Se indlæg
 Udskriv debat
Turister med elektronisk armbånd.
Rasmus
Den Thailandske turistminister, Kobkarn Wattanavrangkul har planer om at udstyrer os turister med et armbånd, når man indskriver sig på sit hotel.

http://jyllands-p...-thailand/

”The next step would be some sort of electronic tracking device but this has not yet been discussed in detail.
She said a “buddy system”, pairing tourists with a local minder (guide) at tourist destinations, was also being discussed”

Som udgangspunkt syntes jeg idéen er ganske god. Sidenhen kunne konceptet om muligt udvides således at turisten også blev ”parret” med én lokal guide! Den sidste del af planen syntes jeg ligefrem lyder direkte tiltalende - hvis altså Det Thailandske Turistministerium betalte for dennes grundløn!
Skulle det så komme på tale med evt. ekstra ydelser fra guiden side under opholdet - betaler jeg da gerne disse ekstra ydelser med glæde, nu hvor Det Thailandske Turistministerium har betal grundlønnen Smile
Eller er der noget som jeg har misforstået?Frown

Rasmus

rinpoche
Ikke nødvendigvis.

Men som ordet "Buddy" implicit indikerer, er der tale om mandlige guides.

Men bevares, enhver sin lyst : Read the rules

For nu at være rigtig på forkant, kunne den thailandske turistmininster på sigt forestille sig dette armbånd afløst af et tilsvarende "hundehalsbånd" med selvoprullende snor i hænderne på guiden.

Det ultimative vil selvfølgelig være at tildele turister hver sin "Pavomobil", men dette kan først blive implementeret om en årrække. Der er liiiige et par hjemlige problemer, der først skal addresseres.

Nirvana
Hvad så med dem der bor hus derse kærste
Come As You Are

vandango
Nirvana skrev:

De skal i stedet gå med sådanne en hat.

[img]http://www.sunnewsnetwork.ca/archives/sunnews/world/media/2011/05/20110518-153426-g.jpg[/img] is not a valid Image.

Glæder mig allerede til at gå med den.

Har lidt svært ved at sluge forslaget om armbåndet.

Hr Andersen
Ja manglen på intellekt er stor hos den herskende klasse i Thailand, armbånd=narresut. Korruption, magtmisbrug, omfattende narkoproblemer, nationalchauvinisme, generel uvidenhed, slaveri, manglende infrastruktur, lossepladslignende forhold i store dele af de urbane områder, en hovedstad der er ved at synke ned i deltaet, ja der er nok af problemer i det knapt så smilende land.

Klovn
vandango skrev:

Nirvana skrev:

De skal i stedet gå med sådanne en hat.

[img]http://www.sunnewsnetwork.ca/archives/sunnews/world/media/2011/05/20110518-153426-g.jpg[/img] is not a valid Image.

Glæder mig allerede til at gå med den.

Har lidt svært ved at sluge forslaget om armbåndet.

GenialtLOL LOL

Rasmus
rinpoche skrev:
Ikke nødvendigvis.
Men bevares, enhver sin lyst :

Hej Rinpoche
Du har naturligvis ret!
En evt. delvis Statsfinansierede personlig guide eller kontaktperson, skal nødvendigvis være én person med pondus. Og ikke mindst med indsigt i de lokale forhold og faldgrupper som turister almindeligvis falder i under deres ophold i Thiland.

Så idéen fra Det Thailandske Turistministerium giver selvklart god mening, i og med Thailand siden sidste militærkup har mistet hen ved ca. 10 % af deres turistindtægter her under sommeren 2014.
Drabene på de 2 engelske turister, har yderligt forværret situationen med faldene antal turister i Thailand. (if. nogle medier helt op til 10-11%)
Så selvklart skal der gøres et eller andet, for at rette op på et lidt dårligt image og omdømme for Thailand som turistland her og nu. Ikke mindst hvor turismen i Thailand udgør ca. 10-12 % af (BNP) bruttonationalproduktet.

Rasmus

Thomas72
Rasmus skrev:

rinpoche skrev:
Ikke nødvendigvis.
Men bevares, enhver sin lyst :

Hej Rinpoche
Du har naturligvis ret!
En evt. delvis Statsfinansierede personlig guide eller kontaktperson, skal nødvendigvis være én person med pondus. Og ikke mindst med indsigt i de lokale forhold og faldgrupper som turister almindeligvis falder i under deres ophold i Thiland.

Så idéen fra Det Thailandske Turistministerium giver selvklart god mening, i og med Thailand siden sidste militærkup har mistet hen ved ca. 10 % af deres turistindtægter her under sommeren 2014.
Drabene på de 2 engelske turister, har yderligt forværret situationen med faldene antal turister i Thailand. (if. nogle medier helt op til 10-11%)
Så selvklart skal der gøres et eller andet, for at rette op på et lidt dårligt image og omdømme for Thailand som turistland her og nu. Ikke mindst hvor turismen i Thailand udgør ca. 10-12 % af (BNP) bruttonationalproduktet.

Rasmus

Der kan være flere ting der spiller ind, foruden militærkuppet, drabet på de to briter og nu voldtægten på den danske kvinde.
Der er stadigvæk økonomisk krise i Europa, som gør der er færre der har råd til at rejse på ferie. Og den fortsatte svækkelse af EURO'en gør ikke situationen bedre og så sent som i dag, endnu en forholdsvis kraftig styrkelse af THB'en overfor EURO/DKK fra 18,10 til 18,24.
Hvis udviklingen fortsætter, er Jeg bange for at THB'en er røget en stykke over de 20 inden nytår. Og så er smertegrænsen nået for mange.
http://www.thaila...ost_221501

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

hugoboerge
Blind eye to murder Published: 1 Oct 2014 at 06.33 | Viewed: 1,078 | Comments: 4 Newspaper section: News Horrible murders and suicides of foreigners in Thailand are frequent.

http://www.bangko...-to-murder

Der er ikke naevnt meget omkring det belgiske par som blev fundet halshugget og som politiet mener er selvmord.

Goddag mand oekseskaft.

Isan
Hun må sq være bindegal den turistminister , de skal da passe på de ikke lægger sten foran dem selv og turistbranchen som i forvejen er hårdt ramt af diverse uroligheder i landet . Det er jo langt fra alle der drikker fra vid og sans som ikke kan finde hvor de bor eller det er måske nøvendig efter at russerne har fundet Thailand .

Isan

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

Klovn
Mener man ved indrejse skal oplyse bopæl / hotel,at rende rundt med et arbånd eller et skilt,giver ingen mening,så for år tilbage en flok rende rundt i Bangkok med et klistermærke på tøjet hvor der stod Turist,der kunne ligeså godt stå ( tag røven på mig tak ). Og det gjorde de flinke Thai'er så 😁

Amagerdreng
Og @klovn... det er rigtigt men lige meget hjælper det for HVEM siger man bliver sammen sted i de 14 dage elker mere man kikker forbi landet som stadig kaldes LOS.......
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

hugoboerge
Damen er ny i jobbet og vil gerne vise et initiativ. Saadan er det.

maik
Husker da jeg for nogle år siden besøgte den Dominikanske Republik og boede på et all inklusive hotel. Da fik man et armbånd på, så hotellets personale kunne se, man hørte til hotellet. Desværre var det sådan, at hver gang man forlod hotellet, så kunne alle svindlere også se, hvilket hotel man hørte til. Uanset hvor jeg kom hen, blev jeg mødt af folk, som påstod, at de kendte mig fra hotellet.

Det lykkede ikke nogen af svindlerne at få mig til at tro på deres historier. Men jeg syntes ikke det var en særlig sjov oplevelse, og jeg har derfor ikke boet på all inklusive hoteller siden.

Men mon ikke, svindlere også vil kunne finde ud af at udnytte de elektroniske armbånd på en eller anden måde.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Boes
Prime Minister Prayut Chan-o-cha dismissed reports that tourists will be encouraged to wear wristbands or register electronically upon arrival in addition to passport verification at the airport. "We can't make them wear any chip-embedded device. We want them to keep visiting Thailand," he added.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

hugoboerge
Nu vil de ogsaa have betaling for at besoege Koh Tao.

http://www.nation...44592.html

Pethol
Rasmus skrev:

Den Thailandske turistminister, Kobkarn Wattanavrangkul har planer om at udstyrer os turister med et armbånd, når man indskriver sig på sit hotel.

http://jyllands-p...-thailand/

”The next step would be some sort of electronic tracking device but this has not yet been discussed in detail.
She said a “buddy system”, pairing tourists with a local minder (guide) at tourist destinations, was also being discussed”

Som udgangspunkt syntes jeg idéen er ganske god. Sidenhen kunne konceptet om muligt udvides således at turisten også blev ”parret” med én lokal guide! Den sidste del af planen syntes jeg ligefrem lyder direkte tiltalende - hvis altså Det Thailandske Turistministerium betalte for dennes grundløn!
Skulle det så komme på tale med evt. ekstra ydelser fra guiden side under opholdet - betaler jeg da gerne disse ekstra ydelser med glæde, nu hvor Det Thailandske Turistministerium har betal grundlønnen Smile
Eller er der noget som jeg har misforstået?Frown

Rasmus

Forfærdelig idé... Jeg gider ikke at blive overvåget hvor jeg går 24 timer i døgnet... Det er en absolut afskyelig ting der overtræder folks frihed på det groveste. Jeg bor i thailand fordi det ikke er firkantet, som Danmark. I Danmark skal man nærmest have tilladelse til at trække vejret og betale tilmed betale skat & afgifter af det. Her i Thailand er der stadig frihed. Lad være med at spolere den kvalitet.

Spring til debat: