Se indlæg|
Session og militærtjensete i Thailand
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 14/07-2006 12:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hejsa - jeg har lige et spørgsmål vdr vores svigersøn - han er 24år og ligefør han rejste op til DK skulle han have været til Session i Thailand for militærtjeneste , han har nu været her i 4-5år uden at have været tilbage i Thailand han har fast opholds tilladelse her men Thai pas , nogen der ved om der sker noget hvis han tager til Thailand på ferie med os - eller hvordan han skal forholde sig , ville jo være lidt surt for ham når han kommer til Thailand for så at blive nappet allerede i lufthavnen....nogen der ved hvad der vil ske - hvis der sker noget...? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/07-2006 14:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja..... Desværre har I et stort problem ![]() Min vens stedsøn blev arresteret fordi han havde undladt og møde til session, det kostede 50000 bath. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 14/07-2006 15:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej pdrhan. Har spurgt min svigerfar i Khon Kaen og min nevø i Bangkok. De siger begge to det samme. Som det ser ud nu vil han ikke kunne vise sig i Thailand 10 år efter udebleven session. Der er stor risiko for at han vil blive anholdt i lufthavnen og sendt i militærfængsel. Herefter vil han skulle aftjene sin værnepligt. mvh Torben Santhumpon Jensen. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 14/07-2006 15:09
|
|
jesperfrb skrev: Ja..... Desværre har I et stort problem ![]() Min vens stedsøn blev arresteret fordi han havde undladt og møde til session, det kostede 50000 bath. Ok - lyder sgu surt for ham...vil det sige hvis han betaler de 50K THB slipper han for session og militærtjeneste så....? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 14/07-2006 15:11
|
|
Santhumpon skrev: Hej pdrhan. Har spurgt min svigerfar i Khon Kaen og min nevø i Bangkok. De siger begge to det samme. Som det ser ud nu vil han ikke kunne vise sig i Thailand 10 år efter udebleven session. Der er stor risiko for at han vil blive anholdt i lufthavnen og sendt i militærfængsel. Herefter vil han skulle aftjene sin værnepligt. mvh Torben Santhumpon Jensen. Hej Torben Tak for dit svar! Vil det sige , at hvis han bliver væk i 10år , behøver han ikke at være nervøs...? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 14/07-2006 15:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej pdrhan. Ja det var sådan min svigerfar i Khon Kaen og min nevø i Bangkok, sagde han først kan vise sig i Thailand 10 år efter udebleven session. mvh Torben Santhumpon Jensen. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/07-2006 00:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det er rigtigt..... Men med 30000-50000 bath slipper man for militærtjenste i Thailand. Så det er kun dem der ikke har råd til ar betale der er i militæret i Thailand
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| toomuchdenmark |
Lagt på d. 15/07-2006 11:29
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Dog forholder det sig ikke sådan at man "bare"går ind på det nærmeste militærkontor og ligger pengene.For det første er det ulovligt så du skal først have en kontaktperson indenfor militæret som du kan stole på.I det konkrete tilfælde som jeg kender var det endvidere nødvendigt midlertidigt at flytte sønnens thaiadresse til en anden by hvor han så skulle møde op til session.
Redigeret af toomuchdenmark d. 15/07-2006 11:39 [
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/07-2006 14:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Jeg formoder at din svigersøn har opholdtilladelse i DK. for så har jeg et par eksempler her på, at der ikke sker noget, hvis man bor i DK og render/udebliver fra sin militærtjenste i thailand Har lige ringet til et ung thai fyr som stod i samme problemer for 5 år tilbage, han var rystene nervøs, da han skulle til bkk, men han gik lige igennem uden problemmer, og har aldrig haft problemer vedr sin militærtjenste siden hen. En anden ung thai fyr som også stod med samme problemstilling, fik skiftet sit pas ud til et dansk pas, inden afrejse, han fik heller ikke nogle problemer ved ankomst til bkk. Så den bedste løsningen på hans problemer er vel at søge om dansk statsborgerskab. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/07-2006 16:37
|
|
Hej deepseadivers Han har opholdstilladelse her ja , han ønsker dog ikke at blive Dansk statsborger , det har noget at gøre med videre forløb her og i Thailand.... men vi skal derned nu her på tirsdag så vil jeg lige forhøre mig lidt rundt.. Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 30/11-2006 15:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg havde ellers hoert at transvestitter (ogsaa dem, der har vaeret under saksen ) skulle aftjene deres vaernepligt alligevel.Naa men fandt det her paa EkstraBladet.dk [url]www.ekstrabladet.dk/vrangen/article248075.ece[/url] Bøsser ikke længere psykisk syge Bøsser og transvestitter skal ikke længere kaldes 'psykisk syge' i det thailandske militær. Nu har de 'blot' identitetsproblemer Thea Pedersen - 10:39 - 30. nov. 2006 Hvert år søger håbefulde thailandske mænd om optagelse i militæret, men hvert år afvises også omkring fem procent. Ikke på grund af fysiske mangler men på grund af deres seksuelle orientering. Bøsser, transvestitter og transseksuelle afvises nemlig på stribe, da man i Thailand anser dem for at være 'psykisk syge'. En transseksuel har nu lagt sag an mod militæret for seksuel diskrimination, så nu er tonen ved at få en anden lyd. Eller næsten da... - Vi har nu besluttet at ændre betegnelsen af denne gruppe fra 'psykisk syge' til at lide af 'seksuelle identitetsproblemer', siger general-major Phichai Pinsaikhaew fra det thailandske militær. I Thailand skal alle mænd over tyve hvert år melde sig til session i april for at blive erklæret egnet til to års militærtjeneste. Men bøsser og transseksuelle og mænd, som møder op i kvindetøj, bliver afvist og stemplet med begrundelsen: 'Mentale forstyrrelser'. - Militæret har ingen intentioner om at diskriminere disse mennesker eller at overtræde deres rettigheder, men vi forsøger at finde et nyt ord for at vise, at disse mennesker ikke passer ind i militæret, lyder det fra Phichai Pinsaikhaew. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 30/11-2006 16:27
|
|
Hahahah får ham sgu nok ikke til at gå i dametøj.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 01/12-2006 14:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej pdrhan Jeg vil foreslå dig at i tager kontakt til Den Thailandske Ambassade i København. Her har de givetvis en militær attaché som vil kunne give ren besked, og evt. fritage ham for militærtjeneste grundet særlige forhold. Der foreligger en helt ny situation for jeres svigersøn, i det han nu har fast opholdstilladelse i Danmark. Den dag han får dansk statsborgerskab er han formentlig udenfor Det Thailandske Militærs rækkevidde, da han jo ikke har gjort noget direkte kriminelt. Vil ikke anbefale at han rejser til Thailand før der er givet grønt lys fra Den Thailandske Ambassade. Rasmus. |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 01/12-2006 15:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Hmmm det lyder sgu ikke godt det der. Det er 4 år siden han skulle ha været til det. Hvis jeg var ham vil jeg ikke tage derhenne før jeg får det ordnet. Det er jo det samme som han lever underjorden nu selvom han bor her i DK. Får en eller anden fra den by til at tage til kommune og snakker om det. Normal hvis nu man ikke kunne komme og trække det der Rødt og sort kort så burde han da sige til dem. Det koster ikke mere end 500 baht i bøde det er normalt. Men her blev han bare væk i 4 år uden at give dem besked, tager de som at stikke af. Det er meget meget hårdt straffe nu. Redigeret af K K d. 01/12-2006 15:01 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.