Se indlæg|
Sjove thai udtryk
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 27/10-2004 23:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Ying Gradai - skyde kaninen. Er der nogle der kunne tænke sig at komme med et gæt på hvad det betyder? Såvel som de nedenstående. Gep Dork Mai - Samle blomster. Chak Wao - rykke i dragen (altså en papirsdrage) Er jeg sikker på at nogle af jer kender. ![]() Laang Nah Gai - vaske kyllingens ansigt Bpit Fai Dtee Maew - slukke lyset og slå katten. Skriver det gerne på thai hvis det kan hjælpe nogen. Og hvis der er andre der vil delagtiggøre os i yderligere udtryk kunne det da være sjovt. Og hvad med denne her: Khoi hen Mii mai? Hii Khoi men mai? ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/10-2004 03:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser ja jeg gætter på at man kan thai hvis man ved det. bamsen Redigeret af d. 28/10-2004 03:44 |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/10-2004 05:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej Michael Skulle der ikke have stået frække udtryk?... ![]() Til de første udtryk vil jeg sige 'bai hong nam'... Så ved de fleste hvad man skal. De andre udtryk har jeg kun hørt i Bangkok og Pattaya og passer vist best der... ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 28/10-2004 09:28
|
|
Hej Mister M, Tjoo, det har du nok ret i.De første 2 var da ellers meget uskyldige ikke? ![]() Vi kunne måske på dansk oversætte dem til "nifle" eller "hælde vandet fra kartoflerne?" ![]() Synes de er skægge, fordi de tilsyneladende har en konkret uskyldig mening men betyder noget helt andet. Kender du den her Nguu Nguu Plaa Plaa? Slange slange fisk fisk. Giver jo ikke umiddelbart megen mening, men betyder af man ved en lille smule om mange ting men ikke i dybden. ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 28/10-2004 09:29
|
|
[quote]Webbamsen skrev: Davser ja jeg gætter på at man kan thai hvis man ved det. bamsen[/quote Flot Bamse, jeg vidste du ikke ville skuffe mig ![]() Michael ] ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 28/10-2004 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
Pescator skrev: [quote]Webbamsen skrev: Davser ja jeg gætter på at man kan thai hvis man ved det. bamsen[/quote Flot Bamse, jeg vidste du ikke ville skuffe mig ![]() Michael ] hvis du kun er her for at genere folk så er dine indlæg ret uinteresante |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 28/10-2004 22:03
|
|
Hmm, Jeg kvitterede for bamses "vittighed" med en ny tilsvarende "vittighed". Og? ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 29/10-2004 07:09
|
|
og jeg skrev blot at dine negativiteter er uinteresante |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 29/10-2004 08:00
|
|
Hmmmm, Fair nok. Jeg tror vi får en dejlig solrig dag idag med små drivende lammeskyer og en lun vind fra øst. Kronen vil stige, indvandring af udlændinge vil aftage og russerne i Pataya rejse hjem. Se, jeg kan godt være positiv ![]() Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2004 09:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja det er ikke ihjernen som trykker ham pissecator så glem den tosse bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 29/10-2004 21:36
|
|
han er allerede glemt bamse |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 29/10-2004 23:29
|
|
Så Surin, prøv nu lige at glemme, at du er bimses skødehund/klakør for et øjeblik, og fat at dette forum er et sprog forum, og at du i beklagelig grad mangler forudsætningerne til at bidrage hertil, OG at dine kommentarer er helt uvedkommende. Hvis du ikke har noget at bidrage med, såeh.... Så jeg vil anbefale dig at du begrænser dine værdifulde indlæg a la" Jeg er enig med bumse" til andre forum på denne site, hvori du ikke optager værdifuld båndbredde. Og så ønsker jeg dig iøvrigt en rigtig god weekend. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 30/10-2004 08:56
|
|
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab piscator hvis du tror du kan provokere mig med dine totalt uintiligente negative komentare så tro om igen jeg svarer og komentere hvor det passer mig og hvad jeg kan / ikke kan af sprog har intet med sagen at gøre khothaj khun bar ![]() ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 30/10-2004 10:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej Micael, Et sødt lille ord: Yetmae เยดแม่ Det kan jo være at nogle af debatørerne kan benytte det ![]() Pescator skrev: Hej Mister M, De første 2 var da ellers meget uskyldige ikke? ![]() Vi kunne måske på dansk oversætte dem til "nifle" eller "hælde vandet fra kartoflerne?" ![]() Synes de er skægge, fordi de tilsyneladende har en konkret uskyldig mening men betyder noget helt andet. Jo, slang kan være skægge men jeg syntes den sidstede lugtede![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 30/10-2004 12:29
|
|
MisterM skrev: Hej Micael, Yetmae เยดแม่ Det kan jo være at nogle af debatørerne kan benytte det ![]() [Jo, slang kan være skægge men jeg syntes den sidstede lugtede![]() Hej Mister M, haha. Uden tvivl. ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 30/10-2004 13:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Hvad sker der her man? hvad er det for sprog at fyrre af her? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.