Se indlæg|
Gift i thailand og blive der?
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 06/05-2006 07:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg har fundet en rigtig sød pige i thailand. jeg vil meget gerne giftes med hende og flytte derned. også fordi jeg har et job hvor jeg arbejder 3 uger og har 3 uger fri. ved bare ikke hvordan dette er muligt.. hvad kræves der før jeg kan gifte mig med hende og bo dernede sammen med hende? og hvor skal jeg betale skat vis jeg arbejder i den danske del af nordsøen men har addresse i thailand? har snakket med sinsot med hendes mor, og hun siger det bare er penge der skal ligge på bordet til vores bryllup, så får jeg dem tilbage igen bagefter det eneste krav for hendes side er at hun ved jeg elsker hendes datter. hvilket jeg gør rigtigt meget.Mødte min kæreste (kea) på en bar i bangkok. annis bar, soi nana. i starten havde jeg ikke noget imod hun arbejdede der, men som forholdet udviklede sig begyndte jeg at blive meget jaloux. kunne høre hun var fuld mange aftener og man kan jo ikke lade være med at tænke hvem der mon købte alle de drinks til hende..... det endte med vi skændes hele tiden og hun besluttede sig til at stoppe med at arbejde og flytte hjem. havde et kæmpe skænderi med hendes chef som ville have jeg betalte 50000 bath for at købe hende fri for evigt. jeg sagde noway. skal jeg betale noget bliver det til hendes familie, ikke til en fed mama som har massere af penge i forvejen. har besøgt hende hos hendes familie 2 gange nu og de er virkeligt søde og jeg føler de også kan lide mig. desværre snakker de ikke rigtigt engelsk Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål.. og jeg syntes jeg ville fortælle en lille historie også ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 06/05-2006 08:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Det var da en historie fra "real-life" , MEN vent lige med at gifte dig med hende og flytte derned FØR du er absolut 240% sikker i din sag...der er meget på spil her.....tag derned og vær sammen med hende og måske familien i 1-2 måneder og se hvordan de går , skændes I eller er alt bare fryd og gammen.....et godt råd , vent og se tiden an , besøg hende tit og se hvordan det går....inden du rykker hele dit liv op her!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/05-2006 08:38
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej laze, Hvis du bor i DK, mens du arbejder, skal du i dit tilfælde ret sikkert betale skat i DK, uanset om du er udenlandsdansker eller ej. Om der er særlige regner relateret til nordsøen, ved jeg ikke, men det må nogle af dine kollegaer vide? Du anmelder bare din nye adresse til folkeregisteret, hvis du ikke kan/vil beholde din adresse i DK/Nordsøen. Idet du kun er 3 uger ad gangen i TH, rejser du blot ind på dit ankomststempel, der giver dig 4 uger. Hvus du nogen gange er der rmere end 1 md., så kan du måske søge 1 års multiply non-immigrant visa via konsulatet i Hvide Sande baseret på ægteskab. Mht. til vielse, så har vi lige diskuteret det: http://www.dansk-...ad_id=1877 /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 06/05-2006 08:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hej Som pdrhan skriver,,er det et rigtigt godt råd lige at føle det hele lidt på tænderne..jeg ved ikke hvorfor men de har altså en ide om at vi har røven fuld af penge og så skal de ikke lave noget...det vil jeg anbefale at du får sat på plads før du kaster dig hovedkuls ud i noget. og også finder ud af hvor stor kærligheden er til dig...og ikke dine penge..... jeg siger ikke dette for at skræmme dig eller nedgøre din pige.....men desvære er der mange som er blevet dykket kraftigt den vej.....og kan man undgå at blive gjort ked af det så syntes jeg at man skal prøve at undgå det... ![]() hold du dine 3 uger fri dernede det næste ½ år og se hvad det udvikler sig til....bare et venligt råd fra mig ![]() ![]() ![]() mvh Solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 06/05-2006 09:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Hej Laze... Robert har ret; du kommer til at betale skal til DK, også selvom du arbejder på Nordsøen. Selvom arbejdet derude ofte er "træls" er der ingen skattelempelser. De eneste der har en ordning, er de folk, der er ansat på en mobil borerrig; f.eks. folk fra Maersk Contractors; de har et ekstra fradrag; skiftende arbejdssteder. Men langt de fleste er på produktionsplatformene, og de er altså sidestillet med skatteyderne på land ![]() Hvis jeg må have lov til at give dig et råd ? Se tiden an, pas dit arbejde på Nordsøen, og besøg din famillie i Thailand på de 30 dages visa du får pr. indrejse. Men behold en addresse i DK; evt. hos famillien; dette er der intet ulovligt eller fordækt i, og du bevarer retten til din pension, efterløn etc. etc. Fagforeningen kan hjælpe dig med en forståelse af dette. Når du så har måske 3-4 års erfaring, kan du søge offshore i Norge; der betaler du omkring 35 % i skat, hvis du fortsat har bopæl i DK. Efter nogle år stiger skatten dog, og jeg ved ikke til hvor meget. Alternativt kan du søge over i Maersk, og søge ud på en af de mere eksotiske locatons; Qatar eller Kasakhstan, flytte addressen til Thailand, og så betaler du ikke skat mere, i DK. Måske skal du så betale skat i Thailand, men det ved jeg ikke noget om. En ting ved jeg dog, og det er, at der er knald på, i offshore industrien. Om det er den "sidste olie" de panisk prøver at hive op, er ikke til at sige, men der er en vedvarende mangel på erfarne folk, så hvis du er lidt om dig, kan du nok skabe rigtigt gode vilkår for dig selv og din famillie ![]() Et godt firma at henvende sig til, angående skat, er KPMG i Kbh; det er det revisionsfirma, som Maersk folkene bruger, når de skal have tingene på plads; du må ALDRIG forlade dig på oplysninger fra skattekontoret i din kommune; de har sædvanligvis ikke check på tingene, og hvis de giver dig forkerte oplysninger, er det bare trist for dig, når du efter en årerække beslutter dig for at vende hjem og nyde dine sammensparede millioner Kan de få fingrene i dem, gør de det !En ting du også skal tænke på, er forsikring for dig under dit ophold i dine ferier i Thailand. For mit eget vedkommende, har jeg i tillæg til forsikringen dækkende mine rejser for Maersk, 40 dage til fri afbenyttelse pr. år. Det er en såkaldt "no limit" på tandskade, lægebehandling og hjemtransport. Du kan undersøge der hvor du er ansat, om der er en tilsvarende ordning, og så kan du jo købe et tillæg til forsikringen, der dækker den resterende periode. Jeg håber det jeg har skrevet kan være til hjælp, men pointen er, at du selv skal undersøge tingene til bunds. Held & lykke Lars ![]() |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 06/05-2006 10:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Hej laze. Jeg går ud fra du måske arbejder hos danbor eller lign. ude i nordsøen? Jeg har 1 kammerater der bor i Thailand og som laver dette nummer her, men han kan ikke flytte fra Danmark, da mærsk forlanger at man betaler sin skat i Danmark, hvis du ikke arbejder os mærsk vil jeg høre din arbejdsgiver ad om dette her mht. skatten. Hvad med at arbejde i Norge?, eller for eksempel over ved Australien? hvis man arbejder i Norge, så er der noget med at du har med 3 lande at gøre (betaler skat til Danmark, arbejder/bor i Norge, men bor officelt I Thailand) Jeg kan ikke lige huske det 100%, men da jeg var på de der offshorekurser, blev vi gjort bekendt med denne mulighed, bare hvor Thailand var skiftet ud med at bo i Sverige. Redigeret af taleofdk d. 06/05-2006 10:50 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 06/05-2006 11:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
hvis du har mod på at læse lidt tungt stof, kan du måske finde svar på dit spørgsmål i dette link http://www.retsin...02930-REGL omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 06/05-2006 11:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
glemte lige at nævne at det er dobbeltbeskatnings aftalen mellem th og dk.... og som andre har nævnt tidligere... klap hesten, indtil den største forelskelse har lagt sig, se det lidt an, du skulle jo gerne leve sammen med din kæreste resten af livet.... jeg satte mig faktisk ned med min svigerfar i sin tid, og fik fortalt ham via en god ven til mig der taler thai til ÚG, han har eget firma i TH, hvordan vores system er sat sammen i DK, med hensyn til skat osv... han var chokeret, og kunne se at det ikke er helt billigt at leve i vesten, selv om man har god indkomst, specielt ikke når skattefar har været der... betalte selv 50000 baht til familien da vi blev gift, jeg fik dem dog ikke tilbage, derimod blev de sat ind på en bankbog i konens navn, så ville hun have lidt penge hvis vi gik fra hinanden, var argumentet dengang... fair nok... men tag med ro og nyd det...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det eneste krav for hendes side er at hun ved jeg elsker hendes datter. hvilket jeg gør rigtigt meget.