Se indlæg
 Udskriv debat
Max overførsel fra Nordea?
bareMig
Kan man max overføre 20.000 kr fra Nordea til Thailand?

Var inde for at overføre nogle penge og kunne ikke overføre mere end max 20.000 kr. Kan det være rigtigt?

Hvornår kan man så overføre efterfølgende?
Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist

Anonym Bruger
Det er korrekt at banken har sat en max. grænse, men denne kan midlertidigt åbnes i en periode således at du kan sende et større beløb, men det er altså efter aftale med din bank/rådgiver.

bareMig
JS skrev:

Det er korrekt at banken har sat en max. grænse, men denne kan midlertidigt åbnes i en periode således at du kan sende et større beløb, men det er altså efter aftale med din bank/rådgiver.

Og hvad er formålet med dette?

bareMig
Undskyld mit fransk, men hvorfor i h******* skriver de det så ikke i hjælpe teksten hvor de fejlagtigt oplyser at man kan overføre op til 20.000 Euro (nordea) Hammer

Anonym Bruger
Jeg vil tro at det er en form for sikkerhed mod hacking, bedrageri, fejloverførsler osv.

men som sagt, jeg har selv før overført både 50.000 kr. og 70.000 kr. og begge gange krævede det blot et opkald til min rådgiver som efterfølgende 'åbnede' for overførsel op til 100.000 kr. i en periode på 15 dage.

bareMig
JS skrev:

Jeg vil tro at det er en form for sikkerhed mod hacking, bedrageri, fejloverførsler osv.

Ja det har du nok ret i

Druwor
Nu har jeg Danske Bank og de har de samme regler, men det giver ingen problemer hos dem. Skal jeg overfører mere end de 20.000kr så laver jeg bare flere overførsler lige efter hinanden via netbanken, det siger de ikke noget til sålænge det ikke overskrider hvad der svare til 10.000 euro i døgnet, (ca. 75.000kr).
Gjorde det sidste år da vi skiftede bil, der overførte jeg 70.000kr af 4 gange samme dag oden at logge af netbanken.
Hvis man har behov for at overfører mere skal man faktisk kontakte SKAT, det er for at sikre sig at det ikke er hvidvask af penge. Banken er forpligtet til at kontakte SKAT hvis man ikke har papirerne fra SKAT og overfører mere end 10.000 euro.
Det giver normalt ikke problemer hvis det er ens egne penge. En af mine venner har lige købt hus, (og leaset jorden), i Cha Am og overførte 1.200.000kr af en gang. Det tog godt nok lidt over en uge før banken i Thailand frigav pengene.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

bareMig
Druwor skrev:

Nu har jeg Danske Bank og de har de samme regler, men det giver ingen problemer hos dem. Skal jeg overfører mere end de 20.000kr så laver jeg bare flere overførsler lige efter hinanden via netbanken, det siger de ikke noget til sålænge det ikke overskrider hvad der svare til 10.000 euro i døgnet, (ca. 75.000kr).
Gjorde det sidste år da vi skiftede bil, der overførte jeg 70.000kr af 4 gange samme dag oden at logge af netbanken.
Hvis man har behov for at overfører mere skal man faktisk kontakte SKAT, det er for at sikre sig at det ikke er hvidvask af penge. Banken er forpligtet til at kontakte SKAT hvis man ikke har papirerne fra SKAT og overfører mere end 10.000 euro.
Det giver normalt ikke problemer hvis det er ens egne penge. En af mine venner har lige købt hus, (og leaset jorden), i Cha Am og overførte 1.200.000kr af en gang. Det tog godt nok lidt over en uge før banken i Thailand frigav pengene.
Øhhhhhhh jo, det er vel også fint nok bortset fra at det koster omkring 300 kr. hver gang du udføre en sådan overførsel. Konsolidere de det så til én overførsel og derved kun trækker gebyret en gang? For ellers er det da en fed fidus for banken.

Nero
Jeg ved ikke hvordan andre banker håndterer de lidt større overførsler, men Nordea, sender sms til godkendelse på mit danske mobil nummer.
Det kan jeg så ikke rigtig bruge til noget, når jeg sidder i Thailand og ikke vil åbne for mit danske nummer.
Men det bliver jeg sgu nødt til. Har flere gange forsøgt at implementere mit Thailandske nummer i systemet. Helt umuligt. Får beskeden at der er for mange cifre i nummeret.
Lorte Bank.

JohnBKK
Ja, det undrer også mig at Nordea endnu ikke har ændret deres Netbank så udenlandsk mobil nr. kan anvendes.

Overfører nu aldrig de store summer som I andre, så no problems.

bareMig
Nero skrev:

Jeg ved ikke hvordan andre banker håndterer de lidt større overførsler, men Nordea, sender sms til godkendelse på mit danske mobil nummer.
Det kan jeg så ikke rigtig bruge til noget, når jeg sidder i Thailand og ikke vil åbne for mit danske nummer.
Men det bliver jeg sgu nødt til. Har flere gange forsøgt at implementere mit Thailandske nummer i systemet. Helt umuligt. Får beskeden at der er for mange cifre i nummeret.
Lorte Bank.
lol, ja præcis, så hvad er formålet med at sætte en grænse når man alligevel selv skal vereificdre.

Yonok
Nu er der jo en ny mulighed-at overfører penge på Facebook via messenger.

Fido
Jeg har ingen problemer med at overføre større beløb fra min Jyske Bank konto, men i starten blev den altid udtaget til kontrol. Efter at jeg har registreret mit thailandske mobilnummer skal jeg nu bare verificere overførslen med en sms kode.
One man's ceiling is another man's floor

kwan_nico
Nero skrev:

Lorte Bank.

Du skal bare sende en mail til din bank at du ønsker at reg. dit thailanske tlf.nr til din konto også når du er
tilbage i danmark får du bare reg. dit danske tlf.nr igen.
Det plejer jeg at gøre, har Bank Nordik og det er der ikke nogen problemer med.

Conrad
Jeg bor i Thailand og har konto i Basisbank i Danmark.

I Basisbank har jeg registreret mit thailandske mobil nr. og hvis jeg vil overfoere mere end dkr. 40.000, saa faar jeg en sms til thai mobilen, som jeg skal taste ind, formodentligt som sikkerhed. Saa her er det ikke noedvendigt at sende i flere omgange hvis det drejer sig om stoerre beloeb og gebyret er kr. 40,- for en netbank overfoersel og gebyret i Thailand betaler jeg i den thailandske bank.

Og Basisbank er en af de faa banker, som giver en rimelig rente, 0,6 % paa Nem-kontoen Yo baby

Nero
kwan_nico skrev:

Nero skrev:

Lorte Bank.

Du skal bare sende en mail til din bank at du ønsker at reg. dit thailanske tlf.nr til din konto også når du er
tilbage i danmark får du bare reg. dit danske tlf.nr igen.
Det plejer jeg at gøre, har Bank Nordik og det er der ikke nogen problemer med.

Kommer i tanke om at problemerne 'kun' har været der, når det var overførsler til min kones Thai konto.
På grund af mit manglende sms svar, har jeg flere gange måtte ringe til Dk, hvor en medarbejder udspurgte mig om forskellige personlige ting, før overførslen blev frigivet.

Overførsler til min Thai konto (mit navn) er ved selv ret store beløb, 'gledet' fint i gennem, uden nogen form for sms, dobbelt check etc.

Men ud fra indlæggene her, ser det ud til at bankerne håndterer det på forskellig vis.

zapper
bareMig skrev:

Øhhhhhhh jo, det er vel også fint nok bortset fra at det koster omkring 300 kr. hver gang du udføre en sådan overførsel.

Hvis du tar standardoverførsel, så koster det ikke mere end 40 kr.

JohnBKK
Mener det er 50 kr. i Nordea.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Mener det er 50 kr. i Nordea.

Korrekt og ekspres DKK 300.-.

bareMig
Det kost faktisk 200kr ialt for standard. 50kr til Nordea og 150 til den udenlandske bank.

Det vil sige hvis han udførte 3 overførsler lige efter hinanden og banken ikke konsoliderede dem har det kostet ham 600kr at overføre sine penge. Tak for kaffe... Smile

Spring til debat: