Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
EU-register over flypassagerer - for og imod
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/11-2015 17:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Øh vi har mange politi samarbejder, har da fundet et par stykker jeg ikke selv kendte til. https://www.polit...amarbejde/ Personligt har jeg intet imod at blive overvåget, har rent mel i posen, så der er alligevel ingen der har interesse i mig. Har heller ikke noget imod at aflevere DNA og fingeraftryk, hvis det det kan lette enhver form for efterforskning/udelukkelse i Danmark og udland. Mit privatliv er forlængst dybt kompromitteret af f.eks Google og Facebook, Thailand Portalen m.m. Lad alle pensionister få den fulde pension med til Thailand, lad personer på sygedagpenge rekrerere og få behandling i Thailand, lad arbejdsløse på kontanthjælp og understøttelse stå til rådig for arbejdsmarkedet og samtidig opholde sig i Thailand med en åben flybillet, man bruger alligevel internettet/mail og telefon til jobsøgning idag. Skulle ikke undre mig om samfundet ved ovenstående på den lange bane, kunne spare mange penge, og få flere tilfredse borgere. De virkelige problemer ligger i Sunni muslimsk terrorrisme og en ufattelig kostbar masseinvandring til evig forsørgelse i Danmark. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 28/11-2015 19:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
vandango skrev: Øh vi har mange politi samarbejder, har da fundet et par stykker jeg ikke selv kendte til. https://www.polit...amarbejde/ Personligt har jeg intet imod at blive overvåget, har rent mel i posen, så der er alligevel ingen der har interesse i mig. Har heller ikke noget imod at aflevere DNA og fingeraftryk, hvis det det kan lette enhver form for efterforskning/udelukkelse i Danmark og udland. Mit privatliv er forlængst dybt kompromitteret af f.eks Google og Facebook, Thailand Portalen m.m. Lad alle pensionister få den fulde pension med til Thailand, lad personer på sygedagpenge rekrerere og få behandling i Thailand, lad arbejdsløse på kontanthjælp og understøttelse stå til rådig for arbejdsmarkedet og samtidig opholde sig i Thailand med en åben flybillet, man bruger alligevel internettet/mail og telefon til jobsøgning idag. Skulle ikke undre mig om samfundet ved ovenstående på den lange bane, kunne spare mange penge, og få flere tilfredse borgere. De virkelige problemer ligger i Sunni muslimsk terrorrisme og en ufattelig kostbar masseinvandring til evig forsørgelse i Danmark. Jeg er netop blevet folkepensionist og er nødt til at omgås reglerne, hvis jeg vil være sammen med min kone på fuld tid, så jeg håber ikke på en sådan registrering. Vores ellers godkendte familiesammenføring blev annulleret, fordi jeg ikke kunne stille den nødvendige garanti overfor kommunen. Hun fik 7 dage til at forlade landet. Uden mit pensionstillæg, kan jeg ikke dokumentere den nødvendige indtægt for at få forlænget visum i Thailand, og kan dermed ikke opholde mig Thailand hele tiden. Kærligheden er stærkere end respekten for uretfærdige regler og emsige embedsmænd. Hvis reglerne ikke bliver lavet om, forsøger jeg at omgås dem, uden det bliver opdaget. Men det bliver svært, jeg er under lup, fordi jeg ikke lægger skjul på det. Heller ikke overfor myndighederne. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/11-2015 19:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Forstår dig 110% cali111, ville gøre præcis det samme som dig, min kærlighed til min hustru og vore børn, stikker dybere end love og regler. Du er meget ærlig, og det der bekymrer mig mest lige nu er, at de skide myndigheder på få minutter kan finde ud af hvem du er? Var inde for lidt tid tilbage og læse på din hjemmeside. Du bør tænke på at anonymisere dig lidt, bare et godt råd herfra. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 28/11-2015 19:55
|
|
vandango skrev: Forstår dig 110% cali111, ville gøre præcis det samme som dig, min kærlighed til min hustru og vore børn, stikker dybere end love og regler. Du er meget ærlig, og det der bekymrer mig mest lige nu er, at de skide myndigheder på få minutter kan finde ud af hvem du er? Var inde for lidt tid tilbage og læse på din hjemmeside. Du bør tænke på at anonymisere dig lidt, bare et godt råd herfra. Tak for det gode råd. Myndighederne kender mig allerede. Jeg skjuler ikke noget. Jeg har en sag kørende, som jeg forventer at få medhold i. Jeg har haft flere sager med kontrolteam Fredericia og fået medhold i ankestyrelsen hver gang. Det er sikkert også det, der pisser dem af denne gang. Men jeg mener, der er noget galt, når embedsmænd uden juridisk uddannelse, kan træffe afgørelser på baggrund af sladder og facebook info, som kan bringe lovlydige og uskyldige borgere i store vanskeligheder. Foreløbig har jeg rent mel i posen, og hvis jeg omgås reglerne, bliver det uden deres viden. Jeg håber dog på sigt, at jeg i fremtiden kan forsørge mig selv, så jeg ikke er afhængig af pensionstilægget. Redigeret af cali111 d. 28/11-2015 20:06 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/11-2015 20:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ja, cali111, man kan vel dyrke rødbeder, kartofler, skunk, pot osv. på et lille stykke jord i baan nok, sidde på sin veranda med en dunk hjemmebryg og ryge en fed, med en shotgun klar hvis der dukkede nogle UD folk op, og ellers ikke er til besvær, the good life, ikke? Jeg glæder mig sgu´ - spændende og udfordrende at skulle leve for ca. 23.541 THB pr. måned.. plus/minus - afh. af kursen. Redigeret af JohnBKK d. 28/11-2015 20:23 |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 29/11-2015 04:04
|
|
JohnBKK skrev: Ja, cali111, man kan vel dyrke rødbeder, kartofler, skunk, pot osv. på et lille stykke jord i baan nok, sidde på sin veranda med en dunk hjemmebryg og ryge en fed, med en shotgun klar hvis der dukkede nogle UD folk op, og ellers ikke er til besvær, the good life, ikke? Jeg glæder mig sgu´ - spændende og udfordrende at skulle leve for ca. 23.541 THB pr. måned.. plus/minus - afh. af kursen. Det er ikke et problem at leve for grundbeløbet i Isaan, så længe man bor i konens hus og hun holder af en uanset ens indtægt. Så skal jeg nok få tilfredsstillet mine behov på alle områder, og UD behøver man ikke være bange for. Man overtræder jo ingen regler. I mine øjne, et bedre liv i alderdommen, end at skulle tørres i røven af hjemmeplejen i ens egen ankekommune. Med konens fradrag, lidt ATP og ældrechecken bliver det ca 30.000 Bath i måneden med nuværende kurs. Lidt mindre end de knapt 50.000 bath udbetalt med pensionstillæg. Men så sparer man en flybillet og husleje i DK. Problemet er, at grundbeløbet ikke er nok som dokumentation til de Thailandske myndigheder, for den nødvendige indtægt til forlængelse af visa, og slet ikke hvis man blev enlig og stadig ønskede at bo i Thailand. Redigeret af cali111 d. 29/11-2015 04:12 |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 29/11-2015 06:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Det er ikke et problem at leve for grundbeløbet i Isaan, så længe man bor i konens hus og hun holder af en uanset ens indtægt. Så skal jeg nok få tilfredsstillet mine behov på alle områder, og UD behøver man ikke være bange for. Man overtræder jo ingen regler. I mine øjne, et bedre liv i alderdommen, end at skulle tørres i røven af hjemmeplejen i ens egen ankekommune. Med konens fradrag, lidt ATP og ældrechecken bliver det ca 30.000 Bath i måneden med nuværende kurs. Lidt mindre end de knapt 50.000 bath udbetalt med pensionstillæg. Men så sparer man en flybillet og husleje i DK. Problemet er, at grundbeløbet ikke er nok som dokumentation til de Thailandske myndigheder, for den nødvendige indtægt til forlængelse af visa, og slet ikke hvis man blev enlig og stadig ønskede at bo i Thailand. Ja et meget bedre liv du får her end i Danmark det er da helt sikkert. Men jeg er sku imponeret af at du/i kan leve for 30.000 om måneden det er alene hvad vi bruger i Makro pr måned og så kommer der bil, forsikring, el, tv/true, internet, diesel, benzin og resten af fornødenhederne til så som sagt jeg er imponeret cali111
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 29/11-2015 06:47
|
|
click skrev: Det er ikke et problem at leve for grundbeløbet i Isaan, så længe man bor i konens hus og hun holder af en uanset ens indtægt. Så skal jeg nok få tilfredsstillet mine behov på alle områder, og UD behøver man ikke være bange for. Man overtræder jo ingen regler. I mine øjne, et bedre liv i alderdommen, end at skulle tørres i røven af hjemmeplejen i ens egen ankekommune. Med konens fradrag, lidt ATP og ældrechecken bliver det ca 30.000 Bath i måneden med nuværende kurs. Lidt mindre end de knapt 50.000 bath udbetalt med pensionstillæg. Men så sparer man en flybillet og husleje i DK. Problemet er, at grundbeløbet ikke er nok som dokumentation til de Thailandske myndigheder, for den nødvendige indtægt til forlængelse af visa, og slet ikke hvis man blev enlig og stadig ønskede at bo i Thailand. Ja et meget bedre liv du får her end i Danmark det er da helt sikkert. Men jeg er sku imponeret af at du/i kan leve for 30.000 om måneden det er alene hvad vi bruger i Makro pr måned og så kommer der bil, forsikring, el, tv/true, internet, diesel, benzin og resten af fornødenhederne til så som sagt jeg er imponeret cali111 ![]() faste udg. vand, strøm og internet og mc forsikring ca 1000 bath pr. md. Stort set selvforsynende med mad. Går sjældent i supermarked. Benytter det lokale marked. Til husholdning får lillemor 5000 bath pr.md. Datteren får 20 baht til skolen hver dag, som hun forøvrigt spare op. Det der er til rest bliver brugt til Benzin og fornøjelser. Jeg laver sommetider nogle ture, hvor jeg som guide, får dækket mine udgifter til benzin. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 29/11-2015 06:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
faste udg. vand, strøm og internet og mc forsikring ca 1000 bath pr. md. Stort set selvforsynende med mad. Går sjældent i supermarked. Benytter det lokale marked. Til husholdning får lillemor 5000 bath pr.md. Datteren får 20 baht til skolen hver dag, som hun forøvrigt spare op. Det der er til rest bliver brugt til Benzin og fornøjelser. Jeg laver sommetider nogle ture, hvor jeg som guide, får dækket mine udgifter til benzin. Som sagt jeg er dybt imponeret til sammenligning er vores faste udgifter på omkring de 6000 og huset er betalt, og så er der ikke regnet biler & Mc med hverken forsikringer eller benzin & diesel med og min private forsikring løber op i 75000 om året men jeg tør sku ikke leve her uden
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 29/11-2015 06:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Er lidt i tvivl men registrere EU også hvad man bruger pengene til i Thailand. Ja verden er ved at ændre sig. Men jer derhjemme har jo muligheden.. Ja eller Nej. Til mere snageri men pøblen stemmer sgu nok ja og afgiver alt for fremtiden.. Måske vil styrelsen derhjemme også forlange jeres husholdnings regnskab. Det må vel være det i tænker på med Ja og Nej til den kommende afstemning i Danmark. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 29/11-2015 07:09
|
|
click skrev: faste udg. vand, strøm og internet og mc forsikring ca 1000 bath pr. md. Stort set selvforsynende med mad. Går sjældent i supermarked. Benytter det lokale marked. Til husholdning får lillemor 5000 bath pr.md. Datteren får 20 baht til skolen hver dag, som hun forøvrigt spare op. Det der er til rest bliver brugt til Benzin og fornøjelser. Jeg laver sommetider nogle ture, hvor jeg som guide, får dækket mine udgifter til benzin. Som sagt jeg er dybt imponeret til sammenligning er vores faste udgifter på omkring de 6000 og huset er betalt, og så er der ikke regnet biler & Mc med hverken forsikringer eller benzin & diesel med og min private forsikring løber op i 75000 om året men jeg tør sku ikke leve her udenNåh ja, Glemte privatforsikring. Europæiske rejseforsikring 428,00 kr. pr. md. Lever jo pt. også kun i Thailand 6 mdr om året og Europa resten af tiden, for at beholde pensionstillægget, så jeg har ca 50.000 bath til rådighed i måneden. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 29/11-2015 07:25
|
cali111 skrev: click skrev: faste udg. vand, strøm og internet og mc forsikring ca 1000 bath pr. md. Stort set selvforsynende med mad. Går sjældent i supermarked. Benytter det lokale marked. Til husholdning får lillemor 5000 bath pr.md. Datteren får 20 baht til skolen hver dag, som hun forøvrigt spare op. Det der er til rest bliver brugt til Benzin og fornøjelser. Jeg laver sommetider nogle ture, hvor jeg som guide, får dækket mine udgifter til benzin. Som sagt jeg er dybt imponeret til sammenligning er vores faste udgifter på omkring de 6000 og huset er betalt, og så er der ikke regnet biler & Mc med hverken forsikringer eller benzin & diesel med og min private forsikring løber op i 75000 om året men jeg tør sku ikke leve her udenNåh ja, Glemte privatforsikring. Europæiske rejseforsikring 428,00 kr. pr. md. Lever jo pt. også kun i Thailand 6 mdr om året og Europa resten af tiden, for at beholde pensionstillægget, så jeg har ca 50.000 bath til rådighed i måneden. [/b]Hvorfor pokker starter du ikke din egen tråd hvor du fortæller om din personlige økonomi... |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 29/11-2015 09:52
|
|
Mukke skrev: cali111 skrev: click skrev: faste udg. vand, strøm og internet og mc forsikring ca 1000 bath pr. md. Stort set selvforsynende med mad. Går sjældent i supermarked. Benytter det lokale marked. Til husholdning får lillemor 5000 bath pr.md. Datteren får 20 baht til skolen hver dag, som hun forøvrigt spare op. Det der er til rest bliver brugt til Benzin og fornøjelser. Jeg laver sommetider nogle ture, hvor jeg som guide, får dækket mine udgifter til benzin. Som sagt jeg er dybt imponeret til sammenligning er vores faste udgifter på omkring de 6000 og huset er betalt, og så er der ikke regnet biler & Mc med hverken forsikringer eller benzin & diesel med og min private forsikring løber op i 75000 om året men jeg tør sku ikke leve her udenNåh ja, Glemte privatforsikring. Europæiske rejseforsikring 428,00 kr. pr. md. Lever jo pt. også kun i Thailand 6 mdr om året og Europa resten af tiden, for at beholde pensionstillægget, så jeg har ca 50.000 bath til rådighed i måneden. [/b]Hvorfor pokker starter du ikke din egen tråd hvor du fortæller om din personlige økonomi... Jeg kan godt se, den er røget lidt uden for tråden. Det er egentlig heller ikke for at fortælle om min egen økonomi. Men blot for at illustrere, hvad det vil sige at leve for sin folkepension i Thailand med eller uden pensionstillægget rent generelt, og det har jo heller ikke noget med denne tråd at gøre. Mine svar til div. kommentarer, skulle selvfølgelig have været via pb til rette vedkomne. Forøvrigt en god ide til en ny tråd. Starter en med det samme. Min personlige økonomi i Thailand. Selvfølgelig åben for alle, som vil bidrage med oplysniger om leveomkostninger mv. Det bliver nok en meget kort tråd. Men det ville være rart, hvis den kunne belyse lidt om, hvor mange af de ca 400 registrerede folkepensionister der lever i Thailand, rent faktisk eksisterer for grundbeløbet alene, og hvor mange der pendler frem og tibage for at beholde pensionstillægget. Selvfølgelig ikke noget der interesserer dem, der har deres på det tørre. Men de kan jo bare springe tråden over. Det kan man jo også gøre, hvis der skulle dukke noget op i en tråd, som ikke har noget med sagen at gøre. Redigeret af cali111 d. 29/11-2015 10:10 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/11-2015 10:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ja, lav en tråd om at leve for grundbeløbet/pension, kunne være spændende at høre om det.. Rigmanden Mukke kan da osse kigge med, tøhø..! ![]() Mht. EU overvågning er det vel snart ligegyldigt hvad vi gør, det ender med en RDF chip under huden, så er der styr på alle. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 29/11-2015 11:09
|
Cali nu var det altså ikke ment således, at jeg ville gøre mig til dommer over dine dispositioner, men som ham fjollerøven fra Bangkok JohnBKK, siger, kunne det være yderst interessant at vide, hvordan man egentlig kan klare sig for grundbeløbet.. Mon ikke rigmanden JohnBKK ville få meget til sin nye bog... hehehe |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 29/11-2015 19:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
JohnBKK skrev: Ja, lav en tråd om at leve for grundbeløbet/pension, kunne være spændende at høre om det.. Rigmanden Mukke kan da osse kigge med, tøhø..! ![]() Mht. EU overvågning er det vel snart ligegyldigt hvad vi gør, det ender med en RDF chip under huden, så er der styr på alle. Det ville dæleme være en god ide med en chip i os alle sammen. Slut med rigtig mange forbrydelser, svindel og humbug. Og mon ikke det sker en dag for Real... Personligt syntes jeg det ville være fantastisk og skulle man være imod det ? Så kan det da kun være fordi man har noget at skjule. ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men jeg tør sku ikke leve her uden