Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Remoulade
Kloffer
Man kan stort set kunne finde det samme i supermarkederne i Pattaya og Bangkok, som i DK.
Men jeg har aldrig fundet remoulade.
Er der nogen som ved hvor man kan købe remoulade i Pats eller BKK ?

Vh Kloffer

VIP
Kloffer skrev:

Man kan stort set kunne finde det samme i supermarkederne i Pattaya og Bangkok, som i DK.

Vh Kloffer

Det kan lade sig gøre. Billedet her er fra Villa Market, i PTY. Har også set det i Friendship. Men, ustabil
lagervare.

[img]http://i1020.photobucket.com/albums/af322/vipdenmark/DSC_0019_zps980e3f9b.jpg[/img] is not a valid Image.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

hugoboerge
VIP skrev:

Kloffer skrev:

Vh Kloffer

Det kan lade sig gøre. Billedet her er fra Villa Market, i PTY. Har også set det i Friendship. Men, ustabil
lagervare.

[img]http://i1020.photobucket.com/albums/af322/vipdenmark/DSC_0019_zps980e3f9b.jpg[/img] is not a valid Image.

Har godt ikke noget med remoulade at goere, men ustabilitet indenfor lagerfoering. Jeg har en Canon printer og loeb toer for farvepatroner. Vi tog til MegaBangna. I een af de store kaeder havde de 2 ud af 6 patroner. Saa gik vi ned i kaelderen hvor de har en office supply butik. Der havde de 5 ud af de 6 saa dem koebte jeg, men hvorfor har de ikke hele sortimentet ? Det pudsige er at i en forretning i Roi Et havde de allesammen, men der er lidt langt at koere.

jh
Kloffer skrev:

Vh Kloffer

Du kan købe det her jeg har lavet kopi fra et andet indlæg her på siden men lidt reklame skader jo ikke.

Det er ved Danish Catering NJ
209/20. M 10 Soi Kaoalo Pattaya
NUT Restaurant
Ved siden af den Blå Bank
på den højre side ca 2 km af soi kaoalo
Rigtige fine priser

1. Rugbrød 9 skiver 60 B
2. Rugbrød 1,6 kg 220 B
3. Rullepølse 1 kg 525 B
4.Røget Laks 100 g 100 B
5.Gravede Laks 100 g 100 B
6. Marinerede sild 200 g 220 B
7. Kro Sild 200 g 220 B
8. Karry sild 200 g 220 B
9. Flæskesteg 200.g 110 B
10. Leverposteg 500 g 130 B
11. Frikadeller 5 stk 110 B
12. Fiskefrikadeller 5 stk 110 B
13. Sylte 500 g 150 B
14. Fedt 200 g 70 B
15. Kartoffelsalat 500 g 110 B
16. Hønsesalat 200 g 80 B
17. Rødbedesalat 200 g 80 B
18.Karrysalat 200 g 80 B
19.Rejesalat 200 g 80 B
20.Skaldyrsalat 200 g 80 B
21. Remolade 200 g 80 B
22. Rødbeder 400 g 120 B
23. Rødkål 400 g 120 B
24. Asier 400 g 120 B
25.Saltagurker 400 g 120 B
26.Agurkesalad 400 g 120 B
27.Medisterpølse 1 kg 220 B
28. Rødepølser 1 kg 320 B
29.Rødepølser 400 g 155 B
30.Knæk pølser 1 kg 155 B
31.Knæk Pølser 400 g 320 B
32. Syltede perle løg 400 g 120 B
33. Røget Sild 500 g 350 B
34. Røget Sild 1 kg 700 B

vandango
Imponerende! - har jo hørt at de fastboende nogen gange savner en god dansk frokost, super med driftige mennesker.

ThaiFar
Har denne restaurant en hjemmeside og kan man bestille varer og faa tilsendt. Jeg bor i Bangkok.
Der er andre traade om dette sted her paa portalen, men har ikke fundet en link. Jeg googlede navnet paa restaurant, men der var ingen oplysninger at finde

handy
ThaiFar skrev:

Har denne restaurant en hjemmeside og kan man bestille varer og faa tilsendt. Jeg bor i Bangkok.
Der er andre traade om dette sted her paa portalen, men har ikke fundet en link. Jeg googlede navnet paa restaurant, men der var ingen oplysninger at finde
.....

Remulade jeg set i Villamarked i Pattaya men dyrt og de har findes i Bangkok

god dag Handy Smile....og de reklamere jo også med noget de ikke har så fortæl os det måske de vil prøve at importere.

ThaiFar
Jeg handler selv i Villa Market 3-4 gange om ugen i Bangkok. Men jeg har aldrig set remoulade i min lokale afdeling. Maaske fordi jeg bor i Chatuckak district og der er ganske faa udlaendinge der koeber ind her og ingen danskere.

De har et par andre store afdelinger i de mere turist omraader i Bangkok (Sukhumvit), jeg vil proeve der igen.

handy
ThaiFar skrev:

Jeg handler selv i Villa Market 3-4 gange om ugen i Bangkok. Men jeg har aldrig set remoulade i min lokale afdeling. Maaske fordi jeg bor i Chatuckak district og der er ganske faa udlaendinge der koeber ind her og ingen danskere.

De har et par andre store afdelinger i de mere turist omraader i Bangkok (Sukhumvit), jeg vil proeve der igen.

de var i små plastflasker måske 200 gram husker ikke prisen blot at det ikke var billigt og det er også måske et år til halvanden siden ved ikke om de har taget det af programmet igen....

håber du finder noget alle siger det er nemt af lave selv noget med at købe pickles på glas ned i majo har ikke prøvet det selv....

god jagt Smile

Grethe
Hjemmelavet Remoulade
Rør creme fraice med mayonnaise, sennep, karry, gurkemeje, salt og peber.
Del blomkål i meget små buketter. Skræl gulerødderne. Skær gulerødder og syltede agurker i helt små tern. Hak ægget.
Vend grøntsager og æg i dressingen sammen med klippet purløg. Tilsæt evt. kapers. Juster smagen med karry, salt og peber.

ThaiFar
Handy. Tak for ideer. Jeg kan selv lave pickles og agurkesalat. Det er rimeligt let.

Grethe. Bor du i Thailand, og i saa fald, hvad bruger du her, ex. " creme fraiche" - aner ikke hvad der svarer til lignende produkt i Thailand. Det samme med for eksempel ymer, ved heller ikke her om det overhovedet findes? Eller om et lignede Thai-lavet maelkeprodukt svarer til ymer.

Een af mine problemer naar jeg proever at lave dansk mad, er, at jeg ikke ved hvilke Thai produkter jeg skal bruge. For eksempel, persille, jeg ved ganske udmaerket godt hvad det hedder paa engelsk, men at finde persille paa mit lokale market og hos de store supermarkeder er ganske vanskeligt. Jeg ved ikke om andre har de samme problemerWink

handy
Er lige kommet med i en gruppe på FB der hedder Dansk mad i Thailand kan sikkert også være til stor hjælp mht hvor man kan købe det ene og andet og hvad det evt hedder...Angel

VH Handy
Redigeret af handy d. 13/11-2014 08:07

hugoboerge
ThaiFar skrev:

Handy. Tak for ideer. Jeg kan selv lave pickles og agurkesalat. Det er rimeligt let.

Grethe. Bor du i Thailand, og i saa fald, hvad bruger du her, ex. " creme fraiche" - aner ikke hvad der svarer til lignende produkt i Thailand. Det samme med for eksempel ymer, ved heller ikke her om det overhovedet findes? Eller om et lignede Thai-lavet maelkeprodukt svarer til ymer.

Een af mine problemer naar jeg proever at lave dansk mad, er, at jeg ikke ved hvilke Thai produkter jeg skal bruge. For eksempel, persille, jeg ved ganske udmaerket godt hvad det hedder paa engelsk, men at finde persille paa mit lokale market og hos de store supermarkeder er ganske vanskeligt. Jeg ved ikke om andre har de samme problemerWink

Persille har de i Foodland. Spoerg efter "parsley"

milex
var det ikke bedre blot at spørge på thai:
PAKCHI FARANG

Den sidste del af ordet kan vi vel alle udtale: FARANG Smile

hugoboerge
milex skrev:

var det ikke bedre blot at spørge på thai:
PAKCHI FARANG

Den sidste del af ordet kan vi vel alle udtale: FARANG Smile

Jeg synes ikke det ligner persille.

http://www.thaico...hi-farang/
Redigeret af hugoboerge d. 13/11-2014 10:06

ThaiFar
Pak Chee Farang = Thai Parsley = Thai Persille

[url]thai-food-online.co.uk/shopping/shopexd.asp?id=408#.VGR5T3sppCg[/url]

Det ligner ikke vores traditionalle persille

Ifoelge en anden hjemmeside:

Culantro, known as Phak chi farang in Thailand, is an herb often seen in spicy soups and Northern Thai curries. It literally means "European coriander", perhaps because it was brought from the Caribbean to Thailand by Europeans

Mukke
ThaiFar det er fordi vi i Danmark har 2. slags persille... Krusepersille tror jeg det hedder og det bredbladet... Har kan du i de fleste makros købe det bredbladet, men det har jo været noget hurtig voksende, så smagen kan jo nok variere fra den danske... Men alligevel det ser ud som persillesovs, når man fint hakker det, og ser da også ud som dette...

Har lige lavet paneret flæsk med små kartofler og persillesovs... Og jeg er i Thailand..Smile

ThaiFar
Mukke. Tak for oplysningen. (Krus)Persille finder jeg sommetider i min lokale Villa Market. Jeg vidste ikke at den bredbladede persille var af samme art. Den bredbladede ser jeg ogsaa paa mit lokale groent marked, men vidste ikke at det osse er persille

Saa tak for den gode "news"

hugoboerge
I Foodland spoerger jeg efter "parsley" og saa faar jeg lad os kalde det den "rigtige" persille..

Hvad saa med "dill" ?

Boes
dild kan fås i Makro og som regel på grøntmarkeder - det er en kortvokset variant men smagen er ok...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Spring til debat: