Se indlæg
 Udskriv debat
Den fortabte søn
tomu
Hej alle

Jeg vil meget gerne flytte til Thailand for at bo og arbejde. Dette sker højst sandsynlig om 1-2 års tid.

Der er så mange ting man skal tænke på, når man forlader DK. Håber lidt at I kan komme med gode råd eller links, som kan gøre mig klogere.

Jeg vil starte med fortælle lidt om mig selv. Jeg er 24 og født i Thailand. Har dog boet i DK siden jeg var 11, og har fået dansk statsborgerskab. I øjeblikket arbejder jeg som revisor assistent samtidig med at jeg læser HD Regnskab. Jeg forventer at afslutte HD næste sommer. Jeg taler næsten flydende thai, flydende dansk, godt engelsk og som de fleste danskere så kan man jo godt kommunikerer med folk fra Norge og Sverige. Jeg kan ikke skrive eller læse thai længere, men jeg sikkert på at dette vil blive hurtig genopfrisket med undervisning.

At søge efter og finde den rigtig job tror jeg bliver noget af det sværeste i processen. Jeg har besøgt et par hjemmesider med jobsannoncer, men det hele virker ret uoverskueligt.

Håber at I kan komme gode råd/tips til den fortabte søn..

/tomu
Redigeret af Webmaster d. 10/08-2006 14:20

swaddii
Hej tomu!
Prøv at skrive PM til (PIRO)eller Robert kronberg han kan helt sikkert hjælpe digWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

jesperfrb
Hej Tomu!!
Prøv at skrive "arbejde i thailand" i søg funktionen.
Så får du masser af hjælp fra forskellige tråde her på DTW. feks fik jeg den her første gang:
http://www.jobsdb....htm?43968

Men held og lykke med din ide!!Wink
Dine muligheder er enorme:Grin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

tomu
Tak for jeres svar..

Jeg tager kontakt til Robert.

Jeg har søgt lidt på DTW, og fandt et tråde hvor du (jesper) havde et indlæg omkring thai-piger. Meget spændende diskussion du fik sat gang i.

Pher
Hej,

da jeg læste dit indlæg, kunne jeg genkende din situation i mig selv.
Jeg er også 24 år, født i Thailand boet i Danmark siden jeg var lille og har dansk statsborgerskab, taler dansk, engelsk, tysk kan genopfriskes og en smule thai - skal også lære at læse og skrive igen.

Talte med en af min mors venindes søn her i sommers, som også bor der nede og arbejder som udlændinge. Han forklarede at det nemmeste for udlændinge var at starte deres eget virksomhed. Ønsker du at blive ansat, vil din arbejdsgiver kræve at du kan læse, skrive og tale thai uden problemer... søg evt. et skandinavisk virksomhed så du også kan udnytte det danske sprog.

Jeg har også selv planer om at bosætte mig i Thailand i nogle år, for at se om det var noget for mig, men det bliver først om mange år, når jeg er færdig som datalog. Synes godt nok de kræver en højere uddannelse end højst nødvendigt.

Held og lykke når du engang skal afsted.
Redigeret af Pher d. 16/08-2006 00:43

tomu
du har ret. De fleste jobs kræver at man har en bachelorgrad eller noget, der er højere. Start en virksomhed er nok ikke noget jeg vil rode mig ud i endnu. Jeg tror man skal bo et par år i Thailand, før man starter noget op.

Jeg har også tænkt mig at søge hos de skandinaviske virksomheder først, og derefter andre virksomheder. Det ville da være rart at have et arbejde, hvor ens baggrund kan blive udnyttet.Smile

Datalog?.. Du har da også en rimelig chance for at få jobs i Thailand. Jeg ved ikke hvor langt fremme Thailand med IT-teknologi, men det virker som om at DK er lidt foran. Mon ikke det kan blive en fordel for dig.

Hvad er din tidshorrisont mht. bo/arbejde i Thailand? Tager det 3-4 år for at blive uddannet som datalog?
Redigeret af tomu d. 17/08-2006 17:53

Pher
Jeg giver dig ret i at starte virksomhed op er en for stor mundfuld, hvis man lige er flyttet til landet... der er sikkert en masse papir (på thai) som skal ordnes.

Jo, Danmark er klart længere fremme end Thailand, men som jeg ser det er Thailand i stærkt vækst indenfor IT branchen, men jeg tror desværre at udviklingen er længere fremme en thai'erne kan følge med - dem med penge har ikke problemer, men det er ikke enhver som har råd/brug for moderne teknologi.

Da jeg desværre droppede ud af gymnasiet, skal jeg lige have taget en gymnasiel uddannelse, derefter er det datalogi (BSc 3 år og yderlig 2 år cand), til den tid skal jeg have undersøgt hvorvidt det er muligt at tage kandidat på deltid/fjernstudie.

Spring til debat: