Se indlæg
 Udskriv debat
Bang Saen tur / retur !!!
Bade-Dyr
Hej der ude.

Konen synes min Julegave skulle være en lille tur til Bang Saen, Så Mandag tog vi afsted, Først med bussen ind til Victory Monument, Derpå Mini Van til Bang Saen.
Lige fra vi stod ud af Mini Van og begyndte at gå langs stranden, blev mit humør bedre.
Jeg er jo vokset op ved fjorden, og jeg savner altså vand, Så det var stor glæde.

Vi fandt et madsted ved stranden og bestilte 3 rette mad med Sodavand (180 baht)
Et lille hurtige "smut" helt ned til vandet og nyde at stranden var total ren, og næsten ingen folk på den.
Så var det tid til at gå til Hotellet.

Efter vi kom på plads, gik vi til pool.
Hold da op mand en dejlig pool, fin stor, og en vand rustebane , Så Badedyret var i hans Es !!!!
Så vi hygget os der i et stykke tid.
Så lige 1 time på langs inden vi skulle ud og spise på "Vores" sted, ned ved / ude over vandet.
Gårtur der hen var ikke så god, Den del af stranden, var ikke holdt ved lige, og var fuldt med skidt og skrammel, Ved ikke hvorfor den ene halvdel er perfekt, og den anden så dårlige !!!!
Nå vi kom da hen til spisesteder, og indtog en god aftenmad, Fik min Crab shell som jeg er total vild med.
Så hjem og sove.

Tirsdagen var det tid til en lille udflugt ud til Koh Loy & Koh Si Chang @Sriracha@
Sikken en dag, det var bare så skønt at se og opleve.
Priserne på piggy car, Tuk Tuk, båden over, var de priser der står på nettet, så ingen der prøve at får flere penge ud af os. Skønt !!!!!
Vi gav 250 baht for en rundtur med Tuk Tuk så vi kunne se det, som Konen nu gerne ville se.
Sidste stop var nede ved vandet (Koh Si-Chang)
Sol stol med mere, koster Gratise, Noget en jyde kan lide at høre. he he
Så vi fik købt mad og sodavand, Kæmpe retter mad til få penge, 2 retter mad, 2 sodavand 140 baht.
Så ned til båden og hjemad igen.

På vejen hjem til Hotel, gjorde vi stop ved det sted vi skal flytte ned, og gik ned til huset vi skal bo i.
Området virker dejlige, skønt, rolige, Vi så ingen hunde der løb frit omkring, Ud over en lille tæppe tisse af en hund, kunne vi ingen hunde høre.
Skønt skønt !!!!

Om aften skulle vi ud og spise på et sted konen havde læst om på nettet.
Det skulle være nyt og godt, MEN MEN vi fandt det ikke, Så om det er lukket eller vi bare ikke kunne finde det, ved jeg ikke.
Så vi ente ude ved den store vej, og fandt et spise sted, Kanon godt mad, skide hyggeliget.
Der var en del Fa-Rang, Så vi snakket om det måske er et "samling" punkt der.
Så var det hjem og sove for mig, TV for konen.

Onsdag var det ned og spise den kæmpe Buffet hotel har, Den største og bedste Buffet jeg nogle siden har prøvet, Hotel har egen Bage afd, Så der var friskbagt brød, kager med mere hver morgen, Plus alt det andet mad. MUMS MUMS !!!
En lille tur ned til stranden og sige farvel !!!
Så med piggy car hen til Mini Van og hjem igen.

Så står den på slap af, min rigtige gode ven komme den 20 Dec 2014 og holde Jul ved os.

Så kan næsten ikke ønske mig mere.

God Jul til jer der ude.

sank
Ikke ønske mere, jo måske navnet på hotel ;-)

Bade-Dyr

http://www.bs-her...hotel.com/

Vi havde en Junior Suite, Som konen havde fundet et tilbud på over nettet til 1.999 baht pr nat.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

http://www.bs-her...hotel.com/

Vi havde en Junior Suite, Som konen havde fundet et tilbud på over nettet til 1.999 baht pr nat.

Naar man slaar op paa nettet er prisen gaaet paent op.

Stedet ser godt ud samt en virkelig god beskrivelse af jeres tur.

Bade-Dyr
Det var igennem Thai-Coupon Konen fandt tilbudet.

http://www.alltha...

Hun finder mange gode tilbud der på alt mulige som vi har brugt.

De bedste og gode Tilbud er på Thai sprog.
Går man over på English sprog stiger prisen.
(den har vi vist hørt før)

Kim Ludvigsen
Man skal ikke bestille direkte men i stedet bruge en bookingtjeneste. Hos agoda er prisen pt. 1.999 inklusive moms og service. Et alternativ kunne være The Tide Resort, som ligger lige ovre på den anden side af gaden fra stranden.

Jeg har skrevet lidt om Bang Saen her:
http://rejse-til-...saen-beach
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bade-Dyr
Stedet vi var på, er også på den anden side af vejen til stranden, Men da hotel havde 4 steder i Bang Saen, skal man være sikker på man vælge det "rigtige" sted.
Men dejliget nemt, over vejen, og man er på stranden.

På hotel kan man købe et Member Card til 300 baht der er gyldig i 2 år.
Det giver op til 20%-30%-50% når man bestiller værelse et af de 4 steder.
Man kan bestille op til 3 værelse hver gang.
Så vi købte sådan en Card, og vil så prøve et af deres andre hotel næste gang vi skal til Bang Saen.

Bjarne
Hej Bade-Dyr

Dejligt at du har haft en god oplevelse på Bangsaen Heritage Hotel. Vi må have været der sådan cirka samtidig, og min og fruens oplevelse er ikke helt så positiv.
Nu havde min kone ikke forkælet mig med en junior suite. Jeg havde selv bestilt det, som hotellet kalder Villa - altså et selvstændigt beliggende lille hus ude i hotellets park. Prisen var nu tæt på den samme som I har betalt. Men vi er ikke så begejstrede som dig.
Rengøringen haltede - også oppe på selve hotellet, hvor vi jo kom for at spise morgenmad. I øvrigt en morgenmads-buffet, som jeg vil kalde absolut udmærket, men ikke bedre end på andre gode hoteller (Heritage kalder sig vist selv 4-stjernet).
I vores Villa (hytte) fandt jeg papirstumper og nullermænd på gulvet inden døre og plast-affald m.v. lige uden for huset.
En vigtig ting for mange i dag: Wi-fi er simpelthen ikke godt nok på Bangsaen Heritage. Selv på de mindste sidegade-barer er du jo direkte på, når du har logget ind første gang og vender tilbage. Jeg har behov for at kunne tjekke mails m.v. løbende, og det var en pestilens at blive smidt af systemet på Bangsaen Heritage hver gang, jeg forlod matriklen. Og derefter skulle logge ind igen.
Beliggenheden: Fremragende. Og som du og Ludvigsen bemærker: Lige på Beachroad lige over for det flotte strandareal med masser af søde mennesker og god mad.
Næste gang i Bangsaen satser vi nok på The Tide, som ligger blot 2-300 meter fra Bangsaen Heritage. Det gjorde vi nu oprindelig også denne gang, men Agoda meldte udsolgt.
I øvrigt: Minuspoint til formentlig Agoda for første gang: Da vi ankom til Bangsaen Heritage med booking-bekræftelse både elektronisk og på papir, kunne hotellet ikke finde os noget sted. De kunne godt se, at der via Agoda var betalt for nogle overnatninger fra nogle gæster, der måtte forventes at tjekke ind, da vi kom. Jeg tror, at det er en begmand, der skal sendes til Agoda og ikke hotellet.

Ovenstående ikke ment som en negligering af Bade-Dyrs dejlige oplevelse. Blot som et indspark til eventuel nuancering.

sudsakhon
Hej Bjarne.
Er det længe siden, at I var på Heritage?

Min kones søster er areamanager der, måske kunne man slippe et lille vink om de problemer, hotellet helt klart kan forbedre..

Jeg har selv ikke været der endnu, da hun er relativ nyansat.
Vi overnattede ofte på The Tide, når vi ikke gad bo hos familien lidt længere inde mod Bueng.

The Tide er for dyr til prisen, synes jeg. Det er meget nedslidt, selvom det fremstår prangende.

Der er normalt morgenmad i prisen, men det er en sølle omgang
Redigeret af sudsakhon d. 19/12-2014 21:47

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bade-Dyr
Rengøring var super og total i orden ved os.

Wi Fi virker kanon, Vores rum (går ud fra det er alle værelser) havde egenet Router, og vi fik et login / password med konen navn, Det kørte så hurtige at nå hun upload Video fra dagen tur, og de næsten var færdig før hun begyndte, he he
På hele området virker WI FI kanon, Ja man skulle lige skifte til Cafe, pool område.

Villa havde konen valgt fra pga alt det "dårlige" hun havde læst omkring det på Thai sider, Ja konen læser altid på Thai side / Thai FB om det sted hun påtænker vi skal hen.

Ang Angoda eller fra anden side når i bestille, ringer i ikke og tjekke op inden i tage afsted ?
Konen ringer altid 3-4 dage før og tjekke op på det, bare for at være 100% sikker.

Vi regner med at skal til Bang Saen i Jan 2015 i 3-4 dage.
Så der vil vi prøve et af de andre hotel ved dem, Da det denne gang er mig der skal betale, og jeg er jo Jyde, så det bliver ikke til 2.000 - 3.000 baht pr nat. LOL LOL

En skam vi ikke løb på hinanden Bjarne, Kunne være sjovt at havde sagt Go´dag !!!

Bjarne
Længe siden - og længe siden. Alt er jo relativt. Vi tjekkede ud i onsdags, så 3 dage er der da gået.
Korrekt med router på værelset, men det ændrer ikke ved, at man smides af systemet efter nogle timer og så skal logge på igen. I mine øjne er det mere strømlinet, at man ryger direkte på nettet, når man træder ind ad døren efter blot én gang log-in.
Nej, vi ringer aldrig forud for at få bekræftet værelser, når jeg har en bekræftelse både elektronisk og sædvanligvis også i print. Det har aldrig været nødvendigt og bør heller ikke være det. Jeg booker via Agoda og booking.com lidt på skift vel 15 gange om året, og sædvanligvis fungerer det perfekt. Men som nævnt tilskriver jeg ikke hotellet fejlen, og problemet blev da også løst.
Ja, det kunne have været sjovt at hilse på hinanden i Bangsaen. Men da jeg også er jyde, ville det nok være blevet til "go' daw, do".

Kim Ludvigsen
Jeg har svært ved at tro, at bookingfejlen ligger hos agoda. Jeg har brugt agoda rigtigt meget, når jeg kører rundt i Thailand, og selv på de helt små hoteller har det fungeret fuldstændigt gnidningsløst. Uanset om jeg har bestilt en uge i forvejen eller en halv time i forvejen.

Helt enig med hensyn til problemet med at logge på, omend jeg ikke har prøvet det på lige netop det hotel. Hotellernes egne browserbaserede login-systemer et drønirriterende, når man er vant til at have mange faneblade som startside i sin browser, og de så alle omstilles til en dum login-side. Det er heldigvis kun de større hoteller, der har råd til at ansætte en IT-mand til at genere kunderne på den måde. På de små fungerer det normalt helt fint med et login, der huskes efterfølgende.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: