Se indlæg
 Udskriv debat
Færre russere, men hvad med kineserne?
farao54
Nu har vi en tråd om færre russere, og hvor vi kan læse om at 2015 formentlig vil blive et gidte år for os der har fået for meget af russerne.
Men hvad med kineserne?
De er på deres egen facon også ret så irriterende.
Jeg er selv i Pattaya for tiden, og har lagt mærke til at kineserne er begyndt at indlogere sig på "vores" hoteller og i mindre grupper. Bevares.. De findes stadigvæk i kæmpe grupper og deres møg irriterende turist busser. Men er der noget der indikerer en nedgang i deres antal og/eller økonomi, således at vi også kan glæde os over færre af dem i 2015?
Ps. Jeg synes nu også at der er flere indere... Er det bare mig?

Klovn
For mange Menesker fra Rusland
For mange Menesker fra Kina
For mange Menesker fra Indien

Bare der ikke er for mange Danskere ? Eller hva'med Thai'erne ?
Mener det thailandske folk oprindeligt kommer fra Kina,men efter min mening er det ligemeget hvor mange der er i Patty,om det er Putin, Ho Chi Minn,eller Mao,rager mog en høstblomt,jeg er jo bare Turist !
Så hvis man har problemer med andre menesker fra andre lande,tja så tar det kun 2 timer,så er man i lufthavnen.

sony
Jeps klovn man må jo bare ignorere dem man ikke vil være sammen med, indrømmer jeg bryder mig heller ikke om russerne, men efterhånden er jeg blevet så immun overfor dem at jeg slet ikke ser dem. Faktisk har jeg haft mange sjove og gode oplevelser med russere og også kinesere, bort set fra nede på stranden når de fylder det hele og ikke vil flytte sig.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

farao54
Klovn skrev:

For mange Menesker fra Rusland
For mange Menesker fra Kina
For mange Menesker fra Indien

Bare der ikke er for mange Danskere ? Eller hva'med Thai'erne ?
Mener det thailandske folk oprindeligt kommer fra Kina,men efter min mening er det ligemeget hvor mange der er i Patty,om det er Putin, Ho Chi Minn,eller Mao,rager mog en høstblomt,jeg er jo bare Turist !
Så hvis man har problemer med andre menesker fra andre lande,tja så tar det kun 2 timer,så er man i lufthavnen.

Tak for rådet. Måske det er løsningen for nogle. Men nu er det altså hverken danskere eller thaier der generer mig. Men det er da mega fint at andre har det sjovt med russerne og kineserne. Det har jeg altså bare ikke. Og det er jeg ikke ene om. Jeg spekulerer blot på om det kun er russernes økonomi der lider, eller om man kan starte forrentningens glæde nu. 😊.

Anonym Bruger
lidt tourist arrival facts:

Kina:
4,1 mio. 2014 (jan-nov).
4,4 mio. 2013.
- Fald på ca. 5,5%.
- Udgør i 2014 ca. 20% af alle turister i Thailand.
- 2006 = 950.000 (ca. Australiens nuværende niveau).

Rusland:
1,4 mio. 2014 (jan-nov).
1,5 mio. 2013.
- Fald på ca. 5,0%.
- Udgør i 2014 ca. 6,5% af alle turister i Thailand.
- 2006 = 190.000 (ca. Hollands nuværende niveau).

Indien:
850.000 2014 (jan-nov).
960.000 2013.
- Fald på ca. 11,0%.
- Udgør i 2014 ca. 3,9% af alle turister i Thailand.
- 2006 = 450.000 (ca. Indonesiens nuværende niveau).

Danmark
140.000 2014 (jan-nov), svarende til ca. halvdelen af Sveriges nuværende niveau.
144.000 2013.
- Fald på 1,4% fra 2013.
- Udgør i 2014 ca. 0,6% af alle turister i Thailand.
- 2006 = 56.000 (jan-april), svarende til ca. Irlands el. Kuwaits nuværende niveau.

Link:

http://tourism.go.../221/23044

Redigeret af Anonym Bruger d. 06/01-2015 18:07

thaikai
En lidt følesesladet debat mærker man tydeligt. Jeg er temmelig ligeglad med hvor folk kommer fra, så længe de opfører sig anstændigt og udviser respekt for andre mennesker.
Vi så de første russere der kom hertil. Det var en sej kamp, selv for de godmodige thai'er. Nu har vi meget glæde af de russiske turister, som er yderst omgængelige og ikke er bange for at købe dit og dat.
Kineserne derimod, er alt muligt andet. Jeg har desværre kun dårlige oplevelser med dem. Og tro mig, jeg ser mange mange hver dag. Ved et resort, stod en flok og ventede på en af de store taxi. Bilen kom og bakkede forsigtigt hen til de ventende kunder. En lille pige på omkring 6-7år, bukkede sig ned og samlede en håndfuld grus op, som hun med al sin kraft smed mod taxi'en. Chaufføren sprang ud for at se hvad der skete, men kineserne stod blot og smilede fåret. Ingen irettesatte pigen. Fandme dårlig stil (undskyld mit franske). Tilmed giver de ikke en bukket femøre ud til noget som helst. En stor del af dem køber råvarer, som de så tilbereder på hotelværelset. Det er muligt at de kommer i stort tal, men er de til gavn for den menige thai'er, eller er det bare flyselskabet og turguiden der smiler.

Kai

farao54
@thaikai
Nu skriver du ikke hvor "her" er, men jeg er helt enig i at det er ligegyldigt hvor folk kommer fra så længe de opfører sig ordentligt. Og mht russere så synes jeg at der stadigvæk er lang vej endnu. Kineserne er som jeg skrev, generende på deres egen måde. Her i pattaya er jeg specielt generet af alle disse halvtomme busser der skal transportere dem hele tiden, hvormed man blokerer trafikken. Deres totalt ignorante holdning overfor at fortovet er for alle. Jeg er enig i at den menige pattaya thai ikke nyder meget godt fra kineserne mht penge. De besøger i hvert fald ikke barerne.😉.
@JS
Tak for statistikken. Den virker dog lidt forkert ifht hvad jeg oplevede i pattaya i december, hvor det klart føltes mere end blot 5% mindre russere. Måske tallet ville se anderledes ud såfremt december var med?

GAMBIT
Fuck Russere (og deres måde at kommunikere med alt og alle på russisk)
Fuck Kinesere (for deres mangel for omtanke for andre og deres højrøstethed)

Kort og godt

thaikai
@ Farao54
De russere vi har som kunder her på Phuket, ville jeg være ked af at undvære. 9 ud af 10 er rigtig rare familie mennesker

@GAMBIT
Skrev:
Fuck Russere (og deres måde at kommunikere med alt og alle på russisk)
Fuck Kinesere (for deres mangel for omtanke for andre og deres højrøstethed)

Jamen bare det ikke er omvendt, - så sku vi da godt nok ha smurt vaniliekransen 😄

Amagerdreng
@Gambit - du glemmer DE kære Danskere når de er i fælles lag og påvirket.. (af det ene eller andet) For så opfører de sig som var de 16 igen med videre.. dette vendt i anden tråd.
Du skriver jo "for deres mangel for omtanke for andre og deres højrøstethed og deres måde at kommunikere med alt og alle på"
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

farao54
Amagerdreng skrev:

@Gambit - du glemmer DE kære Danskere når de er i fælles lag og påvirket.. (af det ene eller andet) For så opfører de sig som var de 16 igen med videre.. dette vendt i anden tråd.
Du skriver jo "for deres mangel for omtanke for andre og deres højrøstethed og deres måde at kommunikere med alt og alle på"

Enig. Danskere der hælder indenbords er mindst ligeså irriterende...Jeg har ikke noget mod mangfoldighed og kulturelle forskelle. Men ved kraftig overvægt af en hvilken som helst kultur, kan læsset tippe.
Men Amagerdreng.... betyder det så at du er enig eller uenig omkring kineserne? Tråden handler jo om kinesere... :-)

GAMBIT
Amagerdreng skrev:

Du mangler lige at citere mig rigtigt Wink

Alle kan være en klaphat med eller uden alkohol - men nu vil jeg våge at påstå at Skandinavere ikke er vulgære som f.eks. russere eller kinesere.

Kun de hersens ældre mænd med deres halvt åbenstående skjorter, halskeder med x antal buddhaer, sjofel og kan tale en smule bar Thai som teerak og Boom Boom skal seriøst stoppe sig selv (beklager hvis jeg træder nogen over tæerne)

desuden er vi så lille et folkefærd at vi drukner i mængden.

farao54
[quote]thaikai skrev:

@ Farao54
De russere vi har som kunder her på Phuket, ville jeg være ked af at undvære. 9 ud af 10 er rigtig rare familier/quote]

Kunder? Hvis det skal forstås som kunder i din egen biks, så er der vel også en højere tolerance tærskel.? Og måske der er en anelse flere russere i Pattaya end Phuket?

Amagerdreng
Sjovt nok ang Danskere så var det ikke lige den ordlyd der lød i anden tråd...
@farao54 desværre må jeg sige at jeg ikke har været i thailand / Pty siden Maj 2014 og kan kun svare for det. "Ja de har lidt konge i dem men kun i større grupper syntes jeg."
Sorry men hvad ang Danskere så er deres fælleslag som regel i de Danskebarer og her bliver der virkelig gået til den og de ligner sgu små børn når der bliver fuldt på af hvad det så måtte være...(kommer fra pålidelig kilde)
Jeg kommer ikke disse steder men går fordi når jeg færdes i Pty... Ja tjek bare deres FBside så skal i se sjove ting.
@Gambit Skandinavere er sgu lige så vulgærer som andre folkefæ. Men det med løst hængende tøj osv der må jeg give dig ret. Igen se de danskebarer så ser du selv lyset......
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

farao54
Amagerdreng skrev:

Sjovt nok ang Danskere så var det ikke lige den ordlyd der lød i anden tråd...
@farao54 desværre må jeg sige at jeg ikke har været i thailand / Pty siden Maj 2014 og kan kun svare for det. "Ja de har lidt konge i dem men kun i større grupper syntes jeg."
Sorry men hvad ang Danskere så er deres fælleslag som regel i de Danskebarer og her bliver der virkelig gået til den og de ligner sgu små børn når der bliver fuldt på af hvad det så måtte være...(kommer fra pålidelig kilde)
Jeg kommer ikke disse steder men går fordi når jeg færdes i Pty... Ja tjek bare deres FBside så skal i se sjove ting.
@Gambit Skandinavere er sgu lige så vulgærer som andre folkefæ. Men det med løst hængende tøj osv der må jeg give dig ret. Igen se de danskebarer så ser du selv lyset......

Igen enig. Jeg kommer på en enkelt dansker bar i soi White house, ,en ikke for at fulde mig (drikker kun vand) og ej heller for at blande mig med store mænd med åbne skjorter, men for at spille lidt pool i nær området. Og her kan jeg bekræfte at skandinavere kan være ret så kval?e og fæle i deres sprogbrug.
Kineserne er der bare i så store mængder at en halvering ville gøre mig så meget gladere:-)

thaikai
@Farao54 skrev:

Kunder? Hvis det skal forstås som kunder i din egen biks, så er der vel også en højere tolerance tærskel.? Og måske der er en anelse flere russere i Pattaya end Phuket?

Ja det kan jeg jo ikke helt afvise, men jeg vil stadig fastholde at deres adfærd er blevet meget bedre. Må så håbe at det spreder sig til kolonihaven.

Normalt blander jeg mig ikke i debatter som denne, men det med kineserne triggede mig.

En dag da konen og jeg kørte en tur, irriterede det mig at der lå skrald alle vegne. Jeg bemærkede det overfor konen, som kikkede på mig og spurgte; Har du fået til opgave at gøre noget ved det?
Den sad jeg lidt og tyggede på. Jeg tygger stadig ind imellem.

energy
Igen enig. Jeg kommer på en enkelt dansker bar i soi White house, ,en ikke for at fulde mig (drikker kun vand) og ej heller for at blande mig med store mænd med åbne skjorter, men for at spille lidt pool i nær område.

??? Drikker du nu kun vand.
Er du gået væk fra cola,erne ?.

Er det fordi det er billigere ?

Bvdrrr

farao54
energy skrev:

Igen enig. Jeg kommer på en enkelt dansker bar i soi White house, ,en ikke for at fulde mig (drikker kun vand) og ej heller for at blande mig med store mænd med åbne skjorter, men for at spille lidt pool i nær område.

??? Drikker du nu kun vand.
Er du gået væk fra cola,erne ?.

Er det fordi det er billigere ?

Bvdrrr

Haha.. Ja al den snak om smertegrænse tvinger mig til at drikke vand...😁. Nej cola er stadigvæk mit mærke..😁

farao54
thaikai skrev:

@Farao54 skrev:

Ja det kan jeg jo ikke helt afvise, men jeg vil stadig fastholde at deres adfærd er blevet meget bedre. Må så håbe at det spreder sig til kolonihaven.

Normalt blander jeg mig ikke i debatter som denne, men det med kineserne triggede mig.

En dag da konen og jeg kørte en tur, irriterede det mig at der lå skrald alle vegne. Jeg bemærkede det overfor konen, som kikkede på mig og spurgte; Har du fået til opgave at gøre noget ved det?
Den sad jeg lidt og tyggede på. Jeg tygger stadig ind imellem.

Haha.. Min kæreste spørger også med mellemrum, om jeg er politi... Det har vi så snakket en del om og blevet enige i at vi nok bare har forskellige grænser for hvad vi kan acceptere😊

Kineser spørgsmålet: Jeg tror du hermed har bekræftet at du måske nok ser kineserne i phuket som en del ser på både russere og kinesere her pattaya, idet de færreste af os er afhængige af dem i vores butik 😊.

Spring til debat: