Se indlæg
 Udskriv debat
Turistvisa til DK
kylling
Hej

Er der nogle der ved hvor lang ti der skal gå før der kan søges om et nyt turistvisum, jeg kan ikke finde et svar andre steder.

MVH. Kylling

h
hvis man har brugt de 90 dage så skal der går 90 dage inden man igen kan få visum men man kan selvfølgelig søge inden

OnkelJoakim
Jeg mener at du kan få visum med det samme igen. Jeg har talt med Udlændinge Styrelsen om dette. Sådan som jeg forstår dem, så siger de 2 x 90 dage om året. De henviser også til en hjemmeside, som hedder: [url]www.nyidanmark.dk[/url]
Her skriver de:
Et visum til Schengenlandene kan højst gælde i 90 dage inden for et halvt år. De 90 dage kan bruges i sammenhæng eller i flere ophold.

De 90 dages pause kan vel ligge i begge ender at tiden, eller...

Jeg skal selv til at søge for min kæreste igen så jeg er selv interesseret i at høre om der er nogle som har erfaring med dette.

Rasmus
Redigeret af OnkelJoakim d. 12/09-2006 11:30
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

Conrad
Hej,

I skal være opmærksom på at Udlændingeservice har besværligheder med at modtage elektronisk post fra ambassaderne for tiden.

Derfor skal I påregne at visum ansøgning tager meeeeeeget længere tid end det plejer. Sad

Min kone har lige fået sit visum idag og det tog over en måned, hvor det plejer at tage få dage.

Og hun fik det kun pga. det flinke og hjælpsomme personale på ambassaden i Bangkok. Grin

Venlig hilsen
Conrad

OnkelJoakim
Hej igen!

Jeg har lige talt med Udlændinge Service. De siger at der skal gå 6 måneder fra sidste visum, før et nyt kan udstedes igen (som henrikr skrev)

Øv øv øv.Sad

Rasmus
Redigeret af OnkelJoakim d. 12/09-2006 11:44
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

Hep
OnkelJoakim skrev:
Hej igen!

Jeg har lige talt med Udlændinge Service. De siger at der skal gå 6 måneder fra sidste visum, før et nyt kan udstedes igen (som henrikr skrev)

Øv øv øv.Sad

Rasmus

Hej Rasmus,

Et Schengenvisum kan max vare 3 måneder per halvår. Man kan bruge de 3 måneder i et langt ophold eller i flere korte.

Hvis man allerede har brugt de 3 måneder skal der gå 6 måneder før et nyt kan udstedes – de 6 måneder regnes fra den første indrejse i Schengen.

Som eksempel:

Min kone fik tildelt visum fra den 24-04-06 til 08-06-06 – i alt 46 dage. Derudover har vi nu fået tildelt visum fra den 27-08-06 til den 04-10-06 – i alt 39 dage. Altså har vi brugt 85 dage af de 90 mulige.

Den 24-10-06 er der så gået 6 måneder fra hendes første indrejse i Schengen og vi kan derfor få 90 nye dage igen fra den 25-10-06.

I kan også godt søge om nyt visum før at de 6 måneder fra første indrejse er gået. Den periode som Jeres nye visum skal gælde fra, skal bare være mindst 6 måneder fra hendes første indrejse på Jeres foregående visum.

Fra udlændingeloven:

§ 4. Visum udstedes i medfør af Schengenkonventionens artikel 12, jf. artikel 15, til at gælde indrejse og ophold i alle Schengenlande. Visum kan gives til en eller flere indrejser inden for et nærmere fastsat tidsrum. Varigheden af et sammenhængende ophold eller den samlede varighed af flere på hinanden følgende ophold i Danmark og de andre Schengenlande må dog ikke overstige 3 måneder pr. halvår regnet fra datoen for den første indrejse i Schengenlandene.

Spring til debat: