Se indlæg
 Udskriv debat
OVERLEVELSES ERKLÆRING
Mukke
Det undre mig da lidt, for en streg kode ændre sig ikke med fremsendelse over mail eller e.post eller hvad man har lyst til.. Det kan godt undre en at man bruger mere end 2 millioner danske kroner i porto, fordi man ikke har evnerne... Nu taler jeg her om udbetaling Danmark..

hugoboerge
Mukke skrev:

Det undre mig da lidt, for en streg kode ændre sig ikke med fremsendelse over mail eller e.post eller hvad man har lyst til.. Det kan godt undre en at man bruger mere end 2 millioner danske kroner i porto, fordi man ikke har evnerne... Nu taler jeg her om udbetaling Danmark..

Hvor kommer de DKK 2m fra ? Indroemmet jeg aner ikke hvor mange pensionister der bor udenfor EU.

hugoboerge
Her er svar lige modtaget fra Udbetaling Danmark:

Leveattesten kan ikke sendes pr. mail.

Vi udsender leveattesterne den 27. januar 2015. Denne attest skal returneres i den medfølgende svarkuvert. Leveattest har en unik stregkode som kan identificere dig. Leveattesten bliver scannet og automatisk lagt på din sag. Det er derfor vigtigt at du anvender den leveattest vi sender den 27. januar 2015 og returnerer den i den medfølgende svarkuvert. Husk porto.

De herrer Kim Ludvigsen, Sudsakhon osv kan sige hvad de vil i al deres visdom indenfor et emne som de herrer ikke har belaeg for at udtale sig om.

Mukke
hugoB Det gode ved dig er, at man altid kan få lidt sjovt, for du læser aldrig hvad andre skriver, og hvad de har fået svar på, for hvis du gjorde dette, ville dine klapper for øjnene finde ud af, at der er kommet mange forskellige svar på dette emne.

Ja og man kan sende per mail..
Redigeret af Mukke d. 26/01-2015 12:17

jydetampen
hugoboerge skrev:

Her er svar lige modtaget fra Udbetaling Danmark:

Leveattesten kan ikke sendes pr. mail.

Vi udsender leveattesterne den 27. januar 2015. Denne attest skal returneres i den medfølgende svarkuvert. Leveattest har en unik stregkode som kan identificere dig. Leveattesten bliver scannet og automatisk lagt på din sag. Det er derfor vigtigt at du anvender den leveattest vi sender den 27. januar 2015 og returnerer den i den medfølgende svarkuvert. Husk porto.

De herrer Kim Ludvigsen, Sudsakhon osv kan sige hvad de vil i al deres visdom indenfor et emne som de herrer ikke har belaeg for at udtale sig om.

kan måske være en måde at gøre det surt for dem der er tilmeldt i et eu land???????
Sad

sudsakhon
hugoboerge:
Hvad andre ikke belæg for at udtale sig om, skal jeg undlade at beskæftige mig med.

Men hvad bygger du din antagelse på, at jeg ikke har belæg for at udtale mig som jeg har, gennem mange indlæg nu?

Du gentager jo bare et gammelt svar, som der nu (er det 5 eller 6 gange ??) er svaret på.
Og igen ændrer det intet, at du gentager hovedreglen.
Der er jo for (&(/&/% ikke hovedreglen, der vi diskuterer.

I øvrigt, hugoboerge, plejer du ikke at være først med at Google et eller andet, når et emne diskuteres?

Her ville man kunne få svar på antallet af pensionister i udlandet. Det er nemlig et tal, der offentliggøres hvert år

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
sudsakhon skrev:

hugoboerge:
Hvad andre ikke belæg for at udtale sig om, skal jeg undlade at beskæftige mig med.

Men hvad bygger du din antagelse på, at jeg ikke har belæg for at udtale mig som jeg har, gennem mange indlæg nu?

Du gentager jo bare et gammelt svar, som der nu (er det 5 eller 6 gange ??) er svaret på.
Og igen ændrer det intet, at du gentager hovedreglen.

I øvrigt, hugoboerge, plejer du ikke at være først med at Google et eller andet, når et emne diskuteres?

Her ville man kunne få svar på antallet af pensionister i udlandet. Det er nemlig et tal, der offentliggøres hvert år

Sudsakhon - er du pensionist i udlandet ? - svaret er nej
Har du nogensinde modtaget eller set en leveattest og bekendt med indholdet ? - jeg antager at svaret er nej.

I rest my case.

sudsakhon
hugoboerge... Tak ;-)
Du får smilet frem og gør dagen morsom.
Lidt ligesom hospitalsklovnene med røde næser og balloner, der gør børn glade.

Med den argumentation gør det livet for advokater og jurister ganske surt.

De kan således ikke rådgive eller repræsentere en anklaget i en straffesag, uden at have været en tur i spjældet selv...Vel?

Og for det sidste, hvorfra har du oplysninger om at jeg aldrig har set en leveattest?
Eller endnu mere interessant: Hvad har det med problemet at gøre?

hugoboerge
sudsakhon skrev:

hugoboerge... Tak ;-)
Du får smilet frem og gør dagen morsom.
Lidt ligesom hospitalsklovnene med røde næser og balloner, der gør børn glade.

Med den argumentation gør det livet for advokater og jurister ganske surt.

De kan således ikke rådgive eller repræsentere en anklaget i en straffesag, uden at have været en tur i spjældet selv...Vel?

Og for det sidste, hvorfra har du oplysninger om at jeg aldrig har set en leveattest?
Eller endnu mere interessant: Hvad har det med problemet at gøre?

Sudsakhon - tag nu og slap af. Laes hvad jeg skriver "jeg [b]antager[/b] at du aldrig har set en leveattest". Om du har eller ej er fuldstaendig ligegyldigt men saa er du ikke bekendt med indholdet. Ikke noedvendigt at spoerge hvor jeg har den oplysning fra, jeg antager kun.

I hele det her forloeb i denne traad har jeg naevnt helt korrekt proceduren omkring leveattester. Men saa er der de nogle kloge hoveder som mener at det er helt forkert. Saa Sudsakhon tag nu din roede naese paa og find ballonerne frem og hyg dig resten af aftenen.

God aften.

sudsakhon
hugoboerge..

Hvordan kan advokater og jurister rådgive eller repræsentere en anklaget i en straffesag, uden at have været en tur i spjældet selv?

OG JA, hugoboerge, du skal nok få din vandgrød for at fortælle (for 117 gang) om korrekt procedure

og igen igen igen igen igen.....

hugoboerge.. Hvad er så svært at forstå?

Mukke
Nu mener jeg ikke nogen har sagt du er helt forkert på den. Jeg mener der er blevet sagt, at det ikke var det
samme svar som vi andre har fået fra samme styrelse.

Du holder bare hårdnakket på, at du er den eneste der ved alting, så du må jo stå model for lidt af hvert..

hugoboerge
Mukke skrev:

Nu mener jeg ikke nogen har sagt du er helt forkert på den. Jeg mener der er blevet sagt, at det ikke var det
samme svar som vi andre har fået fra samme styrelse.

Du holder bare hårdnakket på, at du er den eneste der ved alting, så du må jo stå model for lidt af hvert..

Jeg ved ikke alting, det er der nok ikke nogen der goer. Men der kom et spoergsmaal omkring leveattest og jeg svarede baseret paa de instruktioner som staar i foelgebrevet at leveattesten skal fremsendes per brev.

Yderligere naevnte jeg at for en sikkerhedsskyld lavede jeg en scan af attest/civilstandserklaering/kvittering for anbefalet brev.

Saa jeg har svaert ved at se hvor jeg er gaaet galt i byen.

Det er saare enkelt.

Men der var visse personer som absolut ikke har en dyt kendskab til denne attest som absolut skulle blande sig. Jeg vil ikke naevne navne.

Faktum er jeg har givet de korrekte oplysninger og paa trods af det er jeg blevet nedgjort omkring at jeg er til grin. Jeg ved ikke hvem der er til grin, det er ihvertfald ikke mig.

sudsakhon
Kan vi ikke lige få bessefar trillet hen i hjørnet. Gi' ham hans skrå og sluk lyset.

hugoboerge.. Du læser slet ikke de svar du får, vel?

Jeg håber, at det er således at det forholder sig.

Men jeg har nok også taget fejl. Hele dette komplekse problem for hugoboerge er slet ikke reguleret i Forvaltningsloven, men derimod i Værgemålsloven

Kim Ludvigsen
Det er også såre enkelt, at andre herinde påstår at have erfaring med at benytte e-mail, og at dette er blevet accepteret. Så kort sagt er der to muligheder:

Enten må du (hugoboerge) erkende, at dit svar ikke er udtømmende, men at det har været muligt at benytte andre metoder end dem, du har nævnt og fået oplyst.

Eller de pågældende personer lyver, når de hævder, at de har kunnet benytte e-mail. Det virker til at være dette, du tror, eftersom du bliver ved med at hævde, at den anden mulighed er forkert.

Bemærk, at deres erfaring er fra tidligere år. Det er ikke umuligt, at Udbetaling Danmark har ændret på betingelserne. Det ved vi, hvis de pågældende personer ikke får lov at aflevere elektronisk i år.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Der er en begrundelse mere..

Det bliver en af de mange tidligere copy/paste... som hugoboerge ikke har ville/formået at forholde sig til..

Denne tråd ville have været noget kortere uden nævenyttig dumdtædighed

Jeg må indrømme, at jeg er ved at være udgået for pædagogiske virkemidler..

1. Du har fået ros for din oplysning om korrekt fremsendelsesmetode. Flot gået. (sidder lige i skabet)

2. Du har fået en forklaring (faktisk flere) på hvorfor alternative fremgangsmåder tilsyneladende også accepteres

Det overgår min fantasi hvorfor du forestiller dig, at argumenterne i 2. afskærer de fine resultater i 1.

Men dette kan der svares ganske kort på, hugobørge

gentagelse, men det er en vigtig pointe:

når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold?

Mukke
Det er faktisk ufatteligt, at man kan blive ved med at påstå noget man mener er sådan, og dette upåagtet af, at jeg før har skrevet, at jeg for ikke længe siden modtog en mail fra ATP sigende, at man kan benytte mail systemet..

Da jeg ikke vil have det hængende over hovedet, at jeg er fuld af løgn, er nedestående af den mail jeg fik fra ATP.. Jeg har slettet navnene...

Den siger helt klart, at hvis der er problemer med almindelig post, kan mail systemet bruges, og da leveerklæringen ikke bliver sendt per anbefalet post, ergo kan mail systemet bruges, hvis man ønsker..

med venlig hilsen

Udbetaling Danmark - International Pension & Social Sikring ()

1/19/2015

Kære xxxxxxxxxxxx

Vi har modtaget din e-mail af 13.1.2015.

Leveattesten bliver sendt ud den 27.1.2015 som almindelig brevpost. Den har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes.

Vi henstiller til at alle så vidt muligt udfylder og returnerer den attest som vi udsender – og benytter den vedlagte svarkuvert – dette af hensyn til den videre behandling af attesterne.

Hvis leveattesten ikke kan nå frem som almindelig brevpost er der dog stadig mulighed for at sende den som mail.

Venlig hilsen
xxxxxxxxxxxxxxxx

http://atpsignatu...OD=AJPERES
Udbetaling Danmark
Kunderådgiver · International Udbetaling

ATP · Kongens Vænge 8 · 3400 Hillerød
Telefon +45 70 12 80 55 · www.borger.dk/int... · CVR-nr. 43405810

hugoboerge
sudsakhon skrev:

Kan vi ikke lige få bessefar trillet hen i hjørnet. Gi' ham hans skrå og sluk lyset.

hugoboerge.. Du læser slet ikke de svar du får, vel?

Jeg håber, at det er således at det forholder sig.

Men jeg har nok også taget fejl. Hele dette komplekse problem for hugoboerge er slet ikke reguleret i Forvaltningsloven, men derimod i Værgemålsloven

Sudsakhon - maaske du skulle forholde dig til det du kender til - det er ikke leveattester.

Stop alt det fis med forvaltningslov osv for det vedroerer slet ikke traaden her.

Nu proever vi et enkelt spoergsmaal til den altvidende Sudsakhon:

Du modtager et brev fra myndighederne/bankforbindelser eller lignende. Instruktionen er at du SKAL returnere vedlagte formular PER BREV. Vil du begynde at hyle op om forvaltningslov osv. Tag lige og slap af engang. Du vil selvfoelgelig foelge instruktionen.

sudsakhon
Stop alt det fis med forvaltningslov osv for det vedroerer slet ikke traaden her

Nå??

Ok så er jeg med. Du har ingen ide om hvad du fabler om. Jeg troede bare, at du var kontrær

Men, hugoboerge. Nu skal du bare høre.
Hvis du kan fortælle hvorfor dette ikke lige netop er et forvaltningsretligt spørgsmål, så lover jeg at klappe i og skrive 100 gange her på siden, at jeg, den altvidende Sudsakhon skal have mine skolepenge tilbage...

Oplys os venligst hugoboerge

Boes
Jeg synes nok at Mukkes indlaeg nr 116 burde kunne afslutte denne noget personlige og kedsommelige tvist.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

sudsakhon
Ja, der er sørgeligt, at man skal ud i den slags alenlange tråde.
Der ville være så meget mindre mudder, hvis folk uden de fjerneste kompetencer bralrede op som de havde forstand.
Og det er ikke de gode råd og vink til hinanden, som er problemet.
Det er netop fordelen ved Portalen
Problemet er, når nogen simpelthen ikke selv forstår de simpleste sammenhænge, men nævenyttigt kværner som havde de viden på området. Og nægter at lade sig oplyse eller måske endda lære noget nyt.

VVS installatører og elinstallatører skal være autoriserede for udøve deres erhverv.
Det skal de naturligvis fordi man ikke kan overlade teknisk kompliceret arbejde til amatører og glade Jem & Fix-gør-det-selv folk.
Stiller man sig også op og diskuterer med Elinstallatøren, når ens egen viden om det faglige område er begrænset til at kunne skidte en pære eller slukke lyset på toilettet efter sig?
Hvorfor gør man det så på det juridiske område?
Problemet er, at når nogen simpelthen ikke selv forstår de simpleste sammenhænge, men nævenyttigt kværner som havde de viden på området. Og nægter at lade sig oplyse eller måske endda lære noget nyt.
Kan enhver rask knægt med godt humør og en skruetrækker bare blive elinstallatør? Nej, naturligvis ikke.
Og hvorfor så ikke?
Ja, hvorfor ikke? Han kan da skifte både en pære og finde værktøjskassen
kan enhver, uden begreb for juridiske sammenhænge ligeså pludselig blive jurist?
Ja, det er der så nogen, der mener.

Et argument, jeg har læst er: "tror du, at du ved alt"?
Hvis det stilles til en elinstallatør, hvad vil han svare?

Nej, men jeg ved noget om mit fag.
Og må arbejde med teknisk komplicererede områder indenfor faget, man ikke kan overlade til amatører.

Hvis spørgsmålet stilles til en jurist, hvad vil han svare?
Sikkert der samme. Han er ekspert på sit felt, men der er sikkert mange andre områder, bl.a. elteknik, hvor han kommer til kort.

Er der nogen, som har særlig interesse i et juridisk område, forklarer jeg gerne.
Vi taler ikke politik, hvor der er mange holdninger. Også baseret på følelser.
Mange juridiske områder kan have flere mulige resultater. Men de grundlæggende principper ligger fast.

Det ved selv yngste lærlingen, eller den helt nystartede advokatsekretær
Redigeret af sudsakhon d. 27/01-2015 18:26

Spring til debat: