Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thailand - ferieparadis og diktatur
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2015 07:51
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Horisont: Thailand - ferieparadis og diktatur På overfladen er Thailand et ferieparadis. Men bag kulissen bliver der slået hårdt ned på militærjuntaens modstandere. Horisont følger en kvinde, der har taget flugten og nu vil forsøge at komme til Danmark for at få politisk asyl. I aften den 9. februar 2015 klokken 21:55 på DR1 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Hymmer |
Lagt på d. 09/02-2015 08:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Nu er det ikke sådan at jeg billigere diktatur under nogen former....men. Folk har det med at glemme at både Spanien og Portugal var diktaturer af den værste slags, da danskere i hobetal drog afsted til grisefester og sol med præsten Og Spies. Og det samme kan vel siges om Cuba som osse efterhånden er blevet et eftertragtet feriested. Jeg synes pt. det er som om at der skal fokuseres på Thailand og ikke mindst de mindre heldige ting der findes i landet. Ingen tvivl det er sørgeligt for de mennesker der bliver ramt. Men hvorfor skal der skydes med spredehagl efter Thailand i øjeblikket. Der kunne laves en udmærket udsendelse om at en stor del af skylden for at Franco overlevede som den sidste rendyrkede fascist til op i 70'erne, netop fordi resten af Europa stiltidende accepterede tingenes tilstand og lod turist penge i stride strømme flyde til landet Men dette er ikke god skik lige pt i den danske medieverden. Bare lige et lille surt opstød ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/02-2015 08:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Hvad så med Egypten osv. osv. osv. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2015 08:38
|
|
Bliver da interessant at se hvad ambassadøren har at sige til situationen, en ambassadør som for nyligt måtte tillade en forsamling blev holdt i ambassade-regi for ikke at komme i strid med forbuddet om forsamlinger på mere end fem personer. Bliver da også yderst interessant at se hvordan Danmark forholder sig til spørgsmålet om asyl. Thailand er pt. registeret som værende i immigrationslandegruppen, men med den politiske udvikling i den senere tid i Thailand hvor fremtrædende personer i befolkningen fængsles, forbydes ytringsfrihed, forbydes forsamlingsfrihed, forbydes udrejse og hvor folk flygter fra landet. Så Danmark burde vel anerkende disse flygtninge og give dem asyl. Så en yderst interessant udsendelse i aften. Og tidligere tiders fejltagelser og manglende afstandstagelse beretter vel ikke til at fortsætte rækken af fejltagelser med lukkede øjne. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 09/02-2015 09:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Webmaster skrev: ... Og tidligere tiders fejltagelser og manglende afstandstagelse beretter vel ikke til at fortsætte rækken af fejltagelser med lukkede øjne. Netop. Peter
|
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 09/02-2015 10:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Selvom der sikkert sker mange dårlige og forkerte ting i Thailand i øjeblikket, så vil jeg nu ikke kalde det et militær diktatur. Det er i hvert fald ikke hvad jeg forstår ved et diktatur. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 09/02-2015 11:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Vi har nu været her i en del uger og været i 6 provinser og kun mødt smilende og venlige politifolk. Møder den lokale sherif hver dag på min cykeltur og han vinker og hilser hver gang og griner fordi jeg cykler. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| pethan |
Lagt på d. 09/02-2015 11:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Selvfølgelig er det et militærdiktatur, Mykland. Regeringen er jo udpeget af den (tidligere) hærchef og hans kumpaner, efter de greb magten ved et kup; og den (nu) selvbestaltede PM har flere gange givet udtryk for, at han kan gøre, lige hvad der passer ham - på grundlag af sin militære magtbase. Desuden er alt kritik forbudt. Hvordan i alverden kan man påstå, at dette ikke er et militærdiktatur? Der er nogle, der ikke kan se skoven for bare træer. ang. #4 "... Og tidligere tiders fejltagelser og manglende afstandstagelse beretter vel ikke til at fortsætte rækken af fejltagelser med lukkede øjne." Fine ord, Webmaster. Det er godt, Thailand Portalen har en engageret og sober person til at styre dette forum. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2015 11:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Der var ogsaa censur under det demokratisk valgte diktatur under Thaksin og det er ikke nogen hemmelighed. Desvaerre glemmer folk ret hurtigt. Hvorom alting er saa vil der altid vaere en form for censur. Under Prime Minister Thaksin Shinawatra, who came to power in 2001, the media was pushed to support the government in return for economic rewards. Those that went against Thaksin did so at their own peril. They were targeted for intimidation, harassment, closure and censorship. After the Thaksin government was ousted in 2006, the military regime in power issued an order that demanded that the media abstain from reporting on Thaksin. Penalties included closure of the media outlet. |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 09/02-2015 13:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Selvfølgelig er det et militærdiktatur, Mykland. Regeringen er jo udpeget af den (tidligere) hærchef og hans kumpaner, efter de greb magten ved et kup; og den (nu) selvbestaltede PM har flere gange givet udtryk for, at han kan gøre, lige hvad der passer ham - på grundlag af sin militære magtbase. Desuden er alt kritik forbudt. Hvordan i alverden kan man påstå, at dette ikke er et militærdiktatur? Der er nogle, der ikke kan se skoven for bare træer. Nok fordi man ser forskelligt på hvad et diktatur er, Thailand er måske et diktatur i politisk forstand, det har jeg ikke en skid forstand på, men når jeg tænker på en diktator så tænker jeg på folk som Idi Amin, Gadaffi, Stalin osv osv. Og der mener jeg trods alt ikke Thailand er. En diktatur stat er for mig et sted, hvor folk bliver arresteret og tortureret/dræbt efter forgodtbefindende, folk lever i frygt osv, og det er altså ikke sådan jeg ser Thailand må jeg indrømme. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2015 13:31
|
Mykland skrev: Selvfølgelig er det et militærdiktatur, Mykland. Regeringen er jo udpeget af den (tidligere) hærchef og hans kumpaner, efter de greb magten ved et kup; og den (nu) selvbestaltede PM har flere gange givet udtryk for, at han kan gøre, lige hvad der passer ham - på grundlag af sin militære magtbase. Desuden er alt kritik forbudt. Hvordan i alverden kan man påstå, at dette ikke er et militærdiktatur? Der er nogle, der ikke kan se skoven for bare træer. Nok fordi man ser forskelligt på hvad et diktatur er, Thailand er måske et diktatur i politisk forstand, det har jeg ikke en skid forstand på, men når jeg tænker på en diktator så tænker jeg på folk som Idi Amin, Gadaffi, Stalin osv osv. Og der mener jeg trods alt ikke Thailand er. En diktatur stat er for mig et sted, hvor folk bliver arresteret og tortureret/dræbt efter forgodtbefindende, folk lever i frygt osv, og det er altså ikke sådan jeg ser Thailand må jeg indrømme. Her er lidt om Thaksin's myrderier: In the first three months, the Human Rights Watch reports that 2,275 people were killed.[26] The Government claimed that only around 50 of the deaths were at the hands of the police. Human rights critics say a large number were extrajudicially executed.[27][28][29][30][31][32][33][34][35][36][37] The government went out of its way to publicize the campaign, through daily announcements of arrest, seizure, and death statistics. According to the Narcotics Control Board, the policy was effective in reducing drug consumption, especially in schools.[38] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2015 14:19
|
|
HB, hold dig nu til emnet. Nemlig udsendelsen i aften om det nuværende diktatur.
Med venlig hilsen
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2015 14:31
|
Er der mulighed for at udsendelsen bliver lagt ud paa nettet ? |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 09/02-2015 15:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hvis det er en dansk produktion kan den vel ses på DR-tv uden problemer. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2015 15:26
|
|
milex skrev: Hvis det er en dansk produktion kan den vel ses på DR-tv uden problemer. HB sidder i Thailand, og det giver vist nogle problemer da DR vist nok kun kan ses fra danske IP-adresser. Men mon ikke HB og andre i Thailand får set udsendelsen alligevel - bare lidt forskudt. Det tror jeg. Med venlig hilsen
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 09/02-2015 22:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Programmet kan nu ses her: http://www.dr.dk/...risont-112 |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 10/02-2015 01:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Webmaster skrev: milex skrev: Hvis det er en dansk produktion kan den vel ses på DR-tv uden problemer. HB sidder i Thailand, og det giver vist nogle problemer da DR vist nok kun kan ses fra danske IP-adresser. Men mon ikke HB og andre i Thailand får set udsendelsen alligevel - bare lidt forskudt. Det tror jeg. Dansk producerede udsendelser kan ses på DR.DK fra udenlandske IP-adresser. Det kan jeg ihvertfald - her i Thailand. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/02-2015 05:19
|
Webmaster skrev: milex skrev: Hvis det er en dansk produktion kan den vel ses på DR-tv uden problemer. HB sidder i Thailand, og det giver vist nogle problemer da DR vist nok kun kan ses fra danske IP-adresser. Men mon ikke HB og andre i Thailand får set udsendelsen alligevel - bare lidt forskudt. Det tror jeg. Tak Web for at lave en traad med udsendelsen via YouTube. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 10/02-2015 09:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg har lige set programmet jeg forstår ikke at nogen kan lave så dårligt et dokumentaer program, uden nogen form for dokumentation for de ting man sagde og gjorde, meget dilettant må man sige, det råbte til himlen om en dårlig historie med dårlige skuespillere, og en dårlig instuktør.det kan laves 1000 gange bedre ![]() Jeg er helt klar over at der er et militærstyre, og at det ikke er ønskeligt, det giver helt sikker thaierne kam til deres hår, og jeg håber at det snart ændre sig til det bedre. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/02-2015 10:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja det kunne godt være bedre. Blev lidt overrasket over, at kongen hunde skulle tituleres hr. og fru. Det er absolut ikke ok. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg forstår ikke at nogen kan lave så dårligt et dokumentaer program, uden nogen form for dokumentation for de ting man sagde og gjorde, meget dilettant må man sige, det råbte til himlen om en dårlig historie med dårlige skuespillere, og en dårlig instuktør.det kan laves 1000 gange bedre