Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Prisen sat 100% op på strandsengei Hua Hin
|
|
| kisser |
Lagt på d. 02/11-2014 13:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Næsten lige ankommet til Hua Hin, får vi at vide, at alle strande er lukket ned hver onsdag samt leje af solsenge er sat op fra 50 bath til 100 bath på alle strande i Hua Hin. Der skulle være indgået en aftale solsenge-ejerne imellem, at det skal koste 100 bath og ingen må tage mindre! Det er jo godt nok noget af en stigning og spørgsmålet er om det er klogt, for der er næsten ingen mennesker på stranden her i Takiab. Turist tallet er også faldet 12%, så hvis de thailandske myndigheder er ude på af jage turisterne væk, så kan det da være, at de får held med det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/11-2014 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvad mener du med, at strandene er lukkede om onsdagen. Sætter de afspærringer op?
|
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 02/11-2014 15:03
|
|
kisser skrev: Næsten lige ankommet til Hua Hin, får vi at vide, at alle strande er lukket ned hver onsdag samt leje af solsenge er sat op fra 50 bath til 100 bath på alle strande i Hua Hin. Der skulle være indgået en aftale solsenge-ejerne imellem, at det skal koste 100 bath og ingen må tage mindre! Det er jo godt nok noget af en stigning og spørgsmålet er om det er klogt, for der er næsten ingen mennesker på stranden her i Takiab. Turist tallet er også faldet 12%, så hvis de thailandske myndigheder er ude på af jage turisterne væk, så kan det da være, at de får held med det. Det vi har fået af vide er, at strandcafeer og solsenge og hvad der ellers er af aktiviteter på strandene er lukket ned. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 02/11-2014 15:16
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
såen har det altid været i cha am..men der kommer stadig mange gæster i cha am...og det ville det også i hua hin folk bliver måske lidt skuffet over prisen men efter et par dage er alt ok....det er da altid noget af liggestolene er kommet tilbage og så er folk glade for det, men altid trist når tingene stiger men det er nok fordi at dem som har liggestolene må betale noget mere i kaffekassen til politiet..for ellers var der ikke nogle stole at finde..........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| sairung |
Lagt på d. 02/11-2014 16:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
hvis du ikke har råd til at betale 100 baht for en strandstol skulle du blive hjemme.sku da aldrig fået en srandstol for mindre end 100 baht nogle steder i Thailand.godt nok kun været her i 15 ar.ellers må du tage din egen med.det er der flere der gør her på phuket nu efter alt er fjernet fra de dejlige strande. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2014 20:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
.sku da aldrig fået en srandstol for mindre end 100 baht nogle steder i Thailand.godt nok kun været her i 15 ar 100 baht? Mand, hvor er du blevet tørret! ![]() [quoteellers må du tage din egen med.det er der flere der gør her på phuket nu efter alt er fjernet fra de dejlige strande.][/quote] Undtagen de strandstole, som turister og/eller fastboende nu øjensynligvis medbringer. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 03/11-2014 00:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ja i cha am koster de 30 baht
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 03/11-2014 10:18
|
|
sairung skrev: hvis du ikke har råd til at betale 100 baht for en strandstol skulle du blive hjemme.sku da aldrig fået en srandstol for mindre end 100 baht nogle steder i Thailand.godt nok kun været her i 15 ar.ellers må du tage din egen med.det er der flere der gør her på phuket nu efter alt er fjernet fra de dejlige strande. Det er vist en lidt hoven udtalelse, du kommer med. Mange familier kommer her og hvis de bare er 2 voksne og 2 børn i 3 uger, så er det mere end 7000 bath. Bare for at ligge ved stranden. Og det er vel det de fleste familier kommer for. Vi selv skal være her i 4½ måned, men vi kan sagtens finde ud af noget andet. Bl. a. købe et par liggestole/senge. Vi har lige gået en tur langs stranden og der er næsten ingen der ligger der. Så måske den mafia skulle tænke sig om og få solgt liggestolene til den gamle pris, for folk køber jo deres mad og drikke der hele dagen! Nu tjener de til gengæld INGEN penge på noget som helst! |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 03/11-2014 10:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
i jomtien 20 b og på militæret strand i sattahip 10 b. og på militærets strand er der ingen som vaders rundt og sælger-tigger ovs, man går op til butikkerne og bestiler mad og hvad du har lyst til, for en lille flag du sætter der hvor du ligger på straden, og det bestikte bliver leveret der. skide godt du. hygge viggovax ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/11-2014 10:46
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Stigningen skyldes maaske "kompensation for tabt arbejdsfortjeneste" ? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/11-2014 14:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
1viggovax skrev: i jomtien 20 b og på militæret strand i sattahip 10 b. og på militærets strand er der ingen som vaders rundt og sælger-tigger ovs, man går op til butikkerne og bestiler mad og hvad du har lyst til, for en lille flag du sætter der hvor du ligger på straden, og det bestikte bliver leveret der. skide godt du. hygge viggovax ![]() Syntes bare ikke jeg kan huske at jeg betalte for at bruge ligge stolene på Jomtien strand. Vi var 3 børn og 2 voksne, og vi bestilte mad og sodavand hos dem der ejer ligge stolene. Prisen var absolut ok for det hele. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 03/11-2014 14:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
vandango du har fået in regning med incl. alt. hygge viggovax |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 03/11-2014 19:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Mig bekendt er det i Jomtien liggeSTOLE, og ikke solSENGE. Også jeg har tit undret mig over at de sætter prisen OP for at kompensere for manglende kunder. Det er jo det samme som at skræmme de sidste kunder væk. Man ser næsten ALDRIG at Thai'erne sætter priserne ned... Om det skyldes mafia regler, kartel aftaler eller noget helt tredje ved jeg ikke.. Men underligt er det altså at de tilsyneladende ikke har forretningssans. Man ser det også ofte i massage butikkerne: 1 time = 300 baht 2 timer = 600 baht. Well.. det kunne alle vel regne ud.. Men hvis de virkelig ønskede at jeg skulle tage 2 timer, skulle de vel gøre det attraktivt... Altså.. Min teori er at de ingen forretningssans har.. 100 Baht isoleret set er ikke de store penge for en solseng.. Men man skal altså også holde det i kontrast til hvor i verden man befinder sig, og jeg vil også mene at 100 Baht er for meget. |
|
|
|
| Crafack |
Lagt på d. 03/11-2014 20:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 108 |
Jeg har kun erfaring fra Cha-am. Der har vi altid givet omkring 60 THB for en solstol (dækstol): ![]() VI plejer at give 100 THB for en solseng: [img]http://www.deckchairs.co.uk/images/carmen.jpg[/img] is not a valid Image. (Disclaimer: Billederne er fra en tilfældig google-søgning) /Crafack |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 03/11-2014 20:26
|
|
Super med lidt illustrationer, så vi alle ved hvad vi taler om.. hehe. I Jomtien koster en solstol 30 Baht (såfremt man også køber noget at drikke. Ellers kan den godt svinge mellem 40 og 60 baht). Jeg har endnu ikke afprøvet en solseng på stranden, så jeg ved ikke hvad prisen er for sådan en. Men igen... 100 baht er lige i overkanten efter min mening... |
|
|
|
| FelixDK |
Lagt på d. 03/11-2014 20:52
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Til dem som ikke vil betale 100 Bath for en solseng, bliv hjemme i Danmark, for så har i jo ikke råd til at være i Thailand |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/11-2014 21:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Crafack skrev: Jeg har kun erfaring fra Cha-am. Der har vi altid givet omkring 60 THB for en solstol (dækstol): ![]() VI plejer at give 100 THB for en solseng: [img]http://www.deckchairs.co.uk/images/carmen.jpg[/img] is not a valid Image. (Disclaimer: Billederne er fra en tilfældig google-søgning) /Crafack Så er det jo dejligt, at jeg foretrække solstole fremfor solsenge
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/11-2014 05:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
ja nogle må betale for at ligge og blive brune i solen mens thaierne må betale for al deres whitening creme så de kaqn blive hvide, underlig verden vi lever i. min filosofi er: havde det været vores skabers mening at vi skal være brune, var vi blev født som negre.... og er 100 baht for en solseng/liggestol noget der vælter ferie budgetet, så er det nok smartere at blive hjemme. er danskerne blevet lige så nærige som tyskerne nu? |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 04/11-2014 06:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
kisser, gider du virklig og ligge ved stranden hver dag i 3 uger........? hvis du gør det,så tal med udlejeren og betal forud, så vil du med garanti få rabat................ ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 05/11-2014 16:40
|
|
number1kk skrev: ja nogle må betale for at ligge og blive brune i solen mens thaierne må betale for al deres whitening creme så de kaqn blive hvide, underlig verden vi lever i. min filosofi er: havde det været vores skabers mening at vi skal være brune, var vi blev født som negre.... og er 100 baht for en solseng/liggestol noget der vælter ferie budgetet, så er det nok smartere at blive hjemme. er danskerne blevet lige så nærige som tyskerne nu? Det e jo een måde at anskue det på... Jeg mener jo ikke at det handler om nærrighed, men snarere om ikke at føle sig snydt eller til grin.... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.