Se indlæg
 Udskriv debat
billedet id ved check in
dutling68
en af mine venner har fået hjælp til at købe en flybillet ved thai.. han bor i thailand og hans ven bor i dk og ham som bor i dk har købt billettten over nettet til ham som er i thailand...og står så ham som er i thailand med billetten og ser der står på den....THE PICTURE IDENTIFICATION, INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY
PHONE OR INTERNET, SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN..... er det okej at han viser sit pas ved tjeck in er det okej.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

farao54
Da jeg i sin tid købte billet til min kone, mens jeg var i DK, var jeg nødt til at sende hende et foto af det kredit kort jeg havde brugt til at betale billetten med, samt foto af mit pas. Dette efter at have snakket med flyselskabet. Der blev dog aldrig brug for at bruge det... Og det skal lige siges at jeg havde 'blændet' nogle af cifrene på kortet, ifald nogen skulle føle sig fristet.. Men som sagt blev der ikke brug for noget af det.

John
Jeg har 2 gange skulle vise det kreditkort som min billet var købt med.
En gang med Thai og en gang med Bangkok Air. Tror ikke jeg var kommet med hvis ikke jeg havde mit kreditkort med ved check in.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
sjusju
Der er eksempler på at folk er blevet nægtet adgang til flyet, når de ikke kan fremvise kreditkortet.
Er aldrig selv blevet spurgt om det.
Har tidl. købet billet hos et selskab hvor det var et krav. Jeg kontaktede selskabet, som accepterede at det ikke var nødvendigt og jeg fik en bekræftelse på mail, som jeg sendte videre til den rejsende.

Nahm
farao54 skrev:

Da jeg i sin tid købte billet til min kone, mens jeg var i DK, var jeg nødt til at sende hende et foto af det kredit kort jeg havde brugt til at betale billetten med, samt foto af mit pas. Dette efter at have snakket med flyselskabet. Der blev dog aldrig brug for at bruge det... Og det skal lige siges at jeg havde 'blændet' nogle af cifrene på kortet, ifald nogen skulle føle sig fristet.. Men som sagt blev der ikke brug for noget af det.

Hvorfor ikke bare give kæresten pengene til billetten, det var da nemmere...???
Mvh,
Nahm

Nahm
sjusju skrev:

Der er eksempler på at folk er blevet nægtet adgang til flyet, når de ikke kan fremvise kreditkortet.
Er aldrig selv blevet spurgt om det.
Har tidl. købet billet hos et selskab hvor det var et krav. Jeg kontaktede selskabet, som accepterede at det ikke var nødvendigt og jeg fik en bekræftelse på mail, som jeg sendte videre til den rejsende.

Jeg har aldrig haft problemer i den retning....det lyder da også ret skørt at skulle bevise at man har betalt sin billet når man faktisk står med sin billet i hånden og navn og pas er ok.
Mvh,
Nahm

Conrad
Jeg har været ude for problemet.

Havde købt en billet til kæresten BKK-CPH på Thai Air hjemmeside med mit vosa/dankort.

Jeg blev ringet op fra lufthavnen da hun skulle checke ind og måtte emaile en kopi af mit visakort til skranken , ellers ville hun ikke komme med flyveren.

click
Jeg har mindst 20 gange måske mange flere også måtte vise mit kreditkort når jeg tjekkede ind men sjovt nok kun i Bangkok i København er de ligeglade
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Asian Farmer
For nogle aar siden da jeg arbejdede i Indien.
Maatte jeg vise credit card, hver eneste gang jeg var paa min maanedlige tur til Thailand.
Nu blir jeg aldrig spurgt om credit card.
Flyver altid med Thai, og troede faktisk det var pga Indiens status de spurgte efter det.

kiml
Har været ude for det samme, hos Thai min kone stod i Phuket airport og skulle vise det Visa kort som jeg havde brugt til at købe billetten på. Hun ringede mig op, og sagde at jeg skulle give en Thai ansat de sidste 4 cifre på mit kort, så var det okay at hun kunne komme med. Frem med kortet gav hende dem........ forkert....hvad engang til. lige pludselig slog det mig, banken havde spærret mit kort efter et besøg i Thailand, for mange mærkelige transaktioner. Jeg sad i Paris og fik kold sved på panden, kørte eksport den gang.....men heldigvis kom jeg i tanker om at jeg havde det gamle i en anden pung i bilen lucky me,0140 kan huske det i endu. Og min Kone var på vej for første gang til DK
Conrad skrev:

Jeg har været ude for problemet.

Havde købt en billet til kæresten BKK-CPH på Thai Air hjemmeside med mit vosa/dankort.

Jeg blev ringet op fra lufthavnen da hun skulle checke ind og måtte emaile en kopi af mit visakort til skranken , ellers ville hun ikke komme med flyveren.

kiml
Tror ikke problemet er så stort mere, fordi når du køber billetten går den gennem Nets. med SMS kode før din billet bliver confirmed. Jeg har kun været ude for det den enegang, beskrev i et andet indlæg

hugoboerge
Har aldrig vaeret udsat for problemet baade for billetter til mig selv og min hustru. Min datter har heller ikke vaeret udsat for problemet ifm de billetter jeg har koebt til hende fra Koebenhavn til Bangkok og retur.

Maaske varierer det fra selskab til selskab ?

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Det gør det. Dem, der risikerer at kræve det, skriver det i forbindelse med bestillingen af billetter.

Jeg er heller aldrig blevet spurgt, men jeg har et par gange måttet sørge for at beholde det gamle kort, når jeg har fået et nyt kort, for at undgå problemer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anjin
@Dutling68

Uanset hvilke svar du måtte kunne få her på Tportalen, så er det jo det som står på billetten der gælder, så enkelt er det. At andre i tidligere situationer er blevet hjulpet på den ene eller anden facon hjælper ikke en hujende fis hvis de efterspørger kortet i lufthavnen.

I den aktuelle situation kunne man kontakte det pågældende selskab nu og spørge hvordan man skal forholde sig, så man kan få en skriftlig afklaring inden han står i lufthavnen.

Tar
Jeg er en gang blevet nægtet C/I i CPH med Thai. Havde fået nyt kort da det gamle var løbet ud. Til alt held havde min bank en afdeling i lufthavne hvor jeg fik en liste over mine gamle kort med nummer, dette blev accepteret ved C/I skranken. Jeg fandt efterfølgende ud af at dette også var angivet på billetten.

click

Det gør det. Dem, der risikerer at kræve det, skriver det i forbindelse med bestillingen af billetter.
Nu ved jeg jo ikke med andre selskaber men i mit tilfælde er det kun Thaiair
og som jeg skrev før kun i Bangkok ikke i københavn, men i CPH er det naturligvis en returbillet det kan måske være forklaringen på hvorfor CPH/Thai ikke spørger
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

natty
Fra thaiairways.dk under FAQ:

How can I purchase tickets for family members or other persons with my credit card or Visa/MasterCard debit card, without needing to accompany them?
Answer
If you are purchasing tickets for family members or other persons with your credit card or Visa/MasterCard debit card, and not travelling yourself, please follow the specified Regulation.

CONSENT FORM REGULATIONS
New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners:
You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended.

1. Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents;

• Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase
• ID or passport matching that of the owner of the credit card
• Completed and signed Consent Form.

2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference.

3. THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with.

* Your credit card or Visa/MasterCard debit card/ID information will be strictly confidential, and will be destroyed once the payment process has been completed.

Tryk på "Consent Form" og den kan downloades.

Men jeg ville simpelthen ringe til kontoret på Rådhuspladsen i København og spørge hvordan jeg skulle forholde mig. I denne situation ville jeg ikke nøjes med gode råd fra et forum.
Mvh
Natty
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

dutling68
siger tak for jeres gode råd og han ville nu kontakte thaiair i bangkok....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

natty
dutling68 skrev:

siger tak for jeres gode råd og han ville nu kontakte thaiair i bangkok....

Lyder rigtigt fornuftigt, men som jeg læser det, er det den person som har købt billetten til en anden person, som skal kontakte nærmeste thaiairways kontor.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: