Se indlæg|
Dansk i thailand
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 07:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@Gambit - Conrad stiller dig et spoergsmaal og det er meget simpelt: "Hvor lang tid har du vaeret i Thailand ?" |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 08:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
uha så bliver man gået på klingen, Jeg svarede gerne på Conrads spørgsmål men hvis man ligefrem bliver tvangs spurgt så har det modsat effekt og jeg har ikke lyst til at besvare den form for spørgsmål. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 08:19
|
GAMBIT skrev: uha så bliver man gået på klingen, Jeg svarede gerne på Conrads spørgsmål men hvis man ligefrem bliver tvangs spurgt så har det modsat effekt og jeg har ikke lyst til at besvare den form for spørgsmål. Det er et meget simpelt/enkelt spoergsmaal som Conrad stiller og du har ikke lyst til at besvare et simpelt/enkelt spoergsmaal. Du bliver ikke gaaet paa klingen paa nogen maade, men jeg vil nu tillade mig at tvivle at du har nogen som helst erfaring omkring livet i Thailand. Du har jo selv naevnt din bekendtskabskreds og det siger vist alt. Mvh. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 19/03-2015 08:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Hej GAMBIT Du skal selvfølgelig ikke svare på spørgsmål,omkring din færden...hverken i Thailand eller i Danmark,det kan ikke komme nogle ved,og selv om man har 5 stjerner kan man ikke imponere mig....det er som om nogle herinde har patent på 'sandheden' omkring Thailand,og er meget klogere end os andre ! |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 08:42
|
|
hugoboerge skrev: Du bliver ikke gaaet paa klingen paa nogen maade, men jeg vil nu tillade mig at tvivle at du har nogen som helst erfaring omkring livet i Thailand. Du har jo selv naevnt din bekendtskabskreds og det siger vist alt. Mvh. HB - Jeg har erfaring nok - dog ikke en livslang erfaring som du, men jeg har erfaring på godt og på ondt. At du tvivler på det ene eller andet er helt fint for mig, og det er mig totalt uinteressant. KLOVN Ja man skal passe på man ikke rokker admiralernes båd for meget, de kan bedst lide at det går roligt for sig uden bølgegang. Desværre for dem er der Pirater som har det med at sætte gang i andedammen. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2015 09:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej GAMBIT, Naar du gerne vil besvare mit spoergsmaal om hvor laenge du har vaeret i Thailand, men nok ikke her paa siden, saa kan du jo sende mig en PB. Hvis du er saa venlig at du inkluderer mig i admiralerne, saa skal jeg oplyse dig om at jeg ikke er admiral, men bare pensioneret maskinmester, men jeg har dog duelighedsbevis i sejlads og jeg har aldrig vaeret soesyg, saa boelgegang generer ikke mig. Pirater skulle op og haenge fra raanokken. Venlig hilsen Conrad |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 09:25
|
Klovn skrev: Hej GAMBIT Du skal selvfølgelig ikke svare på spørgsmål,omkring din færden...hverken i Thailand eller i Danmark,det kan ikke komme nogle ved,og selv om man har 5 stjerner kan man ikke imponere mig....det er som om nogle herinde har patent på 'sandheden' omkring Thailand,og er meget klogere end os andre ! @Klovn - hvis nu du laeser indlaeggene ordentligt - saa er der ingen hverken Conrad, jeg selv eller andre som har stillet spoergsmaal omkring Gambit's faerden hverken i Thailand eller i Danmark. Manden eller damen hvad det nu er faar stillet et meget enkelt og simpelt spoergsmaal "Hvor laenge har du boet i Thailand ?". Det burde efter min mening ikke vaere saerlig svaert at svare paa. Eller ? Gambit har selv indikeret sin egen bekendtskabskreds i Thailand som kun kan sige 5 ord paa Thai og som bor i daarlige huse i Hua Hin. Et simpelt spoergsmaal om hans egen erfaring i Thailand toer han ikke svare paa. Men med saadan en bekendtskabskreds kan det vist kun vaere mindre gode erfaringer. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 09:30
|
|
Desværre - Jeg lader mig ikke presse af nogen til at besvare, uanset spørgsmål. Fint hvis der ikke bliver presset på, men det er længe for sent. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2015 09:36
|
Hej GAMBIT, Hvor har jeg presset dig? Jeg ville jo bare gerne vide det, saa jeg kan undgaa at genere dig med mine indlaeg her paa TP. Venlig hilsen Conrad |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 09:45
|
|
hugoboerge skrev: Klovn skrev: Hej GAMBIT Du skal selvfølgelig ikke svare på spørgsmål,omkring din færden...hverken i Thailand eller i Danmark,det kan ikke komme nogle ved,og selv om man har 5 stjerner kan man ikke imponere mig....det er som om nogle herinde har patent på 'sandheden' omkring Thailand,og er meget klogere end os andre ! @Klovn - hvis nu du laeser indlaeggene ordentligt - saa er der ingen hverken Conrad, jeg selv eller andre som har stillet spoergsmaal omkring Gambit's faerden hverken i Thailand eller i Danmark. Manden eller damen hvad det nu er faar stillet et meget enkelt og simpelt spoergsmaal "Hvor laenge har du boet i Thailand ?". Det burde efter min mening ikke vaere saerlig svaert at svare paa. Eller ? Gambit har selv indikeret sin egen bekendtskabskreds i Thailand som kun kan sige 5 ord paa Thai og som bor i daarlige huse i Hua Hin. Et simpelt spoergsmaal om hans egen erfaring i Thailand toer han ikke svare paa. Men med saadan en bekendtskabskreds kan det vist kun vaere mindre gode erfaringer. Hold da kæft hvor er det her barnligt ! Jeg kommer med eksempler - Og har man en Bekendskabskreds ja så er det da overhovedet ikke ensbetydende med at det er min OMGANGSKREDS eller VENNER! Jeg ved ikke med dig HB, men jeg har et stort netværk af mennesker som jeg på den ene eller anden måde har været i kontakt med pga forretning, netværk eller over en øl, eller tilfældigt møde gennem andre jeg kender. Hvis jeg nu har levet i et Thai fængsel i 35 år, vil jeg så have mere erfaring en en der lever her på normal hvis i 10 år ? Anyways, jeres higen efter hvor længe jeg har været her er gået over i det latterlige og jeg nægter at svare på spørgsmålet da det er irrelevant i forhold til hvad jeg har skrevet, Men lad mig gøre jer sikre på at både Conrad og Hugo Børge har været her i flere år end jeg. Gør det mine iagttagelser mindre sande eller brugbare ? Tag lige den ble af gider i |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 09:50
|
Conrad skrev: Hej GAMBIT, Hvor har jeg presset dig? Jeg ville jo bare gerne vide det, saa jeg kan undgaa at genere dig med mine indlaeg her paa TP. Venlig hilsen Conrad Conrad - spar ulejligheden - som jeg ser det saa har Gambit ikke en disse erfaring mht Thailand, men oensker bare at vaere aggressiv. Ham eller hende om det. Hvis man ikke kan svare paa et simpelt spoergsmaal og samtidig mene at man bliver "gaaet paa klingen" elller "foeler sig presset" saa den lader vi haenge lidt. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 09:52
|
|
Conrad skrev: Hej GAMBIT, Hvor har jeg presset dig? Jeg ville jo bare gerne vide det, saa jeg kan undgaa at genere dig med mine indlaeg her paa TP. Venlig hilsen Conrad Hej Conrad, Du gør det godt nu. Stop dig selv |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 09:55
|
|
hugoboerge skrev: Conrad skrev: Hej GAMBIT, Hvor har jeg presset dig? Jeg ville jo bare gerne vide det, saa jeg kan undgaa at genere dig med mine indlaeg her paa TP. Venlig hilsen Conrad Conrad - spar ulejligheden - som jeg ser det saa har Gambit ikke en disse erfaring mht Thailand, men oensker bare at vaere aggressiv. Ham eller hende om det. Hvis man ikke kan svare paa et simpelt spoergsmaal og samtidig mene at man bliver "gaaet paa klingen" elller "foeler sig presset" saa den lader vi haenge lidt. Nå nej har jo ingen erfaringer efter de år som jeg har boet og været i erhvervslivet her. Klap dig selv på skulderen HB |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 10:24
|
GAMBIT skrev: hugoboerge skrev: Conrad skrev: Hej GAMBIT, Hvor har jeg presset dig? Jeg ville jo bare gerne vide det, saa jeg kan undgaa at genere dig med mine indlaeg her paa TP. Venlig hilsen Conrad Conrad - spar ulejligheden - som jeg ser det saa har Gambit ikke en disse erfaring mht Thailand, men oensker bare at vaere aggressiv. Ham eller hende om det. Hvis man ikke kan svare paa et simpelt spoergsmaal og samtidig mene at man bliver "gaaet paa klingen" elller "foeler sig presset" saa den lader vi haenge lidt. Nå nej har jo ingen erfaringer efter de år som jeg har boet og været i erhvervslivet her. Klap dig selv på skulderen HB @Gambit - der er ingen som stiller spoergsmaal omkring dine erfaringer udi erhvervslivet osv. Du bliver stillet et ganske simpelt spoergsmaal af Conrad. Meget simpelt vil jeg sige. Jeg haaber personligt at du har gode erfaringer indenfor erhvervslivet i Thailand og at det maa gaa din forretning godt. Hvis du i loebet af dine aar her i Thailand har vaeret i stand til at oparbejde en omgangskreds som du selv beskriver, hvad er der at sige til det ? Det lyder ikke saerlig godt efter min mening. Jeg har ingen grund til klappe mig selv paa skulderen, hvorfor ? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 11:00
|
|
Jeg siger intet dårligt om min omgangskreds - lad nu vær at blande tingene sammen med BEKENDTSKABSKREDS som du selv har bragt på banen og som du mener er folk jeg omgiver mig med. Alt dette har du fundet på og er intet jeg har skrevet om. Du og Conrad stiller mig et simpelt spørgsmål - hvortil jeg ikke agter at svare jer da det er sagen uvedkommende - Ganske simpelt. Klap dig selv på skulderen for endnu et intetsigende indlæg, dem kommer der mange af efter hånden. Måske du skulle finde dig et job inden for textforfatning af ligegyldig indhold. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 19/03-2015 11:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
hmmmm.... Som jeg ser det, så er antal år man har opholdt sig i Thailand på fuld tid ret meget ligemeget i forbindelse med at at opnået en forståelse for Thai kultur og samfund. Forstået på den måde at 25 år i Pattaya, Phuket eller Bangkok ikke nødvendigvis betyder at man har opnået større indsigt end en der har boet 6 mdr i en lille flække i Isan uden andre udlændinge i området! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 11:05
|
GAMBIT skrev: Jeg siger intet dårligt om min omgangskreds - lad nu vær at blande tingene sammen med BEKENDTSKABSKREDS som du selv har bragt på banen og som du mener er folk jeg omgiver mig med. Alt dette har du fundet på og er intet jeg har skrevet om. Du og Conrad stiller mig et simpelt spørgsmål - hvortil jeg ikke agter at svare jer da det er sagen uvedkommende - Ganske simpelt. Klap dig selv på skulderen for endnu et intetsigende indlæg, dem kommer der mange af efter hånden. Måske du skulle finde dig et job inden for textforfatning af ligegyldig indhold. @Gambit - maa det gaa dig godt. Der er vist ikke mere at sige til det. Mvh. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 11:23
|
|
Asian Farmer skrev: hmmmm.... Som jeg ser det, så er antal år man har opholdt sig i Thailand på fuld tid ret meget ligemeget i forbindelse med at at opnået en forståelse for Thai kultur og samfund. Forstået på den måde at 25 år i Pattaya, Phuket eller Bangkok ikke nødvendigvis betyder at man har opnået større indsigt end en der har boet 6 mdr i en lille flække i Isan uden andre udlændinge i området! Tak Asian Farmer, Er glad for at der er nogen som kan se hvad jeg mener - Det er åbenbart vigtigt for nogen at man har et tal på hvor længe man har boet i Thailand før at man må udtale sig overfor Alderspræsidenterne. Utroligt at så garvede og erfarne mennesker kan kravle ned på et baby stadie og sætte et indlæg om holdning og oplevelser over i - "Hvor mange år har du boet i Thailand" og "Du kender ikke en noget til Thailand" For at komme tilbage til udgangspunktet og til Kylling. Jeg bruger dette forum til at til snuse viden, information mm omkring Thailand - En FB Gruppe som Danskere i Thailand og hvad de nu hedder er Lukkede grupper, grupper som jeg ikke ønsker at være en del af. Thailand portalen har for mig det info og de BRUGERE som jeg kan diskutere, debatere og lave lidt fis og ballade med - Uanset om man ikke er enige med alle så kan man stadig lære af og om hinanden. At der engang i mellem kommer ophedet diskutioner er også grunden til at jeg nyder at bruge forumet her. Jeg bakker blot Kylling op og siger han skal give FB grupper fingeren og bruge tiden her i stedet. Redigeret af GAMBIT d. 19/03-2015 11:25 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 11:24
|
|
hugoboerge skrev: GAMBIT skrev: Jeg siger intet dårligt om min omgangskreds - lad nu vær at blande tingene sammen med BEKENDTSKABSKREDS som du selv har bragt på banen og som du mener er folk jeg omgiver mig med. Alt dette har du fundet på og er intet jeg har skrevet om. Du og Conrad stiller mig et simpelt spørgsmål - hvortil jeg ikke agter at svare jer da det er sagen uvedkommende - Ganske simpelt. Klap dig selv på skulderen for endnu et intetsigende indlæg, dem kommer der mange af efter hånden. Måske du skulle finde dig et job inden for textforfatning af ligegyldig indhold. @Gambit - maa det gaa dig godt. Der er vist ikke mere at sige til det. Mvh. Tak, så er vi enige. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2015 11:29
|
@Asian Farmer, Jeg spurgte GAMBIT om hvor laenge han havde vaeret i Thailand i #17, fordi han i #14 bl.a. skrev: Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen. ------- Saa det er ikke mig der bringer antallet af aar med ophold i Thailand ind i billedet, men GAMBIT med hans skudsikre meninger om andre. Jeg spurgte kun om hans aar i Thailand, fordi hvis han havde vaeret her laengere end mig, saa ville jeg fremover undlade at skrive kommentarer i traade hvor jeg kan se at han deltager. Det for at han ikke evt. skulle krumme taer over mine indlaeg. Ioevrigt, saa er jeg helt enig med dig i dit indlaeg #36 Venlig hilsen Conrad |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.