Se indlæg|
bruge VISA i Thailand?
|
|
| stoneface |
Lagt på d. 24/10-2004 04:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Jeg tager til Thailand i december for foerste gang. Er det noedvendigt at have kontanter med - kan jeg ikke bare bruge mit VISA-kort? Og hvis jeg skal have kontanter med - hvordan saa med sikkerheden paa hotellet? ![]() |
|
|
|
| nakpakdee |
Lagt på d. 24/10-2004 08:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Hej Stenfjæs ![]() Jow jow du kan sagtens bruge dit visakort i Thailand, men lad være med at bruge det andre steder end i Atm automaterne, der er mange der har fået sig en overraskelse når de er kommet hjem igen efter at have brugt kortet hos handlende eller i resturanter som så har kopieret kortet ! Du kommer ikke til at hæfte for misbruget men det giver da en masse unødige problemer. Der er ATM automater når du kommer ud af ankomsthallen i lufthavnen. God fornøjelse. Mvh Svend. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 24/10-2004 09:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Der er næsten en ATM på hvert gadehjørne, selv i de mindste flækker. Det vigtige er, at du hæver mindst 10.000 Baht pr. hævning, da den gode kurs, så udligner hævegebyret. Naturligvis kan man benytte VISA-kortet i større butikker, resturanter og hoteller. Det vigtige er blot ikke at slippe det af syne. Du går bare med hen til kassen, hvor du skal betale. Har selv benytte creditcards i Thailand (mere end 500 betalinger) siden 1980 uden problemer. Det kræver kun lidt omtanke. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/10-2004 10:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
VISA eller andre kort kan klart anbefales. Jeg har prøvet at stå i en bank i en mindre flække. Her havde de aldrig set rejsechecks før, så den gik ikke. Til gengæld havde de en ATM, hvor jeg kunne hæve med VISA og Master uden problemer. Vær dog opmærksom på begrænsningerne. Man kan normalt på VISA kun hæve et beløb svarende til kr. 2.000,- om dagen og kr. 15.000,- om måneden. Jeg har prøvet at hæve over kr. 2.000,- på én gang, hvor efter kortet var spærret til næste dag. Så føler man sig langt hjemmfra, når der er en hotelregning der venter mm. Siden har jeg altid haft to kort med. På Master er den daglige grænse i øvrigt kr. 3.000.-, hvilket vel svarer til et beløb i omegnen af B 20.000,- for tiden. Man må sgu' se at komme afsted! God tur! |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 24/10-2004 10:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
som de andre siger ingen problemer og meget nemmere end kontanter. men en ekstra 100us doller seddel nede i kufferten er nok altid en god ide, hvis du skulle miste dit visa kort. personlige mistede jeg et visakort i en bankautomat fra siambank, som stod i en lobby i et stort hospital i bangkok. automaten gav mig 10.000 bath og en kvitiering.... men kortet beholdte den sku ![]() der var heltsikkert noget galt med ATM maskinen, og hvis du bruger dit kort i de ATM som findes paa alle gadehjorner, burde der ikke blive nogle problemer med det. kig eventuelt forbi [url]www.visa.dk[/url] og tryk pengeautomater og find det land du vil rejse til |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 24/10-2004 11:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
jeg har også stået i thailand et par gange og nået max på mit visa kort, men et opkald til din bank i danmark så bliver det nulstillet igen, men det koster 200 kr i gebyr, derfor tager jeg altid penge med i kontanter og har det liggende i safety boks på hotellet og bruger kun visaet i nødstilfælde. man skal også passe på overfor skattefar hvordan man behandler de orange kroner. jager |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 24/10-2004 14:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Stoneface, Som alle de andre vil jeg også anbefale dig Visa kort kontra kontanter. Du skal bare lige huske at det koster gebyr (30/60 kr) til din bank hver gang du hæver enten i en bank eller i en ATM . Jeg har brugte mit Visa kort i forretninger og på hoteler i 12 år uden problemmer (uden gebyr,nogle steder tager de 3%).M.h.t.,bankboks på hoteller er det at foretrække (nogle steder gebyrfrit andre steder nogle 100฿ om ugen) fremfor at have kontanter på sig eller på værelset. Har du planner om at rejse igen til Thailand (og det jeg er overbevist at du vil ) vil det være en go' ide at oprette en bank konto i Thailand, så vil du være over det problem i fremtiden og overføre penge fra dit konto i DK.(se diverse indlæg m.h.t. oprettelse/overførelse/m.m) Spørg bare Bamsefar her i forumet,han kan give dig en masse tips om emnet. M.v.h., M.Rasmussen ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 24/10-2004 18:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
jeg kan anbefale at man laver et Visa Elektron kort for det første kan du ikke lave overtræk på det og for det andet så kan du hæve op til 10.000 dkr. ca. ( 65.000 Bath ) om dagen så der skulle da være til div. udgifter ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 24/10-2004 19:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
en thaibankkonto og danske kontanter er helt klart at fortrække |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.