Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Livet som udlænding i Thailand » Andet
 Udskriv debat
Øl i Thailand
sudsakhon
Jeg har aldrig brudt mig om isterninger i øl.
Nok fordi, at jeg helst drikker specieløl, eller de "finere" belgiske..
Er vild med Hoegaarden og abdre witbeer typer. Men især også weissbier.
En anden favorit jeg har, er IPA i alle afskygninger.

Derfor opfatter jeg det meste thailandske øl, som jeg opfatter en almindelig Hof eller Tuborg..Drikkeligt, men ikke nogen særlig oplevelse.

En situation blev jeg dog klogere på. Jeg troede, at min svoger og hans inviterede venner havde glemt ølflaskerne i fryseren. (Og jeg ødelage festen ved at sætte dem på køl)
Men de ville lave "beer wun" (wun er det thailandske ord for gele..altså den vamle dessert i skrigende pangfarver)
Man kunne også oversætte det til øl-slush ice.
Geleringen opstår, når trykket i en underafkølet væske (i dette tilfælde øllet) reduceres til at normalt atmosfæretryk.
Der opstår så øl-slush ice effekt i glasset.
Ganske forfriskende og helligbrøde at gøre med kvalitetsøl.
Men de thailandske varianter passer faktisk godt til denne tropeaktivitet.
Har prøvet med en dansk billig øl. Det smagte af intet..

Leo og Chang, til gengæld, vinder faktisk i smag med denne mishandling af øllet

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
sudsakhon
Havde i øvrigt taget en halv ramme 1/2 liters Limfjordsporter med sidste gang.

Det var en fornøjelse, at se en rundkreds ølglade thailændere være ved at kløjs i det..

-Selvom øllet var en tand koldere end det burde. ;-)

Jeg nævnte noget om, at det krævede vikingeblod at nyde den øl.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
GAMBIT
sudsakhon skrev:

Jeg har aldrig brudt mig om isterninger i øl.
Nok fordi, at jeg helst drikker specieløl, eller de "finere" belgiske..
Er vild med Hoegaarden og abdre witbeer typer. Men især også weissbier.
En anden favorit jeg har, er IPA i alle afskygninger.

Derfor opfatter jeg det meste thailandske øl, som jeg opfatter en almindelig Hof eller Tuborg..Drikkeligt, men ikke nogen særlig oplevelse.

En situation blev jeg dog klogere på. Jeg troede, at min svoger og hans inviterede venner havde glemt ølflaskerne i fryseren. (Og jeg ødelage festen ved at sætte dem på køl)
Men de ville lave "beer wun" (wun er det thailandske ord for gele..altså den vamle dessert i skrigende pangfarver)
Man kunne også oversætte det til øl-slush ice.
Geleringen opstår, når trykket i en underafkølet væske (i dette tilfælde øllet) reduceres til at normalt atmosfæretryk.
Der opstår så øl-slush ice effekt i glasset.
Ganske forfriskende og helligbrøde at gøre med kvalitetsøl.
Men de thailandske varianter passer faktisk godt til denne tropeaktivitet.
Har prøvet med en dansk billig øl. Det smagte af intet..

Leo og Chang, til gengæld, vinder faktisk i smag med denne mishandling af øllet

Jeg er på samme vogn når jeg er ude og få øl i Thailand, så flotter jeg mig gerne med import øl - især af mærket Weihenstephaner har god øl i forskellige bryg typer og det ødelægger øllet meget at drikke det med isterninger. Weihenstephaner ligger typisk på en 160 - 190 thb pr flaske, men glæden er værd prisen.

Beer Woon har jeg aldrig sagt mig noget og undgår det helst, det er svært at ta store forfriskende tåre, og det bliver istedet slasket ind på overlæben Hehe-guy
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

chaingmai
jeg har aldrig ladet en øl stå, jeg ikke kunne drikke, kan bedst lide dem der er gratis, skal jeg selv betale er det chang classic jeg drikker...........................LOL LOL.

Ole Chris
For mig var og er det Beer Singha der er favoritten. Smagen en anelse hen mod vores Elephant, forøvrigt et pragtfuld husdyr, passer til al slags mad, på nær pandekager.

lung
Jeg syntes altid nr. 3 og opefter smager bedst..

Spring til debat: