Se indlæg|
flytte adresse til thailand
|
|
| shane |
Lagt på d. 19/04-2006 12:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej jeg er thaigift i thailand. har indtil videre rejst frem og tilbage til thailand mellem arb og kone. Nu har jeg fået et job i singaporre og ønsker at flytte min adresse til thailand. jeg har 1 års visum via ægteskabet med min kone, men hvad skal jeg bruge af papirer til den thailanske ampur ang mit adresseskift, jeg skal jo ikke arbejde i thailand, mvh leif. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 19/04-2006 12:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Amphor skal ikke bruge noget, men du skal melde din adresse til immigration hver tredje maaned. Naar du opholder dig paa visum, bor du teknisk set ikke i landet, og derfor kan du ikke registere din adresse. Men nogle har dog faaet en tabian baan, men det er ikke et paakrav og er vist noget besvaerligt... |
|
|
|
| shane |
Lagt på d. 19/04-2006 13:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Ja, men det er jo lidt svært at melde min adresse til imigration hver 3 mdr, da jeg arbejder over hele verden og kun er i thailand ca 2 mdr ad gangen. det var nu mest for at det danske nok gerne vil se beviser for min adresse i thailand , da jeg jo ikke skal betale skat til dem, da jeg er dansker bosat i thailand , men arbejder i et tredie land.dog mest singaporre. som sagt vil de danske gribbe se papire fra thailand. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 19/04-2006 15:49
|
|
Saa tror jeg ikke du paa lovlig vis kan fremskaffe papirer som skattevaesenet vil accepterer. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 19/04-2006 16:12
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej shane. Der er en dobbeltbeskatningsaftele mellem Thailand og Danmark som meget enkelt siger at du skal betale din skal der hvor du tjener dine penge. Nu siger du at du vil komme til at arbejde i Singapore. Jeg ville derfor gaa ind og se om der skulle vaere en lignende aftale mellem Singapore og Danmark saa du kan komme til at betale skat i Singapore istedet for Danmark.Angaaende at dlytte din adresse til Thailand forteller du bare folkeregistret i DK hvor i Thailand du vil komme til at bo og afleverer dit sygesikringskort saa er den ikke laengre. MVH Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 19/04-2006 20:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Der er en dobbeltbeskatningsaftale mellem Danmark og Singapore. Se den her: http://www.retsin...0010000164 Peter
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/04-2006 07:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej shane, Hvis det fremgår af dit pas, at du kun er i Thailand 2 mdr. om året, og hvis du ikke betaler skat i Thailand, så vil du få et slags problem, hvis de danske myndigeder begynder at grave i det. Uanset du har en kone her, så tror jeg ikke på, at man som dansker kan arbejde i et andet land, og have bopæl i og skattepligt til et tredje land, hvor man opholder ca. ca. 60 dage om året. Jeg formoder, at dit problem er, at du får udbetale løn fra en dansk arbejdsgiver, og din arbejdsgiver beder om et attest fra skattevæsenet, hvor de bekræfter, at du ikke skal betale skat i Danmark af din løn? Den hurtige måde er, at udskrive en standardblanket fra skattevæsenet i DK og så få skattevæsenet i Thailand eller Singapore til at underskive og bekræfte, at du betaler skat til dem. Men det er vist svært, og hvis du ikke betaler skat der, vil de selvfølgelig ikke. Og i Thailand kan du nok ikke betale skat uden en arbejdstilladelse...(?) Efter en vis årrække som udenlandsdansker UDEN dansk løn ophører skattevæsenet automatisk med at fremsende selvangivelse, og du vil således kunne få den attest fra skattevæsenet uden problemer. Men hvis du ikke kan vente på det, eller hvis du stadig har dansk indtægt, så skal du klare det på anden vis. Jeg kender personer, som på forunderligvis har fået en bopælsattest fra Ampør, som de har vist skattevæsenet i DK, men det er vist ikke så lige til. Og igen, hvis du dokumenterer, at du bor i Thailand, og skattevæsenet tjekker op på, hvor lang tid du reelt opholder dig herude, og hvis de beder dig dokumentere, at du betaler skat i Thailand, så snakker vi ikke kun skattesnyd, men vi snakker om bedrageri. Baggrunden for at man kan fritages for skat i DK er formentlig aftalen om dobbetbeskatning. Meningen med den aftale er naturligvis ikke, at man skal fritages for skat BÅDE i TH og i DK. Meningen er vel bare, at man kun skal betale et sted. Her er et link til en temmelig lang forklaring: http://www.skat.d...en#i102269 /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 20/04-2006 07:34 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 20/04-2006 15:56
|
|
Lav et firma i TH og send regninger til din arbejdsgiver og faa loenen udbetalt fra TH som foreign director. Eller lad konen lave et enkeltmandsfirma og hvis omsaetningen er under 1,8KB saa skal hun ikke momsregistreres... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.