Se indlæg|
glem alt om visa run med fly
|
|
| Wardog |
Lagt på d. 25/01-2017 18:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
for en go ordens skyld vil jeg nævne at jeg var i pattaya 3 måneder i streg sidste vinter. i stedet for at forlænge mit visa med 14 dage ad gangen og sidde i en træls minibus 5 timer til cambodia, så valgte jeg at lave mit eget visa run med fly 2 gange (hvilket giver en måneds visa) til Malaysia fra don muang lufthavnen. dette var de thailandske myndigheder alt andet end begejstret for, og første gang blev jeg hevet til side og skulle gennemgå længere interview med customs. anden gang blev jeg mere eller mindre arresteret af politiet og skulle igennem et forhør på lufthavnens politistation om hvorvidt jeg arbejder i Thailand og alt muligt pjat. konklusionen må være at hvis man vil lave visa run med fly, så skal man have mindst 1 overnatning i udlandet. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 25/01-2017 19:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Der strammes op på det område, vidste du ikke måske? http://www.thaivi...tatements/ |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/01-2017 20:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Wardog skrev: konklusionen må være at hvis man vil lave visa run med fly, så skal man have mindst 1 overnatning i udlandet. Eller snarere at man får et visa der svarer til ens behov. I dit tilfælde et 60-dages der kan forlænges på immigration med 30 dage - hvis du ikke opfylder kravene til et 90 dages visa. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/01-2017 21:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
[quote]Wardog skrev: for en go ordens skyld vil jeg nævne at jeg var i pattaya 3 måneder i streg sidste vinter. i stedet for at forlænge mit visa med 14 dage ad gangen og sidde i en træls minibus 5 timer til cambodia, så valgte jeg at lave mit eget visa run med fly 2 gange (hvilket giver en måneds visa) til Malaysia fra don muang lufthavnen. dette var de thailandske myndigheder alt andet end begejstret for, og første gang blev jeg hevet til side og skulle gennemgå længere interview med customs. anden gang blev jeg mere eller mindre arresteret af politiet og skulle igennem et forhør på lufthavnens politistation om hvorvidt jeg arbejder i Thailand og alt muligt pjat. konklusionen må være at hvis man vil lave visa run med fly, så skal man have mindst 1 overnatning i udlandet.[/quote Godt at se at de er opmærksomme på "snyd" Udover forretningsfolk er det vel de færreste son rejser ud og ind på samme dag. Kommer lige med et velment forslag: hvorfor ikke se lidt til den by du flyver ind og ud af inden du tager tilbage til dit trygge Pattaya Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Wardog |
Lagt på d. 26/01-2017 21:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
natty skrev: det ER faktisk fuldt lovligt at rejse ud og tilbage samme dag, men de vil bare ikke have det i praksis.[quote]Wardog skrev: for en go ordens skyld vil jeg nævne at jeg var i pattaya 3 måneder i streg sidste vinter. i stedet for at forlænge mit visa med 14 dage ad gangen og sidde i en træls minibus 5 timer til cambodia, så valgte jeg at lave mit eget visa run med fly 2 gange (hvilket giver en måneds visa) til Malaysia fra don muang lufthavnen. dette var de thailandske myndigheder alt andet end begejstret for, og første gang blev jeg hevet til side og skulle gennemgå længere interview med customs. anden gang blev jeg mere eller mindre arresteret af politiet og skulle igennem et forhør på lufthavnens politistation om hvorvidt jeg arbejder i Thailand og alt muligt pjat. konklusionen må være at hvis man vil lave visa run med fly, så skal man have mindst 1 overnatning i udlandet.[/quote Godt at se at de er opmærksomme på "snyd" Udover forretningsfolk er det vel de færreste son rejser ud og ind på samme dag. Kommer lige med et velment forslag: hvorfor ikke se lidt til den by du flyver ind og ud af inden du tager tilbage til dit trygge Pattaya Jeg er begyndt at at komme i kuala Lumpur også, hvor man kan opholde sig i hele 3 måneder uden visum;-) byen er ligeså billig som pattaya og maden endnu billigere. kan varmt anbefales |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/01-2017 06:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Wardog skrev: det ER faktisk fuldt lovligt at rejse ud og tilbage samme dag, men de vil bare ikke have det i praksis. Det er lovligt, og de har ikke noget mod det i praksis - hvis du har et visa, der dækker dit ophold. Når du rejser frem og tilbage ved udløb af din visafri periode, er det et visa-run, og det er et forsøg på at omgå visareglerne. Det er derfor, du har oplevet problemer. Jeg skriver fri med fed ovenfor, fordi ankomstvisaet reelt ikke er et visa, det er en fritagelse for kravet om visa, forudsat man opholder sig under 15/30 dage i landet. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 27/01-2017 15:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Overskriften på tråden er: glem alt om visa run med fly Må jeg gøre opmærksom på, at reglerne for Visa Exemption over lande-grænser (altså ikke via lufthavn) er ændret. Ved indrejse over landegrænse får man nu 30 dages Visa Exemption, mod tidligere 15 dage. Dog kan dette kun gøres 2 gange inden for en løbende 12 måneders periode. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.