Se indlæg|
leje af bil
|
|
| jhmh |
Lagt på d. 25/01-2005 12:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej konen og jeg rejser til Thailand her i februar. Vi overvejer at leje en bil for at komme lidt omkring. vi vil gerne leje i Surin eller Buriram området, er der nogle her der har erfaring og kendskab til at leje bil i dette område. Jeg har før kørt i Thailand og er ikke så bange for det, men er lidt betænkelig for omdet er muligt at leje uden at blive snydt alt for meget. Hvordan er det med forsikringsforhold. Jeg hører meget gerne hvis nogen kender biludlejere eller har gode og dårlige erfaringer På forhånd tak MVH JHMH jhmh
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 25/01-2005 16:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Hej.. Min kone som er fra Buriram siger at der er mange steder i Buriram man kan leje bil. Bare spørg de lokale. Der er som regel 2 priser. En med og en uden forsikring, men kør aldrig uden forsikring på vognen. Sørg for at papirerne bliver udfyldt korrekt og husk endelig din kopi. Priser varierer meget efter vognens stand, men mellem 500-1200b om dagen. Forhandl dig ned til en uge eller 14 dages pris hvor der er meget at spare. Et lille tip: Sørg for et par flasker Thaiwhiskey i bagagerummet når du bliver stoppet for en forseelse du ikke har begået. Du kan også vælge at give dem 1-200 bath, men lad dem ikke se ned i din tegnebog at du har flere penge på dig. Mange betjente leder ligefrem efter noget de kan knalde dig på når de ser en farang bag rattet. Har selv prøvet at blive "taget" for at køre over for rødt, selv om jeg ikke har set eller passeret et lyskryds i flere uger. Husk at smile, for det hjælper ikke at protestere - tværtimod. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| jhmh |
Lagt på d. 26/01-2005 09:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
tak for svaret. Det lyder ikke til at være det store problem. Vi har ikke så lang tid i Thailand denne gang, så det ville være rart ikke at være afhængig af andre til transport Tak igen JHMH jhmh
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 26/01-2005 15:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
mini bus du har det mageligt vi pleje at leje en pick-up med chauffør sidst gav vi alt incl. 600 bath om dagen ![]() |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 27/01-2005 00:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
ALTSÅ SURIN, Skal du absolut overgå Bamsefarr på alle områder, før var det "antallet" af indlæger her på D-T. Kunne du ikke nøjes med det, nu vil du også overgå ham på "NÆRRIGHEDSplanen." ![]() M.v.h., Machiaveli Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2005 06:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Falang yao Nej der skal selv surin tidligt op for her sidste gang jeg var i thailand i december Der slog jeg rekorden,så selv de andre i pattaya måtte opgive at tage min trone med nærighed. Da vi skulle oppe fra landsbyen,kostede det vist nok ca 250 baht til bangkok med bussen,men da vi kunne ligge inde sammen med baggagen så kom vi gratis med bamsen ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2005 06:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser ja dvs. at min kone`S søster og mand arbejdede på bussen og vi lå og sov der hvor de ligger inde under bussen Derfor. bamsen ![]() ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 27/01-2005 06:54
|
|
falang yao skrev: ALTSÅ SURIN, Skal du absolut overgå Bamsefarr på alle områder, før var det "antallet" af indlæger her på D-T. Kunne du ikke nøjes med det, nu vil du også overgå ham på "NÆRRIGHEDSplanen." ![]() M.v.h., Machiaveli Rasmussen ![]() nej der forregner du dig jeg tror ikke der er bare en her på siden der kan slå bamsefar på netop dette punkt ![]() ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 27/01-2005 06:56
|
|
bamsefarr skrev: Davser Falang yao Nej der skal selv surin tidligt op for her sidste gang jeg var i thailand i december Der slog jeg rekorden,så selv de andre i pattaya måtte opgive at tage min trone med nærighed. Da vi skulle oppe fra landsbyen,kostede det vist nok ca 250 baht til bangkok med bussen,men da vi kunne ligge inde sammen med baggagen så kom vi gratis med bamsen ![]() jeg overgiver mig du er en klar vinder på nærrighed bamse ![]() jeg kunne iøvrigt ikke drømme om at sætte mig i en bus hverken her eller i thailand |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 27/01-2005 12:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
[quote]surin skrev: [quote]bamsefarr skrev: Davser Falang yao Nej der skal selv surin tidligt op! nej der forregner du dig jeg tror ikke der er bare en her på siden der kan slå bamsefar på netop dette punkt jeg overgiver mig du er en klar vinder på nærrighed bamse ![]() Hej SURIN, Det gør jeg også, han er sgu lige til Guiness Record Bogen, ham Bamsefarr. ![]() M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 27/01-2005 12:57 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 28/01-2005 00:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Leje bil i Thailand er noget som man skal overveje ganske nøje, inden man kaster sig ud et sådant eksperiment. Man skal under alle omstændigheder sørge for at man har alle de mulige forsikringer som overhoved er mulige at flette ind i lejekontrakten. For uanset hvad skade der måtte ske på bilen, eller på andet køretøj – vi man som farang pr. definition få tilkendt skylden. Selv hvis bilen er lovligt parkeret, og en fuld Thaier uden kørekort påkører bilen bagfra ved højlys dag. De fleste selskaber som udlejer biler i Thailand kræver at man lejer bilen via/gennem sit kridtkort. Og at man ved lejen af bilen, underskriver en blanco kvittering som har været en tur gennem ”fluesmækkeren” med ens kreditkort - uden at et beløb er påført. Dette skal angiveligt være en forsikring for udlejeren, hvis der efterfølgende skulle komme retskrav i form af skader eller fra øvrige færdsels forseelser. Mange lykkelige hjemvendte europæiske turister fra Thailand, har efterfølgerne fået ganske ubehagelige overraskelser i form af voldsomme indhug i deres kreditkort kontoer. Dette skyldes at der ”pludselig” er konstateret skader på bilen eller der er rejst et ”erstatnings krav” fra andet forsikringsselskab. Der er ting som man absolut skal have for øje når man befinder sig i Thailand! - Thailænder er umådelige kreative og opfindsomme. Lad mig her give et godt eksempel hvad angår bil leje: En bekendt havde engang i Pattaya lejet en alm. personbil for 7 dage. (fri km.) Bilen var et par år gammel, ganske velholdt og kørte fint uden problemer. Ved indgåelsen af lejekontrakten skulle der opgives opholdssted, hvilket var et velkendt hotel på Soi Buakaow. Bilen skulle efter aftalen bringes tilbage til udlejeren tidlig mandag morgen. De 7 dage forløb uden problemer, og der blev set lidt af hvert i det sydlige Thailand. Vel ankommet tilbage til Pattaya søndag aften, blev bilen parkeret på den bevogtede parkeringsplads foran hotellet. Men mandag morgen var alle 4 forkromet hjulkapsler forsvundet. Udlejeren krævede efterfølgende at min bekendt skulle erstatte de forsvundne hjulkapsler. Efter en del diskussion blev der således betal for de manglende hjulkapsler - pris 2300 thai baht. Et par dage efter mødtes vi alle på Happy Bar hvor de famøse hjulkapsler blev diskuteret og grint af. Efter en del Beer Chang besluttede vi alle at vi skulle have noget godt at spise. Vi tog en taxi til vores spise sted, men på vejen fik min bekendt den geniale ide at slå et smut forbi bil udlejeren. Og der stod så den lille bil, som i den sidste uges tid havde kørt rundt med i syd Thailand. Vel og mærket med 4 forkromet hjulkapsler – hvor mon de kom fra? Skulle man få lyst til at leje bil i Thailand - så god fornøjelse! Hilsen Rasmus |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 07/06-2006 13:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej jeg fortsætter lige tråden her da jeg selv vil til at leje en bil i BKK. Jeg har fundet dette om udlejning: http://www.movean...erview.asp Prisen er vist fra 200 kr pr dag og opefter alt efter biltype. Er der nogen her som ved hvor det er billigst og bedst at leje. Redigeret af Zombie d. 07/06-2006 13:46 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/06-2006 13:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Zombie, Jeg plejer at spørge receptionen på det hotel, jeg bor. 200 kr. er vist rimmeligt. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 07/06-2006 15:55
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Zombie Jeg plejer at leje fra et af de internationale selskaber, det er måske lidt dyrere men så er der også større sikkerhed for at alting er iorden, og de har kun nyere biler. https://www.budge... http://avisthaila.../index.php john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/06-2006 18:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg har nu ikke den erfaring, at man som farang per definition får skylden for alt. Tværtimod. Hvis man (som farang) er i stand til at mobilisere kvalificieret modspil - fra interne eller eksterne hjælpere - så står en farang faktisk stærkere end en Thai. Det er i al fald min erfaring fra adskillige "uenigheder". /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 07/06-2006 23:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Tak for svarende, jeg leder lidt videre og poster info hvis jeg finder ud af noget interessant. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 08/06-2006 06:04
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Jeg har flere gange lejet bil hos. Highway Car Rent 1018/5 Rama 4 Rd. Bangkok. Phone : 02-266 9393, 233 1168, 233 1169; Fax : 02-633 8855; E-mail : De ligger lige ved belgium Bridge.. Og der har aldrig vaeret noget at udsaette paa hverken biler eller service. Le-si |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.