Se indlæg|
Rejse via IST
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 12/06-2016 14:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Vi har netop bestilt rejse til Thailand 11.-27. januar 2017. Vi skal rejse med Turkish Airlines via Istanbul. Den direkte vej havde selvfølgelig været at foretrække, men vi sparede rundt regnet 7.000 kr. ift. at rejse med Thai. Så de 2 x 3 timers ventetid i Atatürk er en ok timepris ![]() Jeg har lige et par spørgsmål: Jeg går ikke ud fra at min kone skal have (transit)visum, når vi ikke forlader lufthavnen? Vi skal som sagt kun vente dér 3 timer. Min kones opholdstilladelse udløber 27. marts 2017, så vi kan godt nå at søge forlængelse inden afrejse. Jeg går ikke ud fra at der er noget problem i at der kun er to måneder ”tilbage” på hendes opholdskort, når vi vender retur til DK? Hendes pas er gyldigt til januar 2019, så det burde være ok. Ved nogen, om man selv skal ”omlaste” sine kufferter i Istanbul? Jeg rejste via samme rute for 3 år siden, men jeg kan simpelthen ikke huske det! |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 12/06-2016 15:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Hvis din kone er thai, skal du ikke ansøge visum. Thaier kan få 30 dages visum ved indrejse til Tyrkiet. Du skal ikke tænke på din bagage, for den vil blive handlet af Turkish, så den glemmer du bare indtil Bangkok. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 12/06-2016 16:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Vi rejste via Istanbul da vi var i dk sidste jul. Der er absolut intet at bekymre sig over. God rejse |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 12/06-2016 20:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Absolut intet at bekymre sig over? Ikke andet end en totalt kaotisk overfyldt lufthavn, hvor der er kø allevegne, og arrogant nedladende personale. Vær obs på tidskrævende gåtur til BKK afgangen, og kø ved sikkerhedstjek, samt meget, meget mere i den lortelufthavn, men jeg stopper, THY /IST fans bryder sig ikke om facts.. Redigeret af JohnBKK d. 12/06-2016 20:58 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/06-2016 21:48
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Mine facts er at jeg rejste Tel Aviv København via Istanbul. No problems at all. Ja det er en stor Lufthavn med en masse i transit, men derudover masser af rygeterasser, lounges. Jeg havde ingen problemer og min baggage var i cph inden jeg var nået til baggagebåndet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.