Se indlæg
 Udskriv debat
Lær thai
Hero
Hej

Jeg har en intention, om at jeg vil lære thai i Thailand. Jeg skal benytte mig af sproget i forbindelse med mit arbejde, derfor skal jeg have de bedst mulige vilkår mht indlæringen
Om nødvendigt, der har jeg mulighed for at rive et år ud af kalenderen, for at tilegne mig en masse viden omkring sproget, kulturen, men også at nyde klimaet.

Derfor har jeg en forespørgsel vedrørende skole/universitet. Jeg forestiller mig, at det skal foregå i et større distrikt (med undtagelse af Bangkok)

Jeg har kigget på Chiang Mai University. 1 år, 200 lektioner, 30.000 thb. Prisen virker meget fornuftig.

Bud modtages med tak Smile

THansen
Prisen ser umiddelbart fin ud, men jeg synes at du skal sigte efter et højere antal lektioner på et år.

Jeg stod i 2012 lidt i samme situation som dig og valgte et intensivt-thai kursus på Chulalongkorn universitetet i Bangkok. Jeg blev desværre ramt af sygdom og gennemførte derfor kun 2 kurser som begge varede 6 uger og bestod af 100 lektioner + en del hjemmearbejde. Jeg kunne efter 4 måneder læse og skrive en del (rigtig) thai - jeg forstod dog ikke altid det læste.

15 lektioner om ugen, 3 lektioner per dag var lidt for meget for mig da det daglige hjemmearbejde var noget krævende og tog en del tid. Det havde for mig været mere passende med 3-4 lektioner 3 dage om ugen, hvilket jeg også vil gå efter når jeg efter planen igen tager springet til næste år.

Min pointe var egentlig bare - sæt overliggeren lidt højere, så svært er det thailandske sprog heller ikke Smile

sudsakhon
Jeg kan kun tilslutte mig THansens fornuftige indlæg.

Jeg har lige inden bachelor i thai fra Københavns Universitet suppleret på Chulalongkorn universitetet i Bangkok.

Dog ikke i helt samme omfang, da jeg samtidig arbejdede.

Det kan helt klart anbefales.

På det niveau du ønsker, er det vigtigt at kunne læse, men især at skrive thai.

Til sammenligning, er der på Københavns Universitet krav om at eksamensopgaver afleveres på thai.

Og læsepensum, beskrevet i petitum er både moderne og klassisk thai litteratur.

På Chulalongkorn universitetet i Bangkok stilles samme krav på de afsluttende trin, og derfor lægges lidt "hårdt" ud.

Thai er ikke på universitetsniveau sværere end andre sprogfag.

Men det kræver vilje og arbejdsomhed.
Til gengæld, vil det år, som du kan investere komme 1000000000 gange igen

Er lidt misundelig. Jeg havde en af de fedeste tider i mit liv dengang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bade-Dyr
200 timer for et år er for lidt synes jeg.
Efter 3 år med 200 timer pr år, kan jeg siger det er alt for lidt (for mig).

Læse du på nettet kan du se at der er laver flere undersøgelse der siger ca 1100 timer for at lære Thai. og det anbefales det er over 1 år, Dog max 2 år de timer.
Er godt klar over nogle er hurtige, andre tager længer.

Men tager vi 1100 timer på 52 uger (et år) er det så 21,1 timer pr uge.
Er der lukket nogle uger, ja så går timetal jo op.

Jeg ville helt klart finde et University som du også selv ser på.

Jeg har brugt sprog skole med 200 timer pr år, og det er penge ud af Vinduet, hvis vi ser på at lære sproget.
Har haft 2 gode lære. og plus 10 dårlige lære på mine 3 år.
Da disse steder tit bruger folk fra gaden, altså folk der ikke er Rigtige lære.

Vel det er bare hvad jeg mener. Og det er hermed giver videre.

Spring til debat: