hvor der ikke er plads til forskelligheder.

og må sige at hvis folk her på siden der er thai gift der stemmer df. så håber jeg da i er glade for at i har fået jeres kone her op. bare surt hendes familie ikke kan komme nu. godt stemt...

det er den politik der ikke hjælper på integration.

husk pia bryder sig ikke om fremmede. og thai er vist ikke det mest danske....

er ikke her for at skabe fjender synes bare det er lidt blindt at stemme df hvis man selv er thai gift

kenneth

John
Please hold tråden

admin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
golde skrev:
falang tro mig jeg er på vej væk. da jeg hellere vil leve i et land hvor min kæreste er velkommen. en at leve i et land hvor folk kun tænker på deres egen penge pung. og hvor der ikke er plads til forskelligheder.

og må sige at hvis folk her på siden der er thai gift der stemmer df. så håber jeg da i er glade for at i har fået jeres kone her op. bare surt hendes familie ikke kan komme nu. godt stemt...

det er den politik der ikke hjælper på integration.

husk pia bryder sig ikke om fremmede. og thai er vist ikke det mest danske....

er ikke her for at skabe fjender synes bare det er lidt blindt at stemme df hvis man selv er thai gift

kenneth

så tag da til thailand og lev af din pension, det er vi da mange der gør og har gjort.
du vil som udlændige i thailand aldrig nogensinde, komme i nærheden af de rettigheder udlændige har i dk, men det ved du vel. der er jo derfor at man altid høre om folk som vil havde deres familie til dk, og ikke ud af dk.

jeg har da selv levet en del år i thailand. men er lige flyttet til dk, sammen med min kone og vores barn, som naturligvis skal hjem og gå i dansk skole, det er her i dk mulighederne er, også i fremtiden.
mit barn skal ikke bo resten af sit liv i et bundråddent og dybt korrupt land,
thailand er uden tvivl verdens bedste ferieland, men der findes ikke noget bedre land at bo i end dk.

og lige til sidst, det var altså Nyrup regering, som fik lukket det ufattelige hul i udlændige loven, omkring retskravet på familiesammenføring af ægtefælles familiemedlemmer, den ære skal du ikke give Pia og df, selvom hun meget gerne vil havde den.

golde
bkk er ikke på pension, og har et godt arb. i lufthavnen. som jeg også skriver vælger jeg sveriges modellen, hvis kæresten altså har lyst til at bo her oppe. nu skal hun jo lige se det og mærke kulden.

og ja du har ret i at det var nyrup regeringen. men de var os godt presset af Pia.

jeg elsker os Dk synes bare at udviklingen er helt på et side spor.

og husk på det er ikke kun muslimer den lovgivning gælder, synes personligt at det er pænt surt at jeg som DANSKER skal flytte fra min søn på 7 år. bare fordi jeg har tilladt at forelske mig i en thai kvinde....

men hurra for sverige......

hvis du har et barn fra tidligere ægteskab, som du ser bare hver 14 dag i nogle timer, så er det det man kalder et særbarn, og dermed falder stort set alle krav fra, så så vidt jeg kan se behøver du slet ikke at flytte til sverige, har du undersøgt dine muligheder,

golde
bkk det vidste jeg ikke, gælder det også selv om min kæreste kun er 21 år..

venlig hilsen kenneth

det skulle ikke værre noget problem, ring til us, du kommer igennem på få minutter, når du har et særbarn, er det kun reglen om tvangsægteskab de går op i. derfor skulle det ikke værre noget problem.

Udlændingeservice
Ryesgade 53
2100 København Ø

Telefon: 35 36 66 00
Fax: 35 36 19 16
E-post:

Telefontid: mandag-torsdag kl. 8.30-15.30, fredag kl. 9-15.
Sagsbehandlende kontorer: mandag-fredag kl. 9-15.

golde
bkk tak for dit svar, det har godt nok bragt et smil på mine læber.

og jeg vil straks gå igang medd at undersøge det. da jeg har min søn meget og har fælles forældre myndighed om min søn.

tak for det Bkk.. og rigtig god jul og godt nytår

kennethGrin

Spring til debat: