Se indlæg|
Sak yant Tatoo
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 18/06-2015 20:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Er der nogle herinde der har prøvet eller har hørt om Sak Yant Tatoo,det skulle efter hvad jeg har hørt blive udført af bla.munke....men hvis du ved noget om dette emne vil jeg gerne høre om det,da jeg syntes det er spændende og nyt for mig,skal lige sige at jeg er helt 'Ren' har ikke en Tatovering på kroppen 😎 |
|
|
|
| maprao |
Lagt på d. 19/06-2015 19:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Sejt! Nej, jeg har ikke personlig erfaring, men har som så mange andre under ophold i Thailand nok bemærket disse iøjnefaldende, symbolske tatoveringer. Jeg har en nevø (på fruens side) som har dyrket dem ret intensivt. สักยันต์ / sàk yan / ~ sak-yant-tatoveringer ~ yantra-tatoveringer, hvor สัก / sàk / ~ at tatovere, og ยันต์ / yan / ~ magisk symbol [fra sanskrit 'yantra']. Her er kort, hvad jeg har googlet mig til: Disse særlige tatoveringer med symboler, ofte buddhistiske, er en gammel tai-tradition. Udover thailænderne, tæller tai-folkene bl.a. laoter og shan (thai yai). Traditionen har herfra også bredt sig som en del af burmesisk og khmer kultur, der den anden vej har bidraget med motiver. Tatoveringnerne udføres normalt af munke eller hellige mænd, hvoraf nogle bliver berømte som mestre. Tatoveringerne menes at bringe styrke, magiske kræfter og held. Som sådan er de særligt populærer blandt soldater, politifolk og gangstere (og thaiboksere?). Ja, det kunne være interessant at høre om nogen har erfaring med tatoveringerne. Tatoveringer har jo været mode det seneste årti eller så, og nogle vesterlændinge har også fået yantra-tatoveringerne. Der gøres i den engelske wikipedia-artikel opmærksom på, at yantra-tatoveringerne er hellige symboler og omtanke bør derfor vises - særligt i forhold til placeringen på kroppen. Se: https://en.wikipe..._tattooing Mvh. Klavs P.s. รอยสัก / ror:i sàk / ~ en tatovering. |
|
|
|
| lbob |
Lagt på d. 19/06-2015 21:18
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Aroon Thaewchatturat har sammen med fotografen Tom Vater lavet en bog der hedder Sacred Skin - Thailand's Spirit Tattoos. Den giver et godt indblik, og gode billeder, af Sak Yant. |
|
|
|
| Gapao2000 |
Lagt på d. 21/06-2015 14:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Det her tempel nord-vest fra Bangkok laver dem. http://wheresidew...-thailand/ Du kan også få dem hos en professionel tatovør. Der kan du individualisere dem, hvor munken i stedet laver den helt samme på alle. Til gengæld er det mere autentisk i et tempel synes jeg. Men måske knap så detaljerigt billede. Denne artikel beskriver også rigtig godt, hvordan munkene laver den. Jeg har selv været der, og der var en god oplevelse. Det går meget hurtigt, ca. 20 min, men man skal vente lidt. Jeg var der allerede kl syv om morgen og der var der kø. Da jeg tog derfra nogle timer senere, var køen endnu længere. http://expertvaga...nt-tattoo/ Det gør heller ikke specielt ondt, men kan selvfølgelig mærkes. Min kone fik en anden tatovering end de ni søljer. En der hedder "fem linjer", som tog endnu kortere tid, men ellers tror jeg, det er meget standard, at munken bare giver dig den der hedder gao yord (9 søjler). Jeg har heller ingen tatoveringer. Hverken før eller efter. Man ser den heller ikke så meget selv, da den jo sidder i nakken. |
|
|
|
| kaos2000 |
Lagt på d. 23/06-2015 22:02
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Jeg har også altid været helt "ren", men har godt kunne tænke mig en tatoo, men det skulle også være noget jeg ville holde ud og kigge på om 10år. Efter at jeg har mødt min hustrus famille, har jeg set at hendes brødre og deres venner havde nogle anderledes tatoos, og begyndte at se lidt rundt på nettet, og blev faktisk fasineret af den gammeldags stil og jeg fandt det jeg ville have, hvis jeg skulle males. I nabo landsbyen til der hvor vi bor, er der en tidligere munk som udføre disse tatoos, og han havde og stadig har et godt ry( flot arbejde /rent miljø) Vi tog over til ham, for jeg ville lige tjekke ham ud, kigge i hans fotobog. 20min efter havde jeg min første tatoo, de 5 linier. Der efter fik jeg lavet nogle flere. Venter kun på næste gang vi skal afsted, så jeg kan få et par stykker til. Der er billeder i mit album Jeg synes at den gammeldags måde er lidt fasinerende , og noget som alle andre her i dk ikke har. Den lange stand med spidsen på, ja gør ondt nogle steder mere end andre, men det er det værd. Elsker livet omkring Prasat...
Thailand forever... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.