Se indlæg|
Tage kørekort til Scooter/knallert i Thailand...
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 17/05-2006 06:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Lumbye - kan man få det på alm turist visum?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 17/05-2006 10:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Jeg tror ikke du kan faa de paa turistvisum. Men et Non-O immigrant visa er OK. Hvis du bygger hus, har du vel ogsaa brug for et Non-O visa med multripple enrties, saa skal du jo ikke ud efter 30 dage Per Redigeret af lumbye d. 17/05-2006 10:43 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/05-2006 17:51
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Ja det er rigtigt at opfylder man betingelserne for et et aarigt Non Immigrant O, som er at man enter er 55 AAr gammel eller derover eller er Thai gift og har 800.000 Baht som enlig eller 400.000 Baht som gift staaende i en Thai bank er det muligt at faa et Thailandsk foerebevis. Man skal ogsdaa have et bopaelsbevis. Det skulle efter gaeldende regler ikke vaere muligt paa et multy entry visom. Dermed vaere ikke sagt at det ikke kan lade sig goere, fa der er mange steder i provinserne her man ikke kaender reglerne eller gaar serligt meget op i dem. Paa et tourist visom er det helt udelukket. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/06-2006 05:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Jeg fik lavet et Thai (bil) koerekort baseret paa foelgende docs: 1. pas m. non-em b visa 2. brev fra ambassade der bekraefter Thai adresse 3. internationalt koerekort lavet i DK baseret paa DK koerekort 4. 4 billeder af en glad dansker der ligner mig! Som Clyde siger; turist visa gaar ikke. Hvis man alligevel vil koere motorcykel I thailand(og ikke har Dansk motorcykelkoerekort sa man kan faa lavet et internationalt) er man faktisk paa den og vil koere ulovligt. Som naevnt vil det nok gaa fint med politiet at vise dem det Danske (bil) koerekort og/eller det internationale (bil) koerekort, men forsikringsselskabet ved en ulykke vil maaske se anderledes paa det. Skaal! |
|
|
|
| Pher |
Lagt på d. 04/06-2006 19:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej, nu er det sådan at jeg ikke har kørekort endnu og havde tænkt mig at flytte til Thailand om nogle år, indtilvidere er mine planer om at tage kørekortet her i Danmark evt. også til MC, men faldt lige over dette indlæg, så jeg har da nogle spørgsmål til de af jer med erfaring: Er teori prøven på thai? Eller kan man være så heldigt at den kan tages på engelsk? Jeg har svært ved at tro at jeg kan lære at læse thai indenfor den nærmeste fremtid - kæmper stadig med sproget. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 05/06-2006 05:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Den findes også i en engelsk udgave, dog vil jeg anbefale lige at kigge i bogen med teori, som er på thai, da enkelte af oversættelserne er ret uforstålige.... ellers kan man jo svare så godt man kan, er det ikke godt nok, se skuffet ud, så plejer de at hjælpe med de rigtige svar efter prøven ![]() Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/06-2006 06:45
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Man kan ikke benytte et indrejsestempel eller et Tourist Visa, men man skal have et Non Immigrant Visa, og hvis man har har et internationalt førebevis fra ambassaden eller politiet i Dannevang, så slipper man for test. Man skal også medbringe et medical certificate og 2 billeder (flere siger 4 billeder, så tag hellere 4 med end 2 for lidt). Derudover skal man have en bekræftelse på ens adresse fra Immigration. Man behøver derimod ikke denne adresse-bekræftelse, hvis man har en arbejdstilladelse (ens adresse står i den blå bog). /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 05/06-2006 07:08 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 05/06-2006 13:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Kronberg har (som oftest!) ret; jeg glemte at naevne "medical certificate" der kostede 100 Baht paa en walk-in laege clinic og bestod af blodtryksmaaling og spoergsmaalet: "you sick?".... og 100 Baht. Tog 5 min. Skaal! |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 05/06-2006 23:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Jeg har det gamle EF-model kørekort kun til personvogn, jeg har vist det masser af gange til Traffic Patrol på Phuket, no problem. Som alle andre også siger, husk hjelm og kør ikke galt da det gør ondt. Jeg ved ikke hvor mange rejseforsikringer der dækker hvis man hopper ud i en faldskærm eller køre motobike i Thailand, min gør det ikke! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/06-2006 03:24
|
Hej zombie, Du har ret i at man bør tjekke, hvad ens rejseforsikring dækker, men jeg tror, at pointen om forsikring mere vedrører den ansvarsforsikring/kaskoforsikring, der er eller bør være knyttet til mortorcyklen, især med hensyn til skade på tredjeperson. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 06/06-2006 03:29 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 06/06-2006 12:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hmm - ser ud til jeg må køre uden kort så det første stykke tid dernede...og så bare køre "pænt"....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/06-2006 12:46
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Sidste aar fik jeg thai koerekort til bil, mod at fremvise mit Internationale kort samt aflaegge en bremse proeve.. Og skulle kunne se forskel paa groenne og roede prikker.. Og saa mit 1 aars wife visa. adresse attest fra Ambassaden ( hvilket jeg egentlig ikke behoevede da jeg har den gule Tabianbahn 13 ) Og 2 billeder. Laege erklaeringen koebte jeg hos lotteri saelgeren udenfor. 100 thb Den gaelder saa teoretisk kun et aar af gangen i 3 aar, men her da jeg var inde for at forny den, fik jeg et for 5 aar. Robert du skriver den blaa Tabian bahn, hvordan faar vi den.. for udlaendinge har en gul tabianbahn 13 Le-si |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/06-2006 14:20
|
Hej le-si, Nå ja, jeg tænkte ikke på, at det måske kunne misforstås. Jeg mener ikke tabian baan, men jeg mener arbejdstilladelse, når jeg siger blå bog. "arbejdstilladelse (ens adresse står i den blå bog)", altså i arbejdstilladelsen. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| danoy |
Lagt på d. 06/06-2006 20:19
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Kørekort udstedes første gang for 1 år, når man så skal have det fornyet aflægger man prøve, og får så for 5 år, ang adresse i thailand er det rigeligt bare at have fruen med som så viser sit adressekort, det virkede som om at 1ste år var kørekort på prøve, der hvor jeg erhvervede mit, var det rigeligt at medbringe dansk kørekort, ikke internationalt, på landet fatter de alligevel ikke forskellen, da de færreste taler, for ikke at sige læser engelsk, og så selvfølgelig pasbilleder, god fornøjelse |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 07/06-2006 23:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej zombie, Du har ret i at man bør tjekke, hvad ens rejseforsikring dækker, men jeg tror, at pointen om forsikring mere vedrører den ansvarsforsikring/kaskoforsikring, der er eller bør være knyttet til mortorcyklen, især med hensyn til skade på tredjeperson. Man skal nok ikke forvente ret meget forsikring når man lejer en 125ccm knallert for 100-150 bath pr. dag, man må læse hele lejekontrakten grundigt og vis man ikke kan leve med den sikring der er kan man gå ind på et lokalt thai forsikringsselvskabs kontor og betale sig til det man ønsker at være dækket for, jeg tror det må være løsningen på det? Ps. mange ansatte på disse steder taler utroligt lidt engelsk så det er en god ide at medbringe sin egen translatør, måske konen / kærsten. |
|
|
|
| classens |
Lagt på d. 18/06-2006 11:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Nu har jeg læst de forskellige indlæg om kørekort til mortorcykler men jeg mener også der er scoter man kan leje hvor man ikke skal have kørekort fordi motoren er mindre end 125 kubik er der nogen der har et bud på det. Venligst Leo Svenson. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/06-2006 12:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Man skal have MC kørekort i Thailand, og motorstørrelsen er ligegyldig. Men du får sikkert lov til leje uden problemer, problemet opstår hvis du bliver stoppet af politiet eller kommer ud for en ulykke! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/06-2006 12:37
|
Hej, Korrekt, i Thailand er en cykel med motor altid en motorcykel. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
|
Lagt på d. 18/06-2006 15:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ØHHHHHH Hvad med den uden nummerplade,er det også en motorcykel Den kan ikke køre så stærkt bamsen Redigeret af d. 18/06-2006 15:18 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 18/06-2006 15:28
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Je det er det kaere Bamse. Det er blot en ulovlig motorcykel.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.